Ik heb voor een redelijk aantal MKB-ers gewerkt in het verleden en mijn ervaring is dat ze vaak niet op ongevraagd advies zitten te wachten, wél op gericht en dus gevraagd advies. Het lijkt mij ook wat vreemd om dat pro-actief te gaan bieden, gezien de meeste MKB'ers wel een eigen accountant/boekhouder/economisch wonder in dienst hebben die de vragen stelt aan accountantskantoren waar ze mee samen werken. Mochten ze vragen hebben.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 19:42 schreef DaDutcha het volgende:
vraag ik mij af of MKB-ondernemers wel echt zitten te wachten op periodiek ongevraagd advies
Hartstikke bedankt! Erg leuk om te zien dat dit forum zo levendig is. Is helaas niet overal zoquote:Op vrijdag 17 februari 2017 19:57 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Ik heb voor een redelijk aantal MKB-ers gewerkt in het verleden en mijn ervaring is dat ze vaak niet op ongevraagd advies zitten te wachten, wél op gericht en dus gevraagd advies. Het lijkt mij ook wat vreemd om dat pro-actief te gaan bieden, gezien de meeste MKB'ers wel een eigen accountant/boekhouder/economisch wonder in dienst hebben die de vragen stelt aan accountantskantoren waar ze mee samen werken. Mochten ze vragen hebben.
Wordt dat advies dan verstrekt naar de betreffende contactpersoon bij het bedrijf of richting directie?
Verder: Welkom op FOK!
MKB is groter dan 1 persoon hè? Anders spreek je al snel over een eenmanszaak. Zelf heb ik toevallig een eenmanszaak en zit ik écht niet te wachten op pro-actieve tips en tricks van een accountant, maar dat is dan misschien ook omdat ik zelf de boekhouding verzorg en er voldoende zicht op heb.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 20:07 schreef DaDutcha het volgende:
[..]
Hartstikke bedankt! Erg leuk om te zien dat dit forum zo levendig is. Is helaas niet overal zo
De voornamelijke klanten zijn kleine ondernemingen met vaak maar 1 of enkele medewerkers. Het gaat hierbij dus om de directie of de eigenaar van het bedrijf. Mijn accountantskantoor hoopt op reguliere basis advies te kunnen geven omtrent de resultaten et cetera, echter kan ik mij moeilijk voorstellen dat de eigenaar van pak hem beet een schoonmaakbedrijf of een klusbedrijf daar echt op zit te wachten.
Bedankt voor je reactie trouwens. Ik ben zo te zien niet de enige die er met een kritische blik naar kijkt.
mijn ervaring bij dat segment klanten is dat ze daar niet op zitten te wachten als het geld kost.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 20:07 schreef DaDutcha het volgende:
[..]
Hartstikke bedankt! Erg leuk om te zien dat dit forum zo levendig is. Is helaas niet overal zo
De voornamelijke klanten zijn kleine ondernemingen met vaak maar 1 of enkele medewerkers. Het gaat hierbij dus om de directie of de eigenaar van het bedrijf. Mijn accountantskantoor hoopt op reguliere basis advies te kunnen geven omtrent de resultaten et cetera, echter kan ik mij moeilijk voorstellen dat de eigenaar van pak hem beet een schoonmaakbedrijf of een klusbedrijf daar echt op zit te wachten.
Bedankt voor je reactie trouwens. Ik ben zo te zien niet de enige die er met een kritische blik naar kijkt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |