abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zaterdag 18 februari 2017 @ 21:35:45 #1
465417 julianijkamp1997
Liefde, acceptatie en geluk.
pi_168989921
BLINDENGELEIDEHOND KEER OP KEER GEWEIGERD OP SOLLICITATIES

Het is niet te geloven. Sinds afgelopen zondag ben ik druk met solliciteren. Nu, de vrijdag erna heb ik al twee sollicitatiegesprekken achter de rug. Ook was ik bij drie andere bedrijven al voor 99% aangenomen middels een telefonisch sollicitatiegesprek. Klinkt goed, maar zo goed is het niet. Jullie vragen je misschien af waarom ik die banen dan niet heb aangenomen, waarom het na vijf sollicitaties nog steeds niet gelukt is om een baan te vinden. Ik zal jullie vertellen hoe dat komt. Ik ben bij alle vijf de bedrijven geweigerd vanwege mijn allerliefste blindengeleidehond en maatje Lumi. Samen zijn wij een onoverwinnelijk team, we horen bij elkaar. Als ze niet bij me is, dan voelt het alsof ik één van mijn ledematen mis. Maar de zakenwereld is hard, zij zien niet in dat ik Lumi nodig heb om op een veilige manier te kunnen reizen en op mijn werk te arriveren. Afgewezen worden vanwege het missen van competenties, vaardigheden of kennis is begrijpelijk. Zeker in deze tijden. Maar iemand afwijzen wegens een hulpmiddel is gewoonweg absurd. Ik hoop met heel mijn hart dat er snel een werkgever op mijn pad komt die geen problemen heeft met mijn lieve meisje, want zonder haar was ik nooit zo ver gekomen.

[ Bericht 13% gewijzigd door Mark op 19-02-2017 02:30:01 (Link verwijderd) ]
Samen met mijn blindengeleidehond Lumi strijd ik voor acceptatie voor geleidehonden op de arbeidsmarkt. Op dit moment ben ik intensief aan het solliciteren, ik ben erachter gekomen dat werkgevers je liever zien gaan dan komen als je een geleidehond h
pi_168990092
Dat dit kan
  zaterdag 18 februari 2017 @ 22:16:29 #3
465417 julianijkamp1997
Liefde, acceptatie en geluk.
pi_168990905
Ja, helaas kan het blijkbaar nog steeds. Helaas gaat het ze veel te makkelijk af om geleidehonden af te wijzen.
Samen met mijn blindengeleidehond Lumi strijd ik voor acceptatie voor geleidehonden op de arbeidsmarkt. Op dit moment ben ik intensief aan het solliciteren, ik ben erachter gekomen dat werkgevers je liever zien gaan dan komen als je een geleidehond h
pi_168991000
Tsja...
pi_168991079
Ik heb geen Facebook, dus delen zal niet gaan, maar misschien volgende keer andersom solliciteren:
Laat je hond solliciteren op de baan en stel dat ze jou dagelijks mee zal nemen om de taken te vervullen die bij de vacature horen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_168992102
Mooi klote voor je hoor, daar niet van, maar dit is FOK!kers helpen FOK!kers, en je komt hier alleen om dit te melden, je bent dus niet echt een FOK!ker.

Er zijn zoveel problemen op de wereld, ik zie niet in waarom ik hier aan mee zou moeten werken eigenlijk. Zeker niet als je de OP al zo begint.

In feite is het gewoon spam. (En waarschijnlijk ook een hit & run topic)

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 18-02-2017 23:00:17 ]
  zaterdag 18 februari 2017 @ 23:07:19 #7
465417 julianijkamp1997
Liefde, acceptatie en geluk.
pi_168992360
Fokker89, het is jammer dat je er zo over denkt. Gelukkig zijn er genoeg mensen die er anders over denken, mijn post is namelijk al meer dan 800 keer gedeeld. Maar ik respecteer je mening en je beslissing om dit niet te delen. Fijne avond nog.
Samen met mijn blindengeleidehond Lumi strijd ik voor acceptatie voor geleidehonden op de arbeidsmarkt. Op dit moment ben ik intensief aan het solliciteren, ik ben erachter gekomen dat werkgevers je liever zien gaan dan komen als je een geleidehond h
pi_168992643
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 22:58 schreef Fokker89 het volgende:
Mooi klote voor je hoor, daar niet van, maar dit is FOK!kers helpen FOK!kers, en je komt hier alleen om dit te melden, je bent dus niet echt een FOK!ker.

Er zijn zoveel problemen op de wereld, ik zie niet in waarom ik hier aan mee zou moeten werken eigenlijk. Zeker niet als je de OP al zo begint.

In feite is het gewoon spam. (En waarschijnlijk ook een hit & run topic)
Ik had meer een probleempje met 'ben al 6 dagen aan het solliciteren!!1121one!!!!'

Persoonlijk vind ik het niet vreemd dat een hulphond niet bij elke werkgever welkom is. Zeg het er in het vervolg bij, dan zet je werkgevers ook niet zo voor het blok als je ineens met een hond aankomt (voor mij zou dat namelijk meer een probleem zijn dan het feit dat je je hond nodig hebt).
  zaterdag 18 februari 2017 @ 23:20:56 #9
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_168992662
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 21:35 schreef julianijkamp1997 het volgende:
waarom het na vijf sollicitaties nog steeds niet gelukt is om een baan te vinden
Er zijn mensen die na een paar honderd sollicitaties nog niet eens ergens op gesprek zijn geweest en dan ga jij een beetje lopen janken na vijf sollicitaties :')
pi_168992734
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 23:19 schreef Queller het volgende:

[..]

Ik had meer een probleempje met 'ben al 6 dagen aan het solliciteren!!1121one!!!!'

Persoonlijk vind ik het niet vreemd dat een hulphond niet bij elke werkgever welkom is. Zeg het er in het vervolg bij, dan zet je werkgevers ook niet zo voor het blok als je ineens met een hond aankomt (voor mij zou dat namelijk meer een probleem zijn dan het feit dat je je hond nodig hebt).
Nouja, dat sowieso natuurlijk. Ik heb zonder handicap ook moeten zweten voor een baan, je ligt namelijk gewoon op de stapel van 100 man.
pi_168992769
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 23:07 schreef julianijkamp1997 het volgende:
Fokker89, het is jammer dat je er zo over denkt. Gelukkig zijn er genoeg mensen die er anders over denken, mijn post is namelijk al meer dan 800 keer gedeeld. Maar ik respecteer je mening en je beslissing om dit niet te delen. Fijne avond nog.
Facebook is natuurlijk ook wel een wereldje apart....
pi_168992816
Maareh inderdaad komop zeg, je bent sinds zondag! nog niet eens een week dus aan het solliciteren en je maakt je nu al druk?

Schat, geloof me, er zijn 100.000 en zoals jij met of zonder hulphond die zitten te ploeteren voor een baan, verwacht ook niet in 6 dagen dat je wat hebt, dat lukt zelfs de ideale kandidaat voor een vacature niet.
  zaterdag 18 februari 2017 @ 23:36:22 #13
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_168993052
Wat voor werk kan je als blind persoon, behalve schrijver, gastdocent of ervaringsdeskundige worden. 8-)

Of is het een geleidehond, dus eigenlijk een soort hulphond. Dan snap ik wel dat het discriminatie is.
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
  Moderator zaterdag 18 februari 2017 @ 23:42:43 #14
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_168993204
ik ben flink allergisch

als de baas een blindegeleidehond aanneemt dan gaat dat geld kosten man
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 18 februari 2017 @ 23:46:14 #15
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_168993262
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 23:42 schreef sp3c het volgende:
ik ben flink allergisch

als de baas een blindegeleidehond aanneemt dan gaat dat geld kosten man
Daar is een oplossing voor, je collega moet een geleidepaard nemen. o|O

En honden zijn haram.

* PandaDrop haat honden



Wisten jullie dat psychiatrische inrichtingen om die reden geen huisdieren houden. Sommige patiënten en leiders(werknemers) zijn allergisch voor haren van dieren.

[ Bericht 3% gewijzigd door PandaDrop op 18-02-2017 23:58:27 ]
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
  zaterdag 18 februari 2017 @ 23:54:45 #16
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_168993378
Je bent serieus nog maar een week aan het solliciteren en nu zit je al zo te klagen? :') Zet je het wel in je brief dat je een hond nodig hebt? Anders kan ik me goed voorstellen dat de werknemers je niet willen idd, je houdt toch een behoorlijk groot iets achter.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_168993408
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 23:54 schreef LPFAN het volgende:
Je bent serieus nog maar een week aan het solliciteren en nu zit je al zo te klagen? :') Zet je het wel in je brief dat je een hond nodig hebt? Anders kan ik me goed voorstellen dat de werknemers je niet willen idd, je houdt toch een behoorlijk groot iets achter.
En dat al 6 (zes, Z3S, six) hele dagen lang :o
  zaterdag 18 februari 2017 @ 23:58:21 #18
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_168993457
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 23:56 schreef Queller het volgende:

[..]

En dat al 6 (zes, Z3S, six) hele dagen lang :o
Ja idd :o :')
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_168993478
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 23:58 schreef LPFAN het volgende:
Ja idd :o
Als ze nou niet zou hebben gemeld dat ze lesbisch is of roze haar heeft.... maar een honT :o

Maar serieus: ik ben groot voorstander van acceptatie van zo ongeveer alles dat het voor mensen mogelijk maakt om lekker te kunnen leven, maar van gejeuzel krijg ik roze vlekken.
  zondag 19 februari 2017 @ 00:02:28 #20
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_168993534
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 23:59 schreef Queller het volgende:

[..]

Als ze nou niet zou hebben gemeld dat ze lesbisch is of roze haar heeft.... maar een honT :o

Maar serieus: ik ben groot voorstander van acceptatie van zo ongeveer alles dat het voor mensen mogelijk maakt om lekker te kunnen leven, maar van gejeuzel krijg ik roze vlekken.
Ja idd, lijkt me toch wel een puntje om te noemen. En verder maakt het mij ook geen zak uit hoe iemand leeft en wat die doet zolang diegene gelukkig is maar idd zulke dingen kan ik niet tegen :P
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  zondag 19 februari 2017 @ 00:04:12 #21
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_168993560
Of TS nu 6 dagen of 6 jaar aan het solliciteren is maakt eigenlijk niet uit. Het feit dat ze afgewezen wordt door vanwege een blindengeleidehond is het punt in deze en dat is discrimidinges.

(of het dan nog op fok hoort betwijfel ik...)
❤️ #TeamTom ❤️ #TeamGlenn ❤️ #TeamJimmy ❤️ #TeamPannekoek ❤️
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
  zondag 19 februari 2017 @ 00:05:10 #22
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_168993579
Ik kon gewoon op stage met mijn autisme. _O_
Geen discriminatie :')
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_168993710
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 00:04 schreef Ireth het volgende:
Of TS nu 6 dagen of 6 jaar aan het solliciteren is maakt eigenlijk niet uit. Het feit dat ze afgewezen wordt door vanwege een blindengeleidehond is het punt in deze en dat is discrimidinges.

(of het dan nog op fok hoort betwijfel ik...)
Er worden mensen om allerlei redenen niet uitgenodigd voor sollicitaties. Als je geen diploma hebt, kun je dat ook discriminatie noemen?

Misschien is het wel omdat ze roze haar heeft, of dat ze Holger bier drinken qualitytime noemt.

Misschien zijn een aantal werknemers wel allergisch voor honten. Je weet het niet.
Als je bij iedereen in de smaak wilt vallen moet je banketbakker worden.
  zondag 19 februari 2017 @ 00:16:27 #24
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_168993755
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 00:04 schreef Ireth het volgende:
Of TS nu 6 dagen of 6 jaar aan het solliciteren is maakt eigenlijk niet uit. Het feit dat ze afgewezen wordt door vanwege een blindengeleidehond is het punt in deze en dat is discrimidinges.

(of het dan nog op fok hoort betwijfel ik...)
Is ook zo, maar ben wel benieuwd of ze het wel in de sollicitaties aangeeft dat ze een hond heeft.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_168993810
Om wat voor baan gaat het? Ik zou juist iemand met zo'n hond als collega willen hebben :Y
pi_168993919
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 00:19 schreef WammesWaggel het volgende:
Om wat voor baan gaat het? Ik zou juist iemand met zo'n hond als collega willen hebben :Y
Waarom? :?
pi_168993999
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 00:04 schreef Ireth het volgende:
Of TS nu 6 dagen of 6 jaar aan het solliciteren is maakt eigenlijk niet uit. Het feit dat ze afgewezen wordt door vanwege een blindengeleidehond is het punt in deze en dat is discrimidinges.

(of het dan nog op fok hoort betwijfel ik...)
Ik vraag me zelfs af of het wel mag. Als TS zwart op wit heeft dat ze is afgewezen puur vanwege de hond. Taxichauffeurs mogen bijvoorbeeld geen mensen weigeren, vanwege een hulphond. In restaurants mogen ze volgens mij ook mee naar binnen.
pi_168994054
quote:
7s.gif Op zondag 19 februari 2017 00:25 schreef k_man het volgende:

[..]

Waarom? :?
Er gaat wel iets rustgevends uit van zo'n labrador.
Die zie ik veel liever dan veel van mijn collega's.
pi_168994084
quote:
10s.gif Op zondag 19 februari 2017 00:33 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Er gaat wel iets rustgevends uit van zo'n labrador.
Die zie ik veel liever dan veel van mijn collega's.
De laatste geleidehond die ik zag was een grote herder...
pi_168994216
quote:
11s.gif Op zondag 19 februari 2017 00:35 schreef k_man het volgende:

[..]

De laatste geleidehond die ik zag was een grote herder...
Ik woon nabij een plek waar het KNGF die honden aan het trainen is en het zijn altijd Labradors of golden retrievers.
pi_168994238
Dat met die herder was trouwens in een restaurant. Ik was niet in een heel heldere bui. Ik zag een meid zitten met een zonnebril op en dacht in eerste instantie; waarom zit jij met een zonnebril op in een restaurant, denk je dat je een rockster bent of zo? Pas later zag ik de hond aan haar voeten liggen. Vervolgens kostte het me alsnog een paar seconden om me te realiseren wat er aan de hand was. |:(

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-02-2017 00:44:58 ]
  zondag 19 februari 2017 @ 01:00:20 #32
465417 julianijkamp1997
Liefde, acceptatie en geluk.
pi_168994464
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 23:40 schreef Nober het volgende:
Jij kan helemaal niet lezen laat staan schrijven, leuke trollpoging.
En zo te zien wil jij alleen maar grappig zijn. Als je blind of slechtziend bent, betekent dat nog niet dat je niets kunt. Ik heb mijn MBO-4 opleiding juridische dienstverlening afgerond en studeer momenteel Toegepaste Psychologie aan het HBO. Volgens mij zit het met mijn capaciteiten dus wel goed.....
Samen met mijn blindengeleidehond Lumi strijd ik voor acceptatie voor geleidehonden op de arbeidsmarkt. Op dit moment ben ik intensief aan het solliciteren, ik ben erachter gekomen dat werkgevers je liever zien gaan dan komen als je een geleidehond h
  zondag 19 februari 2017 @ 01:12:50 #33
465417 julianijkamp1997
Liefde, acceptatie en geluk.
pi_168994664
Ik zet zeker in mijn sollicitatie dat ik een geleidehond heb. Maar de meeste PR-afdelingen maken zelf de fout om een sollicitatiebrief maar half door te lezen. Daar kan ik niets aan doen.

En BTW, de strekking is niet dat ik 'lig te janken/zit te zeuren/aan het klagen ben (and so on)' omdat ik nog geen baan heb binnen vijf dagen. Het punt is dat ik in zo'n kort tijdsbestek al zo vaak ben geweigerd ben vanwege mijn hond. Lumi is een hulpmiddel, zij begeleid mij op straat. Stopt bij stoepranden, zoekt zebrapaden/bushokjes/ingangen voor mij en ze ontwijkt obstakels. Zonder haar ben ik veel minder mobiel.

En ja, dat ze me afwijzen omdat ik lesbisch ben/roze haar heb/holgerbier drink/qualitytime heb met mijn blinde broertje and so on, ja, dat mag. Dat zou ook kut zijn.

Of als iemand anders wordt afgewezen om zijn/haar leeftijd/gemis van kwaliteiten/diploma's of andere zaken. Ja, dat is ook vervelend. Maar ik bezit die kwaliteiten wel. Ik heb mijn MBO-4 opleiding juridische dienstverlening met succes afgerond en studeer momenteel Psychologie aan het HBO.

En ik wil nogmaals benadrukken dat ik er niet vanuit was gegaan dat ik binnen vijf dagen een baan zou hebben. Dat zou super tof zijn, maar gewoonweg niet logisch. Ik dacht dat jullie dat toch wel uit mijn bericht konden halen.
Samen met mijn blindengeleidehond Lumi strijd ik voor acceptatie voor geleidehonden op de arbeidsmarkt. Op dit moment ben ik intensief aan het solliciteren, ik ben erachter gekomen dat werkgevers je liever zien gaan dan komen als je een geleidehond h
  zondag 19 februari 2017 @ 01:16:35 #34
465417 julianijkamp1997
Liefde, acceptatie en geluk.
pi_168994707
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 00:19 schreef WammesWaggel het volgende:
Om wat voor baan gaat het? Ik zou juist iemand met zo'n hond als collega willen hebben :Y
Het gaat om administratief- of callcenterwerk.
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 00:19 schreef WammesWaggel het volgende:
Om wat voor baan gaat het? Ik zou juist iemand met zo'n hond als collega willen hebben :Y
Het gaat om administratief- of callcenter werk.
Samen met mijn blindengeleidehond Lumi strijd ik voor acceptatie voor geleidehonden op de arbeidsmarkt. Op dit moment ben ik intensief aan het solliciteren, ik ben erachter gekomen dat werkgevers je liever zien gaan dan komen als je een geleidehond h
pi_168994763
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 01:12 schreef julianijkamp1997 het volgende:
Ik zet zeker in mijn sollicitatie dat ik een geleidehond heb. Maar de meeste PR-afdelingen maken zelf de fout om een sollicitatiebrief maar half door te lezen. Daar kan ik niets aan doen.

En BTW, de strekking is niet dat ik 'lig te janken/zit te zeuren/aan het klagen ben (and so on)' omdat ik nog geen baan heb binnen vijf dagen. Het punt is dat ik in zo'n kort tijdsbestek al zo vaak ben geweigerd ben vanwege mijn hond. Lumi is een hulpmiddel, zij begeleid mij op straat. Stopt bij stoepranden, zoekt zebrapaden/bushokjes/ingangen voor mij en ze ontwijkt obstakels. Zonder haar ben ik veel minder mobiel.

En ja, dat ze me afwijzen omdat ik lesbisch ben/roze haar heb/holgerbier drink/qualitytime heb met mijn blinde broertje and so on, ja, dat mag. Dat zou ook kut zijn.

Of als iemand anders wordt afgewezen om zijn/haar leeftijd/gemis van kwaliteiten/diploma's of andere zaken. Ja, dat is ook vervelend. Maar ik bezit die kwaliteiten wel. Ik heb mijn MBO-4 opleiding juridische dienstverlening met succes afgerond en studeer momenteel Psychologie aan het HBO.

En ik wil nogmaals benadrukken dat ik er niet vanuit was gegaan dat ik binnen vijf dagen een baan zou hebben. Dat zou super tof zijn, maar gewoonweg niet logisch. Ik dacht dat jullie dat toch wel uit mijn bericht konden halen.
Veel users hier scheppen er nou eenmaal genoegen in om anderen af te zeiken. En vervolgens vragen ze zich dan af waarom er tegenwoordig toch zo weinig mensen op Fok komen...
  zondag 19 februari 2017 @ 02:31:45 #36
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_168995107
Helaas is dit niet waarvoor FHF bedoeld is. Je kunt over de juridische kant van het verhaal (dat volgens mij wel interessant is) wel een topic in WGR openen. Wellicht dat daar nog bruikbare informatie uit voortkomt.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')