abonnement Unibet Coolblue
pi_169182625
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 07:46 schreef Bugno het volgende:
Artikel 1 versus VNL en ik kijk.
Je hebt geluk. Nu FvD tegen artikel 1.
pi_169182661
Zelfs tussen grote partijen slaat debat nergens op. Partijkartel.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_169328250
Aflevering 3 van het Splinterdebat met Theo Hiddema (Forum voor Democratie) en de toen nog wakkere Ancilla van de Leest (Piratenpartij)

pi_169329079
Het is trouwens een erg vermakelijk debat. Interessant, omdat twee compleet verschillende belevingswerelden elkaar kruisen. Hiddema is sowieso een interessant fenomeen. De man doet werkelijk geen enkele poging om sympathiek over te komen, maar zegt wel heel rake dingen. Op privacy is de Piratenpartij dan weer superieur. Zodanig dat je denkt: misschien toch niet zo verkeerd dat ze een zeteltje halen...

Zonder meer het terugkijken waard.
pi_169329120
Hiddema zal overigens wel afgevaardigd zijn, omdat Baudet zich te goed voelt voor een "splinterdebat". :P
pi_169329162
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 14:07 schreef Kaas- het volgende:
Hiddema zal overigens wel afgevaardigd zijn, omdat Baudet zich te goed voelt voor een "splinterdebat". :P
Bij mijn weten zijn ze duo-lijsttrekker... Ze staan ook samen op de verkiezingsposter.
pi_169329205
Hiddema had tegenover Sylvana moeten staan in het Lagerhuis debat ipv die Baudet met zijn 5 opgedreunde regels, Hiddema sloopt Social Justice Warriors.
standaarddrinker
pi_169329306
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 14:13 schreef DrDentz het volgende:
Hiddema had tegenover Sylvana moeten staan in het Lagerhuis debat ipv die Baudet met zijn 5 opgedreunde regels, Hiddema sloopt Social Justice Warriors.
Hiddema had bij het lagerhuis helemaal niemand gesloopt. Net als Baudet zou hij helemaal geen kans gekregen hebben om een goed punt te maken. Want dan kwam Sylvana er weer daarheen die bij de VARA alle ruimte kreeg om uit te praten en te stigmatiseren. Wil jij iets tegen Sylvana inbrengen dan wordt er ingegrepen door Witteman en mag Sylvana uitspreken.
pi_169329330
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 14:10 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Bij mijn weten zijn ze duo-lijsttrekker... Ze staan ook samen op de verkiezingsposter.
Klopt, als jij het een beetje verdeeld, dan verslaap jij je ook niet de volgende morgen. >:)
  maandag 6 maart 2017 @ 14:21:35 #35
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_169329336
Die Hiddema zegt wel echt precies waar het op slaat. Die man is zo welbespraakt.
Fade to Black
pi_169329369
Ancilla sloeg de plank totaal mis, wat mij betreft. Ze ging nauwelijks op tegenargumenten in. Ze impliceerde ook dat alle PP-kandidaten dingen hebben gedaan die inmiddels strafbaar zijn, maar toen nog niet. Oftewel, alsof het één club criminelen is. :')

De PiratenPartij gaat 'm niet worden denk ik zo.
pi_169329409
Dat zit ook wel een beetje in de naam. Piraterij impliceert crimineel gedrag.
standaarddrinker
pi_169329746
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 14:21 schreef Achterhoker het volgende:
Die Hiddema zegt wel echt precies waar het op slaat. Die man is zo welbespraakt.
Baudet overigens ook hoor. Allebei enorm spot-on. Hun maniertjes neem ik voor lief. Ik hoef niet met ze uit eten, ik hoef niet samen met ze voor een spiegel te staan; ze moeten het volk vertegenwoordigen in de Tweede Kamer.
pi_169329760
quote:
7s.gif Op maandag 6 maart 2017 14:23 schreef Waterdrinker het volgende:
Ancilla sloeg de plank totaal mis, wat mij betreft. Ze ging nauwelijks op tegenargumenten in. Ze impliceerde ook dat alle PP-kandidaten dingen hebben gedaan die inmiddels strafbaar zijn, maar toen nog niet. Oftewel, alsof het één club criminelen is. :')

De PiratenPartij gaat 'm niet worden denk ik zo.
Was inderdaad wel een opmerkelijke opmerking. Maar Hiddema kwam op het onderwerp privacy ook niet al te sterk uit de bus, vind ik. Toch een beetje de oude opa die niks van computers snapt...
pi_169329822
Achilles '29 - FC Omniworld lijkt mij een interessantere confrontatie dan een clash tussen 2 willekeurige spinterpartij-lijsttrekkers.
pi_169329896
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 14:10 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Bij mijn weten zijn ze duo-lijsttrekker... Ze staan ook samen op de verkiezingsposter.
Volgens mij bestaat dat niet en dat laatste zegt sowieso niets. Alexander en Pia staan ook samen op de verkiezingsposter van D66.
pi_169329911
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 14:21 schreef Achterhoker het volgende:
Die Hiddema zegt wel echt precies waar het op slaat.
Lees deze nog eens.
  maandag 6 maart 2017 @ 15:04:28 #43
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_169330173
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2017 09:41 schreef Kaas- het volgende:
Dat ga ik niet kijken. Niet alleen zijn die partijen niet interessant, maar bovenal wordt het natuurlijk een grote WC Eend show en van GS mag je ook geen kwaliteit verwachten.
Jammer dat ze bij de RTL-debatten niet een segment als De Zwevende Neger hadden.
pi_169332690
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 14:53 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Volgens mij bestaat dat niet en dat laatste zegt sowieso niets. Alexander en Pia staan ook samen op de verkiezingsposter van D66.
In het verleden zijn er vaker duo-lijsttrekkers geweest. GroenLinks deed dat bijvoorbeeld voor de verkiezingen in 1994: https://nl.wikipedia.org/(...)kkersreferendum_1993

D66 profileert zich gewoon met Pechtold in de verkiezingsspotjes, Baudet en Hiddema trekken nadrukkelijk samen op, staan samen op de posters (die overal hangen) en ook samen op de homepage van de website.
pi_169332724
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 14:50 schreef Toefjes het volgende:
Achilles '29 - FC Omniworld lijkt mij een interessantere confrontatie dan een clash tussen 2 willekeurige spinterpartij-lijsttrekkers.
Jammer, dit soort vooringenomenheid. Gelukkig heb je als UI een voetbaltrainer die eveneens op het tweede niveau acteert...
pi_169332756
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 17:01 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

In het verleden zijn er vaker duo-lijsttrekkers geweest. GroenLinks deed dat bijvoorbeeld voor de verkiezingen in 1994: https://nl.wikipedia.org/(...)kkersreferendum_1993

D66 profileert zich gewoon met Pechtold in de verkiezingsspotjes, Baudet en Hiddema trekken nadrukkelijk samen op, staan samen op de posters (die overal hangen) en ook samen op de homepage van de website.
Wanneer die twee gezamenlijk een evenement bezoeken doet Baudet alle interviews en staat Hiddema er enkel een beetje bij. Baudet is de lijsttrekker.
pi_169332772
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 17:02 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Jammer, dit soort vooringenomenheid. Gelukkig heb je als UI een voetbaltrainer die eveneens op het tweede niveau acteert...
Nou ja, die partijtjes zijn natuurlijk ook gewoon niet zo boeiend gezien hun niet bestaande invloed.
pi_169332790
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 17:02 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Jammer, dit soort vooringenomenheid. Gelukkig heb je als UI een voetbaltrainer die eveneens op het tweede niveau acteert...
Wie van de splinterpartijen zal 1 zetel gaan krijgen? Of misschien wel 2? Kom op, dat is toch totaal oninteressant?
pi_169333288
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 17:05 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Wie van de splinterpartijen zal 1 zetel gaan krijgen? Of misschien wel 2? Kom op, dat is toch totaal oninteressant?
Forum voor Democratie ligt op koers voor 1-2 zetels. VNL kan een zetel halen, DENK haalt meerdere zetels. Wellicht nog de Piratenpartij, wie zal het zeggen.
  maandag 6 maart 2017 @ 17:37:29 #50
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_169333381
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 17:05 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Wie van de splinterpartijen zal 1 zetel gaan krijgen? Of misschien wel 2? Kom op, dat is toch totaal oninteressant?
50Plus en Partij voor de Dieren zijn ook met maar 2 schamele zetels begonnen, gisteren stonden ze in het grote carrédebat en momenteel staan ze op 5-10 zetels in de peilingen.

Je kunt lekker laatdunkend blijven doen, maar iedere partij begint ergens. In Balkenende IV zat ook een ChristenUnie met enkel 6 zetels, en die 6 maakten het verschil.

En dat splinters zo kansloos zouden zijn, ahem, bij welke partij kwam de blonde halfgod ookalweer vandaan? :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')