abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_169016641
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 23:28 schreef Claude_Viole het volgende:

[..]

Zal wel Onnen zijn dan!
Ik meen dat de viertjes in de 9400 serie onderhoud krijgen in Maastricht. De viertjes uit de lage 9500 serie zaten volgens mij in Leidschendam en zijn als het goed is nu in Onnen in onderhoud waar ook de rest van het VIRM onderhoud krijgt.

DDZ gaat over niet al te lange tijd ook van Leidschendam naar Onnen.

Leidschendam concentreert zich dan op het sprintermaterieel SGM, SLT en SNG.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator maandag 20 februari 2017 @ 00:05:57 #152
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169016846
quote:
14s.gif Op zondag 19 februari 2017 23:51 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Leidschendam concentreert zich dan op het sprintermaterieel SGM, SLT en SNG.
En Flirt?
lebt denn der alte Holzmichl noch?
pi_169016869
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2017 00:05 schreef derLudolf het volgende:

[..]

En Flirt?
Maastricht en die zes van Gouda-Alphen in Leidschendam.

Was nog vergeten te zeggen dat de Arriva-treinen van Dordrecht - Geldermalsen ook regelmatig in Leidschendam staan voor service
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 20 februari 2017 @ 01:34:14 #154
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_169017719
quote:
10s.gif Op zondag 19 februari 2017 23:50 schreef Maegrim het volgende:

[..]

zo kom je nooit bij het spoor
:( ;(
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_169019262
De NMBS snapt geloof ik niet helemaal het principe van een tienrittenkaart. Ik wilde zo'n ding kopen voor het traject Brussel Antwerpen, een abonnement zou zich niet lonen omdat ik maximaal één keer per week zou moeten gaan.

Wat bleek die tienrittenkaart echter te kosten? Exact de prijs van 10 enkeltjes 8)7 Ik heb dus maar een Rail Pass gekocht uiteindelijk :')
  maandag 20 februari 2017 @ 09:32:10 #156
31936 Dr_Flash
GoPro Master Chef
pi_169019292
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2017 09:30 schreef J.B. het volgende:
De NMBS snapt geloof ik niet helemaal het principe van een tienrittenkaart. Ik wilde zo'n ding kopen voor het traject Brussel Antwerpen, een abonnement zou zich niet lonen omdat ik maximaal één keer per week zou moeten gaan.

Wat bleek die tienrittenkaart echter te kosten? Exact de prijs van 10 enkeltjes 8)7
Is zeer logisch voor Belgen :Y Het voordeel zit hem erin dat je negen keer minder in de rij bij het loket hoeft te staan. Het is daar nog 1950 snapje :)
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
pi_169019601
Binnenkort ga ik een weekend naar Muenchen, heen trein en terug met het vliegtuig. Op mijn treintickets, geboekt via NS international, staat dat ik gebruik mag maken van alle regionale treinen in Duitsland. Betekend dat dat ik met die tickets gebruik mag maken van de S/U-bahn tussen Hbf en mijn hotel, en naar het vliegveld?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator maandag 20 februari 2017 @ 10:20:31 #158
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169020007
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 09:52 schreef Jappie111 het volgende:
Binnenkort ga ik een weekend naar Muenchen, heen trein en terug met het vliegtuig. Op mijn treintickets, geboekt via NS international, staat dat ik gebruik mag maken van alle regionale treinen in Duitsland. Betekend dat dat ik met die tickets gebruik mag maken van de S/U-bahn tussen Hbf en mijn hotel, en naar het vliegveld?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als op je kaartje München Hbf als eindpunt staat mag je niet dan nog verder. Sowieso alleen op de dag dat op je ticket staat, dus er mee naar het vliegveld kan niet.

Het betekend dat je mag kiezen Fernverkehr (IC/EC/ICE) enerzijds of dat je het hele traject met stop- en sneltreinen mag doen.

Voor Fernverkehr heb je hopelijk een zitolaatsreservering gemaakt?
lebt denn der alte Holzmichl noch?
pi_169020199
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2017 10:20 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Als op je kaartje München Hbf als eindpunt staat mag je niet dan nog verder. Sowieso alleen op de dag dat op je ticket staat, dus er mee naar het vliegveld kan niet.

Mijn ticket is geldig op zowel zaterdag als zondag, wel is hij alleen geldig op de ICE Utrecht-Mannheim(vertrek 8.33 op zaterdag) en Mannheim-München (vertrek 12.30), dit zonder zitplaatsreservering want daar ben ik te gierig voor.

De eindbestemming is München in het algemeen, dus niet München Hbf, het lijkt me dat dit betekend dat je naar elk station in München kan reizen
  maandag 20 februari 2017 @ 10:35:17 #160
42322 MCH
Voyage Voyage
pi_169020258
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 10:31 schreef Jappie111 het volgende:

[..]

Mijn ticket is geldig op zowel zaterdag als zondag, wel is hij alleen geldig op de ICE Utrecht-Mannheim(vertrek 8.33 op zaterdag) en Mannheim-München (vertrek 12.30), dit zonder zitplaatsreservering want daar ben ik te gierig voor.

De eindbestemming is München in het algemeen, dus niet München Hbf, het lijkt me dat dit betekend dat je naar elk station in München kan reizen
Nee, want dan had je via db nog een cityticket moeten kopen. U bahn is ook weer een aparte vervoerder.
Weihnachtsbaumschmuckausstattungsspezialgeschaeft
pi_169020270
Ik zou als ik jou was nog even een zitplaatsreservering maken, die treinen zijn loeidruk en dat eind staan lijkt mij niet zo prettig.
pi_169021114
Dit zijn de mogelijke oorzaken van de treinontsporing in Leuven.

Zaterdag ontspoorde een passagierstrein net buiten het station van Leuven. Hoe dat is kunnen gebeuren, is voorlopig nog niet duidelijk. Pas tegen het einde van de week maken de deskundigen een eerste rapport op. Maar volgens een ingenieur die anoniem wil blijven is het duidelijk "dat de spoorwissel was veranderde toen de trein er al over reed." Het probleem met de wissel heeft vier mogelijke oorzaken.
"Het is duidelijk dat de wissel pas veranderde toen de trein er al over reed", zegt een ingenieur die anoniem wil blijven. "Dat kan je aflezen van de luchtfoto's." Gevolg: de trein reed op twee sporen tegelijk en was zo gedoemd te crashen.

"Ik kan formeel zeggen dat het technisch onmogelijk was dat de wissel heeft bewogen", spreekt woordvoerder Frédéric Petit de ingenieur tegen. Infrabel ontkent ten stelligste dat de wissel in kwestie bewogen heeft. "Dat blijkt ook uit de controle van de wissel na het ongeval. De wissel bevond zich in de juiste en normale stand", aldus woordvoerder Petit.

Een probleem met de wissel, zou door vier mogelijke oorzaken verklaard kunnen worden: te hoge snelheid, de machinist negeerde een rood licht, een hapering in het mechanisme of sabotage. Volgens het parket worden alle pistes onderzocht. Pas eind deze week maken de experts een eerste verslag op. De machinist wordt voorlopig niets ten laste gelegd. De balans van het ongeval: 1 dode en 3 zwaargewonden

http://www.hln.be/hln/nl/(...)ring-in-Leuven.dhtml
  maandag 20 februari 2017 @ 12:03:10 #163
67518 bork
Rundumhausen, Trittbrettfahrer
pi_169021770
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 10:36 schreef b2py het volgende:
Ik zou als ik jou was nog even een zitplaatsreservering maken, die treinen zijn loeidruk en dat eind staan lijkt mij niet zo prettig.
zijn twee treinstellen om 8.33 lijkt me erg stug dat je dan moet staan.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  maandag 20 februari 2017 @ 12:05:52 #164
67518 bork
pi_169021831
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2017 10:35 schreef MCH het volgende:

[..]

Nee, want dan had je via db nog een cityticket moeten kopen. U bahn is ook weer een aparte vervoerder.
Nee, ticket Mannheim - Munchen is een ticket met City, dus wel geldig in U-bahn, af Utrecht zou het zo zijn, nu niet als hij/zij een los treinkaartje voor het tweede stuk heeft.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_169021858
Het stuk Mannheim-Stuttgart was zowel met ICE als met IC de afgelopen keren afgeladen vol, op één keer na en dat was denk ik omdat het 22:00 was.
Bier.
  maandag 20 februari 2017 @ 12:08:06 #166
42322 MCH
Voyage Voyage
pi_169021866
quote:
3s.gif Op maandag 20 februari 2017 12:05 schreef bork het volgende:

[..]

Nee, ticket Mannheim - Munchen is een ticket met City, dus wel geldig in U-bahn, af Utrecht zou het zo zijn, nu niet als hij/zij een los treinkaartje voor het tweede stuk heeft.
Dan is dat heel onduidelijk aangegeven op het kaartje anders had vraagsteller het wel gesnapt denk ik. Tot en met de derde komma snap ik je bericht trouwens, van de rest snap ik geen zak.
Weihnachtsbaumschmuckausstattungsspezialgeschaeft
pi_169021893
quote:
3s.gif Op maandag 20 februari 2017 12:05 schreef bork het volgende:

[..]

Dat staat toch gewoon op het ticket normaliter?
Bier.
pi_169021932
Volgens het internet heeft bork gelijk aangezien er geen Hbf achter het doelstation staat en is het in heel München City geldig. Dat betekent dus ook het vliegveld want dat valt er binnen.
Bier.
pi_169023052
quote:
3s.gif Op maandag 20 februari 2017 12:03 schreef bork het volgende:

[..]

zijn twee treinstellen om 8.33 lijkt me erg stug dat je dan moet staan.
Verder in Duitsland wellicht
pi_169023307
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2017 13:12 schreef b2py het volgende:

[..]

Verder in Duitsland wellicht
Hangt er vanaf of het het beginpunt is. Er zitten in ICE's en IC's altijd bakken waar stoelen niet gereserveerd kunnen worden, net als er altijd stoelen zijn voor BahnCard 100 reizigers. Als je op het beginpunt van de trein instapt is de kans redelijk groot dat je een leuke zitplaats kan krijgen, maar ik heb ook wel eens gestaan van Düsseldorf tot Mannheim in een dubbele ICE. Tegen de tijd dat ik in Mannheim was was ik daar wel heel erg klaar mee :P
Bier.
pi_169023915
Dat dacht ik, en zo'n reservering kost wat, vier euro ofzo?
pi_169024290
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 14:09 schreef b2py het volgende:
Recentelijk kreeg ik ze er gratis bij maar misschien was dat omdat ik 1e klas boekte?
Bier.
  maandag 20 februari 2017 @ 14:40:28 #173
67518 bork
pi_169024484
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 14:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Recentelijk kreeg ik ze er gratis bij maar misschien was dat omdat ik 1e klas boekte?
yep, eerste klas is inclusief reservering, iets meer dan een jaar al geloof ik, is dat nu zo.
  maandag 20 februari 2017 @ 14:41:56 #174
67518 bork
pi_169024514
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 14:09 schreef b2py het volgende:
4,50 euro, binnenkort is er ook de mogelijkheid om op regionale treinen te reserveren btw.

https://www.bahn.de/p/view/angebot/sitzplatzreservierung/
pi_169024884
En volgens mij is het tegenwoordig 4,50 per reis, in het verleden was het dacht ik 4,50 per trein.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')