abonnement Unibet Coolblue
pi_168977519
Ik zal daar voornamelijk heen gaan om de stad te verkennen, eten en ~avontuur~, dus niet zo zeer voor de fauna.

Vorige week kwam ik terug van Kosovo waar ik ''een berg'' op ben geweest, Ulpiana; een plaats dat vroeger een Romeinse stad was en nu bekend staat als archeologisch spotje, veel (goedkoop) gegeten en de mooiste plekken in Pri¨tina en Prizren gezien.

Dus met wat ik daar heb gedaan in gedachte, wat zou je me aanraden? Ik zal waarschijnlijk alleen (of misschien niet in Togo omdat de land nogal klein is) in de hoofdstad blijven. Ik blijf daar 6 of 7 dagen.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 18 februari 2017 @ 10:04:15 #2
78918 SeLang
Black swans matter
pi_168978120
Als je interesse steden en archeologie is dan zou ik eerder iets kiezen in noord-Afrika. Zelf vond ik Cairo enorm tof. Daar kun je je gemakkelijk 6/7 dagen vermaken.

Van de genoemde landen ken ik alleen Ethiopië en dat heeft best een rijke geschiedenis voor een sub-Sahara land waar nog dingen van terug te zien zijn. Maar reistijden zijn daar enorm lang en ik zou daar geen plek weten waar je je 6/7 dagen kunt vermaken in één en dezelfde stad als je geen interesse hebt voor flora en fauna (dat is top-notch daar). Eten is overigens fantastisch in Ethiopië.

Misschien heb je iets aan mijn reisverslag van 2 maanden Ethiopië: TRV / [Reisverslag] Ethiopië
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_168982326
Net als SeLang ben ik alleen in Ethiopië geweest van de landen die jij noemt. Addis als stad is redelijk (dus behoorlijk goed in Afrikaanse termen), daarnaast heb je heel veel geschiedenis en cultuur (inclusief rare stammen). Houd rekening dat alles behoorlijk duur is (voor een land 40 keer anrmer dan Nederland) en dat de afstanden enorm zijn (en interne vluchten zijn niet goedkoop).
Qua eten was ik behoorlijk teleurgesteld. Het is heel lekker maar je hebt erg weinig variatie.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  zaterdag 18 februari 2017 @ 14:52:13 #4
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_168982432
Ethiopië heeft meer te bieden qua stad, architectuur en geschiedenis, mensen zijn er echt supervriendelijk en beleefd. Eten is ook vreselijk lekker vind ik.

Togo is net zo vriendelijk, goedkoper maar heeft minder te bieden qua bruisend stadsleven en cuisine vind ik. Erg stabiel land verder.

Zimbabwe niet geweest.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 18 februari 2017 @ 15:03:26 #5
78918 SeLang
Black swans matter
pi_168982583
Kwa kosten is Ethiopië trouwens spotgoedkoop behalve de toeristische attracties die waarschijnlijk het doel zouden zijn van het bezoek van TS. Lalibela US$50 voor toegang alleen |:( om maar iets te noemen. Maar zelfs inclusief die peperdure attracties heb ik aldaar in twee maanden tijd niet meer dan ¤943 uitgegeven aan eten, accommodatie, attracties, reiskosten, national parks, scouts, ezel, etc etc!
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_168997606
Ook Zimbabwe kan je je mogelijk vergissen in het 'spotgoedkoop'. Daarnaast moet je daar ook nog een beetje uitkijken voor corrupte agenten e.d. Misschien dat de situatie is verbeterd tov 2009 maar destijds waren 'gewone' producten (ik neem aan dat je niet 7 dagen lang cornstarch wil eten) en diensten gewoon duur. Ook moet je aan de grens voor een visum betalen bijvoorbeeld (50$ als ik mij goed herinner). Een paar km later kan je nogmaals aangehouden worden omdat de lokale commandant zelf ook nog een piece ($$) van jou pie wil.
Als alternatief zou ik Namibie of Botswana aanraden.
pi_169024772
Moet het echt een keuze worden tussen die drie landen? Waarom kies je voor die drie landen? Klinkt nogal willekeurig, ze hebben ook zowat niks met elkaar gemeen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')