ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Niet meer overstappen dan Waddinxveen - Gouda - Amersfoort - Pluskut - Dortmund.
Wanneer ga je?
dinsdag
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
Tijd zat om een route te plannen en een kaartje te kopen. Met de ICE ben je er veel sneller dan via Pluskut, en nog eens goedkoper ook. Of heb je een reden om via Enschede te willen reizen?
Enkeltje voor 29 euro, terwijl je via Enschede 45,80 EUR kwijt bent.
Tijd zat om een route te plannen en een kaartje te kopen. Met de ICE ben je er veel sneller dan via Pluskut, en nog eens goedkoper ook. Of heb je een reden om via Enschede te willen reizen?
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
Op vrijdag 17 februari 2017 16:03 schreef Dr_Flash het volgende: Overigens wat is het idee achter "Dortmund te voet verkennen"? Dortmund is echt een mega-uitgestrekte stad namelijk.
ja snap ik daarom doe ik ook 2 dagen.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
Het is misschien een goed idee om een treintje eerder te nemen van Waddinxveen naar Utrecht, een overstap van 6 minuten tijdens de ochtendspits is wat aan de krappe kant.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
Het is misschien een goed idee om een treintje eerder te nemen van Waddinxveen naar Utrecht, een overstap van 6 minuten tijdens de ochtendspits is wat aan de krappe kant.
daar heb je gelijk in.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
Het is misschien een goed idee om een treintje eerder te nemen van Waddinxveen naar Utrecht, een overstap van 6 minuten tijdens de ochtendspits is wat aan de krappe kant.
Naast al die merken vind je in het intercitysegment de namen Altaria, MD, Arco, Talgo, Intercity en Trenhotel.
In het voorstadsvervoer is het dan weer wat eenvoudiger: Cercanías. Nouja... het netwerk in Catalonië (Barcelona, Girona, Camp de Tarragona) heet Rodalies, rond Valencia staat er 'Rodalia' op de treinen en in Baskenland is het Aldiriak.
Ja, dat helpt niet heel erg nee. Dan heeft Syntus het toch beter voor elkaar: daar is een vaste dienstregeling voor treinvervangend vervoer (lijn 273). Bij elk station is een halte (met rood haltebord) met daarbij ook een haltevertrekstaat. Er zijn zelfs speciale omloopnummers voor de bussen zodat bij elke (gedeeltelijke) stremming de bus de goede bestemmingen toont en er zelfs in- en uitgecheckt kan worden in de bussen ipv op de perrons.
Op zich hebben ze een dienstregeling en ik zag vanmiddag wel een aantal bussen die zich er aan hielden, maar het was kennelijk te veel moeite om een tijdenlijst online te zetten. Ben maar op een andere manier naar CS gereisd.
In het voorstadsvervoer snap ik het nog wel, daar hebben ze gewoon een woord gepakt uit de taal die in die omgeving gebruikt wordt: Cercanías is Spaans voor "omgeving", Rodalies/Rodalia is Catalaans voor hetzelfde woord. (In Catalonië is er nog altijd een sterke drang naar onafhankelijkheid, net als in Baskenland.)
In het IC- en HST-segment zijn ze echter helemaal losgeslagen.
James, jij weet dat wel denk ik. Hoe zit het met reserveringen in Engeland (incl Schotland)? Moet je reserveren, of hoeft dat niet? Ik ga er heen met de BritRail-pass, die is op vrijwel alle treinen geldig. Je kan toch op vrijwel alle treinen stappen zonder reservering?
Er zijn meer steden dan Londen he, ook rond Birmingham of Edinburgh kan het goed druk zijn.
Als je erover twijfelt kun je aan de vervoerder om advies vragen, bijvoorbeeld via Twitter. Die hebben meestal wel een idee of reserveren voor een bepaalde trein aan te bevelen is.
Een paar TOCs: @Virgin_TrainsEC, @northernassist, @TPEassist, @scotrail
Ik kom langs Middlesbrough, Edinburgh, Glasgow, en dan kom ik uiteindelijk een keer in Manchester uit, en zit ik alweer in Harwich. Uit Middlesbrough ga ik pas half 10, zit rond 13u bij Edinburgh, kom later een keer rond 18u (dus wel spits) aan bij Glasgow, een volgende keer Glasgow is pas tegen 21:30, en Manchester is weer een keer rond 14u. Ga nog wel eens na wat de mogelijkheden voor reserveringen zijn, maar denk dat ik het bijna niet ga nodig hebben. Maar waar kan je reserveringen maken dan? Treinreiswinkel heeft al gezegd mij daar nauwelijks bij te kunnen helpen, daar Britse binnenlandse treinen voor hun lastig boekbaar zijn, laat staan een reservering.
Volgens de oude (12-2015) perron- en spoorlengten lijst van Prorail zijn de oude perrons van Amsterdam RAI beide iets meer dan 340 meter lang, oftewel voldoende voor VIRM-12. Ik verwacht dat het nieuwe perron even lang is, juist omdat er eens in de zoveel tijd ruimte nodig is voor VIRM/ICM-12
Was er geen Rail Away trouwens gisteren? Ik bedacht me net dat dat altijd op vrijdagavond was, maar ik kan op npogemist geen aflevering van gisteren vinden. Komt dat nog of was er niks?
Op vrijdag 17 februari 2017 22:15 schreef greavy het volgende: Ik kom langs Middlesbrough, Edinburgh, Glasgow, en dan kom ik uiteindelijk een keer in Manchester uit, en zit ik alweer in Harwich. Uit Middlesbrough ga ik pas half 10, zit rond 13u bij Edinburgh, kom later een keer rond 18u (dus wel spits) aan bij Glasgow, een volgende keer Glasgow is pas tegen 21:30, en Manchester is weer een keer rond 14u. Ga nog wel eens na wat de mogelijkheden voor reserveringen zijn, maar denk dat ik het bijna niet ga nodig hebben. Maar waar kan je reserveringen maken dan? Treinreiswinkel heeft al gezegd mij daar nauwelijks bij te kunnen helpen, daar Britse binnenlandse treinen voor hun lastig boekbaar zijn, laat staan een reservering.