abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  zondag 19 februari 2017 @ 17:35:30 #1
465430 Thijmen20
Geniet met mate
pi_169005867
registreer om deze reclame te verbergen
Hallo FOK leden!

Ik heb net mijn research master afgerond en twijfel nu tussen drie promotieplekken. Ze zijn allemaal binnen mijn vakgebied (Sociologie). Ik merk echter dat ik heel erg twijfel en de hele tijd bang ben de verkeerde keuze te maken. Daarom ben ik benieuwd naar andere mensen die nu promoveren of hier meer over weten. Hoe hebben jullie dat ervaren? Komt het wel goed als je maar een basis liefde hebt voor het onderwerp? (want dat heb ik voor alle drie wel omdat ze allemaal binnen mijn vakgebied zijn). Hoe weet bij een onderwerp dat dat hem is of zijn er mensen die juist van hun onderwerp op een later moment zijn gaan houden? Ik vind alles van sociologie wel interessant dus ik heb het idee dat ik veel onderwerpen wel eigen kan maken. Maar toch blijf ik twijfelen en kan ik de keuze moeilijk maken.Alle tips/ideen/suggesties zijn daarom welkom!

Alvast bedankt!

Groet,
Thijmen
  zondag 19 februari 2017 @ 18:09:10 #2
162870 motorbloempje
Dr. SJW voor jou...
pi_169006651
Je maakt een project altijd persoonlijk. Zeker in dat veld, en mijn vermoeden dat het kwalitatief onderzoek gaat zijn, weet je pas wat je cht onderzoekt als je ergens halverwege je veldwerk/datacollectie, of misschien zelfs daarna pas, tijdens het analyseren en schrijven.

Waarom solliciteer je niet op alledrie? Of zijn ze bij dezelfde faculteit?
Well done Baku!!
pi_169018066
Het onderwerp doet er volgens mij niet zo veel toe. Mijn ervaring is dat je dit altijd wel op je eigen manier in kunt vielen, zie ook het commentaar van moblo.

Wat veel belangrijker is, is of je in een productieve vakgroep zit, of je mentor tijd heeft om je de fijne kneepjes van het vak bij te brengen (publicaties schrijven, onderzoeksvoorstellen schrijven, presentaties geven, etc.), of de universiteit een goede naam heeft en of je tijdens je promotie voldoende kunt publiceren. Met veel publicaties kun je een goede postdocpositie kunt bemachtigen, waarmee je weer beter in de markt ligt voor een goede academische positie.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')