abonnement Unibet Coolblue
  maandag 20 februari 2017 @ 12:24:11 #1
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_169022188






De iPhone is een smartphone van het Amerikaanse technologiebedrijf Apple. Met de iPhone is het onder meer mogelijk te bellen, sms'en, mailen, internetten, gamen, muziek te beluisteren, foto's en video's te maken en te bekijken, en verscheidene applicaties te downloaden en te gebruiken voor van alles en nog wat.




iOS 9, de opvolger van iOS 8, is de 9de versie van het iOS-besturingssysteem voor mobiele apparaten met touchscreen ontworpen door Apple. Het besturingssysteem is aangekondigd op 8 juni 2015.

Deze versie lijkt sterk op iOS 7 en 8, maar heeft ook nieuwe functionaliteit. Belangrijke nieuwe functies voor de eindgebruiker zijn onder andere Splitview, News, Picture in Picture en een productievere Siri.

Meer informatie

video

video


quote:
Respecteer elkaars mening, het kan best zijn dat die anders is dan de jouwe. Houd het gezellig!


quote:
Apple presenteert gloednieuwe teleurstelling

'Optimaal tegenvallende ervaring voor gebruikers'

Apple presenteert vanavond een device waarmee gebruikers op een nieuwe manier worden teleurgesteld. In een uitgelekt persbericht vertelt Apple-CEO Tim Cook hoe de nieuwe teleurstelling het dagelijks leven zal veranderen.

“De laatste maanden hebben we hard gewerkt aan een product dat net iets te weinig afwijkt van eerdere producten. Hierdoor creëren we een optimaal tegenvallende ervaring voor onze gebruikers. Via deze revolutionaire technologie wordt teleurstelling nog meer geïntegreerd in het dagelijks leven”, aldus Cook.

Volgens Cook is ook de gloednieuwe interface op zichzelf aardig maar ook weer niet heel anders dan gebruikers gewend zijn: “Over een paar jaar weten we niet beter. Ook uniek aan het nieuwe device is het extra snoertje dat je ervoor nodig hebt: makkelijk te betalen en handig om kwijt te raken.

”Met de nieuwe tegenvaller probeert Apple in te spelen op teleurstellingen van de concurrentie.
De Speld _O_

[ Bericht 0% gewijzigd door Fred op 16-09-2017 12:07:04 ]
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_169022387
Zojuist toch de GameVice besteld. Veel te duur voor wat je krijgt, maar hopelijk is hij zo goed als de reviews zeggen dat hij is. Ik heb een hoop goede games die ik nooit speel omdat de touchscreen controls ruk zijn.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 20 februari 2017 @ 15:58:57 #3
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_169025923
Iemand hier nog interesse in een iphone 5s? Prima staat, maar met een heel klein scheurtje in het scherm.
pi_169026288
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 15:58 schreef Swetsenegger het volgende:
Iemand hier nog interesse in een iphone 5s? Prima staat, maar met een heel klein scheurtje in het scherm.
Abracadabra, tapate guarra!
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 20 februari 2017 @ 16:25:39 #5
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_169026645
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 16:25 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

24 * 4,95 = 125,-

Dus deze zal goedkoper zijn :)
Ik vroeg ook niks over de prijs. Kreeg alleen gelijk deze kutreclame in m'n hoofd. ;(
Abracadabra, tapate guarra!
  maandag 20 februari 2017 @ 16:40:32 #7
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_169026657
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 15:58 schreef Swetsenegger het volgende:
Iemand hier nog interesse in een iphone 5s? Prima staat, maar met een heel klein scheurtje in het scherm.
Leeftijd?
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
pi_169032829
quote:
99s.gif Op maandag 20 februari 2017 12:13 schreef XL het volgende:

[..]

Je presenteert het als de waarheid, maar het is je tech-blog-wijsheid. Er is geen consument die weet hoeveel RAM zijn telefoon heeft, die weet wat het verschil tussen OLED en LCD is, kleurweergave kan 'de consument' niet eens configureren maar het grootste gedeelte van 'de consument' gaat sowieso een iPhone kopen op basis van reputatie en andere subjectieve gevoelskwesties. Specificaties... dat is iets voor de niche... en in die specificatie niche zitten dan nog mensen die het wel kunnen interpreteren en die zijn een stuk verder dan de tech-blog-wijsheid en begrijpen dat je specificaties niet zonder meer 1-op-1 naast elkaar kunt leggen.
Iphone krijgt Samsung schermen dus dat zegt genoeg. Alsof Samsung betere beeldschermen gaat ontwikkelen speciaal voor de iPhone. Pik, de iPhone krijgt gewoon de 2 jaar oude OLED tech die de samsung-smartphones al jaren gebruikt. Misschien zal er kleine veranderingen zijn maar met het blote oog zie je dat toch niet. Dat Apple achter Samsung na rent zegt al genoeg. Volgende de keer ga ik gewoon direct voor Samsung. Dan krijg je de nieuwe tech al 1-2 jaar voordat de iPhone gebruikers die krijgen. Dit is trouwens niet met beelschermtechnologie zo maar met heel veel andere dingen. Veel dingen die Apple voor de volgende generatie Iphone plant heeft de Samsung al. Ik heb zelf spijt dat ik de iPhone heb gekocht.
  maandag 20 februari 2017 @ 21:14:39 #9
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_169033028
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 21:07 schreef Atak het volgende:

[..]

Iphone krijgt Samsung schermen dus dat zegt genoeg. Alsof Samsung betere beeldschermen gaat ontwikkelen speciaal voor de iPhone. Pik, de iPhone krijgt gewoon de 2 jaar oude OLED tech die de samsung-smartphones al jaren gebruikt. Misschien zal er kleine veranderingen zijn maar met het blote oog zie je dat toch niet. Dat Apple achter Samsung na rent zegt al genoeg. Volgende de keer ga ik gewoon direct voor Samsung. Dan krijg je de nieuwe tech al 1-2 jaar voordat de iPhone gebruikers die krijgen. Dit is trouwens niet met beelschermtechnologie zo maar met heel veel andere dingen. Veel dingen die Apple voor de volgende generatie Iphone plant heeft de Samsung al. Ik heb zelf spijt dat ik de iPhone heb gekocht.
Dan weet je dat je volgende keer geen iPhone moet kopen. Zo moeilijk is het dan toch niet? Dat je nu af gaat geven op Apple is nergens voor nodig...

Dat Samsung sausje over Android is echt ruk trouwens en voor mij dan ook een van de redenen om geen Samsung te nemen, als het dan toch android moet zijn. :N

Stock Android is overigens wel prima.
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_169033067
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 21:07 schreef Atak het volgende:

[..]

Iphone krijgt Samsung schermen dus dat zegt genoeg. Alsof Samsung betere beeldschermen gaat ontwikkelen speciaal voor de iPhone. Pik, de iPhone krijgt gewoon de 2 jaar oude OLED tech die de samsung-smartphones al jaren gebruikt. Misschien zal er kleine veranderingen zijn maar met het blote oog zie je dat toch niet. Dat Apple achter Samsung na rent zegt al genoeg. Volgende de keer ga ik gewoon direct voor Samsung. Dan krijg je de nieuwe tech al 1-2 jaar voordat de iPhone gebruikers die krijgen. Dit is trouwens niet met beelschermtechnologie zo maar met heel veel andere dingen. Veel dingen die Apple voor de volgende generatie Iphone plant heeft de Samsung al. Ik heb zelf spijt dat ik de iPhone heb gekocht.
Dus over twee jaar krijgen wij ook exploderende iPhones? En volgt Apple Samsung met het verwijderen van de headphone Jack, of andersom? Die dual camera is ook van Samsung gestolen zeker? Net als 3D Touch. Oh, wacht..

Elke fabrikant jat anno 2017 van de andere. En als er een fabrikant is die zich gekenmerkt heeft met jatwerk, is het Samsung wel.

Verder stel je een hoop subjectieve aannames alsof ze feiten zijn. Nogmaals: knap dat jij weet welk scherm er in de nieuwe iPhone komt, lang voordat deze überhaupt is aangekondigd.

Als je nu eens niet zou doen alsof alles wat je zegt een feit is, zou het een stuk aangenamer zijn om jouw aannames te overwegen.

Oh en overigens: de A9 SoC in de iPhone 6S en 6S Plus werden ook (deels) door Samsung geproduceerd en waren sneller dan alles wat Samsung in zijn eigen toestellen stopte. Het "het is Samsung, dus precies hetzelfde"-argument gaat dus lang niet in alle gevallen op.
  maandag 20 februari 2017 @ 21:18:17 #11
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169033141
Ach, samsung, heb een tijdje de masochist ermee lopen spelen toen ik er eentje kreeg een paar maanden terug. Mooie hardware, camera, beeldscherm, niets mis mee, maar wat is android kut, vol bugs, ellende.
Ligt nu in de kast
Leuk voor spec masturbanten, maar als je gewoon er mee wilt kunnen werken, hopeloos
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 20 februari 2017 @ 22:00:39 #12
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_169034433
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 16:40 schreef Ingolstadt het volgende:

[..]

Leeftijd?
eh 4 jaar volgens mij :)
  maandag 20 februari 2017 @ 22:11:10 #13
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_169034769
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 22:00 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

eh 4 jaar volgens mij :)
Is technisch gezien onmogelijk, maar ik ga uit van 3,5. Hoeveel GB schijfruimte?
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 20 februari 2017 @ 22:15:49 #14
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_169034875
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 22:11 schreef Ingolstadt het volgende:

[..]

Is technisch gezien onmogelijk, maar ik ga uit van 3,5. Hoeveel GB schijfruimte?
32 en hij is space grey.
pi_169035960
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2017 21:16 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Dus over twee jaar krijgen wij ook exploderende iPhones? En volgt Apple Samsung met het verwijderen van de headphone Jack, of andersom? Die dual camera is ook van Samsung gestolen zeker? Net als 3D Touch. Oh, wacht..

Elke fabrikant jat anno 2017 van de andere. En als er een fabrikant is die zich gekenmerkt heeft met jatwerk, is het Samsung wel.

Verder stel je een hoop subjectieve aannames alsof ze feiten zijn. Nogmaals: knap dat jij weet welk scherm er in de nieuwe iPhone komt, lang voordat deze überhaupt is aangekondigd.

Als je nu eens niet zou doen alsof alles wat je zegt een feit is, zou het een stuk aangenamer zijn om jouw aannames te overwegen.

Oh en overigens: de A9 SoC in de iPhone 6S en 6S Plus werden ook (deels) door Samsung geproduceerd en waren sneller dan alles wat Samsung in zijn eigen toestellen stopte. Het "het is Samsung, dus precies hetzelfde"-argument gaat dus lang niet in alle gevallen op.
Ow, 3d touch. :') Ow, geen headphonejack. :') Iets weglaten is dus innovatie tegenwoordig? Puahah, en 3d touch. Ik heb het. Ik gebruik het nooit. Het begint steeds meer en meer een broodje aap verhaal te worden. De consument weet dit ook en stapt massaal over. Misschien dat de iPhone 10 jaar geleden cutting edge was maar dat is al lang niet meer zo. Ze lopen achter op alles bijv; draadloos opladen, oled tech, resolutie, customisatie, uitbreidbaar geheugen en duurzaamheid. Misschien heb je over 1-2 jaar de dingen die de Samsung-consument al lang had en dan zal je weer hetzelfde verhaaltje opzetten waarom die andere zo slecht zijn en waarom jij zo goed bent om je aankoop te rechtvaardigen. Gelukkig weet de gemiddelde consument beter.
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2017 21:14 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Dan weet je dat je volgende keer geen iPhone moet kopen. Zo moeilijk is het dan toch niet? Dat je nu af gaat geven op Apple is nergens voor nodig...

Dat Samsung sausje over Android is echt ruk trouwens en voor mij dan ook een van de redenen om geen Samsung te nemen, als het dan toch android moet zijn. :N

Stock Android is overigens wel prima.
Misschien was dat in het verleden zo maar andriod is niet andriod. Je hebt goedkopere en duurdere modellen. Als je in dezelfde prijsclasse kijkt dan krijg je betere hardware en software voor een betere prijs, en een smartphone die duurzamer is en langer ondersteuning krijgt. Misschien is het nog vroeg maar de consument begint langzaam waker te worden. Het zal niet binnen 1 dag gebeuren maar de trend is duidelijk.
pi_169036051
Van de zomer is het weer tijd om van abonnement te wisselen, dus ook tijd voor een nieuwe iPhone. De afgelopen 3 jaar heb ik met veel plezier de iPhone 5C gebruikt en hij doet het nog super (ik houd hem wel op iOS 9). Maar de 8GB geheugen is nu echt niet meer te doen, de foto's/apps/systeemdingen worden steeds groter dus het is nu wel heel erg proppen. In principe zou ik deze nog wel een jaar willen gebruiken, maar dat is gewoon niet te doen.

Nu dacht ik steeds dat de iPhone SE mijn volgende zou worden, maar ik zit toch een beetje te twijfelen. Hij spreekt me niet bijster veel aan en ik weet niet of ik daar 2 a 3 jaar plezier uit kan halen. De iPhone 7 vind ik er super uitzien, zowel de specs als het uiterlijk is erg mooi. Maar ik was altijd nogal tegen het 'grote' scherm, dat was steeds een dealbreaker. Maar misschien was ik iets te voorbarig met uitsluiten.

Hoe vonden jullie de overstap van 4 inch naar 4,7 inch? Ik heb vrij kleine handen en draag hem altijd in mijn broekzak. Is de overstap een beetje vergelijkbaar van de iPhone 4 naar 5? Daar zat ik ook tegenop te hikken maar beviel me achteraf toch heel goed.

Ben benieuwd naar jullie input :) Bedankt!
pi_169036451
Shit, waarom kan een nieuwe versie / backup van 10.2 (6+) niet terug naar 9.3.5 (4s). En dan heb ik het voornamelijk over het whatsapp archief... :{

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 20-02-2017 23:14:18 ]
pi_169036519
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 23:00 schreef JoelBaka het volgende:
Van de zomer is het weer tijd om van abonnement te wisselen, dus ook tijd voor een nieuwe iPhone. De afgelopen 3 jaar heb ik met veel plezier de iPhone 5C gebruikt en hij doet het nog super (ik houd hem wel op iOS 9). Maar de 8GB geheugen is nu echt niet meer te doen, de foto's/apps/systeemdingen worden steeds groter dus het is nu wel heel erg proppen. In principe zou ik deze nog wel een jaar willen gebruiken, maar dat is gewoon niet te doen.

Nu dacht ik steeds dat de iPhone SE mijn volgende zou worden, maar ik zit toch een beetje te twijfelen. Hij spreekt me niet bijster veel aan en ik weet niet of ik daar 2 a 3 jaar plezier uit kan halen. De iPhone 7 vind ik er super uitzien, zowel de specs als het uiterlijk is erg mooi. Maar ik was altijd nogal tegen het 'grote' scherm, dat was steeds een dealbreaker. Maar misschien was ik iets te voorbarig met uitsluiten.

Hoe vonden jullie de overstap van 4 inch naar 4,7 inch? Ik heb vrij kleine handen en draag hem altijd in mijn broekzak. Is de overstap een beetje vergelijkbaar van de iPhone 4 naar 5? Daar zat ik ook tegenop te hikken maar beviel me achteraf toch heel goed.

Ben benieuwd naar jullie input :) Bedankt!
Ik heb een groter toestel geprobeerd, maar ben geen fan van groter dan het formaat van de 5s / SE, die passen nog fatsoenlijk in je broekzak zonder dwars te liggen ;).

Het is en blijft persoonlijk, de meeste willen niet meer terug naar kleiner beeldformaat.
pi_169036782
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 22:57 schreef Atak het volgende:

[..]

Ow, 3d touch. :') Ow, geen headphonejack. :') Iets weglaten is dus innovatie tegenwoordig? Puahah, en 3d touch. Ik heb het. Ik gebruik het nooit. Het begint steeds meer en meer een broodje aap verhaal te worden. De consument weet dit ook en stapt massaal over. Misschien dat de iPhone 10 jaar geleden cutting edge was maar dat is al lang niet meer zo. Ze lopen achter op alles bijv; draadloos opladen, oled tech, resolutie, customisatie, uitbreidbaar geheugen en duurzaamheid. Misschien heb je over 1-2 jaar de dingen die de Samsung-consument al lang had en dan zal je weer hetzelfde verhaaltje opzetten waarom die andere zo slecht zijn en waarom jij zo goed bent om je aankoop te rechtvaardigen. Gelukkig weet de gemiddelde consument beter.

Heerlijk selectief gereageerd weer ^O^

Je staat blijkbaar niet open voor een rationele discussie. Ik hoef niet per se een toestel dat innoveert om maar te innoveren: ik heb liever dat iets pas geïmplementeerd wordt als het af is. Als dat betekent dat bepaalde features later komen dan bij andere toestellen, maar ik wel een toestel heb dat niet ontploft, vind ik dat prima.

Gelukkig hebben wij als consument de keuze het toestel te kopen dat het beste aansluit op onze wensen.

En 90 miljoen iPhones verkocht in de afgelopen zes maanden.. Consumenten lopen massaal weg inderdaad, het eind van Apple is in zicht :')
pi_169037506
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2017 21:18 schreef Pietverdriet het volgende:
Ach, samsung, heb een tijdje de masochist ermee lopen spelen toen ik er eentje kreeg een paar maanden terug. Mooie hardware, camera, beeldscherm, niets mis mee, maar wat is android kut, vol bugs, ellende.
Ligt nu in de kast
Leuk voor spec masturbanten, maar als je gewoon er mee wilt kunnen werken, hopeloos
Samsung is een puur wanbedrijf, interne draaiboeken om anderen te kopiëren, consumenten belazeren met benchmark manipulatie, producten op de markt dumpen die vervolgens ontploffen, vervolgens zogenaamd fixen maar eigenlijk niet en voor de omzet gewoon blijven verkopen, omkoping van gedupeerden en reviewers, corrupt management tot in de hoogste kringen. Walgelijk bedrijf dat zichzelf vroeg of laat keihard gaat tegenkomen.
pi_169037567
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2017 23:55 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Samsung is een puur wanbedrijf, interne draaiboeken om anderen te kopiëren, consumenten belazeren met benchmark manipulatie, producten op de markt dumpen die vervolgens ontploffen, vervolgens zogenaamd fixen maar eigenlijk niet en voor de omzet gewoon blijven verkopen, omkoping van gedupeerden en reviewers, corrupt management tot in de hoogste kringen. Walgelijk bedrijf dat zichzelf vroeg of laat keihard gaat tegenkomen.
Je hebt zeker nog niet zo heel veel ervaring met het bedrijfsleven? :')
pi_169037720
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 23:26 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Heerlijk selectief gereageerd weer ^O^

Je staat blijkbaar niet open voor een rationele discussie. Ik hoef niet per se een toestel dat innoveert om maar te innoveren: ik heb liever dat iets pas geïmplementeerd wordt als het af is. Als dat betekent dat bepaalde features later komen dan bij andere toestellen, maar ik wel een toestel heb dat niet ontploft, vind ik dat prima.

Gelukkig hebben wij als consument de keuze het toestel te kopen dat het beste aansluit op onze wensen.

En 90 miljoen iPhones verkocht in de afgelopen zes maanden.. Consumenten lopen massaal weg inderdaad, het eind van Apple is in zicht :')
Dat je geen argumenten hebt blijkt weer uit deze. Je weet dat je ongelijk hebt dus maar persoonlijk aanvallen. Helaas heb je geen van mijn punten kunnen aankaarten. OLED en draadloos opladen is niet iets wat de telefoon laat ontploffen. Het hangt van de fabrikant af. De Android-markt is al vele malen groter dan de iPhone-markt. De Exodus is begonnen. Blijf jij maar krampachtig vasthouden aan je wereldbelevenis dat misschien 10 jaar geleden klopte maar helaas. Het gat tussen Android and Apple wordt steeds groter. Enige waar iPhone het nog moet van hebben is marketing maar dat zal binnen de kortste keren ook in de soep draaien nu de concurrentie met betere alternatieven komt. Ik zeg niet dat het binnen 1 of 2 jaar gaat gebeuren maar in de toekomst heeft jouw lievelingspaardje geen toekomst en zal het afgevoerd worden om in een kroket te belanden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Atak op 21-02-2017 00:40:23 ]
pi_169037829
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 00:13 schreef Atak het volgende:

[..]

Dat je geen argumenten hebt blijkt weer uit deze. Je weet dat je ongelijk hebt dus maar persoonlijk aanvallen. Helaas heb je geen van mijn punten kunnen aankaarten. OLED en draadloos opladen is niet iets wat de telefoon laat ontploffen. Het hangt van de fabrikant af. De Android-markt is al vele malen groter dan de iPhone-markt. De Exodus is begonnen. Blijf jij maar krampachtig vasthouden aan je wereldbelevenis dat misschien 10 jaar geleden klopte maar helaas. De gat tussen Android and Apple wordt steeds groter. Enige waar iPhone het nog moet van hebben is marketing maar dat zal binnen de kortste keren ook in de soep draaien nu de concurrentie met betere alternatieven komt. Ik zeg niet dat het binnen 1 of 2 jaar gaat gebeuren maar in de toekomst heeft jouw lievelingspaardje geen toekomst en zal het afgevoerd worden om in een kroket te belanden.
Ironisch, dat je mij beschuldigt van een gebrek aan argumenten en persoonlijke aanvallen, en dan zo een bericht typt... Wellicht dat ik weer met argumenten kom als jij de moeite neemt op mijn eerdere argumenten te reageren. Zo lang je dat niet doet, bewijs je dat je niet open staat voor een normale discussie.

Draadloos opladen heb ik overigens in het vorige topic aangekaart. Ik heb nooit beweerd dat de iPhone perfect is. Persoonlijk heb ik alleen liever een toestel dat goed werkt in alle opzichten, dan een toestel dat op papier de grootste feature list heeft.

Je liegt overigens weer: zowel in Q3 als Q4 van 2016 is het marktaandeel van iOS gestegen. Daarnaast lijkt context jouw volledig vreemd. Kijk hier eens naar:



Ja, meer blauw. Meer Android gebruikers. Maar als je kijkt naar de landen waar geld zit, domineert iOS weer. Zou dat iets te maken hebben met het feit dat er een hele sloot el cheapo Android-toestellen zijn? Zou dat een verklaring kunnen zijn dat Apple, zelfs met een relatief klein marktaandeel, veruit de meeste winst in de smartphone markt?
  dinsdag 21 februari 2017 @ 00:29:51 #24
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169037852
Heren, het is klaar met dat moddergooien over fabrikanten en elkaar.

Zoals we vaker gezien hebben in dit topic en het Apple topic heeft Apple een andere filosofie over het moment wanneer een product ready-to-market is dan andere merken.

En dat is hun goed recht. Ieder bedrijf staat vrij om hun eigen bedrijfsvoering te bepalen. Daar kan je het met eens, daar kan je het mee oneens zijn. Maar als je het er oneens mee bent, maak dat het nog niet "fout".

Vind je de producten goed van een merk, dan koop je het. Vind je het rommel, dan koop je het niet.
Natuurlijk mag je daar hier over posten, maar domweg modder gaan smijten omdat je het niet eens bent met de bedrijfsvoering van een bedrijf hebben we hier niets aan. Dit is DIG, hier gaat het over techniek, electronica, bites en bytes.
So we just called him Fred
  dinsdag 21 februari 2017 @ 00:35:51 #25
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169037894
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 00:25 schreef Splackavellie02 het volgende:
[ afbeelding ]

Ja, meer blauw. Meer Android gebruikers. Maar als je kijkt naar de landen waar geld zit, domineert iOS weer. Zou dat iets te maken hebben met het feit dat er een hele sloot el cheapo Android-toestellen zijn? Zou dat een verklaring kunnen zijn dat Apple, zelfs met een relatief klein marktaandeel, veruit de meeste winst in de smartphone markt?
Wat is de datum van dat kaartje?
Voor mijn gevoel is het aandeel Apple in veel van die "Android" landen groter.
So we just called him Fred
pi_169037919
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 00:35 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Wat is de datum van dat kaartje?
Voor mijn gevoel is het aandeel Apple in veel van die "Android" landen groter.
Zou goed kunnen. Plaatje is een weergave over 2015: https://deviceatlas.com/blog/android-vs-ios-market-share-2015
  dinsdag 21 februari 2017 @ 01:04:32 #27
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169038063
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 00:40 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Zou goed kunnen. Plaatje is een weergave over 2015: https://deviceatlas.com/blog/android-vs-ios-market-share-2015
Ik vind het imho erg moeilijk om dat plaatje te interpreteren.
Dat onderzoek is gemeten op basis van internetwerkverkeer. De bezitters van iOS devices in de blauwe landen generen meer internetverkeer dan de bezitters van Android devices in diezelfde landen. Maar niet elk iOS device of Android device is een mobiele telefoon natuurlijk.

Daarnaast vraag ik me af wat de impact is van VPN gebruik. Als je webverkeer gaat meten dan meet je als source-adres het punt waar het device het internet op gaat. Als iemand een VPN is, registreert een website een IP op een locatie anders dan de daadwerkelijke locatie van het device.

Ander puntje is welke sites ze gebruikt hebben om te meten, zijn dat wel sites geweest die aanspraak vinden onder de gehele bevolking? Als je website gebruikt om te meten die onder iOS gebruikers van een bepaald sowieso al populair is en je gebruikt dat als graadmeter voor een heel land, scoort iOS natuurlijk sowieos al beter.

Wat ook nog kan is dat in de groene landen veel abonnementen met datalimieten worden verkocht en dat consumenten voor een goedkoper toestel kiezen om zo meer data te kunnen verstoken.

Wat er staat zal ongetwijfeld waar zijn, maar ik vraag me af wat dat zegt over de populariteit van een bepaald OS.
So we just called him Fred
pi_169038103


Dit plaatje laat ook goed zien dat Apple's Exodus is begonnen.
  dinsdag 21 februari 2017 @ 07:09:10 #29
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_169038523
Is het nu klaar met die troll te voeren?
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  dinsdag 21 februari 2017 @ 07:21:06 #30
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169038554
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 01:12 schreef retorbrapi het volgende:
[ afbeelding ]

Dit plaatje laat ook goed zien dat Apple's Exodus is begonnen.
Vraag me af hoe lang bedrijven die nul winst maken in de smartphone markt er nog actief in gaan blijven.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_169040030
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2017 23:55 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Samsung is een puur wanbedrijf, interne draaiboeken om anderen te kopiëren, consumenten belazeren met benchmark manipulatie, producten op de markt dumpen die vervolgens ontploffen, vervolgens zogenaamd fixen maar eigenlijk niet en voor de omzet gewoon blijven verkopen, omkoping van gedupeerden en reviewers, corrupt management tot in de hoogste kringen. Walgelijk bedrijf dat zichzelf vroeg of laat keihard gaat tegenkomen.
Samsung gaat alsnog Galaxy Note 7 met nieuwe accu verkopen

Alles om je verlies te beperken, zelfs een toestel levensgevaarlijk toestel voor de derde keer beschikbaar maken voor de consument. Ze hebben de batterij kleiner gemaakt. Innovatie!
  dinsdag 21 februari 2017 @ 11:46:38 #32
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_169041526
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 23:00 schreef JoelBaka het volgende:
Van de zomer is het weer tijd om van abonnement te wisselen, dus ook tijd voor een nieuwe iPhone. De afgelopen 3 jaar heb ik met veel plezier de iPhone 5C gebruikt en hij doet het nog super (ik houd hem wel op iOS 9). Maar de 8GB geheugen is nu echt niet meer te doen, de foto's/apps/systeemdingen worden steeds groter dus het is nu wel heel erg proppen. In principe zou ik deze nog wel een jaar willen gebruiken, maar dat is gewoon niet te doen.

Nu dacht ik steeds dat de iPhone SE mijn volgende zou worden, maar ik zit toch een beetje te twijfelen. Hij spreekt me niet bijster veel aan en ik weet niet of ik daar 2 a 3 jaar plezier uit kan halen. De iPhone 7 vind ik er super uitzien, zowel de specs als het uiterlijk is erg mooi. Maar ik was altijd nogal tegen het 'grote' scherm, dat was steeds een dealbreaker. Maar misschien was ik iets te voorbarig met uitsluiten.

Hoe vonden jullie de overstap van 4 inch naar 4,7 inch? Ik heb vrij kleine handen en draag hem altijd in mijn broekzak. Is de overstap een beetje vergelijkbaar van de iPhone 4 naar 5? Daar zat ik ook tegenop te hikken maar beviel me achteraf toch heel goed.

Ben benieuwd naar jullie input :) Bedankt!
Ik vind zelf de stap van een iPhone 6s naar een 7 niet groot genoeg ( en de absurde prijs :@ ) om een nieuwe aankoop te rechtvaardigen maar dit is natuurlijk persoonlijk. Precies dezelfde reden waarom ik destijds van een iPhone 4 (8GB) naar een OnePlus toestel ben gegaan (5.5' inch en 64gig :7 ).
Nu heb ik zelf dus een 6S en dat bevalt uitstekend, zeker omdat ik 5.5 inch wel érg groot vond.
( Je kon er wel ideaal Netflix op kijken _O_ )

Het is ook net wat je gewend bent natuurlijk, als ik nu de telefoon van mijn vriendin in de handen heb (SE) vind ik die weer aan de kleine kant :P.
Qua geheugen zou ik gaan voor een 64GB iPhone 6S of een 32GB iPhone 7.
16 GB is écht te weinig, je houdt zo'n 10 gig over voor opslag. :o

Allemaal zaken om rekening mee te houden, maar ik vind zelf niks vervelender dan een tekort aan opslagruimte. :N
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  dinsdag 21 februari 2017 @ 11:53:09 #33
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_169041659
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 22:57 schreef Atak het volgende:

[..]

Misschien was dat in het verleden zo maar andriod is niet andriod. Je hebt goedkopere en duurdere modellen. Als je in dezelfde prijsclasse kijkt dan krijg je betere hardware en software voor een betere prijs, en een smartphone die duurzamer is en langer ondersteuning krijgt. Misschien is het nog vroeg maar de consument begint langzaam waker te worden. Het zal niet binnen 1 dag gebeuren maar de trend is duidelijk.
Dat betere hardware & software is hartstikke subjectief en daar kan ik dus niets mee. Langere ondersteuning betwijfel ik eerlijk gezegd ook.

Wat mij nog het meest bevreemd is dat jij als klaarblijkelijk die-hard android fanboy toch hebt zitten slapen en een iPhone hebt gekocht :P :D
Je geeft in je commentaar op splackavellie aan dat de gemiddelde consument beter weet maar daar hoor jij volgens jezelf duidelijk ook niet bij. :')

Je punt is duidelijk, de iPhone is niet aan jou besteed. Je kunt verder in dit topiek. DIG / [Android] #79 Nougat!

[ Bericht 0% gewijzigd door SgtPorkbeans op 21-02-2017 12:10:01 ]
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_169042000
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 11:53 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Dat betere hardware & software is hartstikke subjectief en daar kan ik dus niets mee. Langere ondersteuning betwijfel ik eerlijk gezegd ook.
De iPhone 4S is van oktober 2011, de iPad 2 zelfs van maart 2011. Dat is inmiddels bijna zes jaar oud, en heeft nog steeds de officiële update naar iOS 10 gekregen: http://ios10guide.com/ios(...)ices-support-ios-10/

Hoeveel Android devices uit 2011 hebben een officiële update naar Android 7 gekregen? De helft van de 2016 toestellen draait nog niet eens op Android 7 :')
pi_169042120
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 12:06 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

De iPhone 4S is van oktober 2011, de iPad 2 zelfs van maart 2011. Dat is inmiddels bijna zes jaar oud, en heeft nog steeds de officiële update naar iOS 10 gekregen: http://ios10guide.com/ios(...)ices-support-ios-10/

Hoeveel Android devices uit 2011 hebben een officiële update naar Android 7 gekregen? De helft van de 2016 toestellen draait nog niet eens op Android 7 :')
De 4S is blijven steken op 9.3.5, maar dan nog. Zeker wel langere ondersteuning dan bij Android.
pi_169042407
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 12:10 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

De 4S is blijven steken op 9.3.5, maar dan nog. Zeker wel langere ondersteuning dan bij Android.
Klopt, ik zie het. De iPhone 5 uit 2012 is de oudste iPhone die iOS 10 kreeg. Dat is nog steeds vijf jaar lang updates.

De zes jaar oude iPad 2 krijgt wel nog steeds updates.
pi_169042499
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 11:53 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Dat betere hardware & software is hartstikke subjectief en daar kan ik dus niets mee. Langere ondersteuning betwijfel ik eerlijk gezegd ook.

Wat mij nog het meest bevreemd is dat jij als klaarblijkelijk die-hard android fanboy toch hebt zitten slapen en een iPhone hebt gekocht :P :D
Je geeft in je commentaar op splackavellie aan dat de gemiddelde consument beter weet maar daar hoor jij volgens jezelf duidelijk ook niet bij. :')

Je punt is duidelijk, de iPhone is niet aan jou besteed. Je kunt verder in dit topiek. DIG / [Android] #79 Nougat!
Dat ik een iPhone heb geeft mij toch meer legimiteit? Ik weet de ins en outs en ik heb het zelf ondervonden. Je kan Android en iOS sowieso niet vergelijken. De markt is veel groter en de marktsegmenten zijn anders. Niet iedereen wilt 800 euro uitgeven voor een apparaatje waar je mee kunt bellen. Voor 1/4de van de prijs heb je dezelfde hardware en software tegenwoordig, en de software wordt steeds beter. Ik zie niet hoe iOS hier in de toekomst mee gaat concurreren. Met de blinde fanboys gat ik sowieso de discussie niet meer aan. Ik zeg dit gewoon als een iPhone gebruiker dat Apple met alles achter de feiten aanloopt. De volgende aankoop gaat waarschijnlijk de opvolger van Google pixel worden.
pi_169042607
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 12:21 schreef Atak het volgende:

[..]

Dat ik een iPhone heb geeft mij toch meer legimiteit? Ik weet de ins en outs en ik heb het zelf ondervonden. Je kan Android en iOS sowieso niet vergelijken. De markt is veel groter en de marktsegmenten zijn anders. Niet iedereen wilt 800 euro uitgeven voor een apparaatje waar je mee kunt bellen. Voor 1/4de van de prijs heb je dezelfde hardware en software tegenwoordig, en de software wordt steeds beter. Ik zie niet hoe iOS hier in de toekomst mee gaat concurreren. Met de blinde fanboys gat ik sowieso de discussie niet meer aan. Ik zeg dit gewoon als een iPhone gebruiker. De volgende aankoop gaat waarschijnlijk de opvolger van Google pixel worden.
Ik heb een iPhone en drie Android devices: een YotaPhone 2, Panasonic CM1 en Shield Tablet. Volgens jouw logica heb ik dus alle recht van spreken. Verder hebben wij in huis een Pixel C Tablet.

En ik word eerlijk gezegd een beetje moe van de overdreven claims. Je hebt niet voor een kwart van de prijs dezelfde hardware. De iphone 7 Plus kost 880 euro. Welke smartphone van 220 euro biedt dezelfde hardware? De Pixel XL kost bijna 100 euro meer.. En zelfs die heeft niet dezelfde hardware.

Daarnaast vind ik het altijd ironisch om te lezen hoe het vooral de Android-apologisten zijn die het eerst met de term "fanboy" gooien, in plaats van daadwerkelijk op argumenten in te gaan. Zie je zelf niet dat jij degene bent die het meest militante fanboy gedrag laat zien in dit topic?
pi_169042820
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 12:25 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Ik heb een iPhone en drie Android devices: een YotaPhone 2, Panasonic CM1 en Shield Tablet. Volgens jouw logica heb ik dus alle recht van spreken. Verder hebben wij in huis een Pixel C Tablet.

En ik word eerlijk gezegd een beetje moe van de overdreven claims. Je hebt niet voor een kwart van de prijs dezelfde hardware. De iphone 7 Plus kost 880 euro. Welke smartphone van 220 euro biedt dezelfde hardware? De Pixel XL kost bijna 100 euro meer.. En zelfs die heeft niet dezelfde hardware.

Dat heb ik je al 10 keer uitgelegd maar blijkbaar is begrijpend lezen een probleem. Niet iedereen hoeft hele hoge specs. Meeste mensen gebruiken hun smartphone om louter te bellen. Android-markt is sowieso een vele diversere markt maar omdat je een fanboy bent kan je of misschien wil je het niet begrijpen. Je hebt duurdere modellen voor mensen die hoge specs willen en goedkopere modellen voor mensen die geen hoge specs willen. Dat is toch niet moeilijk om te begrijpen? En de reden waarom ik je een fanboy noem is omdat je altijd op de man speelt en heel van mijn punten niet aankaart.

[ Bericht 5% gewijzigd door Atak op 21-02-2017 12:37:44 ]
pi_169043076
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 12:21 schreef Atak het volgende:

[..]

Dat ik een iPhone heb geeft mij toch meer legimiteit? Ik weet de ins en outs en ik heb het zelf ondervonden. Je kan Android en iOS sowieso niet vergelijken. De markt is veel groter en de marktsegmenten zijn anders. Niet iedereen wilt 800 euro uitgeven voor een apparaatje waar je mee kunt bellen. Voor 1/4de van de prijs heb je dezelfde hardware en software tegenwoordig, en de software wordt steeds beter. Ik zie niet hoe iOS hier in de toekomst mee gaat concurreren. Met de blinde fanboys gat ik sowieso de discussie niet meer aan. Ik zeg dit gewoon als een iPhone gebruiker dat Apple met alles achter de feiten aanloopt. De volgende aankoop gaat waarschijnlijk de opvolger van Google pixel worden.
Er is echt niemand die het wat kan schelen wat jouw volgende telefoon wordt. En ik vraag mij ook af waarom jij zoveel na wil denken over wat anderen kopen. Jij vindt android prettig? Prima, koop je toch lekker een telefoon met android.

Klaar.
pi_169043959
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2017 23:16 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

Ik heb een groter toestel geprobeerd, maar ben geen fan van groter dan het formaat van de 5s / SE, die passen nog fatsoenlijk in je broekzak zonder dwars te liggen ;).

Het is en blijft persoonlijk, de meeste willen niet meer terug naar kleiner beeldformaat.
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 11:46 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Ik vind zelf de stap van een iPhone 6s naar een 7 niet groot genoeg ( en de absurde prijs :@ ) om een nieuwe aankoop te rechtvaardigen maar dit is natuurlijk persoonlijk. Precies dezelfde reden waarom ik destijds van een iPhone 4 (8GB) naar een OnePlus toestel ben gegaan (5.5' inch en 64gig :7 ).
Nu heb ik zelf dus een 6S en dat bevalt uitstekend, zeker omdat ik 5.5 inch wel érg groot vond.
( Je kon er wel ideaal Netflix op kijken _O_ )

Het is ook net wat je gewend bent natuurlijk, als ik nu de telefoon van mijn vriendin in de handen heb (SE) vind ik die weer aan de kleine kant :P.
Qua geheugen zou ik gaan voor een 64GB iPhone 6S of een 32GB iPhone 7.
16 GB is écht te weinig, je houdt zo'n 10 gig over voor opslag. :o

Allemaal zaken om rekening mee te houden, maar ik vind zelf niks vervelender dan een tekort aan opslagruimte. :N
Bedankt voor de reacties :) Ik heb nu dus de iPhone SE 32GB of iPhone 7 32GB in gedachten, dat lijkt me voldoende geheugen aangezien ik dus van 8GB afkom :P Het prijsverschil is trouwens verwaarloosbaar, de 7 is maandelijks iets duurder maar ik verwacht daar zeker 3 jaar (hoelang ik normaal met een iPhone doe) of 4 jaar mee te doen en de SE zal ik na 2 jaar misschien al zat zijn dus onder de streep is het ongeveer even duur. Vandaar dus dat ik ook zo zit te dubben, de 7 is wel meer waar voor je geld.

Maar het is dus inderdaad persoonlijk ;) Toch goed om de ervaringen te horen, ik ga ook zeker even testen in de Apple Store of bij een reseller. Gelukkig heb ik nog alle tijd om de keuze te maken, en wie weet komt er nog een opvolger van de SE de komende maanden.

Edit: Oeps, dit hoort niet in het iPhone topic :@ Ik zet het even in een spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 3% gewijzigd door JoelBaka op 21-02-2017 13:24:10 ]
pi_169044271
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 12:31 schreef Atak het volgende:

[..]

Dat heb ik je al 10 keer uitgelegd maar blijkbaar is begrijpend lezen een probleem. Niet iedereen hoeft hele hoge specs. Meeste mensen gebruiken hun smartphone om louter te bellen. Android-markt is sowieso een vele diversere markt maar omdat je een fanboy bent kan je of misschien wil je het niet begrijpen. Je hebt duurdere modellen voor mensen die hoge specs willen en goedkopere modellen voor mensen die geen hoge specs willen. Dat is toch niet moeilijk om te begrijpen? En de reden waarom ik je een fanboy noem is omdat je altijd op de man speelt en heel van mijn punten niet aankaart.
"Niet iedereen hoeft hoge specs"

Het punt is niet dat niet iedereen hoge specs hoeft; het punt is dat jij LETTERLIJK dit zei:
quote:
Voor 1/4de van de prijs heb je dezelfde hardware en software tegenwoordig
Waarna ik jou vroeg om een enkel voorbeeld te noemen van een smartphone van 220 euro die dezelfde hardware en specs heeft als de iPhone 7 Plus. Dat jij vervolgens aankomt met het argument dat "niet iedereen hoge specs" nodig heeft, is meer een indicatie dat JIJ degene bent die het niet helemaal begrijpt. Niet ik.

Overigens ben ik niet degene die bronnen, cijfers en feiten negeert en steevast blijft bij "ik vind dit, dus het is een feit". Spoiler alert: dat is wat jij doet.

En moet ik je nog wijzen op de ironie van het feit dat je iPhones afrekent op gebrek aan features voor een hoge prijs, om vervolgens te zeggen dat de opvolger van de Pixel jouw volgende toestel wordt? De Pixel mist ook een hele hoop features die jij als onmisbaar noemde? Waterbestendig? Nope. Wireless charging? Na-ah. Optische beeldstabilisatie? Forget it. Maar het is een Android, dus hij zal tenminste veel betaalbaarder zijn dan de overpriced iPhone. Wacht.. Hij is duurder? Voor MINDER features? Sh...


Voor de duidelijkheid: de Pixel is naar mijn mening de beste Android smartphone die je momenteel kunt kopen. Júist vanwege de holistische benadering en de nadruk op een functioneel toestel over maar zoveel mogelijk features mee pakken. Maar het illustreert wel hoe hypocriet jouw argument is.

[ Bericht 9% gewijzigd door Splackavellie02 op 21-02-2017 13:44:07 ]
pi_169044322
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 12:19 schreef Splackavellie02 het volgende:

De zes jaar oude iPad 2 krijgt wel nog steeds updates.
Dat is niet waar! Mijn iPad 2 is ook op iOS9 blijven steken, is echt geen iOS10 voor beschikbaar!
pi_169044425
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 13:36 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Dat is niet waar! Mijn iPad 2 is ook op iOS9 blijven steken, is echt geen iOS10 voor beschikbaar!
Niet? Dan klopt de bron niet. Vreemd dat ze die wel noemen dan. Slordig.
pi_169044693
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 13:33 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

"Niet iedereen hoeft hoge specs"

Het punt is niet dat niet iedereen hoge specs hoeft; het punt is dat jij LETTERLIJK dit zei:

[..]

Waarna ik jou vroeg om een enkel voorbeeld te noemen van een smartphone van 220 euro die dezelfde hardware en specs heeft als de iPhone 7 Plus. Dat jij vervolgens aankomt met het argument dat "niet iedereen hoge specs" nodig heeft, is meer een indicatie dat JIJ degene bent die het niet helemaal begrijpt. Niet ik.

Overigens ben ik niet degene die bronnen, cijfers en feiten negeert en steevast blijft bij "ik vind dit, dus het is een feit". Spoiler alert: dat is wat jij doet.

En moet ik je nog wijzen op de ironie van het feit dat je iPhones afrekent op gebrek aan features voor een hoge prijs, om vervolgens te zeggen dat de opvolger van de Pixel jouw volgende toestel wordt? De Pixel mist ook een hele hoop features die jij als onmisbaar noemde? Waterbestendig? Nope. Wireless charging? Na-ah. Optische beeldstabilisatie? Forget it. Maar het is een Android, dus hij zal tenminste veel betaalbaarder zijn dan de overpriced iPhone. Wacht.. Hij is duurder? Voor MINDER features? Sh...
[ afbeelding ]

Voor de duidelijkheid: de Pixel is naar mijn mening de beste Android smartphone die je momenteel kunt kopen. Júist vanwege de holistische benadering en de nadruk op een functioneel toestel over maar zoveel mogelijk features mee pakken. Maar het illustreert wel hoe hypocriet jouw argument is.
Maar dat neemt niet weg van het punt dat niet iedereen hoge specs nodig heeft.
pi_169044735
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 13:52 schreef Atak het volgende:

[..]

Maar dat neemt niet weg van het punt dat niet iedereen hoge specs nodig heeft.
Klopt. Het is alleen totaal niet relevant. Dat vissen in water zwemmen, neemt niet weg dat een koe vier magen heeft. Beiden volledig waar, en beiden hebben net zoveel met elkaar te maken als jouw twee opmerkingen.
pi_169044971
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 13:33 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Voor de duidelijkheid: de Pixel is naar mijn mening de beste Android smartphone die je momenteel kunt kopen. Júist vanwege de holistische benadering en de nadruk op een functioneel toestel over maar zoveel mogelijk features mee pakken.
De Pixel is een van de weinige Android toestellen die ik wel zou willen hebben. Mooi ding en je merkt inderdaad dat ze oprecht een goed toestel hebben willen ontwerpen ipv iets volgooien met non-features/marketingfluff.
pi_169045149
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 14:06 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

De Pixel is een van de weinige Android toestellen die ik wel zou willen hebben. Mooi ding en je merkt inderdaad dat ze oprecht een goed toestel hebben willen ontwerpen ipv iets volgooien met non-features/marketingfluff.
Precies. Het is haast een iPhone in de benadering van de hardware. Je ziet ook dat de Pixel van alle kanten bejubeld wordt voor deze benadering. Wellicht dat de designfilosofie van Apple toch niet zo slecht is.

Iets heel anders: gisteren de gamevice besteld bij Apple. Deze is verzonden met UPS Standaard verzending en de tracking geeft als tijdsindicatie "voor het eind van de dag". Wat de neuk is dat voor non-indicatie? :') Is dat 17u? 18u? 23:59? Hoe kun je, als internationaal miljardenbedrijf, anno 2017 nog steeds gebruik maken van een bedrijf dat zulke slechte communicatie levert?
pi_169045305
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 14:14 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Precies. Het is haast een iPhone in de benadering van de hardware. Je ziet ook dat de Pixel van alle kanten bejubeld wordt voor deze benadering. Wellicht dat de designfilosofie van Apple toch niet zo slecht is.

Iets heel anders: gisteren de gamevice besteld bij Apple. Deze is verzonden met UPS Standaard verzending en de tracking geeft als tijdsindicatie "voor het eind van de dag". Wat de neuk is dat voor non-indicatie? :') Is dat 17u? 18u? 23:59? Hoe kun je, als internationaal miljardenbedrijf, anno 2017 nog steeds gebruik maken van een bedrijf dat zulke slechte communicatie levert?
Dat jij niet weet wat einde van de dag weet zegt al genoeg. Op jouw persoonlijke aanvallen ga ik niet meer in. Jouw belevingswereld is dus zo klein dat je niet snapt dat niet iedereen hoge specs nodig heeft en je weet ook niet wat einde van de dag betekent. Alles wat je anderen van beschuldigd doe je zelf.
pi_169045338
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 14:06 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

De Pixel is een van de weinige Android toestellen die ik wel zou willen hebben. Mooi ding en je merkt inderdaad dat ze oprecht een goed toestel hebben willen ontwerpen ipv iets volgooien met non-features/marketingfluff.
Precies. Maar het volgend model gaat nog beter worden. Moeilijk wat daar tegen op kan. Ze hebben echt de spijker op de kop geslagen. Hardware, software en ondersteuning is al top. Het zal alleen beter worden terwijl die anderen jaren achter gebleven zijn.
pi_169045470
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 14:24 schreef Atak het volgende:

[..]

Precies. Maar het volgend model gaat nog beter worden. Moeilijk wat daar tegen op kan. Ze hebben echt de spijker op de kop geslagen. Hardware, software en ondersteuning is al top. Het zal alleen beter worden terwijl die anderen jaren achter gebleven zijn.
Probeer nou eens meningen en feiten uit elkaar te houden...
pi_169045471
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 14:23 schreef Atak het volgende:

[..]

Dat jij niet weet wat einde van de dag weet zegt al genoeg.
/quote]
Eh.. Wat?
[quote]
Op jouw persoonlijke aanvallen ga ik niet meer in. Jouw belevingswereld is dus zo klein dat je niet snapt dat niet iedereen hoge specs nodig heeft en je weet ook niet wat einde van de dag betekent. Alles wat je anderen van beschuldigd doe je zelf.
Liep je langs een spiegel? Waar zeg ik dat iedereen hoge specs nodig heeft?

Ik vroeg je simpelweg een smartphone van 220 euro te noemen die dezelfde hardware en specificaties heeft als de iPhone 7 Plus, gezien jij letterlijk claimde dat je voor 1/4 van de prijs hetzelfde kon kopen.

Je hoeft niet mij aan te vallen omdat jij jezelf in een hoek hebt gepraat...
pi_169045481
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 14:24 schreef Atak het volgende:

[..]

Precies. Maar het volgend model gaat nog beter worden. Moeilijk wat daar tegen op kan. Ze hebben echt de spijker op de kop geslagen. Hardware, software en ondersteuning is al top. Het zal alleen beter worden terwijl die anderen jaren achter gebleven zijn.
En dat zonder talloze features die Samsung zo innovatief maakt :')
  dinsdag 21 februari 2017 @ 15:05:03 #54
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_169046162
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 13:18 schreef JoelBaka het volgende:

[..]

[..]

Bedankt voor de reacties :) Ik heb nu dus de iPhone SE 32GB of iPhone 7 32GB in gedachten, dat lijkt me voldoende geheugen aangezien ik dus van 8GB afkom :P Het prijsverschil is trouwens verwaarloosbaar, de 7 is maandelijks iets duurder maar ik verwacht daar zeker 3 jaar (hoelang ik normaal met een iPhone doe) of 4 jaar mee te doen en de SE zal ik na 2 jaar misschien al zat zijn dus onder de streep is het ongeveer even duur. Vandaar dus dat ik ook zo zit te dubben, de 7 is wel meer waar voor je geld.

Maar het is dus inderdaad persoonlijk ;) Toch goed om de ervaringen te horen, ik ga ook zeker even testen in de Apple Store of bij een reseller. Gelukkig heb ik nog alle tijd om de keuze te maken, en wie weet komt er nog een opvolger van de SE de komende maanden.

Edit: Oeps, dit hoort niet in het iPhone topic :@ Ik zet het even in een spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat is eigenlijk de reden dat je de 6S niet overweegt? :@ De voornaamste verschillen bestaan uit een andere chipset en verbeterde cpu. Houd je nog geld in je zak en heb je nog gewoon een headphone jack :D

Daarbij snap ik best dat je voor je geld de meest recente smartphone wil hebben, maar qua prijs zit er nogal wat verschil tussen:P Oké, het prijsverschil is ''maar'' ¤115,- voor een 6s 32GB vs een 7 32GB, maar toch :P Kun je mooi voor uit eten :D
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  dinsdag 21 februari 2017 @ 15:09:11 #55
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_169046237
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 14:23 schreef Atak het volgende:

[..]

Dat jij niet weet wat einde van de dag weet zegt al genoeg. Op jouw persoonlijke aanvallen ga ik niet meer in. Jouw belevingswereld is dus zo klein dat je niet snapt dat niet iedereen hoge specs nodig heeft en je weet ook niet wat einde van de dag betekent. Alles wat je anderen van beschuldigd doe je zelf.
:D Zelf niet meer op persoonlijke aanvallen ingaan maar vervolgens wel zelf er een paar uitdelen. :')
Het was al niet geloofwaardig, maar nu begint het gewoon zielig te worden.
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_169046244
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 15:05 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Wat is eigenlijk de reden dat je de 6S niet overweegt? :@ De voornaamste verschillen bestaan uit een andere chipset en verbeterde cpu. Houd je nog geld in je zak en heb je nog gewoon een headphone jack :D

Daarbij snap ik best dat je voor je geld de meest recente smartphone wil hebben, maar qua prijs zit er nogal wat verschil tussen:P Oké, het prijsverschil is ''maar'' ¤115,- voor een 6s 32GB vs een 7 32GB, maar toch :P Kun je mooi voor uit eten :D
Voor 115 euro prijsverschil is de iPhone 7 een no brainer over de iPhone 6S. Het hebt een snellere SoC, betere camera met eindelijk OIS, een verbeterde homeknop, waterbestendigheid, een verbeterd scherm met meer contrast en betere kleurweergave en een (iets) betere accuduur. Daarnaast heb je meer kans op langere software ondersteuning.
  dinsdag 21 februari 2017 @ 15:10:36 #57
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_169046267
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 14:32 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

En dat zonder talloze features die Samsung zo innovatief maakt :')
Ga er maar niet meer op in, dit is trollen van de hoogste orde. :')
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  dinsdag 21 februari 2017 @ 15:11:26 #58
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_169046282
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 15:09 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Voor 115 euro prijsverschil is de iPhone 7 een no brainer over de iPhone 6S. Het hebt een snellere SoC, betere camera met eindelijk OIS, een verbeterde homeknop, waterbestendigheid, een verbeterd scherm met meer contrast en betere kleurweergave en een (iets) betere accuduur. Daarnaast heb je meer kans op langere software ondersteuning.
Daar zit ook wat in, daarbij zal deze ook nog langer zijn waarde behouden, mede door genoemde zaken :Y.
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_169046317
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 15:05 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Wat is eigenlijk de reden dat je de 6S niet overweegt? :@ De voornaamste verschillen bestaan uit een andere chipset en verbeterde cpu. Houd je nog geld in je zak en heb je nog gewoon een headphone jack :D

Daarbij snap ik best dat je voor je geld de meest recente smartphone wil hebben, maar qua prijs zit er nogal wat verschil tussen:P Oké, het prijsverschil is ''maar'' ¤115,- voor een 6s 32GB vs een 7 32GB, maar toch :P Kun je mooi voor uit eten :D
Ik vind de 7 in de praktijk veel fijner werken. Is mij dat geld dubbel en dwars waard.
pi_169046359
De homeknop van de 7 is way fijner. En waterdicht dus geen angst meer voor water. En stuk sneller. Nee, 7 is echt wel beter dan de 6s.
For great justice!
  dinsdag 21 februari 2017 @ 15:20:19 #61
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_169046498
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 15:15 schreef Q. het volgende:
De homeknop van de 7 is way fijner. En waterdicht dus geen angst meer voor water. En stuk sneller. Nee, 7 is echt wel beter dan de 6s.
Dit dus ja. Die 115 euro echt wel waard.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  dinsdag 21 februari 2017 @ 15:46:56 #62
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_169047152
De homeknop lijkt mij in de iPhone 7 wel een stuk minder ''breakdown'' gevoelig aangezien hij daar niet meer ingedrukt kan worden :P
Dat is zeker wel een voordeel :Y
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_169047269
Ik ga even niet alles quoten :P

De 6S vind ik inderdaad om bovenstaande redenen minder interessant ;) Ik heb nog even gekeken en de 6S zit qua prijs er precies tussenin, dus dat verschil is minimaal. Ik zit bij vodafone en de SE zou dan ¤38,- zijn, de 6S ¤42,- en de 7 ¤46,-. Die vier euro per maand vind ik de verbeteringen van de 7 wel waard :)

Koptelefoongat vind ik overigens geen probleem, ik heb van de zomer de studentendeal gedaan dus ik heb een Beats Solo 3 Wireless :) Dus ik ben al draadloos, en er zit een adaptertje bij dus in geval van nood kan je altijd nog met een standaardaansluiting luisteren.

De homebutton vind ik ook zeker interessant, ik heb nu ook taptic feedback op mijn macbook en dat werkt lekker. (Complete mindfuck trouwens)

Kan je trouwens de vingerafdruk instellingen veranderen? Of moet je het echt voor alles (of niets) gebruiken? (Dus bijvoorbeeld wel gebruiken voor de app store maar niet voor het homescreen)
pi_169047403
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 14:32 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

En dat zonder talloze features die Samsung zo innovatief maakt :')
Dat jij dat hier durft te vragen. :')

Hardware is niet alles. Het is de combinatie tussen hardware en software.
pi_169047410
Zodra hij in Nederland uit is ga ik aan de Beats X en dan ben ik helemaal draadloos. *O*
For great justice!
pi_169047444
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 15:56 schreef Atak het volgende:

[..]

Dat jij hier durft te vragen. :')
Nogmaals: HUH? Wat probeer je nu te zeggen.
quote:
Hardware is niet alles. Het is de combinatie tussen hardware en software.
Juistem! Je begint het door te krijgen! Goed zo ^O^
pi_169047459
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 15:09 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

:D Zelf niet meer op persoonlijke aanvallen ingaan maar vervolgens wel zelf er een paar uitdelen. :')
Het was al niet geloofwaardig, maar nu begint het gewoon zielig te worden.
Als die de hele tijd persoonlijk aanvalt dan kan die ook een tik terug verwachten en dan moet die ook niet huilen. Dat fanboy-gedrag begint wel op hol te slaan. Ik heb zelf een iPhone maar ik kan wel objectief blijven. Waarschijnlijk omdat ik genoeg geld heb en niet alles krampachtig hoef te verdedigen.
pi_169047489
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 16:00 schreef Atak het volgende: Ik heb zelf een iPhone maar ik kan wel objectief blijven. Waarschijnlijk omdat ik genoeg geld heb en niet alles krampachtig hoef te verdedigen.
Als er iets is wat jij niet doet, is objectief blijven :') Verder wijst men jou er gewoon op hoe verschrikkelijk hypocriet je hier bezig bent..
pi_169047516
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 16:01 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Als er iets is wat jij niet doet, is objectief blijven :') Verder wijst men jou er gewoon op hoe verschrikkelijk hypocriet je hier bezig bent..
Ik sta niet blind achter een merk. Er is wel iemand op deze pagina die dat wel doet. :')
pi_169047523
Oke, jullie hebben gelijk. Die gast is gewoon verschrikkelijk aan het trollen. Het kan niet zo zijn dat iemand werkelijk zo dom is. Ik zal mijn best doen hem niet meer te voeren.
  dinsdag 21 februari 2017 @ 16:03:33 #71
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_169047541
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 15:51 schreef JoelBaka het volgende:

Kan je trouwens de vingerafdruk instellingen veranderen? Of moet je het echt voor alles (of niets) gebruiken? (Dus bijvoorbeeld wel gebruiken voor de app store maar niet voor het homescreen)
Helder verhaal qua prijs :Y
De vingerafdrukscanner kun je apart instellen voor telefoon en app store.
Ik weet echter niet of je daar ook verschillende vingerafdrukken voor kunt gebruiken. Bijvoorbeeld dat er 2 vingerafdrukken op staan. Dat er 1 van het kind is voor de telefoon en eentje van de ouders voor de appstore.
Edit: Niet dus :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_169047607
Sinds een paar weken heb ik een gaar probleem
Zodra ik een gesprek heb en deze wil beeindigen of bijvoorbeeld bij een keuze menu een nummer wil intoetsen, dan springt het beeld meteen weer op zwart. Gevolg dat ik geen nummer kan intoetsen en een oproep beeindigen een kriem is.

Hoe zou ik dat kunnen fixen? Het probleem heb ik sinds de nieuwste iOS update ;(
pi_169047686
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 16:02 schreef Atak het volgende:

[..]

Ik sta niet blind achter een merk. Er is wel iemand op deze pagina die dat wel doet. :')
Jij staart je wel degelijk blind op een merk.. Dat je dat niet ziet, geeft aan hoe verblind je bent.
  dinsdag 21 februari 2017 @ 16:14:57 #74
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_169047743
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 16:06 schreef opgebaarde het volgende:
Sinds een paar weken heb ik een gaar probleem
Zodra ik een gesprek heb en deze wil beeindigen of bijvoorbeeld bij een keuze menu een nummer wil intoetsen, dan springt het beeld meteen weer op zwart. Gevolg dat ik geen nummer kan intoetsen en een oproep beeindigen een kriem is.

Hoe zou ik dat kunnen fixen? Het probleem heb ik sinds de nieuwste iOS update ;(
Moet jij je scherm dan eerst weer ontgrendelen? Want dan ben je niet de enige:
http://forum.iculture.nl/(...)n-op-wil-hangen.html

Lees hem maar even door, er staan een paar (potentiële) oplossingen bij. :)
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_169047754
iPhone 8 :9~ kijk er nu al naar uit
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  dinsdag 21 februari 2017 @ 18:40:52 #76
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_169050643
Voor het geval dat iemand (ja, jij atak) de eeuwige iPhone VS Android verder wil voeren hier, alvast het gemeende advies om dat niet te doen. Vervelend dat jij (atak) een negatieve gebruikerservaring hebt met Apple maar dat is uiteindelijk je eigen probleem.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  dinsdag 21 februari 2017 @ 18:43:24 #77
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_169050716
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 15:57 schreef Q. het volgende:
Zodra hij in Nederland uit is ga ik aan de Beats X en dan ben ik helemaal draadloos. *O*
We moeten nog draadloos laden
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 21 februari 2017 @ 18:45:28 #78
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169050779
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 13:36 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Dat is niet waar! Mijn iPad 2 is ook op iOS9 blijven steken, is echt geen iOS10 voor beschikbaar!
Krijg wel updates, maar geen iOS10
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_169050790
Heeft Apple niet een samenwerkingsverband met Beats? Beats speakers intrigeren in de nieuwe IPhone 8 _O_
pi_169050900
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 18:45 schreef bjanaan het volgende:
Heeft Apple niet een samenwerkingsverband met Beats? Beats speakers intrigeren in de nieuwe IPhone 8 _O_
Sterker nog: Apple is eigenaar van Beats.

3 miljard.. Die Dr. Dre heeft het lekker gedaan met zijn niche audioproducten. Je zou er bijna jaloers van worden :')

Vind die Beats X erg aantrekkelijk. Niet zweetproof maakt het voor mij echter een product om te skippen. Op een cardio dag zijn mijn Jaybird X2's echt helemaal verzopen. Het zal vast ijdele hoop zijn dat Apple het gebruik van die M1-chip gaat licenseren, he? Oordopjes als de Jaybird met de voordelen van de Beats X of EarPods zouden een heel aantrekkelijke upgrade zijn.
pi_169052084
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 16:03 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Helder verhaal qua prijs :Y
De vingerafdrukscanner kun je apart instellen voor telefoon en app store.
Ik weet echter niet of je daar ook verschillende vingerafdrukken voor kunt gebruiken. Bijvoorbeeld dat er 2 vingerafdrukken op staan. Dat er 1 van het kind is voor de telefoon en eentje van de ouders voor de appstore.
Edit: Niet dus :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedankt ^O^ Dat vind ik wel fijn, het hele vingerafdruk gebeuren vind ik nog niet echt wat maar in de app store en dergelijke lijkt het me wel erg handig :) Nou zal ik uiteindelijk wel helemaal overgaan, maar toch fijn dat je een beetje in stapjes kan wennen.
pi_169053143
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 16:14 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Moet jij je scherm dan eerst weer ontgrendelen? Want dan ben je niet de enige:
http://forum.iculture.nl/(...)n-op-wil-hangen.html

Lees hem maar even door, er staan een paar (potentiële) oplossingen bij. :)
Ik kan niks ontgrendelen. Scherm springt continu op zwart en een telefoontje kan niet beëindigd worden met een knop. En nu lukt het uiteindelijk wel, gewoon volhouden en veel drukken op "ophangen".

Maar door jouw link weet ik wel wat het is. De proximity sensor werkt niet goed. De aangedragen oplossing behalve de telefoon volledig leeghalen/resetten hebben al geprobeerd. Sigh, ik google nog even door

Dank voor je posting
pi_169068223
Edit: klaar is wel klaar he.

[ Bericht 96% gewijzigd door jogy op 22-02-2017 18:56:55 ]
pi_169069129
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 11:46 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Ik vind zelf de stap van een iPhone 6s naar een 7 niet groot genoeg ( en de absurde prijs :@ ) om een nieuwe aankoop te rechtvaardigen maar dit is natuurlijk persoonlijk. Precies dezelfde reden waarom ik destijds van een iPhone 4 (8GB) naar een OnePlus toestel ben gegaan (5.5' inch en 64gig :7 ).
Nu heb ik zelf dus een 6S en dat bevalt uitstekend, zeker omdat ik 5.5 inch wel érg groot vond.
( Je kon er wel ideaal Netflix op kijken _O_ )

Het is ook net wat je gewend bent natuurlijk, als ik nu de telefoon van mijn vriendin in de handen heb (SE) vind ik die weer aan de kleine kant :P.
Qua geheugen zou ik gaan voor een 64GB iPhone 6S of een 32GB iPhone 7.
16 GB is écht te weinig, je houdt zo'n 10 gig over voor opslag. :o

Allemaal zaken om rekening mee te houden, maar ik vind zelf niks vervelender dan een tekort aan opslagruimte. :N
Ik had altijd Android. Ik vind Samsung echt bagger toestellen. De S4 werd altijd heet in mijn broekzak zonder dat ik er iets mee deed. Toen ben ik ook overgestapt naar de OnePlus One 64 GB. Super toestel alleen veel te groot voor mijn kleine handen. Maar wel echt mooi spul. Toen nog even over naar de OnePlus X die vergelijkbaar qua grootte is met de iPhone 6. Dat vind ik overigens prima te doen.

Maar ik bleef nieuwsgierig naar Apple. Het enige wat mij al die jaren heeft tegengehouden is het feit dat ik veel muziek luister op mijn mobiel en je op een Apple wat lastiger je eigen muziek er op krijgt. Van de zomer ben ik overgestapt naar de iPhone 5s om te proberen en inmiddels heb ik de SE aangeschaft en is de 5s doorgeschoven naar mijn man.

Ik ben helemaal om. Ik vind de iPhone veel handiger werken dan Android. Alleen al als je een foto op Facebook wil plaatsen, dat je niet eerst je hele filmrol hoeft af te zoeken maar allemaal losse albums hebt waar je uit kunt kiezen bijvoorbeeld. Echt heerlijk! *O* En dat is nog maar een dingetje. En qua muziek... ik heb gratis Spotify dus ook geen probleem. ^O^
Forever yours, forever mine, forever ours...
  FOK!fotograaf woensdag 22 februari 2017 @ 14:52:34 #85
145146 Andyy
pi_169069158
quote:
Genoeg geld hebben =/= rijk zijn

[ Bericht 15% gewijzigd door jogy op 22-02-2017 18:57:26 ]
pi_169069526
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2017 14:52 schreef Andyy het volgende:

[..]

Genoeg geld hebben =/= rijk zijn
Klopt. Maar als je genoeg geld hebt om niet moeilijk te doen over een smartphone van 1000 euro, maar een ereader van 400 euro te duur vindt omdat je "niet rijk" bent, zegt dat toch wel iets.
  FOK!fotograaf woensdag 22 februari 2017 @ 18:41:45 #87
145146 Andyy
pi_169074148
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 15:06 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Klopt. Maar als je genoeg geld hebt om niet moeilijk te doen over een smartphone van 1000 euro, maar een ereader van 400 euro te duur vindt omdat je "niet rijk" bent, zegt dat toch wel iets.
Ik heb de rest niet gelezen. Maar 400 euro voor een ereader is best duur aangezien
  FOK!mycroftheld woensdag 22 februari 2017 @ 18:54:41 #88
128465 verified  bondage
niet meer aanwezig op FOK!
pi_169074365
Iemand hier ervaring met Outlook agenda synchronisatie (Exchange) op de iPhone?

Ik heb van mijn werkgever een nieuwe telefoon gekregen, een iPhone 6s. Nu heb ik hierop mijn zakelijke email ingesteld en aangegeven dat ik de agenda ook wil synchroniseren. Het instellen is goed verlopen en de agendaitems zijn zichtbaar op mijn telefoon. Echter zie ik ook oude reeksen op mijn iPhone (grijs weergegeven) in de agenda, deze zie ik niet in Outook zelf en heb ik tijden geleden al verwijderd.

Dit is behoorlijk irritant omdat ze overlappen met nieuwe afspraken en verwarrend is. Ik hoop dan ook dat iemand hier het toevallig weet want ik heb alle instellingen langsgelopen en kan niets vinden wat dit zou kunnen veroorzaken. Ook collega's hebben geen idee en ervaren dit euvel niet.

Op mijn vorige telefoon (Android toestel) waar ik ook mijn agenda op had ingesteld zag ik ze overigens niet.
  woensdag 22 februari 2017 @ 19:54:10 #89
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169076074
quote:
5s.gif Op woensdag 22 februari 2017 18:54 schreef bondage het volgende:
Iemand hier ervaring met Outlook agenda synchronisatie (Exchange) op de iPhone?

Ja, werkt perfect. Maar heb het laten inrichten door iemand van onze helpdesk. Het kan dus prima werken
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  FOK!mycroftheld woensdag 22 februari 2017 @ 20:11:57 #90
128465 verified  bondage
niet meer aanwezig op FOK!
pi_169076449
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2017 19:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ja, werkt perfect. Maar heb het laten inrichten door iemand van onze helpdesk. Het kan dus prima werken
Ik heb het ingesteld door een handleiding te volgen van de werkgever. En het kan inderdaad prima werken, mijn collega's ervaren dit immers niet. Heb ook al instellingen vergeleken maar niets bijzonders kunnen vinden. Ik ben overigens al langs een servicepunt geweest maar helaas niet op kunnen lossen, instellingen resetten heeft ook niet geholpen.
  woensdag 22 februari 2017 @ 20:32:18 #91
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_169076980
quote:
5s.gif Op woensdag 22 februari 2017 18:54 schreef bondage het volgende:
Iemand hier ervaring met Outlook agenda synchronisatie (Exchange) op de iPhone?

Ik heb van mijn werkgever een nieuwe telefoon gekregen, een iPhone 6s. Nu heb ik hierop mijn zakelijke email ingesteld en aangegeven dat ik de agenda ook wil synchroniseren. Het instellen is goed verlopen en de agendaitems zijn zichtbaar op mijn telefoon. Echter zie ik ook oude reeksen op mijn iPhone (grijs weergegeven) in de agenda, deze zie ik niet in Outook zelf en heb ik tijden geleden al verwijderd.

Dit is behoorlijk irritant omdat ze overlappen met nieuwe afspraken en verwarrend is. Ik hoop dan ook dat iemand hier het toevallig weet want ik heb alle instellingen langsgelopen en kan niets vinden wat dit zou kunnen veroorzaken. Ook collega's hebben geen idee en ervaren dit euvel niet.

Op mijn vorige telefoon (Android toestel) waar ik ook mijn agenda op had ingesteld zag ik ze overigens niet.
Het probleem zit niet op je iphone, maar in outlook. Je telefoon verzint die niet, jij kent die dingen en ze zijn dus niet weg.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 22 februari 2017 @ 20:36:58 #92
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_169077148
Maar klik eens op het woord calendars onder in het scherm als je in de app bent, misschien kun je daar het archief uitzetten
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  vrijdag 24 februari 2017 @ 12:28:04 #93
408143 Vlinderbom
................BOEM!!!!!!!!!!
pi_169113747
Pff, zelfs fotos verwijderen op ios is gezeik.
Waarom kan ik niet alle fotos gemakkelijk in 1 keer selecreren en verwijderen?

Manmanman, ik verlang zo ontzettend terug naar mijn samsung op sommige momenten... :/
pi_169114566
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 12:28 schreef Vlinderbom het volgende:
Pff, zelfs fotos verwijderen op ios is gezeik.
Waarom kan ik niet alle fotos gemakkelijk in 1 keer selecreren en verwijderen?

Manmanman, ik verlang zo ontzettend terug naar mijn samsung op sommige momenten... :/
In iOS kan het: wel

[ Bericht 3% gewijzigd door Fred op 24-02-2017 13:13:19 ]
  vrijdag 24 februari 2017 @ 13:14:24 #95
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_169114680
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 12:28 schreef Vlinderbom het volgende:
Pff, zelfs fotos verwijderen op ios is gezeik.
Waarom kan ik niet alle fotos gemakkelijk in 1 keer selecreren en verwijderen?

Manmanman, ik verlang zo ontzettend terug naar mijn samsung op sommige momenten... :/
Een heel ander Operating system gebruiken is ook gewenning hé, dus je kan hier beter vragen hoe je [iets] voor elkaar kan krijgen dan te beweren dat het niet kan en daarover gaan klagen. Android en IOS hebben beide een heel andere manier van doen binnen hun software. Net als wanneer je van een Mac-OS naar Windows of omgekeerd gaat.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_169114851
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 13:09 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

In iOS kan het: wel
Ik lees in dat stukje niet hoe je een 'select all' kan uitvoeren of ik ben echt toe aan weekend.
pi_169114857
quote:
3s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 13:14 schreef jogy het volgende:

[..]

Een heel ander Operating system gebruiken is ook gewenning hé, dus je kan hier beter vragen hoe je [iets] voor elkaar kan krijgen dan te beweren dat het niet kan en daarover gaan klagen. Android en IOS hebben beide een heel andere manier van doen binnen hun software. Net als wanneer je van een Mac-OS naar Windows of omgekeerd gaat.
Precies. Ik gebruik nu een jaar Windows 10 en loop nog steeds te prutsen met dingen die in MacOS kinderlijk eenvoudig zijn, en erger mij nog steeds aan rare bugs die ogenschijnlijk zonder reden optreden.
pi_169114915
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 13:19 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Ik lees in dat stukje niet hoe je een 'select all' kan uitvoeren of ik ben echt toe aan weekend.
Nee, klopt. Dat betekent niet dat het niet kan. Je kunt al je foto's in een keer verwijderen via zowel een Mac als PC. Vanaf je iPhone zelf is dit waarschijnlijk de snelste manier:
quote:
Open the Photos app on your iOS device, the make sure Photos is selected at the bottom of the screen. Click on a year, then a collection; you'll see your photos grouped into Moments, which clusters them by date. If you hit the Select button in the upper-right corner, you can then select each grouping by tapping the associated Select indicators that appear. You'll still have to select each Moments group manually, but it's a much faster option than selecting each photo individually. Once you've selected all your Moments, hit the trash icon, then confirm that you want to delete the photos, and they'll be whisked away to your Recently Deleted folder. To remove them for good, go to Albums > Recently Deleted, then press Select in the upper-right corner, followed by Delete All in the lower-left corner. Now your photos should be permanently removed from your device.
pi_169114972
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 13:21 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Nee, klopt. Dat betekent niet dat het niet kan. Je kunt al je foto's in een keer verwijderen via zowel een Mac als PC. Vanaf je iPhone zelf is dit waarschijnlijk de snelste manier:

[..]

Merci!
  FOK!fotograaf zaterdag 25 februari 2017 @ 00:39:26 #100
145146 Andyy
pi_169128849
Mijn sleep/wake knopje geeft geen klik meer als ik 'm indruk. Hij doet het nog wel, is dat lastig te fixen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')