abonnement Unibet Coolblue
pi_169564343
Barreltje, spannend! Heel veel succes!
MaJo,vreselijk die wacht weken. Veel plezier in groningen!

Ik heb gister de 5e IUI gehad, dit keer ontzettend last van mijn buik gehad (denk reactie op de vloeistof). Voor mij zijn de wacht weken nu dus ook begonnen.
pi_169586735
Succes wachtbank dames!
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_169591098
:W Hoi hoi ik ben er weer! Heerlijk opgeladen door een dikke week zon op de canarische eilanden. Het heeft ons zoveel deugd gedaan.
Heb even bijgelezen:

Wow whoopje, 7 jaar al. Wat een zwaar traject hebben jullie achter de rug seg :*

Majo, enerzijds jammer dat de punctie niet doorging maar wat een geweldig resultaat! Kan me voorstellen dat je er blij van wordt, een echte kans :)

En Barreltje ook al een mooie opbrengst. Hopelijk is die ivf helemaal niet nodig

Ik kan me het gevoel voorstellen, Wolken. Veel sterkte dit weekend. Hopelijk valt het mee.

Ik duim mee voor iedereen die nu op wachtbankje zit.

Wij hebben gisteren de intake voor de eerste ivf gehad en een hele boodschappentas aan hormonen meegekregen. Alleen moet ik nog een prikinstructie krijgen want ze "zien dat het toch vaak misgaat ondanks eerdere ervaring" terwijl ik zoiets heb van "I got this". Nog een weekje wachten daarop. Het was best wel een aardige gyn maar ze deed af en toe alsof we 5 waren: "lastig woord zo he, decapeptyl" :{
Nu ook de hele uitslag van de semenoverlevingstest gehoord. Eerst wisten we alleen dat het genoeg zou moeten zijn voor IUI. Maar NA opwerken was het gewoon 14 miljoen. Wtf. Komende van een half miljoen is dat gewoon fantastisch. Hopen dat het met de ivf zelf ook goed is. En opnieuw werd er gezegd dat we na deze ivf terug iui mogen doen als we willen. Dat vind ik een heel fijn idee.
pi_169656623
Majo hoe gaat het met je? Wanneer mag je testen?
  Moderator maandag 20 maart 2017 @ 21:09:53 #155
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_169663564
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 17:38 schreef Arja het volgende:
Majo hoe gaat het met je? Wanneer mag je testen?
Lief dat je het vraagt :* Het ging goed totdat ik vanochtend licthroze bloed had bij het vegen en vanmiddag oud (bruin) bloed. De bijbehorende krampen doen toch echt vermoeden dat het door gaat zetten -O- Ik werd er meteen flink down van. Waarom zou ik ook hoop hebben met dat lichaam van mij? ;( Nu iets nuchterder omdat ik verder geen bloedverlies meer heb gehad sinds vanmiddag dus wie weet is het vals alarm. Maar het was wel weer even een moment waarbij ik weer met beide voetjes op de grond werd gezet, de afgelopen dagen ging ik iets teveel op in de hoop dat het gelukt zou zijn :@

Ik mag van het ziekenhuis volgende week testen maar ik hou zelf aanstaande donderdag aan, dan is de inseminatie precies 2 weken geleden :)

Bottoms_up wat fijn zeg even opladen in de zon! Daar heb ik ook wel weer eens zin in ;) En die score, wat goed zeg :o *O* Is dat niet veel te hoog voor ivf eigenlijk?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_169664113
Ik ga toch eigenwijs nog even duimendraaien hoor Majo. :* Al is het gevoel wat je beschrijft wel heel herkenbaar.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  maandag 20 maart 2017 @ 21:29:01 #157
408819 Ronderotonde
Niet vierkant!
pi_169664303
Majo, ondanks dat je het beste realistisch kunt blijven hoop ik echt zo voor je dat het bloed niets wil zeggen...afwachten sucks!

Ik moet eind deze week ongesteld worden. Dan wil ik gelijk bellen voor prikinstructies om aan iui te beginnen. Maar op welke dag van je cyclus begin je eigenlijk met hormonen spuiten, wie weet dat?
Warempel, een drempel.
  Moderator maandag 20 maart 2017 @ 22:37:12 #158
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_169666636
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 21:23 schreef Nanuke het volgende:
Ik ga toch eigenwijs nog even duimendraaien hoor Majo. :* Al is het gevoel wat je beschrijft wel heel herkenbaar.
Lief :* Er zit helaas niets anders op dan afwachten :)

quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 21:29 schreef Ronderotonde het volgende:
Majo, ondanks dat je het beste realistisch kunt blijven hoop ik echt zo voor je dat het bloed niets wil zeggen...afwachten sucks!

Ik moet eind deze week ongesteld worden. Dan wil ik gelijk bellen voor prikinstructies om aan iui te beginnen. Maar op welke dag van je cyclus begin je eigenlijk met hormonen spuiten, wie weet dat?
Dat ligt heel erg aan welke hormonen je gaat spuiten. Gaat het toevallig om Gonal F? Daar moest ik bij iui op de derde dag van de cyclus mee beginnen.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_169671153
Majo, ik hoop ook dat het bloed niets zegt en blijf voor je duimen

Ronderotonde, met Gonal F moet ik net als Majo op dag 3 beginnen met spuiten. Van andere hormonen weet ik het niet
pi_169671720
Klinkt redelijk zenuwslopend majo. Ik duim ook mee dat het geen slecht teken is.
En ja 14 miljoen is zeker goed genoeg voor iui maar wij willen nu graag verder. Die iui's die telkens op niks uitdraaiden waren te slopend. Na de ivf zien we wel.

Ik moest op dag 2 beginnen met gonal, Ronderotonde. Mag je de instructie pas doen als je ongesteld bent?
  dinsdag 21 maart 2017 @ 10:37:42 #161
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_169672590
Ohh Majo! herkenbaar hoor die gevoelens!
Ik heb mijn IUI op maandag gehad, en had zaterdag op een ovulatie test ( :{ ) een licht streepje, dus deed ik zondag met een zwangerschapstest 's middags ik moest rond 5:00 naar de toilet en te slaap dronken om te testen en daarna pas rond 13:00 een testje , helemaal spierwit..

dan ga je ook van de ene dag hoop naar de volgende dag teleurstelling..

dus, zondag gestopt met de utregasan en nu aan het wachten tot ik ongesteld word..
vorige keer duurde dat 2 dagen dus ik verwacht het vandaag en/of morgen, al houd ik ergens nog de hoop van dat ene streepje van zaterdag 8)7 8)7

anyway, ik duim voor je!
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  dinsdag 21 maart 2017 @ 12:37:47 #162
408819 Ronderotonde
Niet vierkant!
pi_169674569
Thnx voor de antwoorden, als ik dan gelijk terecht kan bestaat er nog een kans om in de nieuwe cyclus te starten :) hopelijk is mijn man er dan ook klaar voor. Dus wordt nog een spannend weekje!
Warempel, een drempel.
pi_169677435
Majo, ik duim voor je hoor :* Hoe gaat het inmiddels?
pi_169677718
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 10:37 schreef Barreltje het volgende:
Ohh Majo! herkenbaar hoor die gevoelens!
Ik heb mijn IUI op maandag gehad, en had zaterdag op een ovulatie test ( :{ ) een licht streepje, dus deed ik zondag met een zwangerschapstest 's middags ik moest rond 5:00 naar de toilet en te slaap dronken om te testen en daarna pas rond 13:00 een testje , helemaal spierwit..

dan ga je ook van de ene dag hoop naar de volgende dag teleurstelling..

dus, zondag gestopt met de utregasan en nu aan het wachten tot ik ongesteld word..
vorige keer duurde dat 2 dagen dus ik verwacht het vandaag en/of morgen, al houd ik ergens nog de hoop van dat ene streepje van zaterdag 8)7 8)7

anyway, ik duim voor je!
Een ovulatietest slaat knalpositief uit bij HCG. Licht streepje zegt dus helemaal niks :@ :@ :@
pi_169677844
Ik duim voor je majo! Temperatuur je verder ook nog? En het is al bijna donderdag!

Succes met het wachten whoopje! Wanneer mag je testen?

Bottoms_up; wat fijn, 14 miljoen! Ik kan mij wel moeilijkere woorden bedenken dan decapeptyl :'-)

Ronderotonde; ik denk rond dag 3. Maar dat krijg je vast nog wel te horen.

Ik zit op het wachtbankje. 2 April testen. Deze ronde ben ik er (tot nu toe :P) best relaxed onder. Nieuwe afspraak in het ziekenhuis staat, maar hopelijk kunnen wij deze omzetten in nieuwe afspraak voor de 1e echo. Maar dat verwacht ik niet.
pi_169678926
Dat wat Cocci zegt: een ovulatietest zou geen licht streepje moeten geven door een zwangerschap. Dat lichte streepje is dan eerder van de Utrogestan gekomen.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  dinsdag 21 maart 2017 @ 17:41:43 #167
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_169679676
tnx dames!
Ik heb liever een duidelijk antwoord dan valse hoop! :)
Dan ga ik gewoon wachten tot het doorbreekt..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  dinsdag 21 maart 2017 @ 17:45:26 #168
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_169679750
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 15:42 schreef coccinelle het volgende:

[..]

Een ovulatietest slaat knalpositief uit bij HCG. Licht streepje zegt dus helemaal niks :@ :@ :@
Geven die dingen niet bijna altijd wel een licht streepje?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 21 maart 2017 @ 17:47:00 #169
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_169679783
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 17:45 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Geven die dingen niet bijna altijd wel een licht streepje?
ik heb genoeg spierwitte ovulatie testen ;)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  dinsdag 21 maart 2017 @ 17:49:37 #170
149959 SQ
snelle trees
pi_169679832
Maar barrel, aan een negatieve test 6 dagen na een inseminatie kun je toch helemaal geen conclusies verbinden? Ik kan me de teleurstelling heel goed voorstellen maar een bevrucht ei nestelt zich meestal pas na 6 dagen in dus positief testen is hoe dan ook nagenoeg onmogelijk nog :*
disclaimer
  dinsdag 21 maart 2017 @ 18:07:06 #171
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_169680226
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 17:49 schreef Stormqueen het volgende:
Maar barrel, aan een negatieve test 6 dagen na een inseminatie kun je toch helemaal geen conclusies verbinden? Ik kan me de teleurstelling heel goed voorstellen maar een bevrucht ei nestelt zich meestal pas na 6 dagen in dus positief testen is hoe dan ook nagenoeg onmogelijk nog :*
ehh nee.. 13 dagen na een inseminatie ;)
sorry voor de verwarring..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_169680384
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 17:45 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Geven die dingen niet bijna altijd wel een licht streepje?
Hier wel. Van licht streepje tot bijna positief de hele maand door. Alleen voor ovulatie wel knalpositief gelukkig
pi_169684738
Barrel moest je zondag stoppen met de utrogestan?
  Moderator dinsdag 21 maart 2017 @ 21:29:32 #174
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_169686275
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 09:38 schreef Bottoms_up het volgende:
Klinkt redelijk zenuwslopend majo. Ik duim ook mee dat het geen slecht teken is.
En ja 14 miljoen is zeker goed genoeg voor iui maar wij willen nu graag verder. Die iui's die telkens op niks uitdraaiden waren te slopend. Na de ivf zien we wel.

Ik moest op dag 2 beginnen met gonal, Ronderotonde. Mag je de instructie pas doen als je ongesteld bent?
Vreemd dat de IUI's steeds op niets uitdraaiden. Kan me voorstellen dat je dan toe bent aan de volgende stap :Y Hoewel ivf intensiever is zijn de kansen ook een stuk hoger.

quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 12:37 schreef Ronderotonde het volgende:
Thnx voor de antwoorden, als ik dan gelijk terecht kan bestaat er nog een kans om in de nieuwe cyclus te starten :) hopelijk is mijn man er dan ook klaar voor. Dus wordt nog een spannend weekje!
Waarom moet je wachten met de prikinstructie totdat je ongesteld wordt? Wij kregen alles al mee zodra bekend werd dat we het medische traject in gingen. De prikinstructie werd toen ook direct gemaakt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 15:30 schreef Fuchsia_roze het volgende:
Majo, ik duim voor je hoor :* Hoe gaat het inmiddels?
Geen bloedverlies meer maar vanochtend een spierwitte test dus ik verwacht er nog weinig van ;) Maar geen bloed is goed dus wie weet :)

quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 15:49 schreef coccinelle het volgende:
Ik duim voor je majo! Temperatuur je verder ook nog? En het is al bijna donderdag!

Succes met het wachten whoopje! Wanneer mag je testen?

Bottoms_up; wat fijn, 14 miljoen! Ik kan mij wel moeilijkere woorden bedenken dan decapeptyl :'-)

Ronderotonde; ik denk rond dag 3. Maar dat krijg je vast nog wel te horen.

Ik zit op het wachtbankje. 2 April testen. Deze ronde ben ik er (tot nu toe :P) best relaxed onder. Nieuwe afspraak in het ziekenhuis staat, maar hopelijk kunnen wij deze omzetten in nieuwe afspraak voor de 1e echo. Maar dat verwacht ik niet.
Ik doe verder niets behalve dan ongeduldig afwachten ;)

Spannend ook voor jou! Laten we hopen dat de afspraak inderdaad omgezet kan worden *O*

Wij hebben volgende week ook een afspraak staan over het "hoe nu verder" nu het zaad van manlief opeens veel beter blijkt te zijn. Ik ben benieuwd!

quote:
7s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 10:37 schreef Barreltje het volgende:
Ohh Majo! herkenbaar hoor die gevoelens!
Ik heb mijn IUI op maandag gehad, en had zaterdag op een ovulatie test ( :{ ) een licht streepje, dus deed ik zondag met een zwangerschapstest 's middags ik moest rond 5:00 naar de toilet en te slaap dronken om te testen en daarna pas rond 13:00 een testje , helemaal spierwit..

dan ga je ook van de ene dag hoop naar de volgende dag teleurstelling..

dus, zondag gestopt met de utregasan en nu aan het wachten tot ik ongesteld word..
vorige keer duurde dat 2 dagen dus ik verwacht het vandaag en/of morgen, al houd ik ergens nog de hoop van dat ene streepje van zaterdag 8)7 8)7

anyway, ik duim voor je!
Balen dat het weer niet gelukt is -O- En die streep op de ovulatietest heb ik inderdaad ook altijd :Y

Maar mocht je al stoppen met de utrogestan dan? Ik mag daar pas maandag mee stoppen (18 dagen na de inseminatie), tenzij de dijken echt doorbreken.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator woensdag 22 maart 2017 @ 00:20:09 #175
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_169691911
Barrel, waarom kiezen jullie eigenlijk voor ivf in eigen cyclus? Ik heb me eens ingelezen en los van dat je minder hormonen spuit zie ik er eigenlijk geen voordeel in :@
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  woensdag 22 maart 2017 @ 07:25:28 #176
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_169692868
@majo.. wij kiezen er niet voor.. ;) het ziekenhuis doet dat ..
zij willen alles zo natuurlijk mogelijk laten verlopen en op zich ben ik daar ook voorstander van..
wij zitten ook direct bij de ivf kliniek ,niet bij een "doorsluis ziekenhuis"..
dus ik geloof op zich wel in hun filosofie..

al vind ik zelf dat ik nog een beetje exyra hulp kan gebruiken dus gebruik ik de overgebleven bollen van dobbey (die er allergisch voor bleek te zijn) maar dat heeft nog niet mogen baten.. ik doe dasr dus masr iets mee.. niet gehinderd door een gebrek aan medische kennis.. al geloof ik niet dat als je op dag 14 geen streepje hebt je dus wel zwanger kan zijn als je de utro maar doorgebruikt tot dag 18 :) overigens is dit de eerste keer dat ik de utro gebruik na een iui..

en de reden waarom het in natuurlijke cyclus KAN is omdat ik een mooie regelmatige cyclus heb (wel van 31 dagen ,maar dat is geen issue) ik heb een natuurlijke ovulatie en genoeg ei folikels klaar liggen.. ook is de groei van bms prima.. allemaal positieve berichten dus.. ook de zaad kwaliteit is helemaal prime, daar ligt het ook niet asn.. de "voorlopige " reden dat eea niet lukt is dmv de samenlevingstest vastgesteld: vijandig bms.. daarom zijn we aan de IUI gegaan.. daar hebben we nu 6 pogingen (over een jaar verspreid ivm wrk van mn lief) van gehad.. die leverden dus nog niks op.

nu gaan we dus ivf doen waarbij ook icsi gedaan wordt met de helft van de eitjes.. dan kunnen ze ook meteen zien of DAAR evt het probleem zit, dat het zaad niet in het eitje kan doordringen.. de samenlevingstest is namelijk ook een discutabele test.. de condities voor de test kunnen van dag tot dag verschillen.. de uitslag is niet altijd de wasrheid..

dus.. heel verhaal over de mediscje molen en mijn eigenwijsheid ;)

tijdens de ivf ga ik wel wat minder eigenwijs zijn :+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  woensdag 22 maart 2017 @ 07:32:01 #177
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_169692892
hier krijg je op dag 3 een echo waarbij ze bepalen of je deze ronde door mag .. dan krijg je ook iedere ronde prik instructies.. men is van mening dat er in principe een ruime tijd zit tussen de ivf pogingen en dst het kan zijn dat je iets vergeten kan.. dus iedere keer prikinstructies..

ik krijg ook pas op dag 3 alle chemicalien mee :P

is er bij jullie ook een maand rust ingeplanned tussen de ivf oogst en de 2e tp?

en verder werd ik gister helemaal blij.. ik woon in een flat en toen im gister naar buiten liep stonden er 12 MvM flessen *O* ik wilde meteen een dank je wel briefje er op plakken :P
Misschien dat ik dat van de week nog ga doen ;)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  woensdag 22 maart 2017 @ 08:46:42 #178
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_169693360
ohw en.. wij moeten een contract ondertekenen voor het bewaren van de evt. embryo's..
daarin staat dat de kosten voor het bewaren voor ons zijn ? begrijp ik dat nou goed? is dat bij anderen ook zo?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_169693387
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 15:49 schreef coccinelle het volgende:

Succes met het wachten whoopje! Wanneer mag je testen?


Ik zit op het wachtbankje. 2 April testen. Deze ronde ben ik er (tot nu toe :P) best relaxed onder. Nieuwe afspraak in het ziekenhuis staat, maar hopelijk kunnen wij deze omzetten in nieuwe afspraak voor de 1e echo. Maar dat verwacht ik niet.
Ik mag de 29e testen maar heb met mijn man afgesproken te wachten tot het weekend. We proberen er deze keer wat minder boven op te zitten qua testen. Dus net als jij 1 of 2 april testen.

Jij ook succes met wachten!
  woensdag 22 maart 2017 @ 09:12:59 #180
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_169693651
quote:
7s.gif Op woensdag 22 maart 2017 08:46 schreef Barreltje het volgende:
ohw en.. wij moeten een contract ondertekenen voor het bewaren van de evt. embryo's..
daarin staat dat de kosten voor het bewaren voor ons zijn ? begrijp ik dat nou goed? is dat bij anderen ook zo?
Yep, dat is volgens mij heel gebruikelijk. Bij ons was het iets van 80¤. Ze blijven dan tot 5 jaar in de diepvries (daarna krijg je wel bericht wat er moet gebeuren).
Bij ICSI 2 heb ik geen rekening gehad, maar dat was misschien omdat het minder dan een jaar na ICSI 1 was? Dat het nog onder dezelfde regeling viel? :D

Verder draaien mijn duimen overuren voor alle dames op het wachtbankje *O* succes nog met wachten!
  woensdag 22 maart 2017 @ 10:51:52 #181
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_169695369
quote:
7s.gif Op woensdag 22 maart 2017 08:46 schreef Barreltje het volgende:
ohw en.. wij moeten een contract ondertekenen voor het bewaren van de evt. embryo's..
daarin staat dat de kosten voor het bewaren voor ons zijn ? begrijp ik dat nou goed? is dat bij anderen ook zo?
Dat is/was bij ons niet zo... misschien is dat veranderd?
  Moderator woensdag 22 maart 2017 @ 12:54:37 #182
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_169697445
quote:
7s.gif Op woensdag 22 maart 2017 07:25 schreef Barreltje het volgende:
@majo.. wij kiezen er niet voor.. ;) het ziekenhuis doet dat ..
zij willen alles zo natuurlijk mogelijk laten verlopen en op zich ben ik daar ook voorstander van..
wij zitten ook direct bij de ivf kliniek ,niet bij een "doorsluis ziekenhuis"..
dus ik geloof op zich wel in hun filosofie..

al vind ik zelf dat ik nog een beetje exyra hulp kan gebruiken dus gebruik ik de overgebleven bollen van dobbey (die er allergisch voor bleek te zijn) maar dat heeft nog niet mogen baten.. ik doe dasr dus masr iets mee.. niet gehinderd door een gebrek aan medische kennis.. al geloof ik niet dat als je op dag 14 geen streepje hebt je dus wel zwanger kan zijn als je de utro maar doorgebruikt tot dag 18 :) overigens is dit de eerste keer dat ik de utro gebruik na een iui..

en de reden waarom het in natuurlijke cyclus KAN is omdat ik een mooie regelmatige cyclus heb (wel van 31 dagen ,maar dat is geen issue) ik heb een natuurlijke ovulatie en genoeg ei folikels klaar liggen.. ook is de groei van bms prima.. allemaal positieve berichten dus.. ook de zaad kwaliteit is helemaal prime, daar ligt het ook niet asn.. de "voorlopige " reden dat eea niet lukt is dmv de samenlevingstest vastgesteld: vijandig bms.. daarom zijn we aan de IUI gegaan.. daar hebben we nu 6 pogingen (over een jaar verspreid ivm wrk van mn lief) van gehad.. die leverden dus nog niks op.

nu gaan we dus ivf doen waarbij ook icsi gedaan wordt met de helft van de eitjes.. dan kunnen ze ook meteen zien of DAAR evt het probleem zit, dat het zaad niet in het eitje kan doordringen.. de samenlevingstest is namelijk ook een discutabele test.. de condities voor de test kunnen van dag tot dag verschillen.. de uitslag is niet altijd de wasrheid..

dus.. heel verhaal over de mediscje molen en mijn eigenwijsheid ;)

tijdens de ivf ga ik wel wat minder eigenwijs zijn :+
Bedankt voor de uitleg ^O^ Ik las zelf dat er gemiddeld 2,3 terugplaatsingen zijn van de 6, ik vind dat zelf nog best weinig. Het voordeel van hormoonstimulatie vind ik dat ze meerdere eitjes bevruchten en al deze terugplaatsingen bij 1 poging horen. Je hebt dan steeds maar 1 punctie. Bij ivf in eigen cyclus heb je dus elke ronde een punctie en steeds maar 1 kans (tenzij er meer eitjes groeien uiteraard).

Wat je zegt over utrogestan moet je mee uitkijken. Ik snap dat jij er zo vrij instaat omdat je het als extraatje doet maar als je ivf/icsi met hormoonstimulatie doet dan moet je die bollen echt gebruiken. Wanneer je ermee stopt dan is het sowieso einde oefening. Er zijn meerdere vrouwen die pas laat positief testen dus dat jij niet gelooft in zwanger testen na 14 dagen zegt niet alles ;) Ik wil dit toch even benoemen om geen misinformatie de wereld in te verspreiden waardoor vrouwen stoppen met utrogestan na een negatieve test. Het ziekenhuis houdt natuurlijk niet voor niets die 18 dagen aan (naast een slag om de arm uiteraard ;))

quote:
7s.gif Op woensdag 22 maart 2017 08:46 schreef Barreltje het volgende:
ohw en.. wij moeten een contract ondertekenen voor het bewaren van de evt. embryo's..
daarin staat dat de kosten voor het bewaren voor ons zijn ? begrijp ik dat nou goed? is dat bij anderen ook zo?
Bij ons stond dat ook maar bij navragen bleek dat dit alleen het geval is wanneer je door de pogingen heen bent en zelf verder gaat. Maar wie weet gaat het inderdaad ook wel van je eigen risico af. Maar dat lijkt me bij deze behandeling geen probleem want daar ben je toch al binnen no time doorheen :')
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  woensdag 22 maart 2017 @ 13:09:10 #183
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_169697714
ik snap niet helemaal wat je zegt over verminderd aantal kansen.. we gaan er ook voor om 10-20 folikels aan te prikken tijdens de punctie.. dus dat levert in theorie het zelfde aantal kansen op :?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  woensdag 22 maart 2017 @ 13:31:50 #184
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_169698153
ahh.. ik zie dat google en mijn ziekenhuis een andere definitie hebben van ivf in eigen cyclus..
mijn ziekenhuis bedoelt er mee dat de cyclus niet eerst plat gelegd wordt door een hormoon (die ene die jij wel moet genruiken en ik niet, ik ben even de naam kwijt) ik begin gewoon op dag 3 met gonal f.. geen andere hormonen.. en jah dan voor de punctie ook weer iets (ben ik ook weer even de naam van kwijt)

sorry voor nog meer verwarring.. :P
zoo fijn dat alle ziekenhuizen alles hetzelfde doen EN de zelfde termen gebruiken... 8)7
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  woensdag 22 maart 2017 @ 13:56:37 #185
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_169698584
Niet handig van het ziekenhuis om deze term hiervoor te gebruiken... Het zijn toch duidelijk andere manieren van benaderen. Ik had het hierdoor ook verkeerd begrepen.
Ivf/icsi in eigen cyclus wordt normaliter gebruikt al er geen sprake is van hyperstimulatie (met dus 1 of als je geluk hebt 2 eitjes) en anders is dus met hyperstimulatie en dan is het "gewoon" ivf/icsi of ze nu je cyclus compleet onderdrukken of niet.
  woensdag 22 maart 2017 @ 14:08:54 #186
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_169698849
ik ben het met je eens hobbesje..
gelukkig hebben we wel inmiddels de uitleg gehad van de verpleging dus hoeven we niet te googlen.. :)

nu ik het zo lees vraag ik me af waarom men die versie van ivf zou willen doen het vermindert idd enorm je kansen!

blijft nog wel de vraag idd waarom mijn cyclus niet platgelegd wordt.. en dat is dus waarom het ziekenhuis zegt"in eigen cyclus"..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Moderator woensdag 22 maart 2017 @ 14:09:00 #187
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_169698852
quote:
7s.gif Op woensdag 22 maart 2017 13:09 schreef Barreltje het volgende:
ik snap niet helemaal wat je zegt over verminderd aantal kansen.. we gaan er ook voor om 10-20 folikels aan te prikken tijdens de punctie.. dus dat levert in theorie het zelfde aantal kansen op :?
quote:
7s.gif Op woensdag 22 maart 2017 13:31 schreef Barreltje het volgende:
ahh.. ik zie dat google en mijn ziekenhuis een andere definitie hebben van ivf in eigen cyclus..
mijn ziekenhuis bedoelt er mee dat de cyclus niet eerst plat gelegd wordt door een hormoon (die ene die jij wel moet genruiken en ik niet, ik ben even de naam kwijt) ik begin gewoon op dag 3 met gonal f.. geen andere hormonen.. en jah dan voor de punctie ook weer iets (ben ik ook weer even de naam van kwijt)

sorry voor nog meer verwarring.. :P
zoo fijn dat alle ziekenhuizen alles hetzelfde doen EN de zelfde termen gebruiken... 8)7
Wat stom, ik las inderdaad als dat je helemaal geen hormonen gebruikt en dat ze dan dat eitje aanprikken. Lekker suf dat ze dat dan per ziekenhuis ook weer anders noemen :')

Ik snap dan alleen nog steeds niet waarom bij sommige ziekenhuizen de cyclus platgelegd wordt en bij jou weer niet? Dat lijkt me alleen maar fijner namelijk. Ik zal het volgende week nog eens in het UMC navragen wat de opties daarvan zijn :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  woensdag 22 maart 2017 @ 14:17:29 #188
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_169699024
waarom lijkt je dat fijner?

ik heb het liefst zo min mogelijk hormonen in mijn lijf.. ;( 8)7
ik snap ook niet echt wat voor nut het heeft,want je kan er ook niet beter door timen ofzo. die folikels groeien toch wel zoals ze zelf willen..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_169699114
bij de 'normale' IVF in eigen cyclus heb je meer pogingen dan bij IVF met hormonen?
  Moderator woensdag 22 maart 2017 @ 14:31:25 #190
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_169699350
quote:
7s.gif Op woensdag 22 maart 2017 14:17 schreef Barreltje het volgende:
waarom lijkt je dat fijner?

ik heb het liefst zo min mogelijk hormonen in mijn lijf.. ;( 8)7
ik snap ook niet echt wat voor nut het heeft,want je kan er ook niet beter door timen ofzo. die folikels groeien toch wel zoals ze zelf willen..
Ik bedoel het andersom, dat het me fijner lijkt zoals bij jou. Inderdaad hoe minder hormonen hoe beter. Ik ga volgende week eens alle scenario's doornemen met het ziekenhuis :)

quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 14:21 schreef Elleska het volgende:
bij de 'normale' IVF in eigen cyclus heb je meer pogingen dan bij IVF met hormonen?
Ik las dat je dan 6 pogingen hebt tegenover de 3 die je met normale ivf/icsi hebt :Y Ook wel logisch want met 1 eitje heb je natuurlijk veel minder kansen.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  woensdag 22 maart 2017 @ 14:48:04 #191
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_169699690
quote:
7s.gif Op woensdag 22 maart 2017 14:08 schreef Barreltje het volgende:
ik ben het met je eens hobbesje..
gelukkig hebben we wel inmiddels de uitleg gehad van de verpleging dus hoeven we niet te googlen.. :)

nu ik het zo lees vraag ik me af waarom men die versie van ivf zou willen doen het vermindert idd enorm je kansen!

blijft nog wel de vraag idd waarom mijn cyclus niet platgelegd wordt.. en dat is dus waarom het ziekenhuis zegt"in eigen cyclus"..
Dat ze dat doen is vaak een praktische overweging. Dan kunnen ze een beetje sturen naar wanneer de punctie plaatsvind en het lab dus werk krijgt.
  woensdag 22 maart 2017 @ 14:58:35 #192
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_169699899
maar hobbesje.. die folikels groeien toch sowieso zoals ze willen..
Of niet zoals afgelopen keer bij majo..

dat begrijp ik dan even niet :)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Moderator woensdag 22 maart 2017 @ 15:02:40 #193
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_169699981
quote:
7s.gif Op woensdag 22 maart 2017 14:58 schreef Barreltje het volgende:
maar hobbesje.. die folikels groeien toch sowieso zoals ze willen..
Of niet zoals afgelopen keer bij majo..

dat begrijp ik dan even niet :)
Ik denk dat wat Hobbesje bedoelt is wanneer je de cyclus plat legt kunnen ze zelf plannen wanneer je begint met Gonal F. Zodra je die niet spuit gebeurt er namelijk niks. Maar dan blijft inderdaad wel over dat het niet bij iedereen zo volgens planning gaat als de bedoeling was ;) Maar ze kunnen de cyclus inderdaad wel beter sturen. Als ik nu ongesteld word moet ik aan de pil. Op een gegeven moment (het ziekenhuis bepaalt wanneer) mag ik beginnen met decapeptyl. Dus wat dat betreft kunnen ze het wel aardig sturen :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  woensdag 22 maart 2017 @ 16:30:06 #194
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_169701784
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 15:02 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik denk dat wat Hobbesje bedoelt is wanneer je de cyclus plat legt kunnen ze zelf plannen wanneer je begint met Gonal F. Zodra je die niet spuit gebeurt er namelijk niks. Maar dan blijft inderdaad wel over dat het niet bij iedereen zo volgens planning gaat als de bedoeling was ;) Maar ze kunnen de cyclus inderdaad wel beter sturen. Als ik nu ongesteld word moet ik aan de pil. Op een gegeven moment (het ziekenhuis bepaalt wanneer) mag ik beginnen met decapeptyl. Dus wat dat betreft kunnen ze het wel aardig sturen :)
Idd dat :Y
  donderdag 23 maart 2017 @ 13:58:58 #195
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_169721568
Majo heb je getest vandaag???
pi_169721772
Ook mijn duimen draaien nog altijd voor Majo!
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  vrijdag 24 maart 2017 @ 09:45:05 #197
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_169740092
majo?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Moderator vrijdag 24 maart 2017 @ 15:07:33 #198
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_169745731
Hey meiden, niks aan de hand hoor :D Druk de laatste dagen met werk dus weinig tijd voor fok.

Gisteren niet meer getest omdat de test dinsdag zo wit was. Nog steeds niet ongesteld geworden dus morgen er nog maar eens een testje tegenaan gooien :) Overigens verwacht ik er niks van hoor, utrogestan houdt namelijk ook de menstruatie tegen. Maar toch even voor de zekerheid testen om het helemaal uit te sluiten ;)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  vrijdag 24 maart 2017 @ 15:42:47 #199
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_169746242
tsskk werk.. :{w

morgen dus weer even F5-en ;)

hier ongesteld geworden.. vlak voor de vakantie, dus geen IVF na de vakantie.. geen problem, nu kan ik tenminste après-skien ;) c_/
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_169747474
Blijft toch spannend Majo. Ik duim voor je :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')