abonnement Unibet Coolblue
pi_169018823
In het Financieel Dagblad staat dat veel ondernemers weer voor de VVD kiezen. Ondernemers zijn aan de vooravond van de algemene verkiezingen in maart weer beter te spreken over Rutte en de VVD, blijkt uit een opiniepeiling van het FD onder 4000 beslissers in het Nederlandse bedrijfsleven.Ondernemend Nederland lijkt zich te hebben verzoend met de gedachte dat het volgende kabinet uit veel partijen zal bestaan. Nu geeft een op de vijf ondernemers de voorkeur aan een brede coalitie van VVD, D66, CDA, GroenLinks en PvdA.

Zo'n kabinet is eigenlijk een onwerkzame situatie, die weer een koehandel zal uitlokken tussen de deelnemende partijen. De burgers zullen wel de lasten maar niet de lusten daarvan krijgen. De regeldruk neemt weer toe en de burger krijgt met hogere lasten en extra rompslomp te maken zoals in het verleden (opheffen van isolatiesubsidies maar wel een energielabel voor woningen invoeren enz). Rutte moet meer opkomen voor startende ondernemers en de Nederlandse maakindustrie. Nu is het zo dat de VVD meer met de buitenlandse grote multinationals flirt, net zo als de linkse partijen al jarenlang met mensen van buitenlandse afkomst flirt. Een kabinet met de VVD en enkele linkse partijen, om de zaak op te vullen, verwaarloost de belangen van veel Nederlandse burgers en is de grootste veroorzaker van populisme.
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_169018859
Lol ik hoor juist dat ondernemers de rug keren tegen het VVD.
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_169018863
Ik zou niet weten welke partij beter bij ondernemers past dan de VVD.
  maandag 20 februari 2017 @ 08:55:22 #4
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_169018868
Als je af wil van regeldruk zou ik niet onmiddellijk aanraden om VVD te stemmen. Probleem is: alle anderen zijn even erg. Op papier is VNL een optie, maar het is nog maar zeer de vraag wat die voor elkaar gaan krijgen natuurlijk.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 20 februari 2017 @ 08:55:46 #5
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_169018872
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 08:54 schreef Jigzoz het volgende:
Ik zou niet weten welke partij beter bij ondernemers past dan de VVD.
De Ondernemerspartij natuurlijk.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_169018884
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 08:54 schreef Jigzoz het volgende:
Ik zou niet weten welke partij beter bij ondernemers past dan de VVD.
CDA.
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_169018965
Stom. Ze zouden voor VNL moeten gaan.
(she/her)
  maandag 20 februari 2017 @ 12:01:47 #8
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_169021743
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 09:03 schreef Fylax het volgende:
Stom. Ze zouden voor VNL moeten gaan.
Waarom is dat stom?

De VVD heeft voor de ondernemer een goed partijprogramma. Jij mag best van mening zijn dat het partijprogramma van VNL beter is voor de ondernemer, zo goed ken ik het partijprogramma van die onbeduidende partijtjes niet dus ik geloof je op je woord, maar daar heeft de ondernemer niks aan. Stel je voor dat ondernemend Nederland massaal op VNL gaat stemmen en ze er door een godswonder 5 zetels aan overhouden. Waar heeft ondernemend Nederland meer aan, een partij met een fantastisch programma voor ondernemers en niks te vertellen met hun 5 zetels en dan een economisch linkse labiele PVV als grootste of de VVD als grootste met gewoon een degelijk programma voor ondernemers.

En dan ga ik er nog maar even vanuit dat het programma helemaal fantastisch is, in het beste geval is het wrs een beetje beter dan de VVD. En dat een debieltje als Jan Roos uberhaupt iets klaar kan spelen
Laffe huichelaar
  maandag 20 februari 2017 @ 12:03:40 #9
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_169021787
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 08:54 schreef Jigzoz het volgende:
Ik zou niet weten welke partij beter bij ondernemers past dan de VVD.
Hangt van het soort ondernemer af denk ik.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_169022450
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2017 12:01 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Waarom is dat stom?

De VVD heeft voor de ondernemer een goed partijprogramma. Jij mag best van mening zijn dat het partijprogramma van VNL beter is voor de ondernemer, zo goed ken ik het partijprogramma van die onbeduidende partijtjes niet dus ik geloof je op je woord, maar daar heeft de ondernemer niks aan. Stel je voor dat ondernemend Nederland massaal op VNL gaat stemmen en ze er door een godswonder 5 zetels aan overhouden. Waar heeft ondernemend Nederland meer aan, een partij met een fantastisch programma voor ondernemers en niks te vertellen met hun 5 zetels en dan een economisch linkse labiele PVV als grootste of de VVD als grootste met gewoon een degelijk programma voor ondernemers.

En dan ga ik er nog maar even vanuit dat het programma helemaal fantastisch is, in het beste geval is het wrs een beetje beter dan de VVD. En dat een debieltje als Jan Roos uberhaupt iets klaar kan spelen
Mja, stem voor je idealen toch :)
(she/her)
pi_169022465
Ze kunnen beter gaan voor een partij die de koopkracht enig herstel biedt.
  maandag 20 februari 2017 @ 22:39:16 #12
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_169035471
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 12:37 schreef Fylax het volgende:

[..]

Mja, stem voor je idealen toch :)
Ondernemers kiezen voor een ondernemerspartij omdat het goed is voor de portemonnee, niet vanuit hun idealen
Laffe huichelaar
pi_169036529
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 12:03 schreef Megumi het volgende:

[..]

Hangt van het soort ondernemer af denk ik.
Precies. Als je DGA bent met een B.V. met flinke winst, dan is de VVD fiscaal best interessant voor je. Maar de meeste ondernemers (eenmanszaken met lagere winsten, de bakker en de slager op de hoek etc.) kunnen daar echt beter niet op stemmen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')