abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zaterdag 18 februari 2017 @ 21:02:01 #101
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168989011
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 20:59 schreef b2py het volgende:
Leukste S&V medewerker ooit ever getroffen. Ik zeg tegen een maat 'Trein vertrekt vanaf 4a.' met een iets licht spraakgebrek komt die clown aan met 'Fyra rijdt niet meer.' Leuk grapje man.. :(
Flauw _O-
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 18 februari 2017 @ 21:36:41 #102
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_168989959
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 20:25 schreef MTL het volgende:
Bizar dat ongeluk. Het enige dat ik mij zo kan voorstellen is dat die trein ergens op gebotst is (of te snel heeft gereden) waarbij inderdaad de bak uit de rails is gelopen, daarna ergens op gestoten is wat niet echt mee gaf, waardoor de starre koppeling tussen de bakken brak en door de snelheid en kracht van de achteroplopende bakken gedraaid en gekanteld is.
Het lijkt wel alsof de voorste bak op een ander spoor reed dan de achterste. Gokje: baanwerker die per ongeluk een wissel omlegde met een trein erop? In België kan alles.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_168990029
NS Reizigers zet ook in 2017 nog locomotieven van de serie 1700 met drie rijtuigen DD-AR op enkele stoptreinseries in, hoofdzakelijk in het oosten van Nederland. Tijdens een kortstondig zonnig moment op zaterdag 18 februari 2017 passeert de 1737 met stam 7375 als trein 7050 uit Almelo naar Apeldoorn hier even voor Holten.
  Moderator zaterdag 18 februari 2017 @ 21:40:43 #104
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168990096
Mooie plaat
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168990259
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 20:59 schreef b2py het volgende:
Leukste S&V medewerker ooit ever getroffen. Ik zeg tegen een maat 'Trein vertrekt vanaf 4a.' met een iets licht spraakgebrek komt die clown aan met 'Fyra rijdt niet meer.' Leuk grapje man.. :(
Op een half uurtje elkaar misgelopen.
Bier.
pi_168995095
Goedenacht, volgende week wil ik per trein naar Lüdinghausen (Duitsland) via Enschede (stoptrein richting Dortmund?). Alleen lukt het mij niet om online een ticket te boeken, laat staan een prijs op te vragen (kan alleen een ticket per post bestellen?). Kan ik een ticket in de trein of bij een NS automaat kopen :P?
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
  Redactie Sport zondag 19 februari 2017 @ 02:35:28 #107
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_168995121
quote:
5s.gif Op zondag 19 februari 2017 02:28 schreef yosander het volgende:
Goedenacht, volgende week wil ik per trein naar Lüdinghausen (Duitsland) via Enschede (stoptrein richting Dortmund?). Alleen lukt het mij niet om online een ticket te boeken, laat staan een prijs op te vragen (kan alleen een ticket per post bestellen?). Kan ik een ticket in de trein of bij een NS automaat kopen :P?
Je kunt een kaartje op station Enschede uit de Duitse kaartautomaat halen, maar als je wat minder tijd hebt kun je ook bij de kaartautomaat die in de trein staat terecht. Een enkeltje kost ¤16,80. Wil je dezelfde dag ook terug en vertrek je pas na 9u uit Enschede dan is een 9u-Tagesticket goedkoper: ¤27,80. Die heb je ook in een vijfpersoons-versie en dan kost ie ¤36,20. De laatste tijd heb ik geen problemen meer bij de Duitse kaartautomaten met mijn Nederlandse bankpas, maar wat briefgeld in coupures van ¤10 en ¤20 meenemen is sowieso wel een goed idee mocht ie je bankpas niet slikken.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_168995128
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 02:35 schreef dennistd het volgende:

[..]

Je kunt een kaartje op station Enschede uit de Duitse kaartautomaat halen, maar als je wat minder tijd hebt kun je ook bij de kaartautomaat die in de trein staat terecht. Een enkeltje kost ¤16,80. Wil je dezelfde dag ook terug en vertrek je pas na 9u uit Enschede dan is een 9u-Tagesticket goedkoper: ¤27,80. Die heb je ook in een vijfpersoons-versie en dan kost ie ¤36,20. De laatste tijd heb ik geen problemen meer bij de Duitse kaartautomaten met mijn Nederlandse bankpas, maar wat briefgeld in coupures van ¤10 en ¤20 meenemen is sowieso wel een goed idee mocht ie je bankpas niet slikken.
Thanks ^O^
Heb 5 minuten overstaptijd dus dan ga ik voor de automaat in de trein!
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_168995131
Dat rare lijntje weer :')
Er zit een bug in het boekingssysteem van NS International, waardoor in een aantal gevallen die lijn niet lijkt te bestaan.
Tickets boeken via DB moet gewoon lukken.

Edit: of idd gewoon bij de kaartautomaat.
  zondag 19 februari 2017 @ 02:43:17 #110
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_168995141
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 02:35 schreef dennistd het volgende:

[..]

maar wat briefgeld in coupures van ¤10 en ¤20 meenemen is sowieso wel een goed idee mocht ie je bankpas niet slikken.
Briefgeld is sowieso wel een goed idee in Duitsland. Er zijn toch nog net iets te veel plekken waar je niet met je bankpas terecht kunt.
  Redactie Sport zondag 19 februari 2017 @ 02:48:11 #111
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_168995151
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2017 02:39 schreef MTL het volgende:
Dat rare lijntje weer :')
Er zit een bug in het boekingssysteem van NS International, waardoor in een aantal gevallen die lijn niet lijkt te bestaan.
Tickets boeken via DB moet gewoon lukken.

Edit: of idd gewoon bij de kaartautomaat.
NS International doet altijd of dit soort lijntjes helemaal niet bestaan inderdaad. Werkzaamheden e.d. worden ook nooit gemeld daar. En op deze pagina wordt de RB Enschede-Münster gewoon doodgezwegen: https://www.nsinternation(...)d/trein-naar-munster

Overigens kan bahn.de voor dit traject ook geen kaartje verkopen omdat het om een Verbundtarif gaat. In dit geval moet je daarom op http://muensterland-tarif.de/ zijn voor de prijzen. De kaartautomaat kent wel gewoon deze prijzen en tickets.

[ Bericht 12% gewijzigd door dennistd op 19-02-2017 02:55:40 ]
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 19 februari 2017 @ 10:39:55 #112
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_168996678
Over RBs gesproken, zometeen vanaf Enschede met de RB51 en twee REs een tripje naar Krefeld doen.
  Redactie Sport zondag 19 februari 2017 @ 12:09:34 #113
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_168998047
quote:
Ein betrunkener 41-Jähriger überquert illegal die Gleise und zwingt dadurch einen Lokführer zur Notbremsung. Danach stellt der Mann eine kuriose Forderung.

Markt Schwaben - Ein über die Gleise laufender, alkoholisierter Inder hat einen Lokführer zu einer Notbremsung gezwungen - und ihn anschließend um eine Mitfahrgelegenheit gebeten.

Der 41-Jährige war nach Angaben der Bundespolizei in der Nacht zum Sonntag am Bahnhof Markt Schwaben (Landkreis Ebersberg) über die Gleise spaziert, weshalb der herannahende Lokführer eine Vollbremsung einleitete.

"Als die Lokomotive direkt vor dem Mann zum Stehen kam, ist dieser erstmal nicht weggegangen - vermutlich zunächst im Schock", sagte ein Sprecher der Bundespolizei. "Als der Lokführer ausgestiegen ist, hat der 41-Jährige dann wohl eine Gelegenheit gesehen und gefragt, ob er bis nach München mitfahren darf."

In der Lok des 150 Meter langen Güterzuges durfte der offensichtlich betrunkene Mann zwar nicht Platz nehmen. Seinem Heimatort München kam er dennoch ein Stück näher - die Beamten nahmen ihn zur Aufnahme der Personalien mit zu einer Wache im Münchner Osten. Gegen den 41-Jährigen wird nun wegen gefährlichen Eingriffs in den Bahnverkehr ermittelt.

http://www.abendzeitung-m(...)4b-fb9cc7c451de.html
:')
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_168998059
Vertaling?
  Redactie Sport zondag 19 februari 2017 @ 12:17:40 #115
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_168998183
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 12:10 schreef b2py het volgende:
Vertaling?
Een dronken 41-jarige man is in Markt Schwaben het spoor opgelopen, waardoor een goederentrein van 150m een noodremming moest maken. De trein stopte net voor hem. De machinist kwam naar buiten om te kijken wat voor een gek dat was op het spoor, waarop de dronken man vroeg of ie mee kon rijden naar München. Daar kwam ie uiteindelijk wel terecht, maar dan met de politie die hem meenam.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator zondag 19 februari 2017 @ 12:27:51 #116
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168998364
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 12:09 schreef dennistd het volgende:

[..]

:')
_O-
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 19 februari 2017 @ 13:28:14 #117
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_168999444
Vandaag zou CapTrain naar Bad Bentheim rijden met 2 wagens beladen met glas. Vanuit de Kijfhoek kon echter niet via Gouda gereden worden door werkzaamheden, maar door uitgelopen werkzaamheden aan de Moerdijkbrug reden daar tot half 11 ook geen treinen. Pas rond 11 uur passeerde deze fraaie maar korte trein de fotograaf bij Dordrecht, en mag naar Amersfoort via Tilburg, Den Bosch en Utrecht.
In Amersfoort zal er nog een sleepje graanwagens aangehaakt worden alvorens verder gereden wordt naar Bad Bentheim.
  zondag 19 februari 2017 @ 13:33:14 #118
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_168999551
quote:
Den Haag Centraal-Rotterdam Centraal
Periode:
vanaf zaterdag 18 februari

Advies:
Ga eerder op reis
- Intercity's van Den Haag Centraal naar Breda vertrekken een minuut eerder in Den Haag Centraal en Den Haag HS (in Den Haag Centraal om -.14 en -.44, in Den Haag HS om -.20 en -.50)
- Extra reistijd: geen
Euh. En de reizigers verder dan het Haagse? Die hebben toch een minuut extra reistijd? :?
  Moderator zondag 19 februari 2017 @ 13:41:47 #119
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168999699
Had jij altijd al een 24-105?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 19 februari 2017 @ 13:48:10 #120
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_168999848
Al een paar jaar, ja. Nu denk ik zo'n 3 jaar.
pi_169008005
De lol van in het weekend reizen gaat er gauw af als je vijf keer per week woon/werk verkeer maakt..
  zondag 19 februari 2017 @ 19:27:54 #122
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_169008497
O. Waarom dan?
Ik heb gisteren toch weer een leuk rondje gemaakt terwijl ik ook altijd met de trein naar m'n werk ga.
  zondag 19 februari 2017 @ 19:28:31 #123
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_169008516
Ik ga niet voor m'n lol Breda - Utrecht afleggen, dat doe ik al 4 keer per week. :P
pi_169008586
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 19:27 schreef ReisT het volgende:
O. Waarom dan?
Ik heb gisteren toch weer een leuk rondje gemaakt terwijl ik ook altijd met de trein naar m'n werk ga.
Wordt gewoon een beetje saaiig
  zondag 19 februari 2017 @ 19:32:45 #125
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_169008607
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 19:07 schreef b2py het volgende:
De lol van in het weekend reizen gaat er gauw af als je vijf keer per week woon/werk verkeer maakt..
Ik "maak" ook dagelijks woon-werkverkeer. Met de trein reizen blijft leuk. :s)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_169008668
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 19:07 schreef b2py het volgende:
De lol van in het weekend reizen gaat er gauw af als je vijf keer per week woon/werk verkeer maakt..
Ik wil dit doortrekken. *opa vertelt*: Toen ik nog een jong bloempje was ging ik bijna iedere avond 'iets doen' en was/waren er meestal maar één of hooguit twee avonden per week dat er thuis op de bank werd gehangen en dan was dat bijna altijd nog met visite. Nu ben ik al lang blij dat ik de werkweek overleefd heb en niet hoef te dealen met dingen, laat staan ook nog eens die hindernisbaan nemen.
Bier.
  zondag 19 februari 2017 @ 20:46:13 #127
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169010867
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 13:33 schreef greavy het volgende:

[..]

Euh. En de reizigers verder dan het Haagse? Die hebben toch een minuut extra reistijd? :?
Misschien zijn ze uit gegaan van reizigers tussen Den Haag Centraal en Holland Spoor? In laatstgenoemde is de 1100 ook een minuut eerder:
1
2
3
4
5
6
7
8
        50xx    11xx    51xx    50xx    11xx    51xx
GV      .14     .20     .29     .44     .50     .59
GVMW    .16      |      .31     .46      |      .01
RSW     .19      |      .34     .49      |      .04
DT      .24     .28     .39     .54     .58     .09
DTZ      |       |      .41      |       |      .11
SDM     .33      |      .48     .03      |      .18
RTD     .38/.41 .40/.41 .53/.56 .08/.11 .10/.11 .23/.26        
Niet dat het voor de rest iets uit maakt. Viel me bij het maken van dit schema wel op dat de 5100 een kwartier na de 5000 vertrekt, Delft Zuid overslaat en dan nog steeds een kwartier na de 5000 in Schiedam Centrum is.
Das toch raar voor een trein die een stop minder heeft om een IC de ruimte te geven.
(Ja, dit is mijn ook mijn persoonlijk frustratie aangezien ik op .20 of .50 op Delft Zuid ben en graag richting Rotterdam wil.)
So we just called him Fred
  zondag 19 februari 2017 @ 20:54:28 #128
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_169011284
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2017 22:31 schreef MTL het volgende:
Welkom bij de laatste zichtbaarheidseisen van ILenT. Het oorspronkelijke ontwerp was, net als DDZ en ICR met van die pijlen op de deuren. Maar dat mocht blijkbaar niet :')
Is geen eis van ILT, maar komt uit de TSI PRM.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_169011790
oh dat
  zondag 19 februari 2017 @ 21:17:08 #130
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_169012227
Interessant hè?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 19 februari 2017 @ 22:04:45 #131
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_169013865
Is het ergens te zien of de 8636 morgen in de dienst zit? O-)
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  zondag 19 februari 2017 @ 22:06:01 #132
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_169013884
Waarom specifiek de 8636? Die is nog niet verbouwd. :P
  Redactie Sport zondag 19 februari 2017 @ 22:07:22 #133
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_169013932
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 22:04 schreef Zelfscanner het volgende:
Is het ergens te zien of de 8636 morgen in de dienst zit? O-)
Hij staat nu op de Watergraafsmeer in elk geval. Of heb je er net wat op zitten spuiten?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport zondag 19 februari 2017 @ 22:23:11 #134
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169014467
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 22:04 schreef Zelfscanner het volgende:
Is het ergens te zien of de 8636 morgen in de dienst zit? O-)
Als je de verbouwde bedoelt? Die zal morgen wel weer van en naar Enkhuizen pendelen
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 19 februari 2017 @ 22:24:51 #135
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_169014526
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 22:06 schreef James1988 het volgende:
Waarom specifiek de 8636? Die is nog niet verbouwd. :P
Oeps. 8637 natuurlijk :P

quote:
14s.gif Op zondag 19 februari 2017 22:23 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Als je de verbouwde bedoelt? Die zal morgen wel weer van en naar Enkhuizen pendelen
:Y Even voor de eigen fotocolletie w/
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 19 februari 2017 @ 22:37:11 #136
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_169014941
quote:
3s.gif Op zondag 19 februari 2017 20:54 schreef Duvel het volgende:

[..]

Is geen eis van ILT, maar komt uit de TSI PRM.
praat is normaal
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 19 februari 2017 @ 22:42:07 #137
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_169015094
quote:
14s.gif Op zondag 19 februari 2017 22:23 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Als je de verbouwde bedoelt? Die zal morgen wel weer van en naar Enkhuizen pendelen
Die doet niet anders, tenzij hij defect is :P Maar de 9404 komt ook binnen afzienbare tijd op de baan. Misschien morgen al? Who knows.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 19 februari 2017 @ 22:44:58 #138
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169015196
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 22:42 schreef Claude_Viole het volgende:

[..]

Die doet niet anders, tenzij hij defect is :P Maar de 9404 komt ook binnen afzienbare tijd op de baan. Misschien morgen al? Who knows.
neuh. Die gaat als ie gereed is vermoedelijk eerst nog even langs Onnen/Leidschendam/Maastricht*

doorhalen wat niet van toepassing is
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_169015601
quote:
3s.gif Op zondag 19 februari 2017 20:54 schreef Duvel het volgende:

[..]

Is geen eis van ILT, maar komt uit de TSI PRM.
Ah, dus daar staat in dat ICR bij de hernieuwde toelating die pijltjes mag hebben en VIRM bij hernieuwde toelating niet?

Laat ik het zo zeggen: ondanks dat ik niet al die documenten heb gelezen, lijkt het mij sterk dat het er zo in staat.
Ergo: het gaat om de interpretatie van de inspectie voor de toelating van de betreffende materieel en er is voor VIRM een andere afweging gemaakt dan voor de toelating van het ICR materieel, wellicht op basis van de leeftijd van het materieel en de verwachting van de resterende levensduur.

[ Bericht 26% gewijzigd door MTL op 19-02-2017 23:07:41 ]
  zondag 19 februari 2017 @ 23:01:34 #140
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_169015676
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2017 22:58 schreef MTL het volgende:

[..]

Ah, dus daar staat in dat ICR bij de hernieuwde toelating die pijltjes mag hebben en VIRM bij hernieuwde toelating niet?
Weet ik niet, ik lees geen TSI's voor mijn plezier.

http://eur-lex.europa.eu/(...)X:32014R1300&from=EN

OK, 4.2.2.3.2, lid 3: "Alle buitendeuren moeten aan de buitenkant als zodanig gemerkt zijn en contrasteren met de rest van de zijwand van het voertuig."

In par. 2.3.2 van de Application Guide (http://www.era.europa.eu/(...)000_NL_TRA_Final.pdf) vind je wat contrasteren dan precies inhoudt.

[ Bericht 9% gewijzigd door Duvel op 19-02-2017 23:08:20 ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator zondag 19 februari 2017 @ 23:02:39 #141
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169015698
quote:
14s.gif Op zondag 19 februari 2017 22:44 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

neuh. Die gaat als ie gereed is vermoedelijk eerst nog even langs Onnen/Leidschendam/Maastricht*

doorhalen wat niet van toepassing is
Allemaal natuurlijk. IJzerschuiven ftw *O*
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 19 februari 2017 @ 23:06:18 #142
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_169015793
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2017 23:02 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Allemaal natuurlijk. IJzerschuiven ftw *O*
En natuurlijk 'Kijk deze nieuwe trein eens :7 '
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  Redactie Frontpage / Sport zondag 19 februari 2017 @ 23:09:00 #143
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169015880
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2017 23:02 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Allemaal natuurlijk. IJzerschuiven ftw *O*
Is met ICM bijvoorbeeld ook gebeurd. Een soort van nacontrole en regulier onderhoud voordat de boel weer de baan op gaat.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport zondag 19 februari 2017 @ 23:22:48 #144
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_169016141
Aangezien er maar liefst drie goederentreinen achter elkaar onderweg waren naar Bad Bentheim ben ik ook op deze vrije zondag maar even naar Oldenzaal gereden.

Bij de Zandsteenweg kwam als eerste de Captrain 1619 voorbij, met aan de haak twee rongenwagens beladen met glas en een sleep VTG-graanwagens. Het glas is vanaf de Kijfhoek via Brabant en Utrecht naar Amersfoort gebracht, waar de sleep graanwagens (de afvoer uit Barneveld) is aangehaakt. In Bad Bentheim is de trein overgenomen door een 185'er van ITL. Deze loc had op zijn beurt weer lege rongenwagen meegebracht die door de 1619 meegenomen werden naar Corus in Beverwijk.

Na Captrain was het een klein half uurtje later de beurt aan HSL Logistik, waarvan de Nederlandse tak alleen nog de 1832 heeft als locomotief voor op de hoofdlijn. Met een stookolietrein vanuit Oss is de loc op weg naar Bad Bentheim, waar de trein zo'n drie uur later nog niet was gearriveerd. De trein is dus op station Oldenzaal aan de kant gezet.

Zoals vrijwel elke zondag was ook vandaag Captrain weer onderweg met een beladen autotrein richting Bad Bentheim, vandaag met loc 1621 als tractie. In deze richting is veruit het grootste deel van de autotreinen juist onbeladen, maar de rustdag is hier een uitzondering op. De trein ging in Oldenzaal zo'n anderhalf uur aan de kant: vanuit Duitsland was de retourlading nog onderweg, en Bad Bentheim stroomt snel vol.

Bij station Bad Bentheim stond deze 'mooie' Oost-Duitse locomotief te wachten op zijn volgende inzet. Het is de 155 078-9, die na overbodig te zijn geworden bij DB Schenker in december 2013 terecht kwam bij de Leipziger Eisenbahnverkehrsgesellschaft. Op de achtergrond komt NS-loc 1761 voorbij, die staat te wachten tot hij de Intercity vanuit Berlijn naar Amsterdam Centraal mag gaan trekken.

Hoewel de bronnen mij vandaag meldden dat er een Noorse BM73 overgebracht zou worden was deze drie uur na de geplande aankomsttijd in Bad Bentheim nog nergens te bekennen. Net op het moment dat ik naar huis reed en nog één blik wierp naar het station zag ik iets aparts achter wat graanwagens langs schuiven. Een nadere blik leerde mij dat het om het verwachtte Noorse treinstel ging, dus ik draaide snel om en racete naar de andere kant van station Bad Bentheim (wat best nog een omweg was met een afgesloten stationstunnel). Railpool-loc 186 689-7 had de NSB 73 002 naar Bad Bentheim gesleept en wordt weldra ontdaan van zijn zware sleepkoppeling. Die koppeling wordt vervolgens weer op de volgende loc bevestigd.

Terwijl de Duitse loc werd ontdaan van zijn sleepkoppeling kwam de Captrain 1621 binnen met Gefco-autowagens vanuit Oldenzaal. Nadat de Railpool 185 689-7 plaats gemaakt had mocht de Nederlandse loc plaatsnemen voor het treinstel, waar als eerste de sleepkoppeling werd aangebracht, Daarna was het een kwestie van koppelen, een remproef nemen en wachten op een pad naar Haarlem. Tijdens die laatste fase werd in het laatste licht van de dag deze foto gemaakt.

[ Bericht 3% gewijzigd door dennistd op 19-02-2017 23:33:59 ]
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 19 februari 2017 @ 23:28:40 #145
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_169016249
quote:
14s.gif Op zondag 19 februari 2017 22:44 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

neuh. Die gaat als ie gereed is vermoedelijk eerst nog even langs Onnen/Leidschendam/Maastricht*

doorhalen wat niet van toepassing is
Zal wel Onnen zijn dan!
pi_169016353
Ik zag zaterdag een blauw-geel treintje met een logo van NMBS staan bij Onnen. Ongeveer zo ver als kan van de werkplaats, dichtbij de spoorbrug.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 19-02-2017 23:35:51 ]
  Redactie Sport zondag 19 februari 2017 @ 23:36:02 #147
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_169016380
Dat zal een ICR-stam geweest zijn voor de Benelux. Alle ICR-rijtuigen krijgen volwielen (ipv wielen met wielbanden) en dat gebeurt in Onnen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport zondag 19 februari 2017 @ 23:36:44 #148
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_169016392
quote:
14s.gif Op zondag 19 februari 2017 22:44 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

neuh. Die gaat als ie gereed is vermoedelijk eerst nog even langs Onnen/Leidschendam/Maastricht*

doorhalen wat niet van toepassing is
De 9411 en 9404 staan op de Zaanstraat, de 8637 op de Watergraafsmeer.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_169016407
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 23:36 schreef dennistd het volgende:
Dat zal een ICR-stam geweest zijn voor de Benelux. Alle ICR-rijtuigen krijgen volwielen (ipv wielen met wielbanden) en dat gebeurt in Onnen.
Bedankt, leuke info :)
pi_169016624
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2017 22:24 schreef Zelfscanner het volgende:

[..]

Oeps. 8637 natuurlijk :P

[..]

:Y Even voor de eigen fotocolletie w/
zo kom je nooit bij het spoor
  Redactie Frontpage / Sport zondag 19 februari 2017 @ 23:51:52 #151
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169016641
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 23:28 schreef Claude_Viole het volgende:

[..]

Zal wel Onnen zijn dan!
Ik meen dat de viertjes in de 9400 serie onderhoud krijgen in Maastricht. De viertjes uit de lage 9500 serie zaten volgens mij in Leidschendam en zijn als het goed is nu in Onnen in onderhoud waar ook de rest van het VIRM onderhoud krijgt.

DDZ gaat over niet al te lange tijd ook van Leidschendam naar Onnen.

Leidschendam concentreert zich dan op het sprintermaterieel SGM, SLT en SNG.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator maandag 20 februari 2017 @ 00:05:57 #152
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169016846
quote:
14s.gif Op zondag 19 februari 2017 23:51 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Leidschendam concentreert zich dan op het sprintermaterieel SGM, SLT en SNG.
En Flirt?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport maandag 20 februari 2017 @ 00:07:36 #153
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169016869
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2017 00:05 schreef derLudolf het volgende:

[..]

En Flirt?
Maastricht en die zes van Gouda-Alphen in Leidschendam.

Was nog vergeten te zeggen dat de Arriva-treinen van Dordrecht - Geldermalsen ook regelmatig in Leidschendam staan voor service
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 20 februari 2017 @ 01:34:14 #154
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_169017719
quote:
10s.gif Op zondag 19 februari 2017 23:50 schreef Maegrim het volgende:

[..]

zo kom je nooit bij het spoor
:( ;(
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_169019262
De NMBS snapt geloof ik niet helemaal het principe van een tienrittenkaart. Ik wilde zo'n ding kopen voor het traject Brussel Antwerpen, een abonnement zou zich niet lonen omdat ik maximaal één keer per week zou moeten gaan.

Wat bleek die tienrittenkaart echter te kosten? Exact de prijs van 10 enkeltjes 8)7 Ik heb dus maar een Rail Pass gekocht uiteindelijk :')
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 20 februari 2017 @ 09:32:10 #156
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_169019292
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2017 09:30 schreef J.B. het volgende:
De NMBS snapt geloof ik niet helemaal het principe van een tienrittenkaart. Ik wilde zo'n ding kopen voor het traject Brussel Antwerpen, een abonnement zou zich niet lonen omdat ik maximaal één keer per week zou moeten gaan.

Wat bleek die tienrittenkaart echter te kosten? Exact de prijs van 10 enkeltjes 8)7
Is zeer logisch voor Belgen :Y Het voordeel zit hem erin dat je negen keer minder in de rij bij het loket hoeft te staan. Het is daar nog 1950 snapje :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_169019601
Binnenkort ga ik een weekend naar Muenchen, heen trein en terug met het vliegtuig. Op mijn treintickets, geboekt via NS international, staat dat ik gebruik mag maken van alle regionale treinen in Duitsland. Betekend dat dat ik met die tickets gebruik mag maken van de S/U-bahn tussen Hbf en mijn hotel, en naar het vliegveld?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator maandag 20 februari 2017 @ 10:20:31 #158
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169020007
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 09:52 schreef Jappie111 het volgende:
Binnenkort ga ik een weekend naar Muenchen, heen trein en terug met het vliegtuig. Op mijn treintickets, geboekt via NS international, staat dat ik gebruik mag maken van alle regionale treinen in Duitsland. Betekend dat dat ik met die tickets gebruik mag maken van de S/U-bahn tussen Hbf en mijn hotel, en naar het vliegveld?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als op je kaartje München Hbf als eindpunt staat mag je niet dan nog verder. Sowieso alleen op de dag dat op je ticket staat, dus er mee naar het vliegveld kan niet.

Het betekend dat je mag kiezen Fernverkehr (IC/EC/ICE) enerzijds of dat je het hele traject met stop- en sneltreinen mag doen.

Voor Fernverkehr heb je hopelijk een zitolaatsreservering gemaakt?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_169020199
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2017 10:20 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Als op je kaartje München Hbf als eindpunt staat mag je niet dan nog verder. Sowieso alleen op de dag dat op je ticket staat, dus er mee naar het vliegveld kan niet.

Mijn ticket is geldig op zowel zaterdag als zondag, wel is hij alleen geldig op de ICE Utrecht-Mannheim(vertrek 8.33 op zaterdag) en Mannheim-München (vertrek 12.30), dit zonder zitplaatsreservering want daar ben ik te gierig voor.

De eindbestemming is München in het algemeen, dus niet München Hbf, het lijkt me dat dit betekend dat je naar elk station in München kan reizen
pi_169020258
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 10:31 schreef Jappie111 het volgende:

[..]

Mijn ticket is geldig op zowel zaterdag als zondag, wel is hij alleen geldig op de ICE Utrecht-Mannheim(vertrek 8.33 op zaterdag) en Mannheim-München (vertrek 12.30), dit zonder zitplaatsreservering want daar ben ik te gierig voor.

De eindbestemming is München in het algemeen, dus niet München Hbf, het lijkt me dat dit betekend dat je naar elk station in München kan reizen
Nee, want dan had je via db nog een cityticket moeten kopen. U bahn is ook weer een aparte vervoerder.
pi_169020270
Ik zou als ik jou was nog even een zitplaatsreservering maken, die treinen zijn loeidruk en dat eind staan lijkt mij niet zo prettig.
pi_169021114
Dit zijn de mogelijke oorzaken van de treinontsporing in Leuven.

Zaterdag ontspoorde een passagierstrein net buiten het station van Leuven. Hoe dat is kunnen gebeuren, is voorlopig nog niet duidelijk. Pas tegen het einde van de week maken de deskundigen een eerste rapport op. Maar volgens een ingenieur die anoniem wil blijven is het duidelijk "dat de spoorwissel was veranderde toen de trein er al over reed." Het probleem met de wissel heeft vier mogelijke oorzaken.
"Het is duidelijk dat de wissel pas veranderde toen de trein er al over reed", zegt een ingenieur die anoniem wil blijven. "Dat kan je aflezen van de luchtfoto's." Gevolg: de trein reed op twee sporen tegelijk en was zo gedoemd te crashen.

"Ik kan formeel zeggen dat het technisch onmogelijk was dat de wissel heeft bewogen", spreekt woordvoerder Frédéric Petit de ingenieur tegen. Infrabel ontkent ten stelligste dat de wissel in kwestie bewogen heeft. "Dat blijkt ook uit de controle van de wissel na het ongeval. De wissel bevond zich in de juiste en normale stand", aldus woordvoerder Petit.

Een probleem met de wissel, zou door vier mogelijke oorzaken verklaard kunnen worden: te hoge snelheid, de machinist negeerde een rood licht, een hapering in het mechanisme of sabotage. Volgens het parket worden alle pistes onderzocht. Pas eind deze week maken de experts een eerste verslag op. De machinist wordt voorlopig niets ten laste gelegd. De balans van het ongeval: 1 dode en 3 zwaargewonden

http://www.hln.be/hln/nl/(...)ring-in-Leuven.dhtml
  maandag 20 februari 2017 @ 12:03:10 #163
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_169021770
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 10:36 schreef b2py het volgende:
Ik zou als ik jou was nog even een zitplaatsreservering maken, die treinen zijn loeidruk en dat eind staan lijkt mij niet zo prettig.
zijn twee treinstellen om 8.33 lijkt me erg stug dat je dan moet staan.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  maandag 20 februari 2017 @ 12:05:52 #164
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_169021831
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2017 10:35 schreef MCH het volgende:

[..]

Nee, want dan had je via db nog een cityticket moeten kopen. U bahn is ook weer een aparte vervoerder.
Nee, ticket Mannheim - Munchen is een ticket met City, dus wel geldig in U-bahn, af Utrecht zou het zo zijn, nu niet als hij/zij een los treinkaartje voor het tweede stuk heeft.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_169021858
Het stuk Mannheim-Stuttgart was zowel met ICE als met IC de afgelopen keren afgeladen vol, op één keer na en dat was denk ik omdat het 22:00 was.
Bier.
pi_169021866
quote:
3s.gif Op maandag 20 februari 2017 12:05 schreef bork het volgende:

[..]

Nee, ticket Mannheim - Munchen is een ticket met City, dus wel geldig in U-bahn, af Utrecht zou het zo zijn, nu niet als hij/zij een los treinkaartje voor het tweede stuk heeft.
Dan is dat heel onduidelijk aangegeven op het kaartje anders had vraagsteller het wel gesnapt denk ik. Tot en met de derde komma snap ik je bericht trouwens, van de rest snap ik geen zak.
pi_169021893
quote:
3s.gif Op maandag 20 februari 2017 12:05 schreef bork het volgende:

[..]

Nee, ticket Mannheim - Munchen is een ticket met City, dus wel geldig in U-bahn, af Utrecht zou het zo zijn, nu niet als hij/zij een los treinkaartje voor het tweede stuk heeft.
Dat staat toch gewoon op het ticket normaliter?
Bier.
pi_169021932
Volgens het internet heeft bork gelijk aangezien er geen Hbf achter het doelstation staat en is het in heel München City geldig. Dat betekent dus ook het vliegveld want dat valt er binnen.
Bier.
pi_169023052
quote:
3s.gif Op maandag 20 februari 2017 12:03 schreef bork het volgende:

[..]

zijn twee treinstellen om 8.33 lijkt me erg stug dat je dan moet staan.
Verder in Duitsland wellicht
pi_169023307
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2017 13:12 schreef b2py het volgende:

[..]

Verder in Duitsland wellicht
Hangt er vanaf of het het beginpunt is. Er zitten in ICE's en IC's altijd bakken waar stoelen niet gereserveerd kunnen worden, net als er altijd stoelen zijn voor BahnCard 100 reizigers. Als je op het beginpunt van de trein instapt is de kans redelijk groot dat je een leuke zitplaats kan krijgen, maar ik heb ook wel eens gestaan van Düsseldorf tot Mannheim in een dubbele ICE. Tegen de tijd dat ik in Mannheim was was ik daar wel heel erg klaar mee :P
Bier.
pi_169023915
Dat dacht ik, en zo'n reservering kost wat, vier euro ofzo?
pi_169024290
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 14:09 schreef b2py het volgende:
Dat dacht ik, en zo'n reservering kost wat, vier euro ofzo?
Recentelijk kreeg ik ze er gratis bij maar misschien was dat omdat ik 1e klas boekte?
Bier.
  maandag 20 februari 2017 @ 14:40:28 #173
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_169024484
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 14:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Recentelijk kreeg ik ze er gratis bij maar misschien was dat omdat ik 1e klas boekte?
yep, eerste klas is inclusief reservering, iets meer dan een jaar al geloof ik, is dat nu zo.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  maandag 20 februari 2017 @ 14:41:56 #174
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_169024514
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 14:09 schreef b2py het volgende:
Dat dacht ik, en zo'n reservering kost wat, vier euro ofzo?
4,50 euro, binnenkort is er ook de mogelijkheid om op regionale treinen te reserveren btw.

https://www.bahn.de/p/view/angebot/sitzplatzreservierung/
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Sport maandag 20 februari 2017 @ 15:02:05 #175
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_169024884
En volgens mij is het tegenwoordig 4,50 per reis, in het verleden was het dacht ik 4,50 per trein.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 20 februari 2017 @ 15:27:54 #176
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_169025423
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 15:02 schreef dennistd het volgende:
En volgens mij is het tegenwoordig 4,50 per reis, in het verleden was het dacht ik 4,50 per trein.
Dat dacht ik ook ja.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 20 februari 2017 @ 16:42:50 #177
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_169026710
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 10:31 schreef Jappie111 het volgende:
daar ben ik te gierig voor.
Schrap dan eerst die vliegreis terug maar 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator maandag 20 februari 2017 @ 16:45:31 #178
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169026793
quote:
10s.gif Op maandag 20 februari 2017 16:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Schrap dan eerst die vliegreis terug maar 8)7
Of juist niet. Voor München ben je volgens mij aangewezen op een fatsoenlijke maatschappij (Lufthansa/KLM), retourticket is dan vaak gratis. In elk geval goedkoper dan een treinticket.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator maandag 20 februari 2017 @ 16:58:44 #179
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169027080
¤140 of ¤160 met Lufthansa resp. KLM inclusief ruimbagage.

Met de trein vanaf ¤99 enkele reis.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_169027919
quote:
10s.gif Op maandag 20 februari 2017 16:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Schrap dan eerst die vliegreis terug maar 8)7
Vlieg terug met Transavia, heb 35 euro betaalt voor een enkeltje. Trein kost 39 euro, en ik ben een paar uur minder kwijt aan het reizen
pi_169028032
Bedankt voor de reacties allemaal! Volgens de site van DB is het zo dan bij een reis met Fernverkehr van minimaal 100 km er een cityticket is inbegrepen. Voor münchen is dat city-ticket alleen geldig in het Innenraum, dus voor het vliegveld zou ik helaas een los kaartje moeten kopen, maar het is bruikbaar voor de reis tussen het Hbf en mijn hotel.
  maandag 20 februari 2017 @ 18:04:29 #182
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169028181
De 2938 heeft een bijzonder zwarte kop atm. Toch wel apart dat die gewoon mag rijden, voldoet natuurlijk totaal niet aan de richtlijnen.
So we just called him Fred
pi_169028227
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2017 16:58 schreef derLudolf het volgende:
¤140 of ¤160 met Lufthansa resp. KLM inclusief ruimbagage.

Met de trein vanaf ¤99 enkele reis.
:N

al vanaf 39 euro via bahn.de
  Redactie Sport maandag 20 februari 2017 @ 18:09:24 #184
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_169028253
Er is geen regel meer voor de zichtbaarheid op het front. De regel van een wit of geel vlak van minstens een vierkante meter is een paar jaar terug geschrapt.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 20 februari 2017 @ 18:10:35 #185
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169028274
Ik loop weer eens achter :+
So we just called him Fred
  maandag 20 februari 2017 @ 19:11:39 #186
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_169029562
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 17:51 schreef Jappie111 het volgende:

[..]

Vlieg terug met Transavia, heb 35 euro betaalt voor een enkeltje. Trein kost 39 euro, en ik ben een paar uur minder kwijt aan het reizen
Vliegveld ligt niet handig daar, je bent wel ff onderweg afhankelijk van de locatie in de stad zelf, ben vorige week op Innsbruck gevlogen, ritje met de bus naar hotel centrum, iets meer dan 20 minuten :) toen na 2 dagen met Railjet naar Salzburg en daar met de bus, bij mijn hotel in 25 minuten naar vliegveld, perfect. Ik had ook nog geluk, de beide bussen stopten vlakbij mijn hotel *O* *O* .
En ik zat in Salzburg op kruipafstand van die Weisse en in Innsbrruck op kruipafstand van Theresienbräu >:) :o :P
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  maandag 20 februari 2017 @ 22:48:16 #187
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_169035698
Wisten jullie dat naar alle waarschijnlijk de Pimpel over een aantal jaren nieuwe rijtuigen krijgt en dat het ook nog wel eens zo zou kunnen zijn dat er nieuwe loc's gaan komen?
  maandag 20 februari 2017 @ 22:49:34 #188
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_169035732
Dat gerucht heb ik al een tijdje horen rondzingen. DB Fernverkehr schijnt de voorkeur te geven aan rijtuigen voor internationale treinen omdat die makkelijker in een ander land inzetbaar zijn dan treinstellen.

De bestelling zou wel pas na 2020 worden geplaatst. Om dan ook meteen nieuwe locomotieven te bestellen is logisch, tegen de tijd dat het nieuwe materieel gaat instromen tikt Baureihe 101 de respectabele leeftijd van 30 jaar aan.

[ Bericht 18% gewijzigd door James1988 op 20-02-2017 22:57:30 ]
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 20 februari 2017 @ 23:46:10 #189
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_169037332
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 22:48 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Wisten jullie dat naar alle waarschijnlijk de Pimpel over een aantal jaren nieuwe rijtuigen krijgt en dat het ook nog wel eens zo zou kunnen zijn dat er nieuwe loc's gaan komen?
ICx stellen zouden er toch komen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 20 februari 2017 @ 23:48:56 #190
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_169037391
DB heeft op een gegeven moment de meerstroomvariant van de ICx afbesteld.
  Moderator maandag 20 februari 2017 @ 23:49:03 #191
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169037394
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 20 februari 2017 @ 23:49:05 #192
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_169037395
Zouden, ja. Dat plan is al ergens in 2012 afgeschoten, ICx wordt (zoals het er nu naar uitziet) alleen voor Duits binnenlands verkeer.
  Moderator dinsdag 21 februari 2017 @ 00:14:46 #193
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169037730
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 22:49 schreef James1988 het volgende:
Dat gerucht heb ik al een tijdje horen rondzingen. DB Fernverkehr schijnt de voorkeur te geven aan rijtuigen voor internationale treinen omdat die makkelijker in een ander land inzetbaar zijn dan treinstellen.
Hoe denk je dat die eruit gaan zien? Aangezien veel treinstellen tegenwoordig Jacobsdraaistellen hebben verwacht ik niet dat nieuwe rijtuigen nog wel gewoon twee draaistellen met ieder vier assen gaan hebben. Zal het zoiets als Talgo kunnen worden?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_169038593
Gewoon een rijtuig, DB is nogal Siemens gericht dus iets wat lijkt op Viaggio oid?
  dinsdag 21 februari 2017 @ 07:58:10 #195
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_169038688
Ik verwacht gewoon klassieke rijtuigen, want daarmee ben je het meest flexibel.

Een nadeel van Jacobsdraaistellen is dat je een werkplaats nodig hebt om een bak te kunnen weghalen/toevoegen/uitwisselen. Met klassieke rijtuigen kun je dat overal doen, zelfs tijdens een rit.
  dinsdag 21 februari 2017 @ 08:13:18 #196
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_169038780
Ze gaan nu alle drie de grote bruggen vervangen voor de A27, komt nu spoorlijn Utrecht-Breda weer in beeld?
Er was zelfs sprake dat ze ICE-3 wilden gaan inzetten op Amsterdam - Berlijn toch?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 21 februari 2017 @ 08:17:46 #197
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_169038802
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 22:49 schreef James1988 het volgende:De bestelling zou wel pas na 2020 worden geplaatst. Om dan ook meteen nieuwe locomotieven te bestellen is logisch, tegen de tijd dat het nieuwe materieel gaat instromen tikt Baureihe 101 de respectabele leeftijd van 30 jaar aan.
30 pas, da's nog jong voor E-locs, die kunnen nog wel een tijd langer mee.

quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 00:14 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Hoe denk je dat die eruit gaan zien? Aangezien veel treinstellen tegenwoordig Jacobsdraaistellen hebben verwacht ik niet dat nieuwe rijtuigen nog wel gewoon twee draaistellen met ieder vier assen gaan hebben.
Bij DB Fernverkehr niet hoor, gewoon allemaal draaistellen ook onder het nieuwste spul.
  Moderator dinsdag 21 februari 2017 @ 08:18:13 #198
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169038804
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 08:13 schreef bork het volgende:
Ze gaan nu alle drie de grote bruggen vervangen voor de A27, komt nu spoorlijn Utrecht-Breda weer in beeld?
Er was zelfs sprake dat ze ICE-3 wilden gaan inzetten op Amsterdam - Berlijn toch?
Volgens mij zijn daar onvoldoende ice3m stellen voor. En een hst op een gewone intercity is ook vrij kostbaar.

Enige voordeel wat je hebt is dat er geen locwissel meer nodig is. Ice3m gaat overigens ook al wat jaartjes mee.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 21 februari 2017 @ 08:19:34 #199
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_169038811
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 08:17 schreef ReisT het volgende:

[..]

30 pas, da's nog jong voor E-locs, die kunnen nog wel een tijd langer mee.
Met een revisie, ja.
  dinsdag 21 februari 2017 @ 08:26:52 #200
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169038841
De vingerververs zijn weer bezig in Rotterdam *O*

IC Amsterdam 08.12 +10
IC Den Haag 08.18 +5

Beiden gepland op spoor 9, die naar Amsterdam rijdt op het binnenste spoor door de tunnel, die naar Den Haag op het buitenste. Door de vertragingen komen ze bijna tegelijkertijd in Rotterdam aan.
Dus wat doe je dan? Juist de IC naar Den Haag verplaats je naar spoor 8, zodat de treinen elkaar moeten kruisen.
En wat doe je dan als de IC naar Den Haag eerder is? Juist, die laat je dan wachten op de IC naar Amsterdam.
Dan weet je iig zeker dat de IC naar Den Haag zijn vertraging niet meer in kan lopen en iedereen vertraging heeft. ^O^
So we just called him Fred
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')