abonnement Unibet Coolblue
pi_169008668
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 19:07 schreef b2py het volgende:
De lol van in het weekend reizen gaat er gauw af als je vijf keer per week woon/werk verkeer maakt..
Ik wil dit doortrekken. *opa vertelt*: Toen ik nog een jong bloempje was ging ik bijna iedere avond 'iets doen' en was/waren er meestal maar één of hooguit twee avonden per week dat er thuis op de bank werd gehangen en dan was dat bijna altijd nog met visite. Nu ben ik al lang blij dat ik de werkweek overleefd heb en niet hoef te dealen met dingen, laat staan ook nog eens die hindernisbaan nemen.
Bier.
  zondag 19 februari 2017 @ 20:46:13 #127
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169010867
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 13:33 schreef greavy het volgende:

[..]

Euh. En de reizigers verder dan het Haagse? Die hebben toch een minuut extra reistijd? :?
Misschien zijn ze uit gegaan van reizigers tussen Den Haag Centraal en Holland Spoor? In laatstgenoemde is de 1100 ook een minuut eerder:
1
2
3
4
5
6
7
8
        50xx    11xx    51xx    50xx    11xx    51xx
GV      .14     .20     .29     .44     .50     .59
GVMW    .16      |      .31     .46      |      .01
RSW     .19      |      .34     .49      |      .04
DT      .24     .28     .39     .54     .58     .09
DTZ      |       |      .41      |       |      .11
SDM     .33      |      .48     .03      |      .18
RTD     .38/.41 .40/.41 .53/.56 .08/.11 .10/.11 .23/.26        
Niet dat het voor de rest iets uit maakt. Viel me bij het maken van dit schema wel op dat de 5100 een kwartier na de 5000 vertrekt, Delft Zuid overslaat en dan nog steeds een kwartier na de 5000 in Schiedam Centrum is.
Das toch raar voor een trein die een stop minder heeft om een IC de ruimte te geven.
(Ja, dit is mijn ook mijn persoonlijk frustratie aangezien ik op .20 of .50 op Delft Zuid ben en graag richting Rotterdam wil.)
So we just called him Fred
  zondag 19 februari 2017 @ 20:54:28 #128
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_169011284
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2017 22:31 schreef MTL het volgende:
Welkom bij de laatste zichtbaarheidseisen van ILenT. Het oorspronkelijke ontwerp was, net als DDZ en ICR met van die pijlen op de deuren. Maar dat mocht blijkbaar niet :')
Is geen eis van ILT, maar komt uit de TSI PRM.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_169011790
oh dat
  zondag 19 februari 2017 @ 21:17:08 #130
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_169012227
Interessant hè?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 19 februari 2017 @ 22:04:45 #131
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_169013865
Is het ergens te zien of de 8636 morgen in de dienst zit? O-)
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  zondag 19 februari 2017 @ 22:06:01 #132
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_169013884
Waarom specifiek de 8636? Die is nog niet verbouwd. :P
  Redactie Sport zondag 19 februari 2017 @ 22:07:22 #133
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_169013932
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 22:04 schreef Zelfscanner het volgende:
Is het ergens te zien of de 8636 morgen in de dienst zit? O-)
Hij staat nu op de Watergraafsmeer in elk geval. Of heb je er net wat op zitten spuiten?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport zondag 19 februari 2017 @ 22:23:11 #134
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169014467
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 22:04 schreef Zelfscanner het volgende:
Is het ergens te zien of de 8636 morgen in de dienst zit? O-)
Als je de verbouwde bedoelt? Die zal morgen wel weer van en naar Enkhuizen pendelen
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 19 februari 2017 @ 22:24:51 #135
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_169014526
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 22:06 schreef James1988 het volgende:
Waarom specifiek de 8636? Die is nog niet verbouwd. :P
Oeps. 8637 natuurlijk :P

quote:
14s.gif Op zondag 19 februari 2017 22:23 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Als je de verbouwde bedoelt? Die zal morgen wel weer van en naar Enkhuizen pendelen
:Y Even voor de eigen fotocolletie w/
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 19 februari 2017 @ 22:37:11 #136
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_169014941
quote:
3s.gif Op zondag 19 februari 2017 20:54 schreef Duvel het volgende:

[..]

Is geen eis van ILT, maar komt uit de TSI PRM.
praat is normaal
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 19 februari 2017 @ 22:42:07 #137
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_169015094
quote:
14s.gif Op zondag 19 februari 2017 22:23 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Als je de verbouwde bedoelt? Die zal morgen wel weer van en naar Enkhuizen pendelen
Die doet niet anders, tenzij hij defect is :P Maar de 9404 komt ook binnen afzienbare tijd op de baan. Misschien morgen al? Who knows.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 19 februari 2017 @ 22:44:58 #138
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169015196
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 22:42 schreef Claude_Viole het volgende:

[..]

Die doet niet anders, tenzij hij defect is :P Maar de 9404 komt ook binnen afzienbare tijd op de baan. Misschien morgen al? Who knows.
neuh. Die gaat als ie gereed is vermoedelijk eerst nog even langs Onnen/Leidschendam/Maastricht*

doorhalen wat niet van toepassing is
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_169015601
quote:
3s.gif Op zondag 19 februari 2017 20:54 schreef Duvel het volgende:

[..]

Is geen eis van ILT, maar komt uit de TSI PRM.
Ah, dus daar staat in dat ICR bij de hernieuwde toelating die pijltjes mag hebben en VIRM bij hernieuwde toelating niet?

Laat ik het zo zeggen: ondanks dat ik niet al die documenten heb gelezen, lijkt het mij sterk dat het er zo in staat.
Ergo: het gaat om de interpretatie van de inspectie voor de toelating van de betreffende materieel en er is voor VIRM een andere afweging gemaakt dan voor de toelating van het ICR materieel, wellicht op basis van de leeftijd van het materieel en de verwachting van de resterende levensduur.

[ Bericht 26% gewijzigd door MTL op 19-02-2017 23:07:41 ]
  zondag 19 februari 2017 @ 23:01:34 #140
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_169015676
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2017 22:58 schreef MTL het volgende:

[..]

Ah, dus daar staat in dat ICR bij de hernieuwde toelating die pijltjes mag hebben en VIRM bij hernieuwde toelating niet?
Weet ik niet, ik lees geen TSI's voor mijn plezier.

http://eur-lex.europa.eu/(...)X:32014R1300&from=EN

OK, 4.2.2.3.2, lid 3: "Alle buitendeuren moeten aan de buitenkant als zodanig gemerkt zijn en contrasteren met de rest van de zijwand van het voertuig."

In par. 2.3.2 van de Application Guide (http://www.era.europa.eu/(...)000_NL_TRA_Final.pdf) vind je wat contrasteren dan precies inhoudt.

[ Bericht 9% gewijzigd door Duvel op 19-02-2017 23:08:20 ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator zondag 19 februari 2017 @ 23:02:39 #141
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169015698
quote:
14s.gif Op zondag 19 februari 2017 22:44 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

neuh. Die gaat als ie gereed is vermoedelijk eerst nog even langs Onnen/Leidschendam/Maastricht*

doorhalen wat niet van toepassing is
Allemaal natuurlijk. IJzerschuiven ftw *O*
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 19 februari 2017 @ 23:06:18 #142
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_169015793
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2017 23:02 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Allemaal natuurlijk. IJzerschuiven ftw *O*
En natuurlijk 'Kijk deze nieuwe trein eens :7 '
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  Redactie Frontpage / Sport zondag 19 februari 2017 @ 23:09:00 #143
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169015880
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2017 23:02 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Allemaal natuurlijk. IJzerschuiven ftw *O*
Is met ICM bijvoorbeeld ook gebeurd. Een soort van nacontrole en regulier onderhoud voordat de boel weer de baan op gaat.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport zondag 19 februari 2017 @ 23:22:48 #144
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_169016141
Aangezien er maar liefst drie goederentreinen achter elkaar onderweg waren naar Bad Bentheim ben ik ook op deze vrije zondag maar even naar Oldenzaal gereden.

Bij de Zandsteenweg kwam als eerste de Captrain 1619 voorbij, met aan de haak twee rongenwagens beladen met glas en een sleep VTG-graanwagens. Het glas is vanaf de Kijfhoek via Brabant en Utrecht naar Amersfoort gebracht, waar de sleep graanwagens (de afvoer uit Barneveld) is aangehaakt. In Bad Bentheim is de trein overgenomen door een 185'er van ITL. Deze loc had op zijn beurt weer lege rongenwagen meegebracht die door de 1619 meegenomen werden naar Corus in Beverwijk.

Na Captrain was het een klein half uurtje later de beurt aan HSL Logistik, waarvan de Nederlandse tak alleen nog de 1832 heeft als locomotief voor op de hoofdlijn. Met een stookolietrein vanuit Oss is de loc op weg naar Bad Bentheim, waar de trein zo'n drie uur later nog niet was gearriveerd. De trein is dus op station Oldenzaal aan de kant gezet.

Zoals vrijwel elke zondag was ook vandaag Captrain weer onderweg met een beladen autotrein richting Bad Bentheim, vandaag met loc 1621 als tractie. In deze richting is veruit het grootste deel van de autotreinen juist onbeladen, maar de rustdag is hier een uitzondering op. De trein ging in Oldenzaal zo'n anderhalf uur aan de kant: vanuit Duitsland was de retourlading nog onderweg, en Bad Bentheim stroomt snel vol.

Bij station Bad Bentheim stond deze 'mooie' Oost-Duitse locomotief te wachten op zijn volgende inzet. Het is de 155 078-9, die na overbodig te zijn geworden bij DB Schenker in december 2013 terecht kwam bij de Leipziger Eisenbahnverkehrsgesellschaft. Op de achtergrond komt NS-loc 1761 voorbij, die staat te wachten tot hij de Intercity vanuit Berlijn naar Amsterdam Centraal mag gaan trekken.

Hoewel de bronnen mij vandaag meldden dat er een Noorse BM73 overgebracht zou worden was deze drie uur na de geplande aankomsttijd in Bad Bentheim nog nergens te bekennen. Net op het moment dat ik naar huis reed en nog één blik wierp naar het station zag ik iets aparts achter wat graanwagens langs schuiven. Een nadere blik leerde mij dat het om het verwachtte Noorse treinstel ging, dus ik draaide snel om en racete naar de andere kant van station Bad Bentheim (wat best nog een omweg was met een afgesloten stationstunnel). Railpool-loc 186 689-7 had de NSB 73 002 naar Bad Bentheim gesleept en wordt weldra ontdaan van zijn zware sleepkoppeling. Die koppeling wordt vervolgens weer op de volgende loc bevestigd.

Terwijl de Duitse loc werd ontdaan van zijn sleepkoppeling kwam de Captrain 1621 binnen met Gefco-autowagens vanuit Oldenzaal. Nadat de Railpool 185 689-7 plaats gemaakt had mocht de Nederlandse loc plaatsnemen voor het treinstel, waar als eerste de sleepkoppeling werd aangebracht, Daarna was het een kwestie van koppelen, een remproef nemen en wachten op een pad naar Haarlem. Tijdens die laatste fase werd in het laatste licht van de dag deze foto gemaakt.

[ Bericht 3% gewijzigd door dennistd op 19-02-2017 23:33:59 ]
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 19 februari 2017 @ 23:28:40 #145
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_169016249
quote:
14s.gif Op zondag 19 februari 2017 22:44 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

neuh. Die gaat als ie gereed is vermoedelijk eerst nog even langs Onnen/Leidschendam/Maastricht*

doorhalen wat niet van toepassing is
Zal wel Onnen zijn dan!
pi_169016353
Ik zag zaterdag een blauw-geel treintje met een logo van NMBS staan bij Onnen. Ongeveer zo ver als kan van de werkplaats, dichtbij de spoorbrug.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 19-02-2017 23:35:51 ]
  Redactie Sport zondag 19 februari 2017 @ 23:36:02 #147
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_169016380
Dat zal een ICR-stam geweest zijn voor de Benelux. Alle ICR-rijtuigen krijgen volwielen (ipv wielen met wielbanden) en dat gebeurt in Onnen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport zondag 19 februari 2017 @ 23:36:44 #148
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_169016392
quote:
14s.gif Op zondag 19 februari 2017 22:44 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

neuh. Die gaat als ie gereed is vermoedelijk eerst nog even langs Onnen/Leidschendam/Maastricht*

doorhalen wat niet van toepassing is
De 9411 en 9404 staan op de Zaanstraat, de 8637 op de Watergraafsmeer.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_169016407
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 23:36 schreef dennistd het volgende:
Dat zal een ICR-stam geweest zijn voor de Benelux. Alle ICR-rijtuigen krijgen volwielen (ipv wielen met wielbanden) en dat gebeurt in Onnen.
Bedankt, leuke info :)
pi_169016624
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2017 22:24 schreef Zelfscanner het volgende:

[..]

Oeps. 8637 natuurlijk :P

[..]

:Y Even voor de eigen fotocolletie w/
zo kom je nooit bij het spoor
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')