abonnement Unibet Coolblue
pi_168977606
https://www.trouw.nl/groe(...)nen-redden~ad97805f/

Yep. Ik heb hier al zo lang op gewacht. Zou het er nog ooit van komen. Bio-industrie verbieden omdat dieren ook rechten hebben.
Waarmee verbrande varkensschuren ook verleden tijd wordt.
http://www.gelderlander.n(...)chuur-mill~a4b6bd21/

En vanuit mijn esotorische wereldbeeld gedacht: misschien kan de kosmos dan de wereld beter verdragen en krijgt de wereld langer respijt.

[ Bericht 13% gewijzigd door Straatcommando. op 18-02-2017 18:10:44 (trouw quote) ]
  zaterdag 18 februari 2017 @ 09:23:19 #2
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_168977617
Ik zie trends die helaas op het omgekeerde wijzen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_168977626
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 09:23 schreef Megumi het volgende:
Ik zie trends die helaas op het omgekeerde wijzen.
Hoezo?
  zaterdag 18 februari 2017 @ 09:25:16 #4
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_168977645
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 09:23 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Hoezo?
Sinds 60 miljoen jaar geleden ongeveer sterven er nu bijna net zo veel dieren uit als toen. Als ik biologen mag geloven. Kan natuurlijk ook nep nieuws zijn.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 18 februari 2017 @ 09:27:28 #5
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_168977675

You got the right to remain tastefull, anything you can do to remain or improve your taste will be used against you.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_168977685
En hoe gaan die dieren zich op hun rechten beroepen? En voor welke dieren gaan die rechten gelden? En welke rechten krijgen die dieren dan?
pi_168977709
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 09:28 schreef Jigzoz het volgende:
En hoe gaan die dieren zich op hun rechten beroepen? En voor welke dieren gaan die rechten gelden? En welke rechten krijgen die dieren dan?
Het gaat eigenlijk om het grotere geheel, de natuur, waar de dieren onderdeel van zijn:
strafvervolging van de misdaad 'ecocide', een variant op genocide, waarbij niet de mens maar de natuur het eerste slachtoffer is. Wat de politiek er wel of niet van vindt, doet er niet meer zoveel toe', wanneer bedrijven vervolgd zouden worden voor het kappen van regenwouden in de Amazone, het winnen van teerzandolie in Canada, of de enorme uitstoot van CO2.
  zaterdag 18 februari 2017 @ 09:31:41 #8
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_168977721
de doodstraf in voeren als je een paar muggen heb dood geslagen ?
of 20 jaar cel omdat je een worm aan je haak heb gedaan , dus eerst pijn laten lijden , dan verzuipen , en dan nog eens opgegeten laten worden ...
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_168977727
Moeten dieren rechten krijgen, of mensen de plicht ze goed te behandelen? Dus ook dieren in de industrie.
pi_168977731

Tegelijkertijd weten we steeds meer over de capaciteiten van dieren, bijvoorbeeld dat veel meer diersoorten dan we dachten het vermogen blijken te hebben om te lijden. We weten ook steeds meer over hoe weinig we van hen verschillen. Bij andere groepen die we eerst uitsloten van het democratische proces, zoals vrouwen en slaven, hebben deze inzichten er uiteindelijk toe geleid dat ze stemrecht hebben gekregen. Met de kennis van vandaag is het niet goed te verdedigen dat dierenbelangen nog steeds niet meegewogen worden in het democratisch proces."
pi_168977759
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 09:30 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Het gaat eigenlijk om het grotere geheel, de natuur, waar de dieren onderdeel van zijn:
strafvervolging van de misdaad 'ecocide', een variant op genocide, waarbij niet de mens maar de natuur het eerste slachtoffer is. Wat de politiek er wel of niet van vindt, doet er niet meer zoveel toe', wanneer bedrijven vervolgd zouden worden voor het kappen van regenwouden in de Amazone, het winnen van teerzandolie in Canada, of de enorme uitstoot van CO2.
Ja, beter met het milieu omgaan, natuur beschermen en zo... Snap ik. Maar hoe zit het met die dierenrechten?
  zaterdag 18 februari 2017 @ 09:35:43 #12
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_168977774
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 09:30 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Het gaat eigenlijk om het grotere geheel, de natuur, waar de dieren onderdeel van zijn:
strafvervolging van de misdaad 'ecocide', een variant op genocide, waarbij niet de mens maar de natuur het eerste slachtoffer is. Wat de politiek er wel of niet van vindt, doet er niet meer zoveel toe', wanneer bedrijven vervolgd zouden worden voor het kappen van regenwouden in de Amazone, het winnen van teerzandolie in Canada, of de enorme uitstoot van CO2.
Als je wat aan deze problemen wil doen, minder mensen. Geen kinderbijslag, maar kinderbelasting om maar wat te noemen. Op de lange termijn is iemand die een dieselauto rijdt en iedere dag steak eet maar geen kinderen heeft beter voor de wereld dan een veganist met een stel kinderen in de bakfiets.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 18 februari 2017 @ 09:37:54 #13
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_168977802
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 09:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als je wat aan deze problemen wil doen, minder mensen. Geen kinderbijslag, maar kinderbelasting om maar wat te noemen. Op de lange termijn is iemand die een dieselauto rijdt en iedere dag steak eet maar geen kinderen heeft beter voor de wereld dan een veganist met een stel kinderen in de bakfiets.
WO3 wellicht?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 18 februari 2017 @ 09:37:57 #14
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_168977803
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 09:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als je wat aan deze problemen wil doen, minder mensen. Geen kinderbijslag, maar kinderbelasting om maar wat te noemen. Op de lange termijn is iemand die een dieselauto rijdt en iedere dag steak eet maar geen kinderen heeft beter voor de wereld dan een veganist met een stel kinderen in de bakfiets.
haha dan ben ik goed bezig dus .. oke ik rijd dan geen diesel maar een 4t :-)
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
  zaterdag 18 februari 2017 @ 09:39:00 #15
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_168977821
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 09:37 schreef Megumi het volgende:

[..]

WO3 wellicht?
Natuur herstelt zichzelf wel weer in een paar honderduizend jaar.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_168977872
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 09:28 schreef Jigzoz het volgende:
En hoe gaan die dieren zich op hun rechten beroepen? En voor welke dieren gaan die rechten gelden? En welke rechten krijgen die dieren dan?
Dat zou je af kunnen laten hangen van hun vermogens. Een mensenbaby heeft geen stemrecht, maar heeft wel recht op leven. Waarom geldt hetzelfde niet voor bijv. een varken, dat geestelijk en emotioneel toch een stuk hoger ontwikkeld is dan een baby ?

Paul Cliteur (jawel, de man die nu populair is bij zowel PVDD als PVV :P) heeft daar vroeger wel wat interessante dingen over geschreven. Maar uiteindelijk voert het allemaal terug naar Bentham en Singer.
pi_168977886
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 09:42 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Dat zou je af kunnen laten hangen van hun vermogens. Een mensenbaby heeft geen stemrecht, maar heeft wel recht op leven. Waarom geldt hetzelfde niet voor bijv. een varken, dat geestelijk en emotioneel toch een stuk hoger ontwikkeld is dan een baby ?

Een varken met het recht op leven? Oké, maar waarom geldt dat recht op leven dan niet voor een muis die door een uil wordt opgegeten?
  zaterdag 18 februari 2017 @ 09:43:48 #18
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_168977888
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 09:42 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Dat zou je af kunnen laten hangen van hun vermogens. Een mensenbaby heeft geen stemrecht, maar heeft wel recht op leven. Waarom geldt hetzelfde niet voor bijv. een varken, dat geestelijk en emotioneel toch een stuk hoger ontwikkeld is dan een baby ?

Paul Cliteur (jawel, de man die nu ook populair is bij de PVV :P) heeft daar vroeger wel wat interessante dingen over geschreven. Maar uiteindelijk voert het allemaal terug naar Bentham en Singer.
Dus een kwestie van varkens fokken die vreselijk dom en lui zijn?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_168977963
Iedere bioloog kan je vertellen wat een varken nodig heeft qua gedrag. Dat strookt niet met hoe het in de bio-industrie wordt gehouden. Nou zitten mensen ook vaak de hele dag achter hun computer en dat is ook niet bepaald mens-eigen. Waarom het nu erg wordt, vind ik, is dat varkens bij brand niet kunnen vluchten. Jaarlijks zien miljoenen varkens die opgesloten zitten in een krap hok, brand op zich afkomen en komen om zonder dat er een vluchtmogelijkheid is.
Het wordt nu eens tijd om te beseffen dat niet alleen het leven in de bio-industrie een varken geen recht doet, maar dat ook de kans op brand - door welke oorzaak dan ook - het noodzakelijk maakt om iets anders te verzinnen. Minder vlees eten, alternatieven voor vlees, en de dieren uit hun hokken bevrijden.
  zaterdag 18 februari 2017 @ 09:51:22 #20
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_168977979
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 09:50 schreef Loekie1 het volgende:
Iedere bioloog kan je vertellen wat een varken nodig heeft qua gedrag. Dat strookt niet met hoe het in de bio-industrie wordt gehouden. Nou zitten mensen ook vaak de hele dag achter hun computer en dat is ook niet bepaald mens-eigen. Waarom het nu erg wordt, vind ik, is dat varkens bij brand niet kunnen vluchten. Jaarlijks zien miljoenen varkens die opgesloten zitten in een krap hok, brand op zich afkomen en komen om zonder dat er een vluchtmogelijkheid is.
Het wordt nu eens tijd om te beseffen dat niet alleen het leven in de bio-industrie een varken geen recht doet, maar dat ook de kans op brand - door welke oorzaak dan ook - het noodzakelijk maakt om iets anders te verzinnen. Minder vlees eten, alternatieven voor vlees, en de dieren uit hun hokken bevrijden.
Wil je nu een topic over de bioindustrie of over dierenrechten?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_168978181
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 09:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wil je nu een topic over de bioindustrie of over dierenrechten?
Dat jij daar discrepantie tussen ziet zegt veel over jou.
pi_168978244
Red de kakkerlakken en wespen!!!!
  zaterdag 18 februari 2017 @ 10:19:15 #23
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_168978328
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 09:22 schreef Loekie1 het volgende:
Is de parlementaire vertegenwoordiging van dieren niet nog veel minder haalbaar dan een stevig klimaatbeleid?
"Dat is bepaald niet zeker. Er zijn allerlei modellen te bedenken die de situatie voor dieren zouden kunnen verbeteren en die zonder al te veel moeite geďmplementeerd zouden kunnen worden. Zo zou je kunnen denken aan een dierenombudsman of een extraparlementaire adviescommissie over dierenaangelegenheden.

"Los van democratische verbeteringen kun je ook aan dierenrechten denken. In Amerika lopen momenteel al rechtszaken waarin de inzet is dat de rechtbank van chimpansees rechtspersonen maakt. Dat zou betekenen dat een chimpansee niet langer 'een ding' is, maar 'een persoon', mogelijk met enkele grondrechten.

"Uiteindelijk zou je ecocide misschien wel via die weg kunnen bestrijden en via dezelfde weg het klimaatprobleem kunnen aanpakken. Omdat het doelbewust platbranden van bossen chimpanseerechten schendt, en oliedumpingen de rechten van orka's. De bio-industrie zou misschien moeten worden verboden omdat hij varkens- en koeienrechten schendt. Gevolg zou zijn dat de grootste veroorzaker van CO2-uitstoot dan wegvalt."
https://www.trouw.nl/groe(...)nen-redden~ad97805f/

Yep. Ik heb hier al zo lang op gewacht. Zou het er nog ooit van komen. Bio-industrie verbieden omdat dieren ook rechten hebben.
Waarmee verbrande varkensschuren ook verleden tijd wordt.
http://www.gelderlander.n(...)chuur-mill~a4b6bd21/

En vanuit mijn esotorische wereldbeeld gedacht: misschien kan de kosmos dan de wereld beter verdragen en krijgt de wereld langer respijt.
Pas wanneer je zelf langere tijd met dieren omgaat kom je er achter dat dieren net zo goed als mensen een complete ziel hebben. Het zijn in ieder geval niet de zielloze automaten die de wetenschap er zo graag van maakt. Ook hele gewone dieren, zoals bijvoorbeeld kippen, hebben een eigen karakter, intelligentie, gedrag, communicatie, liefde, alles.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_168978344
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 10:14 schreef Wespensteek het volgende:
Red de kakkerlakken en wespen!!!!
Nee, alleen de dieren die er leuk uitzien.
pi_168978932
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 10:10 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Dat jij daar discrepantie tussen ziet zegt veel over jou.
Bio-industrie is een onderdeel van het onderwerp 'dierenrechten'. Maar dat laatste omhelst echt zo veel meer dan alleen de bio-industrie. Welke rechten had je trouwens precies in gedachten? Recht op vertegenwoordiging, recht op vrijheid (van beweging), recht op lichamelijke integriteit? Laten we daar eens mee beginnen.

Vervolgens .. stél dat er in Nederland wetgeving komt die dieren een hele rits meer rechten geeft, waardoor we ze niet meer mogen gebruiken voor ons eigen gewin.

Hoe gaan we dat dan praktisch gezien doen? Naast dat er een complete industrieën instorten en de mensen die daar in werken geen inkomsten meer hebben, zal onze economie echt een fikse klap oplopen. Maar zelfs dat is een van de 'simpelere' problemen.

Want wat doen we met al die dieren? Geven we ze hun vrijheid? Gewoon rond laten lopen door Nederland, en uiteindelijk dit continent? Veeteelt-boerderijen als verkapte verzorginstellingen / dierentuinen? 100 miljoen kippen, 2 miljoen varkens, 1,7 miljoen koeien. Die dieren zijn niet eens in staat om in vrijheid te leven, het zou een ware genocide worden.

En op Europees niveau, waar we in een unie met landen zitten die zeer waarschijnlijk niets met dit idee van dierenrechten op hebben. Laten we de EU dan nog bepaalde wetgeving voor ons maken die iets met dieren te maken heeft? Kunnen we dat wel tegen houden? Maw, moeten we uit de EU?

Om over globaal nog maar te zwijgen. 99% van de wereld heeft daar toch echt gewoon schijt aan. En bij een groot deel van die 99% geef ik ze groot gelijk. We kunnen niet eens op een eerlijke manier voor onze eigen soort zorgen. Er zijn mensen die op vergelijkbare manier leven als de dieren die wij hier houden. Hoe ga je hun in godsnaam overtuigen dat ze hun eigen kwaliteit van leven een enorme schop geven, ten behoeve van de dieren waar ze vaak afhankelijk van zijn.

Zomaar een fractie van de vragen en problemen die ontstaan en die zo 123 bij me opkomen.

Al met al imo dus niets meer dan een, wellicht mooi, maar ontzettend naďeve en onhaalbare utopie.
"Pools are perfect for holding water"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')