abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_169004830
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 22:56 schreef Sigaartje het volgende:
Een mensengeest is iets aparts.
Ik heb veel droomtraining gedaan. Ik ben zelfs zo ver dat ik mijn lichaam in slaap valt terwijl ik er nog helemaal bij ben. Geloof me, dat kan en dat gebeurt.
De overgang hoor je, het is een droge klik (als je me niet gelooft, ook prima) en je begint plotseling te hallucineren. Het is een ongedeeld moment, het gebeurt zonder overgang. Je ziet dingen die er niet zijn, en wat je hoort vervormt direct.
Maar ik weet ook precies wat niet echt is en fantasie.
Angstaanjagend is het niet, alleen vermoeiend. Het heet vals in slaap vallen.
Er is een parallel met vals ontwaken. Maar dat is anders.
Is dit niet gewoon slaapverlamming? Daar heb ik last van af en toe en dit klinkt precies hetzelfde.
pi_169006280
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 12:47 schreef JimmyDean het volgende:
Vraagje aan de mensen met hallucinaties/stemmen in het hoofd: gebruiken jullie drugs of hebben jullie dat in het verleden gebruikt?
Nope, never. Ik drink regelmatig een biertje, maar dat ik beelden zie vanaf baby-af zegt al genoeg.
Het heeft te maken met de inrichting van de hersenen. Ieder mens heeft een geest, het ultieme van creativiteit en de hersenen zijn een interface met luikjes die dicht en open gaan.

Lach me maar uit, maar ik vind dat de meest plausibele theorie.
Ik heb nog nooit van mijn leven drugs gebruikt, ook geen softdrugs. Ook geen medicijnen.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_169006346
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2017 16:47 schreef FreezePop het volgende:

[..]

Is dit niet gewoon slaapverlamming? Daar heb ik last van af en toe en dit klinkt precies hetzelfde.
Dat weet ik niet, want ik heb nooit slaapverlamming gehad. Ik ben alleen heel erg getraind in dromen en dat is er op gericht dat je weet dat je droomt. Als je dat eenmaal onder de knie hebt, verleer je het nooit. Het is niet zo dat ik altijd heldere dromen heb, maar wel erg regelmatig. Je moet er goed voor uitgerust zijn. Je traint op het herkennen van dingen die niet kunnen. En dan denk je he, dit is onmogelijk dat dit gebeurt, en dan wordt je wakker in een droom.

Hallucineren heeft te maken met luikjes die open staan in je hersenen, die normaal afgeschermd zijn. Het is niet eng, want je ziet gelijk dat het niet echt is.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_169006403
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2017 16:47 schreef FreezePop het volgende:

[..]

Is dit niet gewoon slaapverlamming? Daar heb ik last van af en toe en dit klinkt precies hetzelfde.
Nog even terug komend op je vraag:
Nee dus. Ik merk ik het als ik weet dat ik wakker ben en ik het licht aan doe. Ik voel ook het lichtknopje met mijn hand en druk hem in, maar er gaat geen licht aan. Je bent er gewoon bij, je ziet de slaapkamer. Maar het is zeer spookachtig. Je hoort altijd geluiden die er niet zijn.
Bijvoorbeeld: ik hoor altijd een hond die bij me is, terwijl ik helemaal geen hond heb.
Dan weet ik, het is zover.
Er gebeurt verder niets...
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_169006865
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 17:57 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, want ik heb nooit slaapverlamming gehad. Ik ben alleen heel erg getraind in dromen en dat is er op gericht dat je weet dat je droomt. Als je dat eenmaal onder de knie hebt, verleer je het nooit. Het is niet zo dat ik altijd heldere dromen heb, maar wel erg regelmatig. Je moet er goed voor uitgerust zijn. Je traint op het herkennen van dingen die niet kunnen. En dan denk je he, dit is onmogelijk dat dit gebeurt, en dan wordt je wakker in een droom.

Hallucineren heeft te maken met luikjes die open staan in je hersenen, die normaal afgeschermd zijn. Het is niet eng, want je ziet gelijk dat het niet echt is.
Blij slaapverlamming is mijn lichaam al in slaap maar de geest niet. Ik ga er licht van hallicuneren, voel een soort donkere schim over me heen trekken en hoor wel geluiden. Kan op dat moment niet bewegen. Als je eenmaal uit de verlamming bent, ben je soms bek af.
pi_169007026
Stemmen horen komt bij heel veel mensen voor, en is niet per se abnormaal.
Ik hoor zelf af en toe stemmen als ik in bed lig. Ze praten dan niet direct over of tegen mij, het zijn ook meer losse woorden of uitdrukkingen dan zinnen. Heb er eigenlijk helemaal geen last van.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_169007057
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2017 18:18 schreef FreezePop het volgende:

[..]

Blij slaapverlamming is mijn lichaam al in slaap maar de geest niet. Ik ga er licht van hallicuneren, voel een soort donkere schim over me heen trekken en hoor wel geluiden. Kan op dat moment niet bewegen. Als je eenmaal uit de verlamming bent, ben je soms bek af.
Dat laatste klopt bij mij ook.
Maar bij mij is het bij het in slaap vallen terwijl ik erbij ben veel en veel sterker. In een ondeelbaar moment (de scheiding is een droge klik, schijn je ook te horen bij sterven), beginnen direct heldere hallucinatiies en vervormt het geluid direct. Echt direct. De omgeving, de slaapkamer, blijft hetzelfde, maar je ziet dingen die er niet zijn, maar gewoon als heel echt. Ik worstel daarna en kom boven en het verdwijnt dan ook direct.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_169007089
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 06:44 schreef Samzz het volgende:
R&P / Schizofrenie #13

Gezien de topics die inene over schizofrenie geopend worden, mag ik jullie op dit topic wijzen? In dat topic kun je terecht voor al je vragen en ervaringen op het gebied van schizofrenie.
Ik vind het juist goed dat dit een apart topic is voor stemmen horen, zonder dat er meteen een diagnose wordt geplakt. Schizofrenie is veel meer dan stemmen horen, en stemmen horen is helemaal niet zo abnormaal als vaak wordt gedacht.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_169007116
Het hoort gewoon bij een mensenleven. Bij de testen in dromen ben ik ook meer en meer overtuigd geraakt dat je meerdere levens hebt. En dat de geest ontzettend veel kan. Ik geloof er helemaal niets van dat de mens een computerproduct. is.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  zondag 19 februari 2017 @ 18:29:39 #35
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_169007185
Volgens de beste stuurlui aan wal komen ze vooral niet van buiten.

Ts: De inhoud is een aanklacht?
pi_169010038
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 22:52 schreef -PesteNoire- het volgende:

[..]

Waar de stemmen vandaan komen kan ik oprecht niet beantwoorden. Zoals ik zei, ze komen niet vanuit mijn gedachten. Ze komen letterlijk van buitenaf.
Tijdens auditieve hallucinaties (stemmen horen) is er toegenomen activiteit in een hersengebied dat betrokken is bij spraakproductie (Broca's area) en niet in de gebieden die betrokken zijn bij spraakbegrip. Dat blijkt uit fMRI- en PET-scans en wijst erop dat de stemmen wel degelijk van binnenuit komen: dat mensen ze zelf produceren maar interpreteren als komende van een andere bron.
Tevens, als met magnetische stimulatie de activiteit in spraakproductiegebieden wordt verstoord, rapporteren hallucinerende mensen een vermindering van hun auditieve hallucinaties.

Nu weten we natuurlijk niet zeker dat dit voor jou ook geldt, maar het lijkt me toch iets om rekening mee te houden.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_169010248
Over het van buitenaf komen:

Door een gehoorafwijking hoor ik gebrom. Ik wist niet dat ik een gehoorafwijking had. In beginsel dacht ik dat het van buiten kwam. Elektriciteit of zo? Zoiets. Het leek wel of een enorme bromvlieg boven me hing. Ik was er van overtuigd dat het van buiten kwam.
Tot ik begreep dat het letterlijk tussen de oren komt.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_169015253
Als je er echt last van hebt, is het wel vervelend. Daar ligt denk ik de scheiding of het een ziekte is of niet.
Hypnagogische? Hallucinaties hebben denk ik niet met een psychologische ziekte te maken. Voordat ik ging slapen hoorde ik vroeger altijd mijn naam fluisteren. Net zoals stemmen horen in je hoofd als je moe bent en nergens aan denkt.
Als je droomt komt het ook uit je onderbewuste, denk dat dromen en hallucinaties op die manier wel met elkaar te maken hebben hoewel ik daar geen verstand van heb.
Soms hoor ik muziek in bijv. een ventilatorgeluid of kokend water maar dat vind ik wel grappig. Edit: ik vind het minder grappig nu ik heb gelezen dat het te maken kan hebben met gehoorverlies gelukkig heb ik daar verder geen last van
Toen ik echt stemmen hoorde kwam dat door drugs en dacht ik ook niet dat het een hallucinatie was maar echt totdat werd bevestigd dat dat niet kon.
Daarom vraagik mij af zijn er ook mensen die naast geluiden ook hele realistische stemmen hebben gehoord waarvan ze niet wisten dat het hallucinaties waren?

[ Bericht 4% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 19-02-2017 23:16:27 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_169018223
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2017 18:29 schreef Manke het volgende:
Volgens de beste stuurlui aan wal komen ze vooral niet van buiten.

Ts: De inhoud is een aanklacht?
Wat bedoel je precies?
pi_169018227
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 23:04 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ik kreeg het idee dat je je echt niet realiseerde dat die stemmen vanuit je onderbewustzijn komen, omdat je schreef:

'Waar de stemmen vandaan komen kan ik oprecht niet beantwoorden. Zoals ik zei, ze komen niet vanuit mijn gedachten. Ze komen letterlijk van buitenaf.'

Je opende dit topic met de intentie om misverstanden, over schizofrenie en specifiek over het horen van stemmen, uit de wereld te helpen. Dat uitgangspunt in ogenschouw nemende, lijkt het mij van belang dat het onderscheid tussen 'beleving' en 'werkelijkheid' duidelijk wordt aangegeven en benoemd.
Dat is het probleem met schizofrenie. Werkelijkheid en beleving lopen soms door elkaar heen.
  maandag 20 februari 2017 @ 09:33:51 #41
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_169019322
In welke situaties hoor jij die stemmen Pestenoire, weet je dat misschien? Op welke momenten komen ze meestal opdagen...
Vaak zie je daar toch een patroon in, ook al lijken die soms heel random :P
  maandag 20 februari 2017 @ 11:00:39 #42
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_169020633
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 07:12 schreef -PesteNoire- het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies?
Hoor je ze jou beschuldigen? Een steeds herhalend iets misschien?
pi_169021191
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 23:03 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Nee, ik heb daar geen info over. Het is mijn eigen ervaring. Ik ben begonnen met droomtraining omdat ik nachtangsten had vanaf mijn babytijd, het hoort bij me. Eerst heb ik het zelf gedaan en ben beland bij droomtherapeuten die me uitstekend hebben geholpen. Het resultaat is dat ik nu regelmatig helder droom, maar ook vals in slaap val.
Wat je dan ook beseft is hoe enorm rijk de menselijke geest is. Bij mijn heldere dromen doe ik testen. En wat me het meest opvalt is hoe echt alles overkomt. En het is puur fantasie. Een tweede wat me opviel is dat mijn angsten niet tot uiting kwamen in mijn heldere dromen.

Verder viel me op bij het vals in slaap vallen waartoe een menselijke geest in fantasie toe in staat is. Geluiden, beelden, het is gewoon allemaal echt, zo tastbaar en duidelijk. En toch fantasie.
Toch niet heel vreemd dat je hersenen daar toe in staat zijn? Overdag doen je hersenen het namelijk ook alleen dan zetten ze waarnemingen door je ogen/oren om is realiteit. Overdag kan je overigens toch ook gewoon fantaseren en dingen voor je halen zodat het lijkt alsof het echt is?

Out of body experience lijkt me wel apart om mee te maken.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  maandag 20 februari 2017 @ 11:56:53 #44
37248 BertV
Handgemaakt
pi_169021633
quote:
Ik vind het toch wel bizar dat er niet meer aandacht voor is.

Mijn moeder liep (achteraf gezien) bij mij te vissen door behoedzaam verklappen dat mijn zus ook stemmen hoort. Ik hoor ze niet trouwens.
Levensbron Kind Gelderland | Voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_169036876
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 07:13 schreef -PesteNoire- het volgende:

[..]

Dat is het probleem met schizofrenie. Werkelijkheid en beleving lopen soms door elkaar heen.
Dat begrijp ik en juist daarom lijkt het mij belangrijk om in dit topic, dat bedoeld is om te informeren en misverstanden uit de wereld te helpen, duidelijk aan te geven of je vanuit je beleving of de werkelijkheid spreekt. Wanneer het niet duidelijk is of je vanuit de werkelijkheid of je beleving spreekt, kunnen er heel makkelijk misverstanden ontstaan.
  dinsdag 21 februari 2017 @ 19:44:12 #46
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_169052497
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 07:12 schreef -PesteNoire- het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies?
Ben nog steeds benieuwd wat je ongeveer precies hoort, ik kan er namelijk over meepraten en misschien zelfs advies geven, dm mag ook. Als je zegt dat het privé is, dan heb ik ook een goed idee wat ze zeggen :P

Jij bent -hildr- toch?
pi_169053416
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 18:26 schreef Sigaartje het volgende:
Het hoort gewoon bij een mensenleven. Bij de testen in dromen ben ik ook meer en meer overtuigd geraakt dat je meerdere levens hebt. En dat de geest ontzettend veel kan. Ik geloof er helemaal niets van dat de mens een computerproduct. is.
Ik heb zelden heldere (lucide?) dromen. Soms denk ik in zulke dromen opeens ''dat kan niet!'' en dan weet ik dat ik droom. Maar het lukt me niet om vaker helder te dromen. Ik denk dat die dromen je kunnen leren om je grootste angsten te overwinnen.
Waarom ben jij ervan overtuigd geraakt dat de mens meerdere levens heeft?
pi_169067255
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 20:17 schreef Lunaste het volgende:

[..]

Ik heb zelden heldere (lucide?) dromen. Soms denk ik in zulke dromen opeens ''dat kan niet!'' en dan weet ik dat ik droom. Maar het lukt me niet om vaker helder te dromen. Ik denk dat die dromen je kunnen leren om je grootste angsten te overwinnen.
Waarom ben jij ervan overtuigd geraakt dat de mens meerdere levens heeft?
Heldere dromen: het is trainen, trainen, trainen en nog eens trainen.
- Het begint met het kritisch bekijken van zaken in het wakend leven.
- Opschrijven van dromen, zodat je weet welke absurde dingen voorkomen in je dromen, waar daar moet je je op richten
- Overdag deze absurde dingen overdenken en weten dat ze absurd zijn
- Dromen van jezelf zijn in soorten op twee handen te tellen. Ze gaan vaak over dezelfde onderwerpen. Ze verschijnen in verschillende vormen. De kunst is om dat te herkennen. Als je dat weet, kun je ook dromen uit een ver verleden weer te herinneren.
- Als je weet heb van de rare dingen die je tegenkomt in je dromen, herken je ze ook in je dromen en weet je, hee, dit kan niet. Zoals een vliegtuig die neerstort voor je ogen (wanneer komt dat nou voor?)
- Daarna moet je zorgen dat je niet weer in je slaapdroom sukkelt.

Je tweede vraag:
Ik heb me een tijdlang geconcentreerd om te gaan dromen over vorige levens.
Ik heb een jaar moeten wachten en toen kwam de eerste.
Het zijn altijd stervensmomenten. Je ziet wat dan zag en je voelde wat je dan voelde. Dan krijg je: verrek, dat is waar ook.
Een troost: je verandert niet en je was heus geen Napoleon, maar gewoon dezelfde mens zoals toen. Je deed gewoon iets anders toen (baan, relatie, man/vrouw)
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_169083907
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 18:00 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Nog even terug komend op je vraag:
Nee dus. Ik merk ik het als ik weet dat ik wakker ben en ik het licht aan doe. Ik voel ook het lichtknopje met mijn hand en druk hem in, maar er gaat geen licht aan. Je bent er gewoon bij, je ziet de slaapkamer. Maar het is zeer spookachtig. Je hoort altijd geluiden die er niet zijn.
Bijvoorbeeld: ik hoor altijd een hond die bij me is, terwijl ik helemaal geen hond heb.
Dan weet ik, het is zover.
Er gebeurt verder niets...
Dat is slaapverlamming.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')