abonnement Unibet Coolblue
pi_169356073
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 15:15 schreef TourOfData het volgende:
Waardoor is de koers eigenlijk onderuit gegaan?
Die paar % was niet onderuitgaan. Onderuit gaan was een val onder de 1000 of zo geweest.
pi_169361800
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 22:44 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

De ideale fee kun je hier zien: https://bitcoinfees.21.co

Die is afhankelijk van de grootte (in bytes) van de transactie die je wilt doen. De meeste wallets geven die helaas niet van te voren, je kunt dan afgaan op de vermelde beste fee voor snelle opname. Die is bijvoorbeeld op het moment dat ik dit schrijf 240 satoshi per byte, komt neer op 54.240 satoshi bij een gemiddelde transactie van 226 bytes.
Ik kan mij niet herinneren dat de benodigde fee zo groot was 2 jaar geleden. Wat ik begrijp/gelezen heb is dat bitcoinnetwerk nu meer wordt belast, zodat blocks (sneller) vol zitten met transacties. De grootte van je transactie speelt hier niet zo zeer een rol in toch? Zou dat betekenen dat we in de toekomst nog veel meer fee gaan betalen per transactie?
Om kacheldik te zijn, heb je geen kachel nodig.
pi_169361929
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 22:09 schreef smiths het volgende:

[..]

Ik kan mij niet herinneren dat de benodigde fee zo groot was 2 jaar geleden. Wat ik begrijp/gelezen heb is dat bitcoinnetwerk nu meer wordt belast, zodat blocks (sneller) vol zitten met transacties. De grootte van je transactie speelt hier niet zo zeer een rol in toch? Zou dat betekenen dat we in de toekomst nog veel meer fee gaan betalen per transactie?
Als we zo blijven aanklooien wel.
Technisch wel op te lossen, ze worden het echter niet vlot eens over welke oplossing.
pi_169362154
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 22:09 schreef smiths het volgende:

[..]

Ik kan mij niet herinneren dat de benodigde fee zo groot was 2 jaar geleden. Wat ik begrijp/gelezen heb is dat bitcoinnetwerk nu meer wordt belast, zodat blocks (sneller) vol zitten met transacties. De grootte van je transactie speelt hier niet zo zeer een rol in toch? Zou dat betekenen dat we in de toekomst nog veel meer fee gaan betalen per transactie?
Op dit moment past er nog steeds maar 1 MB aan transacties in een block. Op het moment dat er meer aanbod aan transacties is dan dat er in de blokken passen (en dat komt steeds vaker voor) hebben de miners een luxepositie en zullen ze ervoor kiezen om zoveel mogelijk aan fees in een blok te krijgen. De fees zijn immers ook inkomsten voor een miner.

De grootte van een transactie is dan wel degelijk gekoppeld aan de fee, want bij een grote transactie (niet in BTC, maar in bytes) passen er minder in een blok en zal met een hogere fee de kans groter zijn dat hij wordt opgenomen.

Er is al een tijd lang een discussie gaande op welke manier de blocksize vergroot kan worden, waarbij er op dit moment eigenlijk twee mogelijke oplossingen zijn (genaamd: Bitcoin Unlimited en Segregated Witness) die lijnrecht tegenover elkaar staan. Ik leen even een stukje van een user op Tweakers om het verschil uit te leggen. :)

quote:
SegWit is een uitbreiding op het Bitcoin-protocol waarmee het mogelijk wordt om de transactie-signatures te scheiden van de transactie zelf. Momenteel bestaat een transactie voor een groot deel uit deze signatures en met SegWit kunnen deze worden losgekoppeld en elders in het block opgeslagen worden.

Dit heeft enkele voordelen. Het lost transaction malleability op, waardoor 0-conf transacties veiliger worden om te gebruiken. Daarnaast zijn er voorstellen voor offchain betaalsystemen die veel ingewikkelder zijn om te maken zolang transaction malleability nog bestaat. Als SegWit wordt ingevoerd, zullen deze makkelijk te ontwikkelen zijn. Verder kan met SegWit de capaciteit van een block omhoog zonder dat een hardfork nodig is. Hiermee is het dus een (tijdelijke) oplossing voor het schalingsvraagstuk.

Ongeveer 20% van de miners heeft een pro-SegWit flag geactiveerd in de blocks die ze minen om daarmee aan te geven dat ze het idee steunen. Een rondgang onder exchanges en andere bedrijven leert dat daar meer steun te vinden is.

Daarnaast is er een alternatieve Bitcoin client uitgebracht, Bitcoin Unlimited. Met BU hebben miners de mogelijkheid om in te stellen wat de maximale block grootte is die ze accepteren. Het gebruik van BU maakt het mogelijk om blocks groter dan de huidige limiet van 1 MB te produceren. Op dit moment heeft ruim 20% van de miners aangegeven dat ze BU wel zien zitten, iets meer dan momenteel SegWit steunt, maar de meerderheid van de miners heeft nog geen voorkeur aangegeven in hun signalling flag.

Uiteraard gaat een en ander gepaard met het nodige drama. De ontwikkelaars van SegWit zijn in feite de Bitcoin Core ontwikkelaars en zij beschuldigen de BU ontwikkelaars ervan dat ze te gehaast en ondoordachtzaam te werk gaan. Ontwikkelaars en aanhnagers van BU zeggen dan weer dat de BC/SegWit ontwikkelaars mogelijk geen pure intenties hebben omdat veel Core developers werkzaam zijn bij Blockstream, een bedrijf dat producten wil ontwikkelen die leunen op de uitrol van SegWit.

En aan het eind van het verhaal is de conclusie dat we nog steeds niet veel zijn opgeschoten in het blocksize-debat.
In een infographic:


Beide partijen hebben een flink aantal fanatieke supporters die elkaar niet echt uit kunnen staan. Core/SegWit lijkt de steun te hebben van de meeste gebruikers en exchanges, maar de miners zien BU meer zitten. Vooralsnog heeft de meerderheid van de miners zich nog niet uitgesproken. Gisteren heeft Antpool, van Bitmain, de grootste producent van mining hardware, een aantal blocks gemined met daarin de BU flag.

De vrees bij gebruikers, die voornamelijk Core/SegWit steunen, is dat de miners tegen de wil van de gebruikers BU willen doordrukken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tourniquet op 07-03-2017 22:34:05 ]
pi_169363638
Zat net nog even in het allereerste Bitcoin-topic op Fok! te kijken, blijft grappig sommige posts.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2011 20:48 schreef TeringHenkie het volgende:
Maar goed, iemand zin om mij een coin te sturen?

Ben benieuwd hoe lang het duurt :P
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2011 20:51 schreef PiRANiA het volgende:

Verstuurd! (117053 blocks nu trouwens)
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2011 22:33 schreef TeringHenkie het volgende:



Krent :')
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2011 22:34 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Hehe. Alsof ik opeens veel geld ga overmaken :+.
Dat is nu ¤294 _O-
pi_169363830
Zoals m'n collega die glunderend 70 BTC liet uitbetalen voor 5¤ per stuk...
pi_169364489
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 23:14 schreef Tourniquet het volgende:
Zat net nog even in het allereerste Bitcoin-topic op Fok! te kijken, blijft grappig sommige posts.

[..]

[..]

[..]

[..]

Dat is nu ¤294 _O-
Lachen he!
  † In Memoriam † woensdag 8 maart 2017 @ 00:20:32 #258
230491 Zith
pls tip
pi_169364960
Mja, ik had hier op FOK ook nog BTC gekocht voor 35 EUR per stuk :P
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_169365624
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 00:20 schreef Zith het volgende:
Mja, ik had hier op FOK ook nog BTC gekocht voor 35 EUR per stuk :P
Ongelooflijk als je nu er over nadenkt toch!

Ik weet nog dat iemand hier steeds vroeg of hij litecoins van me mocht kopen (litecoin was iets van 30+dollar waard toen) uiteindelijk voor 36 of 46 euro per stuk verkocht
  woensdag 8 maart 2017 @ 08:52:47 #260
331651 Spatieloos
Het komt wel goed, watje
pi_169366389
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 23:14 schreef Tourniquet het volgende:
Zat net nog even in het allereerste Bitcoin-topic op Fok! te kijken, blijft grappig sommige posts.

[..]

[..]

[..]

[..]

Dat is nu ¤294 _O-
_O- _O-
Hij had gewoon 1 BTC moeten sturen, dat was toen ook niet echt veel.
Spatieboos
  woensdag 8 maart 2017 @ 08:54:03 #261
331651 Spatieloos
Het komt wel goed, watje
pi_169366403
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 04:16 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Ongelooflijk als je nu er over nadenkt toch!

Ik weet nog dat iemand hier steeds vroeg of hij litecoins van me mocht kopen (litecoin was iets van 30+dollar waard toen) uiteindelijk voor 36 of 46 euro per stuk verkocht
Ik heb pas litecoins gekocht voor 10% van die prijs. Vraag me af of er ooit nog een Litecoin pump komt, misschien als het Segwit krijgt en bij een block halving
Spatieboos
  woensdag 8 maart 2017 @ 08:57:45 #262
331651 Spatieloos
Het komt wel goed, watje
pi_169366448
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 22:23 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Op dit moment past er nog steeds maar 1 MB aan transacties in een block. Op het moment dat er meer aanbod aan transacties is dan dat er in de blokken passen (en dat komt steeds vaker voor) hebben de miners een luxepositie en zullen ze ervoor kiezen om zoveel mogelijk aan fees in een blok te krijgen. De fees zijn immers ook inkomsten voor een miner.

De grootte van een transactie is dan wel degelijk gekoppeld aan de fee, want bij een grote transactie (niet in BTC, maar in bytes) passen er minder in een blok en zal met een hogere fee de kans groter zijn dat hij wordt opgenomen.

Er is al een tijd lang een discussie gaande op welke manier de blocksize vergroot kan worden, waarbij er op dit moment eigenlijk twee mogelijke oplossingen zijn (genaamd: Bitcoin Unlimited en Segregated Witness) die lijnrecht tegenover elkaar staan. Ik leen even een stukje van een user op Tweakers om het verschil uit te leggen. :)

[..]

In een infographic:
[ afbeelding ]

Beide partijen hebben een flink aantal fanatieke supporters die elkaar niet echt uit kunnen staan. Core/SegWit lijkt de steun te hebben van de meeste gebruikers en exchanges, maar de miners zien BU meer zitten. Vooralsnog heeft de meerderheid van de miners zich nog niet uitgesproken. Gisteren heeft Antpool, van Bitmain, de grootste producent van mining hardware, een aantal blocks gemined met daarin de BU flag.

De vrees bij gebruikers, die voornamelijk Core/SegWit steunen, is dat de miners tegen de wil van de gebruikers BU willen doordrukken.
Maar kan er niet gewoon een compromis gesloten worden? Segwit+8MB hardfork of zoiets. want die 95%? miners voor een softfork gaan ze toch nooit halen. En op die manier is het risico op een significante tweede chain ook minder, want de meeste mensen willen denken ik wel een upgrade en dan als de miners allemaal overstappen gaat de blocktime van de oude chain wel erg langzaam.
Spatieboos
  woensdag 8 maart 2017 @ 09:26:32 #263
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_169366766
quote:
Een bitcoinadres begint altijd met een 1 of een 3 en ziet er als volgt uit: 1P5KTzprZMSGix5wWv8f5diQ57cUgodCZc. Uw bitcoinontvangstadres wordt automatisch gewijzigd zodra er een betaling op het adres is ontvangen.
Uhm, neen. De mijne begint NIET met een 1 of 3 maar met een letter en hierdoor moet ik een heel omweg maken of direct via blockhain mijn BTC kopen, waardoor ik nu een omweg moet maken om ETH te kopen en hogere fees betaal.

Of kijk ik over iets heen :?
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_169367534
Een bitcoinadres begint wel met een 1 of een 3. Post eens een voorbeeld van een adres dat niet met een 1 of een 3 begint, als je zeker weet dat dat niet een private key is :P? Wat bedoel je trouwens met "direct via blockchain bitcoin kopen" ?

[ Bericht 11% gewijzigd door recursief op 08-03-2017 10:32:53 ]
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_169367593
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 08:57 schreef Spatieloos het volgende:

[..]

Maar kan er niet gewoon een compromis gesloten worden? Segwit+8MB hardfork of zoiets. want die 95%? miners voor een softfork gaan ze toch nooit halen. En op die manier is het risico op een significante tweede chain ook minder, want de meeste mensen willen denken ik wel een upgrade en dan als de miners allemaal overstappen gaat de blocktime van de oude chain wel erg langzaam.
Er zijn al allerlei voorstellen gedaan voor een compromis, maar ook die worden dan hard bevochten, zie bijvoorbeeld https://www.reddit.com/r/(...)_2mb_hf_and_bip_141/ voor een voorstel en de reacties daarop. Het is lastig om consensus te bereiken.

Zag net een interessante blogpost van BitPay CAO Stephen Pair, hij ziet er meer heil in om kleinere transactie off-chain te halen: https://medium.com/@spair(...)1857d12b7#.7aj972qdc
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 09:26 schreef corehype het volgende:

[..]

Uhm, neen. De mijne begint NIET met een 1 of 3 maar met een letter en hierdoor moet ik een heel omweg maken of direct via blockhain mijn BTC kopen, waardoor ik nu een omweg moet maken om ETH te kopen en hogere fees betaal.

Of kijk ik over iets heen :?
Als het niet met een 1 of 3 begint, is het geen Bitcoinadres (oftwel Public Key). Ben je niet in de war met je Private keys?

edit:
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 10:20 schreef recursief het volgende:
Een bitcoinadres begint wel met een 1 of een 3. Post eens een voorbeeld van een adres dat niet met een 1 of een 3 begint? Wat bedoel je trouwens met "direct via blockchain bitcoin kopen" ?
GMTA :7

Ik vermoed dat hij misschien zijn Private Key bedoeld (al dacht ik dat die met een 5 beginnen maar misschien zijn er varianten?), dat lijkt mij niet verstandig die hier te posten. :P

@corehype kun je misschien een voorbeeld van zo'n adres posten, waarbij je een gedeelte van de karakters vervangt door X-en?

[ Bericht 9% gewijzigd door Tourniquet op 08-03-2017 10:33:13 ]
pi_169367732
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 10:23 schreef Tourniquet het volgende:

...
Ik vermoed dat hij misschien zijn Private Key bedoeld (al dacht ik dat die met een 5 beginnen maar misschien zijn er varianten?), dat lijkt mij niet verstandig die hier te posten. :P
post aangepast :)
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  Eindredactie Games donderdag 9 maart 2017 @ 10:46:27 #268
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_169388677
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 00:20 schreef Zith het volgende:
Mja, ik had hier op FOK ook nog BTC gekocht voor 35 EUR per stuk :P
Nog erger is als je voor 0.25 bitcoin een pizza hebt gekocht :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_169389142
quote:
4s.gif Op donderdag 9 maart 2017 10:46 schreef Oscar. het volgende:

[..]

Nog erger is als je voor 0.25 bitcoin een pizza hebt gekocht :P
Of 10.000 BTC voor 2 pizza's

Met deze historische opmerking in die thread:
quote:
10,000... Thats quite a bit.. you could sell those on https://www.bitcoinmarket.com/ for $41USD right now..
good luck on getting your free pizza.


[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 09-03-2017 11:16:37 ]
pi_169389591
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 11:13 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Of 10.000 BTC voor 2 pizza's

Met deze historische opmerking in die thread:

[..]

Die gast had gewoon miljonair kunnen zijn ;(
pi_169395264
Op-ed: [SEC Chairman] Dr. Piwowar, Approve the Bitcoin ETF
https://www.cryptocoinsne(...)ove-the-bitcoin-etf/

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 09-03-2017 17:16:08 ]
pi_169406153
Voor degenen die nog in ETH willen stappen (kreeg wat vragen in DM): ik keek even naar de koers en zag een duidelijke "flag"...
Na de laatste impulse up is er een correctie gaande die een flag vormt, dat is een "trend continuation pattern". Als de prijs aan de bovenkant uitbreekt is dat een mooi moment om in te stappen,, is namelijk een bevestiging van de trend continuation.

pi_169406173
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 23:14 schreef Tourniquet het volgende:
Zat net nog even in het allereerste Bitcoin-topic op Fok! te kijken, blijft grappig sommige posts.

[..]

[..]

[..]

[..]

Dat is nu ¤294 _O-
Dat wil ik nu wel terug.
జ్ఞ‌ా
  vrijdag 10 maart 2017 @ 09:18:49 #274
331651 Spatieloos
Het komt wel goed, watje
pi_169406752
Spannende dag voor BTC.
Spatieboos
pi_169406761
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2017 11:42 schreef MAHL het volgende:

[..]

Die gast had gewoon miljonair kunnen zijn ;(
jij ook
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')