abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  vrijdag 23 juni 2017 @ 16:43:17 #76
468992 Salamistroopwafel
In it to win it.
pi_171888856
registreer om deze reclame te verbergen
Heeft er iemand wellicht een login van hellotest die hij of zij niet gebruikt?
  vrijdag 23 juni 2017 @ 17:56:08 #77
455506 Pietjanhenkcorneel
Hoi. Ik ben P,J,H en C
pi_171890440
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:56 schreef yup het volgende:
İk ben klaar met mijn bachelor Fiscaal recht aan de UvA. İk ben al ingeschreven voor de master internationaal en europees belastingrecht.

İs het nog steeds zo dat het baanperspectief van fiscalisten erg goed is?

Wat is het verschil / toegevoegde waarde om advocaat te worden? İk wil eigenlijk advocaat worden maar is daar wel vraag naar in het fiscale rechtsgebied? Of moet je eerst fiscalist worden ervaring opdoen en dan overstappen naar de advocatuur?

En als je advocaat wilt worden is een stage bij de big4 aangeraden of kan je dan liever bij Stibbe oid stage lopen?

İk ben 30 jaar oud is dat een probleem?
Baanperspectief is nog steeds uitermate goed als ik uit eigen ervaring spreek. Advocatuur kan je in principe gelijk in beginnen... is er geen studievereniging waar je je aan kan melden en kennis kan maken met diverse kantoren?

Je leeftijd kan wel een klein nadeel zijn, maar als je je vakkennis op orde hebt (en een goed verhaal waarom je op deze leeftijd nog aan het studeren bent) geen heel groot probleem gok ik.
pi_171906023
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 17:56 schreef Pietjanhenkcorneel het volgende:

[..]

Baanperspectief is nog steeds uitermate goed als ik uit eigen ervaring spreek. Advocatuur kan je in principe gelijk in beginnen... is er geen studievereniging waar je je aan kan melden en kennis kan maken met diverse kantoren?

Je leeftijd kan wel een klein nadeel zijn, maar als je je vakkennis op orde hebt (en een goed verhaal waarom je op deze leeftijd nog aan het studeren bent) geen heel groot probleem gok ik.
Maar kan je advocatuur beginnen bij de big4 of is dat meer weggelegd voor kantoren zoals Stibbe, NautaDutilh etc?

En wat ik een beetje mis is wat voor ervaringen hebben de fiscalisten die ook advocaat zijn (advocaat belastingkundige dus)? Wat voor zaken doe je dan? Meer fiscaal strafrecht oid? Want juist bij fiscale zaken heb je geen advocaat nodig tot aan het gerechtshof (voor beschikkingen dan uiteraard).

Ik heb wel een maatje die bij Sfeer zit (fiscale studievereniging in Amsterdam) ik zal eens vragen hoe en wat. (ik had een beetje het idee dat daar vooral "bekakte" types zitten maar misschien heb ik het totaal mis)

Mijn verhaal is simpel, HBO gedaan, niet afgerond, wel P behaald, maar daarna full time gewerkt. Op een gegeven moment had ik daar toch echt spijt van, want ik wilde mijzelf ontwikkelen. Daarna met de P aangemeld voor de decentrale selectie inclusief toelating examen. Behaald en toen begonnen.

Oh ja kijken ze naar de cijfers van je bachelor of master voornamelijk? Want in de bachelor heb ik best wel wat 6jes in het 2e jaar helaas doordat ik moest verhuizen en daardoor wat minder tijd voor mijn studie had. En ik heb de opleiding in 4 ipv 3 jaar gedaan (door die stomme verhuizing }:| )

En thx voor je reactie! ^O^
pi_171907548
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 03:40 schreef yup het volgende:

[..]

Maar kan je advocatuur beginnen bij de big4 of is dat meer weggelegd voor kantoren zoals Stibbe, NautaDutilh etc?

En wat ik een beetje mis is wat voor ervaringen hebben de fiscalisten die ook advocaat zijn (advocaat belastingkundige dus)? Wat voor zaken doe je dan? Meer fiscaal strafrecht oid? Want juist bij fiscale zaken heb je geen advocaat nodig tot aan het gerechtshof (voor beschikkingen dan uiteraard).

Ik heb wel een maatje die bij Sfeer zit (fiscale studievereniging in Amsterdam) ik zal eens vragen hoe en wat. (ik had een beetje het idee dat daar vooral "bekakte" types zitten maar misschien heb ik het totaal mis)

Mijn verhaal is simpel, HBO gedaan, niet afgerond, wel P behaald, maar daarna full time gewerkt. Op een gegeven moment had ik daar toch echt spijt van, want ik wilde mijzelf ontwikkelen. Daarna met de P aangemeld voor de decentrale selectie inclusief toelating examen. Behaald en toen begonnen.

Oh ja kijken ze naar de cijfers van je bachelor of master voornamelijk? Want in de bachelor heb ik best wel wat 6jes in het 2e jaar helaas doordat ik moest verhuizen en daardoor wat minder tijd voor mijn studie had. En ik heb de opleiding in 4 ipv 3 jaar gedaan (door die stomme verhuizing }:| )

Big4 hebben geen advocaten, dus daar beginnen met de NOvA lijkt me vrij lastig.
Voor de cijfers: Big4 kijkt vgm helemaal niet naar cijfers, mochten ze het wel doen dan voornamelijk voor de master. Bij advocatenkantoren gaat het vaak om alles, ook je middelbare school. Het hoeven niet altijd achten te zijn, als je maar een stijgende lijn laat zien. Kans bestaat wel dat je er onder een bepaald cijfergemiddelde niet binnen komt, maar dat verschilt per kantoor.
pi_171907942
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 09:34 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Big4 hebben geen advocaten, dus daar beginnen met de NOvA lijkt me vrij lastig.
HVG?
snIRC het gratis chatbotje voor onder andere triviant
pi_171908297
Simpel: als je advocaat wil worden, dan niet naar de big4. Hvg, akd, e.d. zijn slechts samenwerkingsverbanden.
  maandag 26 juni 2017 @ 18:04:47 #82
455506 Pietjanhenkcorneel
Hoi. Ik ben P,J,H en C
pi_171968962
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 03:40 schreef yup het volgende:

[..]

Je kan dan beter bij Stibbe etc. gaan kijken, of kleinere (fiscale) advocatenkantoren. Ik neem aan vooral fiscaal strafrecht inderdaad, maar ben zelf geen jurist, wel fiscalist. Je kan bijvoorbeeld ook kijken naar Jaeger, Hertoghs of de Bont advocaten bij inhousedagen of gewoon even op de website.

Studieverenigingen zijn meestal juist geen bekakte types. Ik weet dat zij (sfeer) opgericht zijn als tegenhanger van een andere vereniging die w้l bekakt was/is (of zo gaan de verhalen iig hier rond), geen idee of die andere club nog bestaat. Contributie kost meestal geen drol en heb je er bij een activiteit alweer uit, dus gewoon aanmelden en rondkijken. Dat werkt echt het best :)

En tja, iedereen maakt soms 'fouten', maar denk niet dat het een heel groot probleem is. Vraag is nog steeds groter dan het aanbod. Zie voor cijfers de andere reacties, dat klopt!
pi_172051157
Wat is startsalaris bruto ongeveer voor 32 jarige vrouw met master en 8 jaar relevante werkervaring?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_172053716
Salaris gaat niet op leeftijd, maar op functie.
Voor zij-instroom is het gewoon onderhandelen over je salaris en niet zomaar iets laten aansmeren.
pi_172297745
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 18:04 schreef Pietjanhenkcorneel het volgende:

[..]

Je kan dan beter bij Stibbe etc. gaan kijken, of kleinere (fiscale) advocatenkantoren. Ik neem aan vooral fiscaal strafrecht inderdaad, maar ben zelf geen jurist, wel fiscalist. Je kan bijvoorbeeld ook kijken naar Jaeger, Hertoghs of de Bont advocaten bij inhousedagen of gewoon even op de website.

Studieverenigingen zijn meestal juist geen bekakte types. Ik weet dat zij (sfeer) opgericht zijn als tegenhanger van een andere vereniging die w้l bekakt was/is (of zo gaan de verhalen iig hier rond), geen idee of die andere club nog bestaat. Contributie kost meestal geen drol en heb je er bij een activiteit alweer uit, dus gewoon aanmelden en rondkijken. Dat werkt echt het best :)

En tja, iedereen maakt soms 'fouten', maar denk niet dat het een heel groot probleem is. Vraag is nog steeds groter dan het aanbod. Zie voor cijfers de andere reacties, dat klopt!
Beetje laat maar bedankt voor je reactie.

Hoe is Dla Piper overigens? Die zoeken ook specifiek beginnende fiscalisten/advocaten etc. Met welke kantoor kan ik ze vergelijken?
pi_172309816
DLA kun je plaatsen in het rijtje De Brauw, Houthoff, Nauta, etc.
pi_172825420
Momenteel ben ik aan het ori๋nteren voor een HBO afstudeerstage bij de big 4 waarbij ik natuurlijk hoop te kunnen blijven werken na deze stage.

Ik vroeg me af hoe de regelingen zijn bij Deloitte, PWC, KPMG betreft de studiekosten. Wanneer er gestopt wordt voordat je de studie hebt afgerond? Moet er dan een deel terugbetaald worden? en zo ja hoe steekt dit precies in elkaar? of zit je juist een aantal jaar vast aan het bedrijf?

Alvast bedankt!
pi_172826736
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 10:46 schreef Hans12345 het volgende:
Momenteel ben ik aan het ori๋nteren voor een HBO afstudeerstage bij de big 4 waarbij ik natuurlijk hoop te kunnen blijven werken na deze stage.

Ik vroeg me af hoe de regelingen zijn bij Deloitte, PWC, KPMG betreft de studiekosten. Wanneer er gestopt wordt voordat je de studie hebt afgerond? Moet er dan een deel terugbetaald worden? en zo ja hoe steekt dit precies in elkaar? of zit je juist een aantal jaar vast aan het bedrijf?

Alvast bedankt!
Mijn ervaring bij Deloitte van een paar jaar geleden is dat een studieschuld afgebouwd wordt in twee jaar tijd (gerekend vanaf het moment van slagen), in vier stappen van 25%. M.a.w.: slaag je niet, dan betaal je alles terug. Slaag je en stop je dan meteen met werken bij Deloitte, dan betaal je ook alles terug. Slaag je, en stop je 1 jaar later, dan betaal je de helft terug, enz enz.
pi_172830567
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 10:46 schreef Hans12345 het volgende:

Alvast bedankt!
Bij KPMG moeten de studiekosten van het huidige boekjaar en de vorige 3 boekjaren worden terugbetaald, maar met een max van 3 collegejaren. Dus als je na je slagen 1 jaar hebt gewerkt, dan betaal je nog 66% terug.
pi_172843432
Bedankt voor jullie reacties!

En dan wordt je RA titel gezien als het moment van slagen? of ook al tussentijds bij het behalen van je master?
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 23:47:20 #91
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_172843723
Bij Deloitte ook tussentijds. Voor elk nieuw gedeelte van je opleiding (bijv. master, post-master enz) moet je een aparte studieovereenkomst afsluiten. :)
I hope your day is as nice as your butt.
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_172885384
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 23:47 schreef KaBuf het volgende:
Bij Deloitte ook tussentijds. Voor elk nieuw gedeelte van je opleiding (bijv. master, post-master enz) moet je een aparte studieovereenkomst afsluiten. :)
Oke, bedankt voor de info!

Iemand ervaring hoe het bij PwC zit?
pi_172887140
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 19:51 schreef Hans12345 het volgende:

[..]

Destijds laatste jaar 100% betalen, jaar ervoor 66% en jaar daar voor 33%. Je begint dus direct "af te schrijven".

Maar waarom je zo druk maken hierom? Als je vertrekt op normale manier neemt je nieuwe werkgever het over.
pi_172898154
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 19:51 schreef Hans12345 het volgende:

[..]

Bij PwC geldt dat de studieschuld in 3 jaar wordt afgeschreven. Moment van begin afschrijving is einde van studiejaar of datum van behalen diploma.

Dus stel dat je een 3 jarige master doet dan begint de afschrijving van het collegegeld voor het eerste jaar op het moment dat het eerste jaar is afgerond. Stel dat je de driejarige master in 2,5 jaar afrond, dan start de afschrijving van het collegegeld van jaar 3 in de maand nadat je je diploma hebt behaald.

Overigens zou ik me er niet druk om maken. Bij een eventueel vertrek op eigen initiatief neemt je nieuwe werkgever het altijd wel over, want anders zet jij je handtekening niet ;).

Als je vertrekt op verzoek van je werkgever dan geldt er veelal geen terugbetalingsregeling.
pi_172905602
Bedankt voor jullie reactie's!

Oke dat wist ik niet dat de schuld dan wordt overgenomen.
Maar geldt dit ook wanneer je overstapt naar het bedrijfsleven?

Dan hoef ik me daar inderdaad geen zorgen over te maken!
pi_172966091
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 16:23 schreef Hans12345 het volgende:
Bedankt voor jullie reactie's!

Oke dat wist ik niet dat de schuld dan wordt overgenomen.
Maar geldt dit ook wanneer je overstapt naar het bedrijfsleven?

Dan hoef ik me daar inderdaad geen zorgen over te maken!
Ik zou daar niet al te hard vanuit gaan hoor. Het gebeurt wel dat een nieuwe werkgever (bedrijfsleven of niet) de schuld overneemt, maar dat is zeker geen gegeven. Als het geen standaard procedure is bij het nieuwe bedrijf, kun je er natuurlijk over onderhandelen. De uitkomst daarvan zal liggen aan het bedrijf, hoe graag jij de baan wil, en hoe je positie als sollicitant is (als er bijvoorbeeld meerdere goede kandidaten zijn).

Mocht je je studieschuld zelf terug moeten betalen, dan kun je het wel opgeven als aftrekpost bij de belastingdienst. Scheelt toch weer bijna de helft. In mijn geval namen ze de schuld ook niet over, maar ik ging er in primaire (en secundaire) arbeidsvoorwaarden dusdanig op vooruit dat ik de netto studieschuld van een paar duizend euro in minder dan een jaar weer had goedgemaakt. Daarnaast had ik ineens ook weer vrije avonden :)
pi_172980811
Iemand enig idee of je tegenwoordig ook een goedkopere elektrische auto (vergeleken met de tesla's) als lease auto kan nemen?

Zoals bijvoorbeeld:
- Opel Ampera-e
- Hyundai IONIQ
- Mercedes B-Klasse Electric Drive
- Volkswagen e-Golf

Qua bijtelling zijn deze auto's namelijk ideaal. Ik snap alleen niet helemaal hoe het werkt, want ik heb een lease budget voor benzine en voor diesel auto's, maar geen voor elektrisch. Iemand enig idee hoe dit werkt? Kan ik gewoon kijken naar het lease bedrag van een benzine auto of verkijk ik mij dan?

Verder sta ik ook open voor aanraders qua lease auto's, hebben jullie vast veel ervaring mee :).
pi_172986601
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 21:26 schreef Big4Anon het volgende:
Iemand enig idee of je tegenwoordig ook een goedkopere elektrische auto (vergeleken met de tesla's) als lease auto kan nemen?

Zoals bijvoorbeeld:
- Opel Ampera-e
- Hyundai IONIQ
- Volkswagen e-Golf

Qua bijtelling zijn deze auto's namelijk ideaal. Ik snap alleen niet helemaal hoe het werkt, want ik heb een lease budget voor benzine en voor diesel auto's, maar geen voor elektrisch. Iemand enig idee hoe dit werkt? Kan ik gewoon kijken naar het lease bedrag van een benzine auto of verkijk ik mij dan?

Verder sta ik ook open voor aanraders qua lease auto's, hebben jullie vast veel ervaring mee :).
Als jij alleen maar benzine of diesel mag rijden, dan mag je waarschijnlijk niet elektrisch rijden. Bedrijf kan daar zo'n zijn redenen voor hebben omdat een elektrisch voertuig nou eenmaal een beperktere range heeft. In mijn contract staat bijvoorbeeld dat vol-elektrische voertuigen niet mogen, wel plug-in hybrides.
pi_172988780
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 21:26 schreef Big4Anon het volgende:

Zoals bijvoorbeeld:
- Opel Ampera-e
- Hyundai IONIQ
- Volkswagen e-Golf

De regels per kantoor, rang en soms zelfs service line verschillen. Dit lijkt me echt iets wat je bij je leaseafdeling moet navragen of bij je directe collega's.
pi_172988838
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 11:02 schreef Ilse86 het volgende:

[..]

Ik zou daar niet al te hard vanuit gaan hoor. Het gebeurt wel dat een nieuwe werkgever (bedrijfsleven of niet) de schuld overneemt, maar dat is zeker geen gegeven. Als het geen standaard procedure is bij het nieuwe bedrijf, kun je er natuurlijk over onderhandelen. De uitkomst daarvan zal liggen aan het bedrijf, hoe graag jij de baan wil, en hoe je positie als sollicitant is (als er bijvoorbeeld meerdere goede kandidaten zijn).

Mocht je je studieschuld zelf terug moeten betalen, dan kun je het wel opgeven als aftrekpost bij de belastingdienst. Scheelt toch weer bijna de helft. In mijn geval namen ze de schuld ook niet over, maar ik ging er in primaire (en secundaire) arbeidsvoorwaarden dusdanig op vooruit dat ik de netto studieschuld van een paar duizend euro in minder dan een jaar weer had goedgemaakt. Daarnaast had ik ineens ook weer vrije avonden :)
Wat ben jij gaan doen? Waarom bij je baas weggegaan en bevalt het bij je nieuwe job?
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')