abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_168977228
registreer om deze reclame te verbergen
De kilometerstand of leeftijd van de auto maakt toch helemaal niet uit. Als jij de auto nu zou verkopen dan is iemand anders er weer blij mee. Het gaat om jezelf. Als je de auto zat bent, of gewoon wat anders wil, of geld genoeg hebt voor wat luxers, dan haal je wat nieuws. Boeit het je niet dan blijf je erin rijden. Simpel zat :P

Ik heb zo'n 10 auto's gehad in 10 jaar. Soms ook 2 tegelijk. Niet omdat het moet, maar omdat het kan :) maar daar zaten meerdere auto's tussen boven de 2 ton hoor.
When you are dead, you don't know you are dead. It's only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
pi_168977409
Tja wat is lang? Mij Toyota Corolla E.10 uit 1993 heb ik lang gehad. Gekocht toen hij 8 jaar oud was (in '91 gekocht) en in 2015 ingeruild voor een Peugeot 206. Hij moest de de deur uit, want er kwamen kosten aan en ik wilde kleiner gaan rijden. De gezin situatie liet dat toe (kinderen de deur uit).

Dus wat is lang?
pi_168977417
Sorry 91 moet 2001 zijn.
  zaterdag 18 februari 2017 @ 09:23:47 #54
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_168977625
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
3s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 00:36 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ja en dat zijn dus de mensen die hoofdelijk aansprakelijk zijn voor de hele financiele crisis. Doorgaans dan.
Als er geen mensen zo nieuwe autos kochten was de tweedehandse markt niet existent.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator zaterdag 18 februari 2017 @ 09:27:47 #55
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168977676
quote:
3s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 00:36 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ja en dat zijn dus de mensen die hoofdelijk aansprakelijk zijn voor de hele financiele crisis. Doorgaans dan.
Je geld in een oude sok laten zitten is inderdaad een stuk beter voor de economie.
lebt denn der alte Holzmichl noch?
  zaterdag 18 februari 2017 @ 09:31:18 #56
421960 Sotchi2014
Is echt een vrouw
pi_168977715
Sinds 2009 lang? Pff. Dan noem ik hem nog steeds 'nieuw' :')

Ouders hebben sinds 1995 een mazda 626, was toen 3 jaar oud.

Ikzelf heb wel afgelopen zomer aan een nieuwe moeten geloven, maar als het aan mij had gelegen had ik mijn in 2010 gekochte auto nog jaaaren gehad.
Op maandag 17 oktober 2016 17:20 schreef Danny het volgende:
Sotchi2014 is echt onmisbaar voor FOK!
  zaterdag 18 februari 2017 @ 09:40:51 #57
70357 Hyperdude
Happiness Is a Warm Gun
pi_168977854
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 09:27 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Je geld in een oude sok laten zitten is inderdaad een stuk beter voor de economie.
Als NL-particulier een nieuwe auto kopen.
Dan ben je echt niet lekker. Of masochist.
Bedankt, Mark. :P
#ivorytowerlivesmatter
pi_168978143
Ik heb in 2008 een Saab 96 uit '76 gekocht (en die heb ik nog steeds, maar in wisselende jaren van wel of niet gebruik; nu niet). Hij was toen letterlijk tweedehands en nog dagelijks in gebruik toen ik hem kocht: het oudere vrouwtje van wie ik hem overnam reed er dus al 32 jaar in.

En ik wissel ook pas van auto's als het echt moet. Meestal pas als de onderhoudskosten niet meer kunnen opboksen tegen de aanschaf van een ander, en da's doorgaans alleen in het geval van uitgebreid laswerk.
  zaterdag 18 februari 2017 @ 10:20:35 #59
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_168978347
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 01:49 schreef MissionPhailed het volgende:
Hmm, dus zo beschouwd is het afserveren van een auto omdat ie de 2 ton bereikt heeft puur onderdeel van de consumptiemaatschappij. Opzich helemaal niet verkeerd omdat het de economie stimuleert maar ik heb het idee dat vele auto's hun einde bereiken zonder de volledige potentie qua duurzaamheid te benutten.
Het is eigenlijk veel heftiger. Een auto gaat weg omdat bv een "dynamo" vervangen duurder is dan de auto. Dus doen we de auto weg. :s)
  zaterdag 18 februari 2017 @ 10:34:34 #60
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_168978525
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 10:20 schreef PluggieOD het volgende:

[..]

Het is eigenlijk veel heftiger. Een auto gaat weg omdat bv een "dynamo" vervangen duurder is dan de auto. Dus doen we de auto weg. :s)
Ja, als jouw auto nog maar 600.- waard is en je moet m voor 1200.- laten repareren ben je geld aan het weggooien.
  zaterdag 18 februari 2017 @ 10:47:54 #61
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_168978677
Nu ben je bij de essentie aangekomen van de consumentenmaatschappij. :s)
  zaterdag 18 februari 2017 @ 10:55:02 #62
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_168978759
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 10:47 schreef PluggieOD het volgende:
Nu ben je bij de essentie aangekomen van de consumentenmaatschappij. :s)
Dat de reparatiekosten op een bepaald moment de dagwaarde overstijgen en de auto total loss is, heeft niets te maken met de zgn. "essentie van de consumentenmaatschappij" maar met hoofdrekenen.
  zaterdag 18 februari 2017 @ 10:56:19 #63
70357 Hyperdude
Happiness Is a Warm Gun
pi_168978781
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 10:55 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Dat de reparatiekosten op een bepaald moment de dagwaarde overstijgen en de auto total loss is, heeft niets te maken met de zgn. "essentie van de consumentenmaatschappij" maar met hoofdrekenen.
Juist.
Het is hier geen Cuba. :)
#ivorytowerlivesmatter
pi_168978913
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 22:19 schreef DJSmiley het volgende:
1.9TDI is een prima blokje. Ik heb 'm zelf ook in mijn Octavia liggen.

Wegdoen? Pas als ie grote kosten gaat maken. Tot die tijd kun je niet zo goedkoop rijden. Ding is afgeschreven, dus inruilwaarde is minimaal. Ding is zuinig, die van mij rijd zo'n 1:20 (iets grotere auto dan de Ibiza). Voldoende vermogen (die van mij is 105pk) maar kwam prima de bergpassen in Oostenrijk en Slovenie op.

Ik gok dat je het 2massavliegwiel al vervangen hebt. Tesamen met de aircopomp zijn dat zo'n beetje de meest dure reparaties. Roetfilter hadden ze niet, dus die kan ook niet stuk.

Een vervangende auto met mijn wensen gaat richting de 8-10k minimaal. Ik kan mezelf dat niet rechtvaardigen tov de huidige kar kwa kosten..

Daarbij: De nieuwere auto's zijn vaak 1.6 motoren, of de (veel duurdere) 2.0. Waar ik ook kijk, overal zie je toch wat meer motorproblemen. Op de diverse VAG fora zie je ook topics met kilometervreterstanden. Op uitzonderingen na is de top20 eigenlijk eentonig aangevoerd door de 1.9TDI blokjes van <2008 en enkele 2.0 blokken.
Geeft ook wel wat aan.
Zolang ie (vooral) zn olie en filters tijdig gewisseld krijgt en je m rustig warmrijd is dat aardig onverwoestbaar.

Die van mij zit op de 340k en rijd nog als een zonnetje.

Cosmetisch is ie ook nog netjes, maar voor mij gaat functioneel boven uitstraling.

Overigens: met 130pk/300nm heb je ''m denk ik laten chippen? Mjine is 105pk/270nm uit mn hoofd.

Kwa vervanging zit ik aan een Ford Focus of Volvo S40 te denken, maar dat wordt pas concreet als deze echt kosten gaat maken.
Yep. 2013 en 2014 waren inderdaad duurdere onderhoudsjaren met zaken als massavliegwiel, turboslangen, nieuwe accu, wielophanging kapot (vervelend gat in wegdek in Duitsland meegepikt). Sindsdien lagere kosten. Vorig jaar zelfs maar 900 euro onderhoudskosten gehad, en hoewel 900 euro opzich een stevig bedrag is, is het over een geheel jaar gecombineerd met 0 afschrijving heel gering.

Die 130 pk / 300nm is overigens origineel, gekoppeld aan een 6-bak.
Lick a woolly Mammoth's shitty asshole. Suck a European Bison's spermy nutsack.
pi_168981451
Ik heb een Citroen gehad 10 jaar lang, ooit nieuw gekocht en 155000 km op de teller gezet.

Verkocht en gevolgd via RDW site en pas na 17 jaar verdween deze van de weg dat is best lang voor een Citroen! (Die ik behoorlijk stevig had bereden ja ik was jonger toen Gas erop! ).

Na 1 tussenauto die leuk maar wat duur was een Toyota gekocht van 1 jaar oud waar ik alweer ruim 10 jaar met tevredenheid in rij :D 110.000 km op de teller nu (ja dat is weinig maar klopt) eigenlijk is de auto net ingereden en ik blijf er nog wel een jaar of 5 in rijden kan makkelijk nog geen roest te zien of slijtage te merken.
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_168981476
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 01:54 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik zie 2 ton niet als iets bijzonders.
M'n auto staat nu na 11 jaar op 180.000 maar er is letterlijk nog niets te ontdekken waar je het aan ziet of merkt. Ook niet aan de lak, op wat steenslag na.
Ik vraag me wel af hoe dat gaat met de huidige motoren. Veel vermogen uit een klein motorblok. Voor mijn gevoel moet de motor dan altijd op de top van zijn kunnen presteren, da's bij grotere motoren een stuk minder. Oude Volvo's hebben een groot blok en relatief weinig vermogen en gaan dan meestal ook rustig 4 ton mee. Het zelfde geld voor Amerikanen, ook dikke blokken met relatief weinig vermogen.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zaterdag 18 februari 2017 @ 13:55:13 #67
70357 Hyperdude
Happiness Is a Warm Gun
pi_168981508
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 13:51 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
...een Toyota gekocht van 1 jaar oud waar ik alweer ruim 10 jaar met tevredenheid in rij :D 110.000 km op de teller nu (ja dat is weinig maar klopt) eigenlijk is de auto net ingereden en ik blijf er nog wel een jaar of 5 in rijden...
Heb nog nooit een auto met zo'n lage km. stand gekocht. :D
#ivorytowerlivesmatter
  zaterdag 18 februari 2017 @ 14:42:18 #68
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_168982277
als jij het zegt....
pi_168982493
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 13:52 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Ik vraag me wel af hoe dat gaat met de huidige motoren. Veel vermogen uit een klein motorblok. Voor mijn gevoel moet de motor dan altijd op de top van zijn kunnen presteren, da's bij grotere motoren een stuk minder. Oude Volvo's hebben een groot blok en relatief weinig vermogen en gaan dan meestal ook rustig 4 ton mee. Het zelfde geld voor Amerikanen, ook dikke blokken met relatief weinig vermogen.
Dat is ook mijn 'angst'. Zeker bij een 1.2 opgefokt blokje. Gewoon de statistieken afwachten, op mn gevoel zegt dat die met 200k allang op is, maar ja, soms blijf ik wat in oude gewoontes hangen, terwijl de techniek verder gaat.

De nieuwe eco blokjes zijn recenter, dus dat die nog geen 400k hebben hoeft niet te zeggen dat ze het niet halen, maar simpelweg nog 'te jong' zijn.

Tot nu toe wordt de 200k+ lijst, op een enkele uitzondering na, aangevoerd door de 1.9 en 2.0 TDI blokjes
http://www.skodaforum.nl/(...)ia-ii-rijders.17250/
Vergelijkbare resultaten zie je bij de andere vag auto's, Seat, VW, Audi (zelfde blokken)

Enige nadeel is dat per 2018 of 2019 ofzo de MRB met 15% omhoog gaat, omdat mijn auto nog (net) geen roetfilter heeft.

Kwa onderhoud.. ja, je hebt soms dure reparaties, maar dat vind ik niet perse een afknapper. 2massavliegwiel was 700 eur, maar elke auto heeft zo periodiek wat hogere kosten. Voor een verder betrouwbare auto vind ik dat nog geen heel groot bezwaar.

Incidentele dingen als banden, distributieriem en bijvoorbeeld zoals bij jouw wielophanging kapot tel ik niet helemaal mee in de vergelijking met een andere auto, want daar heb je die kosten ook.

Netto ben ik tot nu toe met <600 eur per jaar klaar, terwijl ik toch 30-35k per jaar rij. Dat vind ik een koopje. Filters doe ik zelf (lucht/interieur/brandstof/olie), dat scheelt ook aardig.
Olie koop ik per 5l (35 eur ofzo), 1x een pompje zodat je zelf de wissels kan doen, filters online bestellen. Dat scheelt ook rustig 100-200 eur per jaar. (kosten materiaal is <50 eur)
  zaterdag 18 februari 2017 @ 15:24:36 #70
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_168982949
Vorig jaar mijn ouwe trouwe VW Boraatje (benzine) na bijna 6 jaar met ruim 3 ton op de teller met pijn in het hart weggedaan. Versnellingsbak zat er bijna doorheen, hij begon olie te zuipen per fles en hij liep wat onregelmatig. Was ook een schadeauto inmiddels dankzij een oud vrouwtje dat "links" en "rood" niet snapte. Begon desondanks steeds zuiniger te rijden, 1 op 14 in de winter met flink doortrappen op de snelweg was geen uitzondering.

Op de ANWB-site staat een Bora met vijf ton op de teller. Enige wat eraan schortte was dat de kabel van de stuurbekrachtiging wat zweette dacht ik.

Heb nu een diesel gekocht ivm de langere houdbaarheid en het vele aantal km dat ik rijd en ik hoop er echt weer minstens 6 jaar in te rijden. Echt onzin om eerder te vervangen als ie lekker en veilig rijdt!
رُبَّاح أو البابون هو جنس من الحيوانات
pi_168983301
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 10:34 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ja, als jouw auto nog maar 600.- waard is en je moet m voor 1200.- laten repareren ben je geld aan het weggooien.
Behalve dat je met een andere auto voor 1200,- niet direct verzekerd bent van jarenlang rijden zonder kosten.

Dan is 1200,- uitgeven voor reparatie aan degene die je al hebt en de in-and-outs van kent wellicht verstandiger.
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
  zaterdag 18 februari 2017 @ 18:09:35 #72
53151 T42
Pinball Wizard
pi_168985355
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 21:18 schreef Sounddragon het volgende:
Ik had een maat die had elke maand een andere.. kocht wat hij tof vond, kwam er na een paar weken achter dat het gras altijd groener lijkt aan de overkant, reed naar een autohandelaar, ruilde hem in- of om en had weer een andere :')
Had iets in de honderd kentekens op zijn naam gehad op zijn 28e.. Die naam kenden ze wel uit hun hoofd bij de verzekeringsmaatschappij, hell, die had zijn eigen archiefkast denk ik _O- _O-
Pas algemene controle gehad politie rdw belasting, de belasting viel het op wat ik op mijn naam had staan en heb gehad 😆
&lt;a href="http://memecrunch.com/meme/BDGZ/taalnazi-tim/image.png"&gt;Klik hier&lt;/a&gt; bij spelfouten in mijn post.
pi_168989157
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 15:56 schreef MissionPhailed het volgende:
Maar ik dwaal af. Ik bezit deze auto nu sinds augustus 2009 en ik vraag me voor de grap af of ik wat dat betreft een extreme uitschieter ben. Kennen jullie ook mensen die zeer lang met dezelfde auto rijden? Of wellicht ben je zlf een langdurige bezitter van een bepaalde auto ... ?
Rij sinds juli 2004 in een 850 T-5R. Toen gekocht met 115dkm op de teller, nu ergens rond de 340dkm. Geen intentie om hem weg te doen.
Heb er naast een Saab 900 cabrio gehad vanaf april 2007 tot april 2016. Ook van ongeveer 115dkm tot aan de 335dkm.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
  zaterdag 18 februari 2017 @ 21:13:45 #74
441609 pechvogel-010
Geboren pechvogel
pi_168989294
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 17:12 schreef Sigaartje het volgende:
Status is tegenwoordig alleen voor Turken en Marokkanen. Die zijn uber-materialistisch.
Niet generaliseren!!! Er bestaat zeker een klein groep Nederlandse- Turken en Marokkanen die graag in patserige auto's rijden net zoals andere groepen dat ook doen, maar het overgrote deel rijdt in een aude bak, als Corsa of een Golf
  zaterdag 18 februari 2017 @ 21:20:13 #75
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_168989451
Pechvogel is het toppunt van generalisatie, Bizar.
  zaterdag 18 februari 2017 @ 21:51:20 #76
441609 pechvogel-010
Geboren pechvogel
pi_168990354
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 21:20 schreef PluggieOD het volgende:
Pechvogel is het toppunt van generalisatie, Bizar.
ik woon in een wijk in een grote stad met zeker 80% van de bewoners van een Marokkaanse, Turkse, en Indo/surinaamse originie is. Het overgrote deel van het wagenpark op straat is +10 jaar oud. Corsa, Renault, Fiat, Golf, Peugot, Mistubuschi, Ford, etc. Hier en daar een luxe Mercedez of een Bmw, een zeer kleine minderheid.
pi_168993147
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 15:24 schreef Qarrad het volgende:
Vorig jaar mijn ouwe trouwe VW Boraatje (benzine) na bijna 6 jaar met ruim 3 ton op de teller met pijn in het hart weggedaan. Versnellingsbak zat er bijna doorheen, hij begon olie te zuipen per fles en hij liep wat onregelmatig. Was ook een schadeauto inmiddels dankzij een oud vrouwtje dat "links" en "rood" niet snapte. Begon desondanks steeds zuiniger te rijden, 1 op 14 in de winter met flink doortrappen op de snelweg was geen uitzondering.

Op de ANWB-site staat een Bora met vijf ton op de teller. Enige wat eraan schortte was dat de kabel van de stuurbekrachtiging wat zweette dacht ik.

Heb nu een diesel gekocht ivm de langere houdbaarheid en het vele aantal km dat ik rijd en ik hoop er echt weer minstens 6 jaar in te rijden. Echt onzin om eerder te vervangen als ie lekker en veilig rijdt!
Hier nog een Bora rijder, rijdt uitstekend. 1.9 TDI gekocht met 200k op de teller en nu inmiddels in een paar jaar naar 380k gereden.
Enige onderhoud dat ik heb gehad is een defecte ABS sensor en een kapotte ophanging van de uitlaat. Verder wat preventief onderhoud zoals de distributieriem. Uiteraard ook wat remblokjes en banden versleten, maar niks noemenswaardig in die 3 jaar.
Nu begint hij helaas wel wat mankementen te vertonen, zoals een lek in de heater core, ratelend geluid in deur (schraapt het glas als ik raam naar beneden doe, weet nog niet precies wat het is), maar verder niks noemenswaardig dus. Zou er zo nog een ton bij rijden, ondanks de leeftijd (18 jaar oud)
  zondag 19 februari 2017 @ 09:41:20 #78
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_168996055
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 23:40 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Hier nog een Bora rijder, rijdt uitstekend. 1.9 TDI gekocht met 200k op de teller en nu inmiddels in een paar jaar naar 380k gereden.
Enige onderhoud dat ik heb gehad is een defecte ABS sensor en een kapotte ophanging van de uitlaat. Verder wat preventief onderhoud zoals de distributieriem. Uiteraard ook wat remblokjes en banden versleten, maar niks noemenswaardig in die 3 jaar.
Nu begint hij helaas wel wat mankementen te vertonen, zoals een lek in de heater core, ratelend geluid in deur (schraapt het glas als ik raam naar beneden doe, weet nog niet precies wat het is), maar verder niks noemenswaardig dus. Zou er zo nog een ton bij rijden, ondanks de leeftijd (18 jaar oud)
Ha, die van mij was op een paar maanden na 18 toen ik hem wegdeed! Erg fijne auto of niet? Wat je eventueel nog kunt verwachten aan onderhoud is de thermostaat (dingetje bij de Bora), iets met een via een metalen plaat overknetterende vonk bij de bougies en de kunststof klemmen van de raampjes, dat je zeg maar je raam opendoet en *ploenk* hoort en vervolgens onvrijwillige airco hebt tot je bij een garage bent :D Allemaal dingen die makkelijk te verhelpen zijn. Enige Bora's die ik nog zie rijden zijn ook diesels geloof ik.
رُبَّاح أو البابون هو جنس من الحيوانات
pi_168997830
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 10:34 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ja, als jouw auto nog maar 600.- waard is en je moet m voor 1200.- laten repareren ben je geld aan het weggooien.
Dat ligt er maar net aan wat je kan terugkopen voor die 600 euro handelswaarde + 1200 euro uitgespaarde reparatiekosten.
En hoe de huidige auto er na die dure reparatie bij staat.

Als je auto helemaal in orde is, maar na 300.000 kilometer is de koppeling versleten, dan is reparatie van de koppeling in de meeste gevallen verstandiger dan voor 1800 euro de ellende van een ander kopen.
pi_168998649
Het woord "investeren" is sowieso niet aan de orde bij auto's, tenzij je een auto hebt die door de jaren heen meer waard wordt.

Je kijkt bij een auto naar de kosten onder de streep.

En dan kan repareren heel goed goedkoper zijn dan iets anders kopen waarvan je maar weer moet afwachten waarom die weg is gedaan.

En dan heb ik het natuurlijk vooral over auto's in de <5000 Euro prijsklasse.
pi_169006780
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 13:52 schreef Kentekenplaat het volgende:

Oude Volvo's hebben een groot blok en relatief weinig vermogen en gaan dan meestal ook rustig 4 ton mee.
Definieer "oud", "groot blok" en "relatief weinig vermogen". Is dat 23 jaar, 2.3 ltr en 240pk?

quote:
Het zelfde geld voor Amerikanen, ook dikke blokken met relatief weinig vermogen.
Maar als een Amerikaan voor 'betrouwbaar' gaat, kiest hij Europees of Japans.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_169007763
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 17:05 schreef Sigaartje het volgende:
Ik vind het wel meevallen. Een beetje auto gaat minstens 20 jaar mee.
Als hij dat niet haalt is hij of Frans of afgeragd.
Een nicht van mij rijd anders nog steeds in een oude peugeot 205 uit begin jaren 90.
  zondag 19 februari 2017 @ 18:59:50 #83
440166 Sigaartje
Iwanius moet terug!!
pi_169007840
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2017 18:56 schreef 111210 het volgende:

[..]

Een nicht van mij rijd anders nog steeds in een oude peugeot 205 uit begin jaren 90.
Ja maar die 205jes staan daar om bekend. Je ziet ze nog steeds..
Acclimateeserder van de bovenste plank
  Moderator zondag 19 februari 2017 @ 19:13:59 #84
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_169008162
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 10:20 schreef PluggieOD het volgende:

[..]

Het is eigenlijk veel heftiger. Een auto gaat weg omdat bv een "dynamo" vervangen duurder is dan de auto. Dus doen we de auto weg. :s)
Op de sloop staan talloze auto's die met een ''simpele'' reparatie gewoon weer vooruit konden, alleen is een koppeling vervangen bij een koekblik van 500 euro de moeite niet waard. Ook niet als de rest van de auto nog goed is.

Best zonde denk ik soms.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_169012174
quote:
7s.gif Op zondag 19 februari 2017 19:13 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Op de sloop staan talloze auto's die met een ''simpele'' reparatie gewoon weer vooruit konden, alleen is een koppeling vervangen bij een koekblik van 500 euro de moeite niet waard. Ook niet als de rest van de auto nog goed is.

Best zonde denk ik soms.
Feitelijk is het dan nog wel de moeite waard. Alleen denken de meeste mensen er anders over.

Zelfs voor iets periodieks als een distributieriem die aan vervanging toe is doen mensen een auto weg.
  Moderator zondag 19 februari 2017 @ 21:29:34 #86
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_169012727
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2017 21:15 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Feitelijk is het dan nog wel de moeite waard. Alleen denken de meeste mensen er anders over.

Zelfs voor iets periodieks als een distributieriem die aan vervanging toe is doen mensen een auto weg.
Ik weet het. Het scheelt in mijn geval veel dat ik alles zelf kan, dan blijft het te doen. Als je alles laat doen is het soms verstandiger om een andere auto te kopen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zondag 19 februari 2017 @ 21:40:06 #87
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_169013112
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 10:34 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ja, als jouw auto nog maar 600.- waard is en je moet m voor 1200.- laten repareren ben je geld aan het weggooien.
Niet als je daardoor weer twee jaar kunt rijden en je met een andere auto in die periode meer kwijt zou zijn aan afschrijving en onderhoud samen. Dus het enige wat je hoeft te doen is even je glazen bol checken. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 19 februari 2017 @ 21:41:45 #88
70357 Hyperdude
Happiness Is a Warm Gun
pi_169013161
Ik doe een auto weg als ik 2 keer ben gestrand.

Op een gegeven moment is een onderstel ook wel op. Een beetje op 80 km. wegen rondtuffen is geen probleem, in de linker Autobahn hangen wordt wel minder leuk dan. Als dan ook nog de koppeling oid.vervangen moet worden, haak ik af. :)
#ivorytowerlivesmatter
  zondag 19 februari 2017 @ 23:42:15 #89
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_169016477
Ik had de 2e versnellingsbak in de gang liggen :P
Paar koppelingsplaten en drukgroepen verder ook.
859 kop zit er ook niet meer op. Onderblok is ook niet meer de zelfde.
Liefde!
  zondag 19 februari 2017 @ 23:46:55 #90
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_169016553
quote:
7s.gif Op zondag 19 februari 2017 19:13 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Op de sloop staan talloze auto's die met een ''simpele'' reparatie gewoon weer vooruit konden, alleen is een koppeling vervangen bij een koekblik van 500 euro de moeite niet waard. Ook niet als de rest van de auto nog goed is.

Best zonde denk ik soms.
Dat is ook het verhaal. Best bizar hoe wij omgaan met de wereld.
  Moderator zondag 19 februari 2017 @ 23:47:03 #91
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169016557
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 23:42 schreef PluggieOD het volgende:
Ik had de 2e versnellingsbak in de gang liggen :P
Paar koppelingsplaten en drukgroepen verder ook.
859 kop zit er ook niet meer op. Onderblok is ook niet meer de zelfde.
Liefde!
Blijft die liefde ook onvoorwaardelijk als je onderhoud bij een autobedrijf moet laten plegen ipv het zelf doen?
lebt denn der alte Holzmichl noch?
  zondag 19 februari 2017 @ 23:47:58 #92
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_169016570
Nee, want dan is het onbetaalbaar Ludolf....
  Moderator maandag 20 februari 2017 @ 00:03:29 #93
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169016808
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 23:47 schreef PluggieOD het volgende:
Nee, want dan is het onbetaalbaar Ludolf....
Hehe, daar heb je helemaal gelijk in.

In het kader daarvan sluiten we het weekend even af met een piraten klassiekertje voor het slapen gaan :W

lebt denn der alte Holzmichl noch?
  maandag 20 februari 2017 @ 00:33:07 #94
53151 T42
Pinball Wizard
pi_169017230
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2017 21:41 schreef Hyperdude het volgende:
Ik doe een auto weg als ik 2 keer ben gestrand.

Op een gegeven moment is een onderstel ook wel op. Een beetje op 80 km. wegen rondtuffen is geen probleem, in de linker Autobahn hangen wordt wel minder leuk dan. Als dan ook nog de koppeling oid.vervangen moet worden, haak ik af. :)
broekie, heb auto's waar al 3x een andere motor in is gegaan
&lt;a href="http://memecrunch.com/meme/BDGZ/taalnazi-tim/image.png"&gt;Klik hier&lt;/a&gt; bij spelfouten in mijn post.
  maandag 20 februari 2017 @ 00:33:42 #95
53151 T42
Pinball Wizard
pi_169017241
quote:
3s.gif Op zondag 19 februari 2017 23:47 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Blijft die liefde ook onvoorwaardelijk als je onderhoud bij een autobedrijf moet laten plegen ipv het zelf doen?
ik gooi de auto dan in de stalling en kijk over een paar jaar weer ;)
&lt;a href="http://memecrunch.com/meme/BDGZ/taalnazi-tim/image.png"&gt;Klik hier&lt;/a&gt; bij spelfouten in mijn post.
  maandag 20 februari 2017 @ 00:40:54 #96
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_169017306
Mensen zoals wij doen het wel.
DSCF0006-2.jpg

Dat kun je niet alleen.

Als je geen hulp hebt kunt je dit niet. 3 dagen zoeken naar een electrisch probleem is 10x totall loss ook.

[ Bericht 9% gewijzigd door PluggieOD op 20-02-2017 00:55:45 ]
pi_169017959
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 00:40 schreef PluggieOD het volgende:
Mensen zoals wij doen het wel.
[ afbeelding ]

Dat kun je niet alleen.

Als je geen hulp hebt kunt je dit niet. 3 dagen zoeken naar een electrisch probleem is 10x totall loss ook.
Waarom niet?

Cilinderkopje van een 16 klepper een koppaking een uitlaatspruitstukpakking V snaar wat is daar nou moeilijk aan?
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_169019736
Om op de vraag van de TS terug te komen. Denk dat het in veel gevallen economisch het gunstigst is om in je oude auto door te blijven rijden. Ook grotere kosten zijn vaak goedkoper dan een andere auto kopen.

Waar het bij mij zelf altijd gaat knagen is als je auto allerlei kleine mankementjes gaat vertonen waar je niet gelijk veel geld aan wilt uitgeven. Wat ik bij vorige auto's heb gehad in die categorie: een foutmelding van het alarmsysteem waar de garage ook niet uitkomt, defecte airco, afgebroken handvat van de achterdeur, lampjes in het dashboard die aldoor kapot gingen, krakende deurhangers, elektrisch raam dat niet meer goed dicht gaat etc. etc. Niet erg genoeg om de auto op af te schrijven, maar wel irritant. En als je eraan begint om het te (laten) repareren weet je al dat er daarna weer een aantal van zulke mankementjes gaan optreden aan andere onderdelen. Dat is bij mij het moment om een oude auto van de hand te doen.
  maandag 20 februari 2017 @ 13:57:20 #99
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_169023703
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 02:30 schreef Stokken_en_stenen het volgende:

[..]

Waarom niet?

Cilinderkopje van een 16 klepper een koppaking een uitlaatspruitstukpakking V snaar wat is daar nou moeilijk aan?
Jij kan dat dus.

Dit is iemand uit Zwolle en iemand uit Zuid Frankrijk, en dan ben je 700+ euro kwijt aan onderdelen en revisie, en met 3 mensen 1 dag bezig. Fulltime.

Normaal persoon gaat die 2000 euro niet betalen, dat is de essentie van hele verhaal.
Ludo zag dat goed, En supervet als jij dat kan.

Ik denk niet dat je zelf veel hebt gesleuteld stokken en stenen.....

En Palomar slaat spijker op kop. Het is bizar. We doen een auto weg omdat we een stekkertje niet kunnen vinden.....
P1010511.jpg
pi_169023875
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 13:57 schreef PluggieOD het volgende:

[..]

Jij kan dat dus.

Dit is iemand uit Zwolle en iemand uit Zuid Frankrijk, en dan ben je 700+ euro kwijt aan onderdelen en revisie, en met 3 mensen 1 dag bezig. Fulltime.

Normaal persoon gaat die 2000 euro niet betalen, dat is de essentie van hele verhaal.
Ludo zag dat goed, En supervet als jij dat kan.

Ik denk niet dat je zelf veel hebt gesleuteld stokken en stenen.....

En Palomar slaat spijker op kop. Het is bizar. We doen een auto weg omdat we een stekkertje niet kunnen vinden.....
[ afbeelding ]
Vroeger veel gesleuteld helaas heb ik geen toegang meer tot de hobbygarage anders was ik wel door blijven sleutelen om nu op straat je onderhoud te doen is ook zoiets..

Maar van alles gedaan hoor van koppelingsplaten vervangen tot (ouderwetsch ik weet het) kleppen stellen aan toe.
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')