abonnement Unibet Coolblue
pi_168984613
Ik ben geen grote wandelaar, maar een paar keer per jaar maak ik wel meerdaagse hikes. Het probleem is om goede schoenen te vinden in mijn maat. Ik heb namelijk aan 1 voet maat 33 en aan de andere voet maar 33,5 en dan lijken alleen kinderschoenen beschikbaar te zijn. Deze zijn echter gemaakt voor kinderen en wat zij nodig hebben. De maat 36 vrouwenschoenen zijn echter best wel te groot.

Heeft iemand tips waar ik goede wandelschoenen kan krijgen voor mijn voeten?
pi_168984655
Hoe groot ben je dan als je zo'n kleine maat hebt?
pindazakje
pi_168984689
Ik ben 1,63, dus niet superklein ofzo, mijn voeten zijn gewoon niet meegegroeid helaas
pi_168984699
Denk dat je dan toch oo maatwerk aangewezen bent. Geen idee waar dat kan trouwens.
  zaterdag 18 februari 2017 @ 22:09:38 #5
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_168990756
Kijk eens bij Britse outdoorwinkels, wandelen is daar een grote hobby, dus het aanbod is enorm. De kinderwandelschoenen van veel merken zien er precies zo uit als de volwassenenversie. Ga dan wel naar een goede winkel, zoals Cotswolds, Blacks of Trespass. Geen idee of ze naar NL verzenden, anders kan je er gelijk een wandelvakantie aan vastknopen ;)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_168991182
Deze zin snap ik niet helemaal, 'Deze zijn echter gemaakt voor kinderen en wat zij nodig hebben.'


Voor kinderen zijn er ook gewoon hikingschoen tenzij je echt een C of D schoen zoekt.
pi_168994049
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 22:09 schreef SaskiaR het volgende:
Kijk eens bij Britse outdoorwinkels, wandelen is daar een grote hobby, dus het aanbod is enorm. De kinderwandelschoenen van veel merken zien er precies zo uit als de volwassenenversie. Ga dan wel naar een goede winkel, zoals Cotswolds, Blacks of Trespass. Geen idee of ze naar NL verzenden, anders kan je er gelijk een wandelvakantie aan vastknopen ;)
Dankjewel voor de tip, ik zal eens kijken :)
pi_169011563
http://www.bever.nl/index(...)e%257bsz_000295%257d

27 verschillende modellen wandelschoenen in maat 33, van merken als Meindl of Jack Wolfskin. Waarom voldoen deze schoenen dan niet?
pi_169013788
Zeker de Lowa kody en de meindl snap en minnesota zijn goede wandelschoenen.
pi_169048561
Ik heb geen kindervoet, maar een 'mini' volwassenenvoet zeg maar. Dus mijn voet is iets breder dan gemiddeld en kleiner dan normaal. Daarnaast gaan schoenen die ik tot nu toe heb gehad vrij snel kapot, ook van goede wandelmerken. Misschien omdat ik het dubbele weeg van 25 kilo (gemiddeld gewicht van iemand met maar 33), helemaal met backpack.

Bij de beschrijvingen die ik heb gelezen van de schoenen staat of 'geschikt voor wandelingen en vrije tijd' waarbij ik twijfel aan of ze ook voor meerdaagse, zwaardere tochten geschikt zijn. Anderen zijn 'speciaal ontworpen voor de kindervoet', dus niet mijn voeten. Ik heb alleen gelezen van de schoenen die ook hoger zijn en dus steun geven aan de enkels.

Maar misschien ben ik te kritisch.
pi_169051829
Wandelschoenen moet je altijd één maat groter kopen dan normaal, uitgaande van je grootste voet zit je dus op maat 34,5 vanaf maat 34 bestaan er ook volwassen schoenen in cat. B/C deze zullen misschien apart voor je besteld moeten worden maar een beetje goede outdoorwinkel doet daar niet moeilijk over.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')