abonnement Unibet Coolblue
pi_168998661
Hay,

In de aankomende herfstvakantie zijn ik en mijn gezin van plan er even snel een weekje tussenuit te gaan en nu kwamen wij al snel bij Marokko uit! Wij hebben al genoeg goedkope vliegtickets gevonden, alleen weten verder niet echt wáár naartoe te gaan in Marokko. Wat we eigenlijk willen is een zon-zee-strand vakantie, in een wat groter hotel (eventueel all inclusive) in een leuke stad of plek. Wel willen we ook wat van de cultuur zien. Een auto gaan wij niet huren, maar wat mij bijvoorbeeld erg leuk lijkt is een excursie naar de woestijn.

Weet iemand waar wij naartoe moeten?
pi_168999041
Marrakesh is volgens mij de plek in Marokko.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_169001701
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 13:08 schreef Aiciu het volgende:
Marrakesh is volgens mij de plek in Marokko.
Voor zee en strand? :o
pi_169001903
Herfstvakantie is oktober? Noorden van Marokko is dan al niet meer geschikt voor een zonvakantie. Blijft eigenlijk weinig over op Agadir na.
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 19 februari 2017 @ 16:42:26 #5
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_169004676
Als je zo GEEN idee hebt waar je naartoe wilt vraag ik me af hoe je "op Marokko uitgekomen bent" in the first place. Geblinddoekt darten op een wereldkaart?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_169012036
Voor zon zee strand moet je in Agadir wezen.. excursies vanaf daar kan prima, maar is wel een eindje rijden.
Sue Me
pi_169017885
Voor de hoeren zou ik nr Marraekech gaan
Zie!
pi_169023730
Simoeilijk, mocht je vragen hebben over Marokko kan je me altijd even een bericht doen. Kan al je vragen beantwoorden en van zeer goede tips voorzien.
pi_169024675
quote:
10s.gif Op zondag 19 februari 2017 16:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Als je zo GEEN idee hebt waar je naartoe wilt vraag ik me af hoe je "op Marokko uitgekomen bent" in the first place. Geblinddoekt darten op een wereldkaart?
Misschien was dat het goedkoopste ticket...
pi_169044582
quote:
10s.gif Op zondag 19 februari 2017 16:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Als je zo GEEN idee hebt waar je naartoe wilt vraag ik me af hoe je "op Marokko uitgekomen bent" in the first place. Geblinddoekt darten op een wereldkaart?
Waar precies lees jij dat wij GEEN idee hebben? De bestemming Marokko was al gekozen, maar verder weten wij 'niet echt' wat een goeie bestemming IN Marokko is voor de periode van de Herfstvakantie.
  dinsdag 21 februari 2017 @ 18:03:25 #11
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_169049865
Agadir is de vanzelfsprekende bestemming dan. Cultuur vind je in beperkte mate in Marrakesh (je kunt de echte attracties in anderhalve dag allemaal zien), Essaouira is een leuke plaats aan zee (niet als strandbestemming vanwege de wind en véél koeler dan Agadir), veel authentieker dan Agadir, en Tafraoute biedt woestijnachtige landschappen. Maar al die plaatsen liggen op zeker een paar uur rijden van Agadir. Er rijden wel comfortabele bussen, maar met een overnachting in Marrakesh of Tafraoute of Essaouira wordt het allemaal heel veel leuker.
It's not a lie, if you believe
pi_169052454
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 13:46 schreef Simoeilijk het volgende:

[..]

Waar precies lees jij dat wij GEEN idee hebben? De bestemming Marokko was al gekozen, maar verder weten wij 'niet echt' wat een goeie bestemming IN Marokko is voor de periode van de Herfstvakantie.
Nogmaals, pm me maar even. Kan je van alle tips voorzien als expert. :)
pi_169052477
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 18:03 schreef 18konijn het volgende:
Agadir is de vanzelfsprekende bestemming dan. Cultuur vind je in beperkte mate in Marrakesh (je kunt de echte attracties in anderhalve dag allemaal zien), Essaouira is een leuke plaats aan zee (niet als strandbestemming vanwege de wind en véél koeler dan Agadir), veel authentieker dan Agadir, en Tafraoute biedt woestijnachtige landschappen. Maar al die plaatsen liggen op zeker een paar uur rijden van Agadir. Er rijden wel comfortabele bussen, maar met een overnachting in Marrakesh of Tafraoute of Essaouira wordt het allemaal heel veel leuker.
Omgeving van Marrakech heb je echt niet in een halve dag gezien. Maar goed.
pi_169064296
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 19:43 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Omgeving van Marrakech heb je echt niet in een halve dag gezien. Maar goed.
De omgeving niet, maar de stad zelf wel, die is wat mij betreft flink overrated in vergelijking met andere plaatsen in Marokko.
It's not a lie, if you believe
pi_169067360
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 10:50 schreef 18konijn het volgende:

[..]

De omgeving niet, maar de stad zelf wel, die is wat mij betreft flink overrated in vergelijking met andere plaatsen in Marokko.
Mwah, ik denk dat je als toerist wat leuke plekken mist helaas. Maar verder geef ik je deels wel gelijk inderdaad.
pi_183217411
Tanger en heel de noordkust tot Oujda (algerijnse grens)
Door alle visserdorpjes aan de middenlandse zee..
Marokko wordt zwaar onderschat terwijl het maar/3/uurtjes vliegen is _O_

[ Bericht 48% gewijzigd door PSVCL op 18-11-2018 04:57:39 ]
  zondag 18 november 2018 @ 08:54:05 #17
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_183217952
Ik ben een paar keer in Marokko geweest het hele land is mooi maar het Zuiden heeft mijn hart gestolen. TanTan en Sidi Ifni ligt in het Zuiden aan de kust richting Western Sahara. Leuker en mooier dan Agadir met al die Westerse toeristen.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_183221234
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 08:54 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik ben een paar keer in Marokko geweest het hele land is mooi maar het Zuiden heeft mijn hart gestolen. TanTan en Sidi Ifni ligt in het Zuiden aan de kust richting Western Sahara. Leuker en mooier dan Agadir met al die Westerse toeristen.
Afgelopen herfstvakantie zijn we in Marakesh en Ouerzazate, de Dades Kloof en de woestijn , Zaragossa richting uit gereden met een huurauto. Super mooi. Klimaat goed, wegen prima en schitterende uitzichten, eten en overnachtingen (oa ook in tent in Sahara met kamelen rit)
  Moderator maandag 19 november 2018 @ 00:25:16 #19
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_183234797
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 19:42 schreef #ANONIEM het volgende:

[..]

Nogmaals, pm me maar even. Kan je van alle tips voorzien als expert. :)
Deel ze anders hier, dan hebben anderen er ook wat aan :)

Bij Marokko denk ik zelf niet aan een zon, zee, strand vakantie. Het lijkt mij stukken interessanter om steden te verkennen. Zelf vond ik Fes het mooist. Marrakech waren wij op de dag dat koning Hassan stierf dus toen was er geen markt (ook een unicum!) dus kan daar niet veel over zeggen. Chefchouen vonden we ook een leuke stad.

Casablanca vond ik zelf tegenvallen, te westers. Rabat vond ik ook gaaf maar het feit dat we daar waren op de dag dat koning Mohammed werd geïnstalleerd heeft daar ook wel mee te maken ;)

Ik hoop ook snel weer naar Marokko te gaan, prachtig land O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_183237349
Mooie kick. :P

Ben zelf naar Casablanca geweest, vond het geen reet aan, zo snel mogelijk weer op 't vliegtuig gestapt. Die kunnen jullie dus vermijden jongens.

Veel vrienden van me zijn naar Dakhla geweest, schijnt top te zijn om te surfen maar voor de rest heel rustig. Is Westelijke Sahara overigens, dus of dat écht Marokko is, daar zijn de meningen over verdeeld.
pi_183247835
Zou de kust eens pakken ipv standaard binnenland Marrakesh..

De kuststrook van Kenitra tot aan Oujda/ Saidia(mooi boulevard ,toeristenstrand) ,is tot de Algerijnse grens
pi_187821656
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 00:25 schreef MaJo het volgende:

[..]

Bij Marokko denk ik zelf niet aan een zon, zee, strand vakantie.
Ook niet in de buurt van Agadir/Essaouira? Wij waren van plan 2 weken in september naar zuid/west Marokko te gaan, heen naar Marrakech en terug vanaf Agadir. Als afsluiter wilden we toch wel een dag of 5 chillen aan het strand...
pi_187905312
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 22:29 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Ook niet in de buurt van Agadir/Essaouira? Wij waren van plan 2 weken in september naar zuid/west Marokko te gaan, heen naar Marrakech en terug vanaf Agadir. Als afsluiter wilden we toch wel een dag of 5 chillen aan het strand...
Essaouira is een vissersdorpje! Heerlijk om een dagje of twee te relaxen. Agadir is in september nog heel warm en je kan er dus lekker aan het strand zitten. De omgeving van Agadir heeft prachtige stranden, vooral Taghazout en Paradise Valley zijn geweldig.
pi_188251675
Iemand tips voor auto huren in Casablanca?

Is er geen alg. Marokko topic op TRV? Ga er 2 weken heen binnenkort,
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_188347262
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 13:56 schreef ThePlaneteer het volgende:
Iemand tips voor auto huren in Casablanca?

Is er geen alg. Marokko topic op TRV? Ga er 2 weken heen binnenkort,
TRV / Marokko #3
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')