abonnement Unibet Coolblue
pi_168959877
Momenteel ben ik bezig om een Powerpoint te verzorgen voor een uitvaart. Het is de bedoeling dat tijdens 2 muzieknummers een presentatie met foto's voorbij komt. Inmiddels heb ik alle foto's uitgezocht en van de nummers de mp3 toegevoegd aan de presentatie, zodat die automatisch begint te spelen zodra de presentatie gestart wordt en door blijft lopen tijdens de gehele presentatie.

Het is echter natuurlijk niet de bedoeling dat er een half nummer ten gehore gebracht wordt OF dat er foto's geskipt worden doordat er te veel zijn voor het nummer. Is het mogelijk om de overgangsduur van de dia's te synchroniseren met de muziek zodat Powerpoint zelf op basis van de duur van die mp3 berekent hoe lang een dia in beeld moet blijven of moet ik dat zelf handmatig instellen?
pi_168959892
handmatig
pi_168959987
Muziekduur gedeeld door het aantal dia's, dan weet je hoeveel seconden een dia mag duren en stel je dat in.
pi_168960048
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 13:46 schreef Piranjavisje het volgende:
Muziekduur gedeeld door het aantal dia's, dan weet je hoeveel seconden een dia mag duren en stel je dat in.
Automatisch is natuurlijk altijd beter maar dan gaan we dit maar doen :D
pi_168960089
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 13:49 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Automatisch is natuurlijk altijd beter maar dan gaan we dit maar doen :D
Ik snap niet helemaal wat je met automatisch bedoelt. Als je instelt hoelang een dia mag duren dan springt die ook automatisch naar de volgende ^O^
pi_168960262
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 13:51 schreef Piranjavisje het volgende:

[..]

Ik snap niet helemaal wat je met automatisch bedoelt. Als je instelt hoelang een dia mag duren dan springt die ook automatisch naar de volgende ^O^
Dat weet ik inderdaad. Maar stel ik heb een mp3 van 3 minuten toegevoegd aan de presentatie en ik heb 45 slides, is er dan een knopje dat PowerPoint zelf ziet "dat zijn dus 4 seconden per slide" en dat dan direct als standaardinstelling voor alle slides gebruikt. En die instelling ook automatisch aanpast als ik toch nog extra slides toevoeg of slides verwijder zodat de presentatie precies in het nummer past.
pi_168960350
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 14:00 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Dat weet ik inderdaad. Maar stel ik heb een mp3 van 3 minuten toegevoegd aan de presentatie en ik heb 45 slides, is er dan een knopje dat PowerPoint zelf ziet "dat zijn dus 4 seconden per slide" en dat dan direct als standaardinstelling voor alle slides gebruikt. En die instelling ook automatisch aanpast als ik toch nog extra slides toevoeg of slides verwijder zodat de presentatie precies in het nummer past.
Ahá op die manier! Die knop ben ik nog niet tegengekomen :)
pi_168961294
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 14:05 schreef Piranjavisje het volgende:

[..]

Ahá op die manier! Die knop ben ik nog niet tegengekomen :)
Dan denk ik dat ik de muziek pas als allerlaatste toevoeg als alle foto's 100% goed zijn en ik het aantal slides weet in plaats van dat ik begin met de muziek.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')