abonnement Unibet Coolblue
pi_168983972
Hey, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik heb een microSd kaart (SDHC) uit mijn Android toestel gehaald en vervangen voor een nieuwe. Nu wil ik de data van de oude kaart overzetten. Alleen wanneer ik de kaart in mijn Mac doe om uit te lezen, krijg ik de melding "The disk you inserted was not readable by this computer.". De kaart werd in het Android toestel gebruikt als optie "uitbreiden intern geheugen".
Heeft iemand een geniaal idee? Ik zou graag oa de foto's en video's uit de gallery en de media dat via whatsapp is verstuurd terugzetten.
pi_168984028
Is je sd-card niet versleutelt? Zo is mijn kaart wel ingesteld zodat andere niet zomaar mijn sd-card kunnen bekijken
pi_168984238
nee, volgens mij niet. Ik had hetzelfde probleem met het nieuwe kaartje
  zaterdag 18 februari 2017 @ 17:21:14 #4
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168984534
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 16:31 schreef DarkLegion het volgende:
De kaart werd in het Android toestel gebruikt als optie "uitbreiden intern geheugen".
Heeft iemand een geniaal idee? Ik zou graag oa de foto's en video's uit de gallery en de media dat via whatsapp is verstuurd terugzetten.
SD kaart terug in je telefoon stoppen en de telefoon met USB aansluiten of OTA een backup maken naar Google Drive, Dropbox etc.

Door te kiezen om de de opslag op je SD-kaart toe te voegen aan de interne opslag van je telefoon kan je de SD kaart alleen nog maar in die telefoon gebruiken. Hij is dan niet meer leesbaar voor andere apparaten, ook niet voor een computer.
So we just called him Fred
pi_168984992
quote:
SD kaart terug in je telefoon stoppen en de telefoon met USB aansluiten of OTA een backup maken naar Google Drive, Dropbox etc.

Door te kiezen om de de opslag op je SD-kaart toe te voegen aan de interne opslag van je telefoon kan je de SD kaart alleen nog maar in die telefoon gebruiken. Hij is dan niet meer leesbaar voor andere apparaten, ook niet voor een computer.
Wanneer ik de kaart in de telefoon doe, ziet deze het als een nieuwe kaart en wil het dan formatteren.. Is er geen andere truc?
  zaterdag 18 februari 2017 @ 17:54:41 #6
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168985063
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 17:50 schreef DarkLegion het volgende:

[..]

Wanneer ik de kaart in de telefoon doe, ziet deze het als een nieuwe kaart en wil het dan formatteren.. Is er geen andere truc?
Zover ik weet niet.

Tipje mijnerzijds voor de toekomst: Laat foto's en video's automatisch synchroniseren met een cloud-opslag zodra je verbinding maakt met wifi, dan heb je dit soort dingen in de toekomst niet meer :)
So we just called him Fred
pi_168989841
Dik kans dat Android 'm gewoon ext4 formatteert of zo. Zou het even op een Linux systeem proberen.
pi_168997157
Staan er soms twee partities op die SD kaart?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')