abonnement Unibet Coolblue
pi_169023400
quote:
18s.gif Op maandag 20 februari 2017 13:36 schreef Perrin het volgende:

[..]

Oh god jij bent ook zo'n aso.
Kom je daar nu pas achter
  maandag 20 februari 2017 @ 13:38:00 #127
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_169023414
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 13:37 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Kom je daar nu pas achter
Ja :(
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 20 februari 2017 @ 13:40:18 #128
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_169023442
quote:
18s.gif Op maandag 20 februari 2017 13:36 schreef Perrin het volgende:

[..]

Oh god jij bent ook zo'n aso.
Gouden ketting om en een beetje shinen met m'n pitties _O_
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  User die overal opduikt 2022 maandag 20 februari 2017 @ 14:09:50 #129
186611 Haags
pi_169023919
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 13:12 schreef Dven het volgende:

[..]

Wie gaat er dan ook naar het bos om z'n rat uit te laten :')
_O-
Zonder wrijving geen glans
pi_169024115
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 12:41 schreef LXIV het volgende:

[..]

Hoe doe je dat? van achteren metje eigen knie op de rug van dat beest? Moet je daar heel sterk voor zijn?
Nee, gewoon de achterpoten vastpakken en onder hem vandaan trekken. Hoef je niet heel sterk voor te zijn.
Ze kunnen dan vrijwel niet meer verbijten en niet verder scheuren en doen, Vaak lossen ze er ook door, anders kan iemand anders ze redelijk rustig loswrikken.

Het heeft wel een nadeel, het beest moet ook ooit weereens losgelaten worden en dat kan linke loetje zijn. Maar al met al is het effectiever en veiliger dan de hond aan de halsband/nekvel weg proberen te trekken. Zolang je die achterpoten goed van de grond hebt kan de hond jou nooit bijten.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 20 februari 2017 @ 14:21:28 #131
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_169024149
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 14:19 schreef erodome het volgende:

[..]

Nee, gewoon de achterpoten vastpakken en onder hem vandaan trekken. Hoef je niet heel sterk voor te zijn.
Ze kunnen dan vrijwel niet meer verbijten en niet verder scheuren en doen, Vaak lossen ze er ook door, anders kan iemand anders ze redelijk rustig loswrikken.

Het heeft wel een nadeel, het beest moet ook ooit weereens losgelaten worden en dat kan linke loetje zijn. Maar al met al is het effectiever en veiliger dan de hond aan de halsband/nekvel weg proberen te trekken. Zolang je die achterpoten goed van de grond hebt kan de hond jou nooit bijten.
Ondertussen kan iemand een flink stuk hout halen...
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_169024190
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 13:15 schreef Dven het volgende:

[..]

Raar inderdaad dat die vent kwaad naar je keek. De enige juiste gezichtsuitdrukking had namelijk ' :') ' geweest.
Nee, snap die reactie erg goed (het zeggen dat je het niet vertrouwd dus). Je moet idd oppassen met dat soort situatie's.

Als je grote honden hebt doe je er verstandig aan ze te leren niet zomaar te benaderen en als ze benaderen dat heel rustig te doen, bv te gaan liggen en van daar uit kennis te maken. Dat maakt dat mensen met kleinere honden zich beter voelen. Als er zo'n joekel op je af komt rennen is dat gewoon intimiderend. Je kan als mens die zo'n hond aan zien komen niet altijd even goed inschatten of het echt vriendelijk blijft en als het vriendelijk blijft het rustig genoeg blijft voor je uk.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_169024220
quote:
9s.gif Op maandag 20 februari 2017 14:21 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ondertussen kan iemand een flink stuk hout halen...
Slaan zal niet veel helpen de hond te laten lossen... En maakt het moment van weer los moeten laten levensgevaarlijk.
Erg dom om te doen dus.

Zo kalm blijven als maar kan (en anders goed acteren), niet schreeuwen, niet slaan, niet schoppen. Rustig en beheerst handelen, dat werkt de-escalerend. Al het andere maakt het alleen maar erger.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_169024304
Al met al, ontopic.

Dit is dus waarom ik wel een fan ben van het idee dieren basisrechten te geven ipv ze als goed te beoordelen. Dat zou maken dat er veel sneller ingegrepen kan worden bij dit soort incidenten en er niet gewacht wordt tot zoals nu een onschuldige hond gedood wordt.

Dat in combi met een houdtverbod op honden voor de eigenaar en een hele fikse boete.
De ellende is en blijft dat deze eigenaren gewoon weer nieuwe honden aan kunnen gaan schaffen, die naar alle waarschijnlijkheid weer dezelfde problemen zullen gaan ontwikkelen, er weer niet voldoende opvoeding is en voldoende maatregelen dit te voorkomen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 20 februari 2017 @ 14:34:04 #135
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_169024374
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 14:25 schreef erodome het volgende:

[..]

Slaan zal niet veel helpen de hond te laten lossen... En maakt het moment van weer los moeten laten levensgevaarlijk.
Erg dom om te doen dus.

Zo kalm blijven als maar kan (en anders goed acteren), niet schreeuwen, niet slaan, niet schoppen. Rustig en beheerst handelen, dat werkt de-escalerend. Al het andere maakt het alleen maar erger.
Ik heb mezelf toch al een aantal keer door een berg huskies moeten slaan en schoppen. Rust en kalmte had me eerder een paar dode honden opgeleverd.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 20 februari 2017 @ 14:38:15 #136
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_169024449
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 14:30 schreef erodome het volgende:
Al met al, ontopic.

Dit is dus waarom ik wel een fan ben van het idee dieren basisrechten te geven ipv ze als goed te beoordelen. Dat zou maken dat er veel sneller ingegrepen kan worden bij dit soort incidenten en er niet gewacht wordt tot zoals nu een onschuldige hond gedood wordt.
Honden zijn niet schuldig of onschuldig. Ze hebben geen normbesef, ze weten niet wat ze doen, het zijn beesten en beesten handelen puur uit instinct. Je kunt net zo goed je kamerplant 'basisrechten' geven.
pi_169024464
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 14:34 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik heb mezelf toch al een aantal keer door een berg huskies moeten slaan en schoppen. Rust en kalmte had me eerder een paar dode honden opgeleverd.
Dan heb je het over actieve sledehonden die buiten worden gehouden? Of over huishonden die niet in meute worden gehouden?
In het eerste geval werkt het idd ietsje anders, in het 2de geval zou kalm blijven veel beter werken.

Er is trouwens een verschil tussen kalm blijven en niets doen he? Zelf je heel druk maken maakt meestal dat honden alleen maar feller worden.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 20 februari 2017 @ 14:39:13 #138
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_169024465
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 14:38 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Honden zijn niet schuldig of onschuldig. Ze hebben geen normbesef, ze weten niet wat ze doen, het zijn beesten en beesten handelen puur uit instinct. Je kunt net zo goed je kamerplant 'basisrechten' geven.
Je hoeft je mening natuurlijk niet zo nadrukkelijk als een feit te presenteren.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_169024592
Hier in de buurt was ook een keer een labrador uiteengescheurt door een roedel pit- bull- achtige met zo'n stereotypje als baas.

Honden in beslag genomen op de pups na.
Baasje dook direct de slachtofferrol in door te beweren dat die honden ontzettend lief waren :') :') :') :') . Nu, aantal jaar later, zie je hem weer vrolijk met een aantal van die honden enorm stoer lopen.

Zulk soort figuren moet je een honden verbod geven.
Hey
  maandag 20 februari 2017 @ 14:47:23 #140
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_169024599
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 14:39 schreef erodome het volgende:

[..]

Dan heb je het over actieve sledehonden die buiten worden gehouden? Of over huishonden die niet in meute worden gehouden?
In het eerste geval werkt het idd ietsje anders, in het 2de geval zou kalm blijven veel beter werken.

Er is trouwens een verschil tussen kalm blijven en niets doen he? Zelf je heel druk maken maakt meestal dat honden alleen maar feller worden.
Betreft inderdaad werkhonden in dat geval. Meer om te kennen te geven dat je niet iedere situatie identiek hetzelfde aan moet/kan pakken.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_169024620
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 14:38 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Honden zijn niet schuldig of onschuldig. Ze hebben geen normbesef, ze weten niet wat ze doen, het zijn beesten en beesten handelen puur uit instinct. Je kunt net zo goed je kamerplant 'basisrechten' geven.
Zag laatst op tv dat honden wel recht vaardigheid kennen, dus ik veronderstel dat ze heus wel normbesef hebben maar niet dezelfde normen hanteren als ons.
Hi,ras mach galoo de micho
pi_169024666
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2017 14:48 schreef raspberryPi het volgende:

[..]

Zag laatst op tv dat honden wel recht vaardigheid kennen, dus ik veronderstel dat ze heus wel normbesef hebben maar niet dezelfde normen hanteren als ons.
Mwoah, honden schijnen een bepaalde vorm van empathie te kennen. Groepsgevoel ook wel. Maar rechtvaardigheid? Nee, lijkt me niet.
pi_169024702
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 12:41 schreef LXIV het volgende:

[..]

Hoe doe je dat? van achteren metje eigen knie op de rug van dat beest? Moet je daar heel sterk voor zijn?
Geen flauw idee. Mijn contact met honden is beperkt tot wat er zo nu en dan onder mijn schoen blijft kleven. Van mensen met ervaring heb ik begrepen dat dit de meest vruchtbare methode is. Bij sommige apparaten zal je daar vast sterk voor moeten zijn ja.
pi_169024705
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 14:50 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Mwoah, honden schijnen een bepaalde vorm van empathie te kennen. Groepsgevoel ook wel. Maar rechtvaardigheid? Nee, lijkt me niet.
Nee serieus was bij Dogs, The untold story, komt op discovery
Ze lieten het zien dmv een experiment met twee honden.
Hi,ras mach galoo de micho
pi_169024723
Het is een combinatie van opvoeding en genen. Als die twee scheef gaan krijg je een kanker beest.
  maandag 20 februari 2017 @ 14:56:53 #146
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_169024787
Wat een verdrietig verhaal :'(
pi_169024838
Oplossing: iedereen die een vechthond neemt, moet er een erodome bijnemen.
I´m back.
pi_169024874
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 14:38 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Honden zijn niet schuldig of onschuldig. Ze hebben geen normbesef, ze weten niet wat ze doen, het zijn beesten en beesten handelen puur uit instinct. Je kunt net zo goed je kamerplant 'basisrechten' geven.
Ze hebben wel degelijk een soort van normbesef, alleen valt dat lang niet altijd samen met wat wij graag willen zien van ze.

Maar het gaat daar niet zozeer over. Het gaat over het feit dat dieren in de wet goederen zijn en niet gezien worden als levende wezens. Dat maakt dat er amper ingegrepen kan worden bij dit soort incidenten, pas als het heel erg ruim over de grens gaat en dan ook nog maar beperkt.
Door dieren een zeker basis recht te geven als levend wezen ipv als goed zorg je ervoor dat er eerder ingregrepen kan worden, dat incidenten zonder dodelijke afloop serieuzer genomen kunnen worden. En dat je meer verantwoordelijkheid bij de eigenaar van het dier kan leggen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_169024949
quote:
14s.gif Op maandag 20 februari 2017 14:59 schreef Ryan3 het volgende:
Oplossing: iedereen die een vechthond neemt, moet er een erodome bijnemen.
Gewoon een goede hondentrainer werkt ook. Eerst je verdiepen, dan pas hond aanschaffen ook.

Mits mensen echt altijd netjes zouden luisteren en al voor de aanschaf bij me komen stel ik me beschikbaar trouwens. Moeten ze wel ook luisteren als ik zeg dat ze beter een ander ras kunnen kiezen, want dat zal vaak het beste advies zijn.

Ik vond het zelf heel frustrerend om mensen te helpen met de gedragsproblemen van hun honden. Was meer bezig met pogen die mensen op te voeden dan met de honden, die vaak vrij makkelijk terug keerde naar normaal gedrag of aangeleerd gedrag wat problemen voorkwam.
Het was voor mij echt heel moeilijk om om te gaan met situatie's waarin je een hond weer netjes op de rit had, om 3 maanden later weer terug bij af te zijn omdat de mensen zich niet aan hoe het moest hielden.
Dat is de grootste reden dat ik ermee gestopt ben, het was te vaak water naar de zee dragen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_169024997
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 15:05 schreef erodome het volgende:

[..]

Gewoon een goede hondentrainer werkt ook. Eerst je verdiepen, dan pas hond aanschaffen ook.

Mits mensen echt altijd netjes zouden luisteren en al voor de aanschaf bij me komen stel ik me beschikbaar trouwens. Moeten ze wel ook luisteren als ik zeg dat ze beter een ander ras kunnen kiezen, want dat zal vaak het beste advies zijn.

Ik vond het zelf heel frustrerend om mensen te helpen met de gedragsproblemen van hun honden. Was meer bezig met pogen die mensen op te voeden dan met de honden, die vaak vrij makkelijk terug keerde naar normaal gedrag of aangeleerd gedrag wat problemen voorkwam.
Het was voor mij echt heel moeilijk om om te gaan met situatie's waarin je een hond weer netjes op de rit had, om 3 maanden later weer terug bij af te zijn omdat de mensen zich niet aan hoe het moest hielden.
Dat is de grootste reden dat ik ermee gestopt ben, het was te vaak water naar de zee dragen.
Weet je wat het is die vechthonden rage is een subcultuurtje. Die lui zitten onder de tatoeages, hebben bepaald soort kapseltje, vaak bepaalde kleding ook, wrs draaien ze geen Bach, Mozart of Chopin en daar hoort dan een vechthond gewoon bij.
Kun je er een erodome bijnemen, maar dat gaat gewoon niet helpen.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')