abonnement Unibet Coolblue
pi_169027959
Beste mensen,

Ik heb 2 weken geleden mijn lease auto ingeleverd nadat het contract op mijn verzoek is beëindigd. Wij hebben daar een bedrag over afgesproken waarmee ik akkoord ben gegaan.

Ik bracht de auto donderdag ochtend. Na een inspectie van binnen en buiten en het inleveren van de sleutels heb ik een inname formulier getekend met daarop aangegeven de schades, voor zover die er waren. Dit formulier heb ik ondertekend.

Nu komen ze een paar uur later met een schade aan de auto aanzetten. Deze schade heeft betrekking op de motor ruimte. Een radiator is krom. Er zit zeg maar iets een deukje in. Is niet lek. Dit komt volgens hun zeggen dat er een auto tegen aan is gereden oid.

Nou heb ik zelf nooit wat gehad. Nergens tegen aan gereden, en heb ook geen idee waar dit van kan komen.

Nu willen ze dit via mijn verzekering laten gaan. Ik heb daar problemen mee omdat ze na dat de auto is ingeleverd, er een inname formulier is getekend hun beginnen over die schade.

Vandaag kreeg ik een email met een blanco machtiging waarmee, als ik die zou tekenen, toestemming gaf om de auto te laten repareren en de schade op mijn verzekering te verhalen. Dit formulier was blanco, zonder gegevens van de auto, zonder naam gegevens, helemaal niks. Uiteraard heb ik dit niet getekend.

Wat is mijn recht? Wat zijn mijn opties?

Iemand hier ervaring mee toevallig?
  maandag 20 februari 2017 @ 17:55:55 #2
417037 MarokkaanseHeld
Come here mijn litte macaron.
pi_169027991
Ik volg dit even.
UP! Help deze man.
  maandag 20 februari 2017 @ 17:57:48 #3
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_169028036
Sowieso nooit een blanco formulier tekenen.
And so is the past
pi_169028052
Bij een leasewagen draai je toch soberso nooit zelf voor de schade op?
pindazakje
pi_169028086
quote:
14s.gif Op maandag 20 februari 2017 17:57 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Sowieso nooit een blanco formulier tekenen.
Nee dat begrijp, daarom heb ik dat ook niet gedaan. En door die email had ik zo iets van dat klopt niet.
pi_169028100
Hadden ze de eerste keer maar beter moeten kijken. Hun probleem.

(Je hebt toch wel zelf een kopie van het innameformulier hoop ik.)
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_169028136
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 17:58 schreef Hyaenidae het volgende:
Bij een leasewagen draai je toch soberso nooit zelf voor de schade op?
Niets raars aan om zelf je leaseauto te verzekeren.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  maandag 20 februari 2017 @ 18:04:18 #8
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_169028176
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2017 17:53 schreef Phone8 het volgende:
Na een inspectie van binnen en buiten en het inleveren van de sleutels heb ik een inname formulier getekend met daarop aangegeven de schades, voor zover die er waren. Dit formulier heb ik ondertekend.
Dit is feitelijk genoeg. Mocht er ooit een aanrijding geweest zijn, waarbij je radiator is gedeukt, dan is dat een aardige klapper geweest. Die schade zou bij je verzekering bekend moeten zijn.
Kansloos verhaal voor hen, lijkt mij. Niets tekenen en nergens mee akkoord gaan. Ook niets over de telefoon afspreken oid, uitsluitend schriftelijk. Mochten ze je lastig blijven vallen, de zaak aan de rechtsbijstand geven.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_169028228
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 18:04 schreef goed_volk het volgende:

[..]

Dit is feitelijk genoeg. Mocht er ooit een aanrijding geweest zijn, waarbij je radiator is gedeukt, dan is dat een aardige klapper geweest. Die schade zou bij je verzekering bekend moeten zijn.
Kansloos verhaal voor hen, lijkt mij. Niets tekenen en nergens mee akkoord gaan. Ook niets over de telefoon afspreken oid, uitsluitend schriftelijk. Mochten ze je lastig blijven vallen, de zaak aan de rechtsbijstand geven.
Dat lijkt mij inderdaad de beste manier. De schades op het inname formulier waren er slechts 2, waarvan ze hebben gezegd dit valt onder normale gebruikers schade.

Het ging om steen slag en een ini-mini deukje bij de achter deur.

Ik ga uiteraard nergens mee akkoord.
  maandag 20 februari 2017 @ 18:11:37 #10
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_169028291
Zoals Hottentot al vroeg: heb je zelf een kopie van dat inname-formulier?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_169028380
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2017 17:53 schreef Phone8 het volgende:
Dit komt volgens hun zeggen dat er een auto tegen aan is gereden oid.
Hoe verklaren ze dan dat er aan de buitenkant geen schade is?
pi_169028611
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 18:11 schreef De_Hertog het volgende:
Zoals Hottentot al vroeg: heb je zelf een kopie van dat inname-formulier?
Klopt, die heb ik.
  maandag 20 februari 2017 @ 18:32:23 #13
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_169028617
Een radiator krom zonder dwars door de voorbumper + grill te zijn gegaan .... O_o

Vasthouden aan inname formulier, en vraag ook even of ze het kunnen verklaren adhv de staat van de auto.
Dum de dum
pi_169028793
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 17:58 schreef Hyaenidae het volgende:
Bij een leasewagen draai je toch soberso nooit zelf voor de schade op?
Nee, rekening gaat of naar je verzekering of naar de wagenparkbeheerder. Is trouwens een erg lucratief handeltje voor de leasemaatschappijen. Elke schade wordt apart gefactureerd met eigen risico. Wanneer je het zelf zou laten herstellen ben je slechts een fractie kwijt van deze kosten.
Wagenparkbeheerders van bedrijven met grote fleets hebben deze kosten overigens gewoon ingecalculeerd.
pi_169029830
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 17:58 schreef Hyaenidae het volgende:
Bij een leasewagen draai je toch soberso nooit zelf voor de schade op?
Private lease werkt even iets anders.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  Redactie Frontpage maandag 20 februari 2017 @ 19:27:46 #16
38148 crew  Innisdemon
pi_169030073
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2017 18:32 schreef Phone8 het volgende:

[..]

Klopt, die heb ik.
Goedzo, dan is er niets aan de hand. Zij hebben de kans gehad evt schade op te nemen. Dat zij dat niet doen onder de motorkap is hun probleem, niet het jouwe.


Btw, wat voor verzekering hadden zij in gedachte die dit gaat vergoeden? Ervanuit gaande dat de leasemaatschappij deze auto had verzekerd, is er geen verzekering die dit gaat dekken.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  maandag 20 februari 2017 @ 19:51:41 #17
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_169030730
Jaren gelden een leasebak gehad voor een project, leasebak na project keurig ingeleverd, samen met de man rond de auto gelopen en alles was volgens hem prima. Ik hoefde niks te onderteken volgens hem, was een collega die ik vaak sprak en ook zag. Hij is de wagenpark beheerder.

2 maanden later een brief van een deurwaarder, eur 400 kosten wegens lakschade aan mijn ingeleverde auto. Telefoontje naar het bedrijf waar ik toen voor het project bij werkte, en men had heel wat te zeiken: auto was niet gewassen, auto was niet schoongemaakt van binnen, grote deuken in de bumper voor en achter, paar diepe krassen in de lak.

ik was stom verbaasd en zei ook dat de wagenparkbeheerder de auto prima vond en wij samen geen krassen, deuken en een vieze auto gezien hadden. Men vroeg om bewijs en zei tevens dat die wagenparkbeheerder dit ontkende gezegd te hebben...

Heb mijn verlies maar genomen, wat een enge mensen heb je op deze aardkloot.

Moraal van dit (topickaap)verhaal: altijd eisen dat je een ondertekend afleverbewijs hebt met daarin de geconstateerde gebreken.

Sterkte.
pi_169030985
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 19:27 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Goedzo, dan is er niets aan de hand. Zij hebben de kans gehad evt schade op te nemen. Dat zij dat niet doen onder de motorkap is hun probleem, niet het jouwe.


Btw, wat voor verzekering hadden zij in gedachte die dit gaat vergoeden? Ervanuit gaande dat de leasemaatschappij deze auto had verzekerd, is er geen verzekering die dit gaat dekken.
De auto is door mij zelf verzekerd, all risk.

Kijk als het mijn schuld was geweest geen probleem. Dan had ik al voor die tijd netjes laten oplossen.

Maar nu proberen ze het alsnog via mij te laten doen.

Volgens de man van desbetreffend bedrijf was het ook niet correct van mij om het aan te kaarten dat ik het inname formulier getekend heb met de bekende schade.
pi_169031422
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2017 20:04 schreef Phone8 het volgende:
Volgens de man van desbetreffend bedrijf was het ook niet correct van mij om het aan te kaarten dat ik het inname formulier getekend heb met de bekende schade.
Waarop jij vroeg of ze vaker 2e hands beschadigde rotzooi in pas ingenomen auto's plaatsen om klanten op te lichten?
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_169031662
Auto is afgeleverd, innameformulier zegt niets over de schade. In die paar uur kan van alles gebeurd zijn.

Niets aan doen. Hoogstens een reactie dat het innameformulier niets zegt over die schade.
pi_169031691
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2017 20:04 schreef Phone8 het volgende:

[..]

De auto is door mij zelf verzekerd, all risk.

Kijk als het mijn schuld was geweest geen probleem. Dan had ik al voor die tijd netjes laten oplossen.

Maar nu proberen ze het alsnog via mij te laten doen.

Volgens de man van desbetreffend bedrijf was het ook niet correct van mij om het aan te kaarten dat ik het inname formulier getekend heb met de bekende schade.
Meneer draait de boel om. Controle ligt bij hun.
pi_169033508
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 20:21 schreef hottentot het volgende:

[..]

Waarop jij vroeg of ze vaker 2e hands beschadigde rotzooi in pas ingenomen auto's plaatsen om klanten op te lichten?
Ik snap jou reactie niet echt. Met andere woorden: wat wil je eigenlijk zeggen?
pi_169033843
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2017 21:30 schreef Phone8 het volgende:

[..]

Ik snap jou reactie niet echt. Met andere woorden: wat wil je eigenlijk zeggen?
Als zij zo dom lullen dat zij het niet netjes vinden dat jij aangeeft dat jij een papier van hen hebt dat de auto in goede staat was bij inname, dan zie ik niet in waarom je nog vriendelijk naar hen toe zou blijven. Dan zou ik er ook wat plezier van willen hebben.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_169034874
Kijk eens bij de leasemij op de site. Bij Alphabet, geen kleine speler, staat er bijvoorbeeld dit:

"Met dit formulier heeft
u een geldig document dat de definitieve
staat van uw auto weergeeft."

Mbt het innameformulier overigens.
pi_169037141
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 19:51 schreef Zelus het volgende:
Jaren gelden een leasebak gehad voor een project, leasebak na project keurig ingeleverd, samen met de man rond de auto gelopen en alles was volgens hem prima. Ik hoefde niks te onderteken volgens hem, was een collega die ik vaak sprak en ook zag. Hij is de wagenpark beheerder.

2 maanden later een brief van een deurwaarder, eur 400 kosten wegens lakschade aan mijn ingeleverde auto. Telefoontje naar het bedrijf waar ik toen voor het project bij werkte, en men had heel wat te zeiken: auto was niet gewassen, auto was niet schoongemaakt van binnen, grote deuken in de bumper voor en achter, paar diepe krassen in de lak.

ik was stom verbaasd en zei ook dat de wagenparkbeheerder de auto prima vond en wij samen geen krassen, deuken en een vieze auto gezien hadden. Men vroeg om bewijs en zei tevens dat die wagenparkbeheerder dit ontkende gezegd te hebben...

Heb mijn verlies maar genomen, wat een enge mensen heb je op deze aardkloot.

Moraal van dit (topickaap)verhaal: altijd eisen dat je een ondertekend afleverbewijs hebt met daarin de geconstateerde gebreken.

Sterkte.
En dit pik je?
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')