abonnement Unibet Coolblue
pi_169008572
vandaag wezen tanken bij een onbemand station.. gewoon met plastic betaald..
echter de automaat doet ook aan contanten..

jammerlijk kon ik geen "help" of iets dergelijks vinden, want het lijkt me toch de bedoeling dat je eerst er geld in mikt voor je kan tanken ( er zal vast camera bewaking zijn.. maar niet opvallend. )

het apparaat in kwestie:


iemand al eens zo`n apparaat gebruikt met cash geld?
en hoe werkt het dan verder? slaat die af als je euro's op zijn?
wat gebeurt er als je er bv ¤50 in stopt en je tankt ineens maar voor ¤45?
  Forum Admin zondag 19 februari 2017 @ 19:33:49 #2
35723 crew  GGMM
pi_169008633
Ik denk dat je je geld gewoon in zo'n gleuf kan stoppen.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  zondag 19 februari 2017 @ 19:34:18 #3
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_169008643
In wezen werkt het niet anders dan met pinnen. Ook dan moet je eerst akkoord op de transactie geven. Hij slaat automatisch af wanneer je geld op is. Zelfde wanneer je te weinig geld op de rekening heb staan. Dan loopt hij langzaam door totdat je geld op is.

Aangezien er alleen briefgeld in kan, zal hij geen geld terug geven.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
  Moderator zondag 19 februari 2017 @ 19:53:31 #4
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_169009133
Maar als je er een Zonnebloem in duwt en na 45 knoeten er echt geen druppel meer bij past in je tank ben je toch niet ineens je Dikke Stuiver kwijt?
pi_169009613
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2017 19:53 schreef jitzzzze het volgende:
Maar als je er een Zonnebloem in duwt en na 45 knoeten er echt geen druppel meer bij past in je tank ben je toch niet ineens je Dikke Stuiver kwijt?
In principe niet, bewaar de bon en jij kunt het niet "gebruikte" geld terugvragen bij de pomphouder. In België ben ik zulke apparaten vaak tegen gekomen (vroeger :D), maar dat waren (overdag) bemande pompen en dan was het tonen van de bon voldoende om het niet gebruikte bedrag terug te krijgen.
  zondag 19 februari 2017 @ 21:52:22 #6
202014 JJH
Knetter. O+
pi_169013524
In Belgie meerdere malen getankt ja op die manier.

Schuift er een halve honderd in, en dan loopt ie vol tot aan dat bedrag. Wisselt niet.
Ik heb het wel eens gehad dat ik een paar euro overhield, maar verder niet achteraan gegaan. Was me te veel moeite voor die paar euro.
pi_169013702
nouja er zit wel een "QR/barcode" scanner op..

zou die dan zelluf een bonnetje printen met je "tegoed"?
  Moderator zondag 19 februari 2017 @ 23:00:01 #8
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169015643
Als je d'r een biljet ingooid krijg je voor zoveel geld brandstof. Een resterend bedrag kun je via de winkel terug krijgen.

Beter zorg je voor wat kleinere biljetten. :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_169015958
Toen ik eens op Curacao was werkte het ook zo bij de bemande stations (kennelijk zijn ze daar bang dat men na het tanken weer doorrijdt :P). Je moest dan eerst naar een loketje en betalen voor wat je wilt gaan tanken. Dan wordt de pomp geactiveerd voor dat bedrag. Als je teveel hebt betaald krijg je het bij het loket weer terug.

De genoemde self service variant zal ook wel zo werken. Alleen als het een onbemand station betreft (wat zulke stations met een betaalautomaat vrijwel altijd zijn) lijkt het me wel lastig om geld terug te krijgen :P Vraag me ook af wie er eigenlijk op deze manier betaalt met tanken. Zal wel een bepaald publiek zijn dat wel weet dat je er niet teveel in moet gooien.
pi_169017102
In Litouwen ook eens bij zo'n station gestaan. Echter was daar alleen de contante optie beschikbaar.

50 euro ingeschoven en kreeg geen wisselgeld. contact opgenomen met eigenaar maar niks terug gekregen. Smerige oplichters daar.
pi_169018061
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2017 19:53 schreef jitzzzze het volgende:
Maar als je er een Zonnebloem in duwt en na 45 knoeten er echt geen druppel meer bij past in je tank ben je toch niet ineens je Dikke Stuiver kwijt?
Technisch gezien wel, want dat ding wisselt niet. Daarom is het aan jou in te schatten wat je denkt nodig te hebben aan brandstof. In belgie is dat heel normaal. Daar parkeer je je auto langs de automaat, loop je naar binnen, reken je het bedrag af dat je tanken wilt (meestal doe ik 35 a 45 euro afhankelijk van positie wijzer) en tanken maar.

De pomp gaat minder hard vloeien op het moment dat je het bedrag nadert en stopt als je dat bedrag hebt gehaald. De kunst is niet om op ¤ 40 maar ¤ 40,02 uit te komen. :D
  Moderator maandag 20 februari 2017 @ 10:23:03 #12
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169020046
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 00:23 schreef Carlos93 het volgende:
In Litouwen ook eens bij zo'n station gestaan. Echter was daar alleen de contante optie beschikbaar.

50 euro ingeschoven en kreeg geen wisselgeld. contact opgenomen met eigenaar maar niks terug gekregen. Smerige oplichters daar.
Had je wel een bonnetje. Anders kun je ook zeggen dat je er een biljet van 200 in hebt gedrukt....

Misschien stond het wel aangegeven dat je geen wisselgeld krijgt, of alleen met bon.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 20 februari 2017 @ 10:50:44 #13
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_169020483
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 23:12 schreef Palomar het volgende:
Toen ik eens op Curacao was werkte het ook zo bij de bemande stations (kennelijk zijn ze daar bang dat men na het tanken weer doorrijdt :P). Je moest dan eerst naar een loketje en betalen voor wat je wilt gaan tanken. Dan wordt de pomp geactiveerd voor dat bedrag. Als je teveel hebt betaald krijg je het bij het loket weer terug.

De genoemde self service variant zal ook wel zo werken. Alleen als het een onbemand station betreft (wat zulke stations met een betaalautomaat vrijwel altijd zijn) lijkt het me wel lastig om geld terug te krijgen :P Vraag me ook af wie er eigenlijk op deze manier betaalt met tanken. Zal wel een bepaald publiek zijn dat wel weet dat je er niet teveel in moet gooien.
wow, tis 2017 dude.

Overal is dat tegenwoordig: prepaid tanken
In Frankrijk is het pech als je teveel inschat in de VS krijg je netjes het verschil weer terug
pi_169020941
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 10:50 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

wow, tis 2017 dude.

Overal is dat tegenwoordig: prepaid tanken
In Frankrijk is het pech als je teveel inschat in de VS krijg je netjes het verschil weer terug
Ja, erg 2017 met cash geld vooruit betalen bij het tanken ;) Ik heb het in NL iig nog nooit gezien. Heb ook een tankpas van mn leaseauto, dus betaal nooit zelf, misschien heeft het daar ook mee te maken. Ga meestal naar Tango oid wat natuurlijk ook een soort vooruit betalen is, maar dan niet met cash geld (daar gaat dit topic over).
pi_169022323
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2017 10:23 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Had je wel een bonnetje. Anders kun je ook zeggen dat je er een biljet van 200 in hebt gedrukt....

Misschien stond het wel aangegeven dat je geen wisselgeld krijgt, of alleen met bon.
Ik had zeker een bonnetje, dat ook aangegeven. Maar zal idd wel iets van geen wisselgeld hebben opgestaan in hun eigen taal ipv in het Engels.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')