abonnement Unibet Coolblue
pi_168997799
Het valt me op dat er bij elke Jinek uitzending - wat ik op tv kan zien. Soms kijk ik wel eens gemiste fragmenten terug op het internet - altijd een moment is waar zij het over trump heeft. Als je kritiek hebt op trump's zijn politieke besluiten, en je kunt het goed verwoorden, zonder dat je hem persoonlijk aanvalt - ongeacht het feit dat een ander persoon er niet mee eens kan zijn - dan heb je als persoon zijnde het recht om 'free speech' te uiten. Het is meer objectief dan subjectief in dat geval.

Maar wat mij opvalt bij de uitzendingen van Jinek, is dat er niet alleen gesproken wordt over over zijn politieke statements maar meer een aanval wordt ingezet op op de 'randzaken'. Een aantal weken terug ging het over zijn jongste zoon. Triest om je frustratie te uiten op de zoon van een president die democratisch gekozen is. Alleen maar omdat je trump niet mag, betekent niet dat je je kinderachtig op gaat stellen over zijn familie. Dat heet pesten...- waar trump altijd van beschuldigt wordt... Maar goed, daar blijft het niet bij.

Het gaat vervolgens maar door en door. nu gaat het over zijn manier van kijken, lachen, handen schudden, lopen, luisteren, schrijven, etc, etc. Afgelopen vrijdag zat Lammers trump aan te vallen op zijn persoonlijkheid, en iedereen meelachen... Is dat niet pesten?

Doet Jinek dit omdat ze meer kijkers wil - aangezien een groot deel van de Nederlandse bevolking op een democraat had gekozen? Of is haar 'sjw-ego' zo gekrenkt, dat niet een vrouw maar opnieuw een man als president is gekozen?

Lange vraag, excuses.
  zondag 19 februari 2017 @ 11:56:53 #2
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_168997854
Hetzelfde gebeurt als ze het over Wilders hebben.
Dit is niet alleen bij Jinek zo, maar ook bij Pauw, DWDD, etc.

De publieke omroepen zijn geen fan van Trump.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_168997862
of die man kraamt gewoon veel nieuwswaardige bs uit :)
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_168997933
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 11:56 schreef Harvest89 het volgende:
Hetzelfde gebeurt als ze het over Wilders hebben.
Dit is niet alleen bij Jinek zo, maar ook bij Pauw, DWDD, etc.

De publieke omroepen zijn geen fan van Trump.
Bij pauw gebeurt dat iets minder, omdat er ook tegengeluid komt vanuit rechts. Pauw nodigt weleens jan roos uit, dat terwijl Jinek roos geen zendtijd wil gunnen. En natuurlijk niet vergeten, Theo Hiddema.

Dwdd wordt al tijden niet meer serieus genomen. Ook op het feit dat Van Nieuwkerk er geen zin meer heeft na het vertrek van zijn collega.

Rtl late night is toch maar kijkers aan het kwijtraken, dus dat programma heeft een verfrissing nodig..

[ Bericht 3% gewijzigd door GeenProfiel op 19-02-2017 12:07:34 ]
  zondag 19 februari 2017 @ 12:08:02 #5
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_168998023
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2017 12:01 schreef GeenProfiel het volgende:
Bij pauw gebeurt dat iets minder, omdat er ook tegengeluid komt vanuit rechts. Pauw nodigt weleens jan roos uit, dat terwijl Jinek roos geen zendtijd wil gunnen.
Vind ik wel een goede zaak, Jan Roos is namelijk een idioot.

Maar even serieus, ze zal er vast haar redenen voor hebben. Ik vind dat ze vaak erg raar doet, en ze is best onbekwaam als presentatrice. Ik kan niet wachten tot Pauw weer begint.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_168998104
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2017 11:52 schreef GeenProfiel het volgende:
Als je kritiek hebt op trump's zijn politieke besluiten, en je kunt het goed verwoorden, zonder dat je hem persoonlijk aanvalt - ongeacht het feit dat een ander persoon er niet mee eens kan zijn - dan heb je als persoon zijnde het recht om 'free speech' te uiten.
Ik vind het heel eng als mensen (zoals jij nu) menen de Grondwet en EVRM-regelgeving opzij te mogen zetten.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-02-2017 12:13:43 ]
pi_169011108
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 12:08 schreef Harvest89 het volgende:

Ik vind dat ze vaak erg raar doet, en ze is best onbekwaam als presentatrice. Ik kan niet wachten tot Pauw weer begint.
Pauw is goed, maar Jinek is minstens zo goed. Misschien vind je haar stijl niet leuk, maar dat zegt niets over haar bekwaamheid als presentratrice.

En de reden dat Trump zo vaak voorbij komt is omdat hij 'big news' is.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_169012241
quote:
Eva Jinek (Tulsa (Oklahoma), 13 juli 1978) is een Amerikaans-Nederlands journaliste en presentatrice.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Eva_Jinek

Mogelijk is het feit dat ze in de VS is geboren reden om iets meer bezig te zijn dan anderen met wat daar gebeurd?
pi_169013481
Pauw en Jinek zijn voor gemaakt voor de gemiddelde (domme) burger: makkelijk te sturen/dienen dmv doorzichtige retoriek. Aan het einde van elke aflevering klopt men zich op de eigen schouder opdat men weer lekker kan slapen zonder ook maar iets opgestoken te hebben.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-02-2017 21:51:54 ]
  zondag 19 februari 2017 @ 22:04:04 #10
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_169013850
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 20:50 schreef Tango5Romeo het volgende:
Pauw is goed, maar Jinek is minstens zo goed.
Het kan inderdaad misschien door haar stijl komen ofzo. Het trekt mij totaal niet. Ik kan haar niet zo goed uitstaan.

Pauw blijft nummer 1.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_169014094
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 22:04 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Het kan inderdaad misschien door haar stijl komen ofzo. Het trekt mij totaal niet. Ik kan haar niet zo goed uitstaan.

Pauw blijft nummer 1.
Ik moest ook aan haar wennen, maar nu zie ik ze allebei even graag. Is gekomen na haar serie 'De Verenigde Staten van EVA'.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
  maandag 20 februari 2017 @ 13:15:17 #12
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_169023109
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 20:50 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Pauw is goed, maar Jinek is minstens zo goed. Misschien vind je haar stijl niet leuk, maar dat zegt niets over haar bekwaamheid als presentratrice.

En de reden dat Trump zo vaak voorbij komt is omdat hij 'big news' is.
No shit, maar de OP had het meer over het feit dat de berichtgeving zo langzamerhand ronduit ridicuul wordt. Ze zijn bijna op het punt dat de manier waarop Trump zijn wenkbrauwen en neushaar bijknipt wordt geanalyseerd.

''Zo deed Pinochet het ook, met de rechterhand pakt hij de bovenkant van de wenkbrauw, vervolgens...''

De media moet gewoon eens een beetje normaal doen over die man. Hij is nu een maand bezig en nog steeds staat overal dagelijks weer een nieuwe Trump-headline bovenaan. Nu zei Trump weer iets over Zweden. Nu loog Trump weer tegen de pers. Nu sprak Trump over Noord-Korea op een terras. Nu is er een boycot tegen het parfummerk van zijn dochter. Nu zegt Trump iets beledigends tegen een joodse journalist.

Dat is geen nieuws meer, dat is gewoon sensatie-onzin. Gaat dat echt nog 4-8 jaar zo door?
  maandag 20 februari 2017 @ 13:24:35 #13
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169023228
Ik vind die Amerika obsessie sneu. Vooral die obsessie met die prodent glimlachende komieken.

Het is bovendien ook nog een extreem-rechts mormel en ex trophy wife van de maffia.

Veel van de zgn. linkse deskundigen zijn nep-linksen, zoals Peter Verhaar.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_169023240
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 13:15 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

No shit, maar de OP had het meer over het feit dat de berichtgeving zo langzamerhand ronduit ridicuul wordt. Ze zijn bijna op het punt dat de manier waarop Trump zijn wenkbrauwen en neushaar bijknipt wordt geanalyseerd.

''Zo deed Pinochet het ook, met de rechterhand pakt hij de bovenkant van de wenkbrauw, vervolgens...''

De media moet gewoon eens een beetje normaal doen over die man. Hij is nu een maand bezig en nog steeds staat overal dagelijks weer een nieuwe Trump-headline bovenaan. Nu zei Trump weer iets over Zweden. Nu loog Trump weer tegen de pers. Nu sprak Trump over Noord-Korea op een terras. Nu is er een boycot tegen het parfummerk van zijn dochter. Nu zegt Trump iets beledigends tegen een joodse journalist.

Dat is geen nieuws meer, dat is gewoon sensatie-onzin. Gaat dat echt nog 4-8 jaar zo door?
Maar het zijn ook dingen die gebeuren. Moet de media het dan laten omdat er al zoveel nieuws over Trump is, dat zou toch ook raar zijn? Ja, in de tijd naar de verkiezingen toe werd er meer over Trump geschreven dan over Clinton, maar dat is ook te wijten aan hoe Trump zich elke dag uit.
  maandag 20 februari 2017 @ 13:36:04 #15
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_169023385
Het is de president van Amerika. Zijn leven ligt sowieso helemaal op straat. Wie daarover jankt moet er niet aan beginnen.
pi_169023877
Jinek had gewoon nog jaren het middagjournaal moeten oplezen om daarna koffietijd of zo te gaan doen, maar toen begon ze over haar tieten en ging het helemaal mis.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_169025471
Laat ik voorop stellen dat Trump een idioot is. Is geen nieuws; bij de voorverkiezing noemde ik m al een clown, die het niet ver zou schoppen. Ik hield er echter geen rekening mee wat meer dan een miljard aan gratis publiciteit met een kandidaat kan doen.

Maar...

Toen Obama nog president was, toen zagen we filmpjes van Michelle Obama die een dansje deed. Of van Obama die een grap vertelde. De boodschap: wat een sympathieke mensen. Op Facebook werd ik er mee doodgegooid.

Drone attacks op Amerikaanse staatsburgers? De IRS op burgers afsturen, omdat ze een andere politieke mening hebben?

Flynn wordt ontslagen, en de kranten staan er bol van. Zoek eens op hoeveel mensen die door Obama zijn voorgedragen, het onderspit hebben moeten delven.

Trump is een ramp. Media die hun werk verdommen te doen, en burgers die de bagger kritiekloos oppeuzelen, maken het niet beter.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  maandag 20 februari 2017 @ 15:35:17 #18
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169025552
Obama maakte inderdaad regelmatig grappen over vrouwen en geestelijk gehandicapten.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_169028040
quote:
7s.gif Op maandag 20 februari 2017 13:24 schreef Klopkoek het volgende:

Het is bovendien ook nog een extreem-rechts mormel

Is dat een tokkie-mening?

[ Bericht 40% gewijzigd door Tango5Romeo op 20-02-2017 21:15:19 ]
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_169031651
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 15:30 schreef Lyrebird het volgende:
Laat ik voorop stellen dat Trump een idioot is. Is geen nieuws; bij de voorverkiezing noemde ik m al een clown, die het niet ver zou schoppen. Ik hield er echter geen rekening mee wat meer dan een miljard aan gratis publiciteit met een kandidaat kan doen.

Maar...

Toen Obama nog president was, toen zagen we filmpjes van Michelle Obama die een dansje deed. Of van Obama die een grap vertelde. De boodschap: wat een sympathieke mensen. Op Facebook werd ik er mee doodgegooid.

Drone attacks op Amerikaanse staatsburgers? De IRS op burgers afsturen, omdat ze een andere politieke mening hebben?

Flynn wordt ontslagen, en de kranten staan er bol van. Zoek eens op hoeveel mensen die door Obama zijn voorgedragen, het onderspit hebben moeten delven.

Trump is een ramp. Media die hun werk verdommen te doen, en burgers die de bagger kritiekloos oppeuzelen, maken het niet beter.
whoah ik ben het hier met je eens. Obama zou inderdaad moeten worden beoordeeld op zijn daden, niet hij zo goed kan zingen dansen grappen en grollen weet ik allemaal wel niet.
pi_169069498
quote:
7s.gif Op maandag 20 februari 2017 13:24 schreef Klopkoek het volgende:
Het is bovendien ook nog een extreem-rechts mormel en ex trophy wife van de maffia.
Ze is nooit rechts geweest of misdaad vriendinnetje. Ik denk dat jij doelt op haar relatie met Moskowicz. Sommige van die nu bekende Nederlanders hebben een 'ingang' gevonden om in die bovenlaag van welgestelden, BNers en media wereld te komen. Jinek heeft zich omhoog geneukt via Moskowicz. Dat was haar 'ingang'. Oftopic maar wel leuk feitje: Alfred Heineken was de ingang van Karin bloemen. Zij wist zich eind jaren "70 als 19 jarige student omhoog te neuken via Heineken.
God bestaat niet dus geniet van het leven
pi_169069896
quote:
10s.gif Op maandag 20 februari 2017 20:28 schreef skrn het volgende:

[..]

whoah ik ben het hier met je eens. Obama zou inderdaad moeten worden beoordeeld op zijn daden, niet hij zo goed kan zingen dansen grappen en grollen weet ik allemaal wel niet.
Slechts gedeeltelijk mee eens. Uiteindelijk is de macht van een president beperkt, en is een onderdeel van zijn daden ook in hoeverre hij andere krachten in beweging kan zetten. In dat opzicht was Obama een genie. Ik zal niet zijn buitenlands beleid goedpraten, maar de man heeft wel degelijk tot de eenheid en hoop geleid waar het Amerikaanse volk naar snakte.

Trump is iemand die puur en alleen verdeeldheid zaait en mensen tegen elkaar uitzaait. Of je het nu eens bent met z'n standpunten of niet, dat is gewoon een dikke min voor een president. En kan dan ook niet vaak genoeg benoemd worden. Een president ben je voor alle inwoners van het land, dat lijken Trump en Wilders nogal eens te vergeten.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
  woensdag 22 februari 2017 @ 15:23:29 #23
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_169069987
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 15:19 schreef keste010 het volgende:

maar de man heeft wel degelijk tot de eenheid en hoop geleid waar het Amerikaanse volk naar snakte.

Als dat werkelijk waar was, was een Trump natuurlijk nooit in het Witte Huis gekomen.
And so is the past
pi_169070142
Ze zoent haar gasten ook erg selectief aan het einde van de uitzending. Moet je maar eens goed opletten: mensen als Peter R. de Vries, linkse glibbers die in de discussie op haar lijn liggen, lebbert ze altijd helemaal af. Maar als ze het inhoudelijk niet met iemand eens is, bijvoorbeeld iemand die iets positiefs zegt over Trump, dan geeft ze die persoon alleen een stijf handje en haar welbekende ijskoude blik.

Is altijd mooi om te zien hoe selectief ze daarin is. Wellicht doet ze het onbewust en heeft ze het zelf niet eens door. :D
pi_169070264
quote:
2s.gif Op woensdag 22 februari 2017 15:23 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Als dat werkelijk waar was, was een Trump natuurlijk nooit in het Witte Huis gekomen.
Eens.

Onder Obama hebben de Dems in het congres, maar ook in de staten (gouverneurs, volksvertegenwoordigers) zwaar verloren.

Maar denk ook Brexit en de Spelen in Chicago, waar hij tegen/voor lobbyde. De man is een begenadigd spreker, maar een verlosser of verbroeder? Als je in sprookjes gelooft misschien.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')