abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 18 oktober 2017 @ 09:15:27 #205
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_174488117
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 17:59 schreef Orbeatle het volgende:

[..]

Ritalin was voor mij ook helemaal geen optie, want alleen de 10mg variant daarvan wordt standaard vergoed en ik moet best een hoge dosis dus zit je de hele dag alleen maar pillen te vreten :'). Concerta is dan een heel goed alternatief!
Maar; Concerta is toch dezelfde 'zooi' als Ritalin? Het is beide methylfenidaat. Of bedoel je er wat anders mee?

Terugkomend nog op de vraag die eerder werd gesteld; ik heb er bewust voor gekozen om het bijna niemand te vertellen. Voor mij was het een persoonlijke doorbraak dat ADHD werd vastgesteld en ik vind het enorm fijn om dat te leren over mezelf en er iets mee te doen. Het beeld wat anderen van je hebben verandert daar niet mee. Zij kennen jou zoals je bent, met ADHD trekjes en al dus wat verwacht je dan eigenlijk ook hè, want anders behandeld worden wil je eigenlijk niet (lijkt me)... Ik zie het dus echt iets al heel persoonlijks, ik wil ondanks de ADHD beter georganiseerd kunnen werken en dat doe ik vooral zelf :s).
(Beetje warrig verhaal misschien zo, maar er zit al een hele werkdag op en ik had net haast en ik heb ADHD :P).
Concerta en Ritalin zijn dezelfde 'zooi' ja. Ik bedoelde dat het een andere uitwerking op mij heeft. Van Ritalin word ik altijd een beetje down zodra het uitwerkt, bij Concerta had ik dat niet en had ik lang niet zoveel bijwerkingen. Daarnaast vond ik het erg handig dat ik maar één keer zo'n pilletje hoefde in te nemen en klaarrrr.
With the stars as her umbrella
pi_174488332
quote:
10s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 09:15 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Concerta en Ritalin zijn dezelfde 'zooi' ja. Ik bedoelde dat het een andere uitwerking op mij heeft. Van Ritalin word ik altijd een beetje down zodra het uitwerkt, bij Concerta had ik dat niet en had ik lang niet zoveel bijwerkingen. Daarnaast vond ik het erg handig dat ik maar één keer zo'n pilletje hoefde in te nemen en klaarrrr.
Uiteindelijk is het allemaal zooi :D. Maar die uitwerking had ik met Ritalin ook en met Concerta niet (of in ieder geval minder, ik vind het nog steeds niet prettig als het is uitgewerkt maar minder heftig dan met Ritalin :s)).

Maar het is inderdaad wel praktischer, al vergeet ik soms wel eens mijn tweede Concertaatje in te nemen :'), en ook m'n herhaling ophalen bij de apotheek lukt me ook vaak nét op de valreep... Wat dat betreft zouden ze voor ADHD medicatie een herinneringen service moeten bieden of zo :P.
pi_174488560
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 17:30 schreef -Miauw- het volgende:
Stomme vraag misschien Broccolitaartje, maar andere medicatie dan? Concerta hoef je maar ;e;en keer per dag in te nemen. Ok, dan kun je het alsnog vergeten, maar ik vond het handiger dan dat gedoe met Ritalin. Wat ik ook nog eens zooi vond trouwens...
Ik ga er voor het gemak vanuit dat je Ritalin slikt :+

En zelf zou ik het niet erg vinden denk ik, een arts met ADHD. Maar wellicht ben ik bevooroordeeld :+
Ik ben al door het hele scala aan methylfenidaat heen, concerta, ritalin, medikinet en equasym zijn hier allemaal langsgekomen :')
Mijn lichaam raakte te gewend aan methylfenidaat, moest steeds meer gaan gebruiken, toen ik van 81 naar 90 mg omhoog moest met de concerta besloten we toch maar iets anders te proberen...

Nu dus dexamfetamine O+ Daar is helaas geen retardpreparaat van, dus dat is dus elke 4 uur weer opnieuw proberen te onthouden die pillen in te nemen :P

Verder heb ik geen slechte ervaringen met dat mensen weten van mn ADHD. Het is dus echt alleen die ene collega die er opeens rare opmerkingen over maakt. De rest van mijn omgeving is juist heel erg geinteresseerd, zeker op de studie natuurlijk.
Ik vind het ook mooi dat ik mensen kn vertellen over ADHD, ik ben heel erg bewust van wat ADHD met de ADHD'er doet, niet alleen uit eigen ervaring, maar ook omdat de rest van de familie het ook allemaal heeft :')
Op de middelbare school had mn afdelingsleider (waar ik de helft van de tijd doorbracht op school, omdat ik alleen maar spijbelde :') ) me gevraagd een soort van "presentatie/vragenuurtje" te doen als een soort van bijscholing voor leraren. Was super leuk.

Het heeft dus echt twee kanten, kennis over ADHD kunnen verspreiden en nare opmerkingen krijgen :')
pi_174488667
quote:
7s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 09:36 schreef Orbeatle het volgende:

[..]

Uiteindelijk is het allemaal zooi :D. Maar die uitwerking had ik met Ritalin ook en met Concerta niet (of in ieder geval minder, ik vind het nog steeds niet prettig als het is uitgewerkt maar minder heftig dan met Ritalin :s)).

Maar het is inderdaad wel praktischer, al vergeet ik soms wel eens mijn tweede Concertaatje in te nemen :'), en ook m'n herhaling ophalen bij de apotheek lukt me ook vaak nét op de valreep... Wat dat betreft zouden ze voor ADHD medicatie een herinneringen service moeten bieden of zo :P.
Ik vond concerta idd ook véél prettiger dan ritalin, als ritalin uitwerkte voelde het gewoon alsof alle chaos die je de hele dag niet had gehad in één keer terug je hoofd in gedumpt werd... Zó kut!

Medicijnen ophalen is hier idd ook wel een dingetje :') sws kom ik altijd veel te laat weer ophalen omdat ik natuurlijk de helft van de tijd mn pillen vergeet in te nemen, of bewust niet inneem omdat ik bijvoorbeeld maar 4 uur college heb.
En dan denk je op werk, in je rugtas, en thuis nog zát pillen te hebben liggen, en dan blijkt er op alle 3 de locaties nog 1 pil te liggen. Dat is samen genoeg voor 4 uur :P
Dan dus maar weer halsoverkop bestellen bij de apotheek en ze nog een paar dagen vergeten op te halen :')
pi_174488703
Dexamfetamine>methylfenidaat
  woensdag 18 oktober 2017 @ 10:02:32 #210
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_174488711
quote:
7s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 09:36 schreef Orbeatle het volgende:

[..]

Uiteindelijk is het allemaal zooi :D. Maar die uitwerking had ik met Ritalin ook en met Concerta niet (of in ieder geval minder, ik vind het nog steeds niet prettig als het is uitgewerkt maar minder heftig dan met Ritalin :s)).

Maar het is inderdaad wel praktischer, al vergeet ik soms wel eens mijn tweede Concertaatje in te nemen :'), en ook m'n herhaling ophalen bij de apotheek lukt me ook vaak nét op de valreep... Wat dat betreft zouden ze voor ADHD medicatie een herinneringen service moeten bieden of zo :P.
Maar zou zo'n service helpen? Ik zou het alsnog vergeten op te halen :+
Ik kreeg mijn Ritalin thuisgestuurd, superrrrr handig was dat zeg :o
With the stars as her umbrella
  woensdag 18 oktober 2017 @ 10:12:21 #211
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_174488894
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 09:51 schreef Broccolitaartje het volgende:

[..]

Ik ben al door het hele scala aan methylfenidaat heen, concerta, ritalin, medikinet en equasym zijn hier allemaal langsgekomen :')
Mijn lichaam raakte te gewend aan methylfenidaat, moest steeds meer gaan gebruiken, toen ik van 81 naar 90 mg omhoog moest met de concerta besloten we toch maar iets anders te proberen...

Nu dus dexamfetamine O+ Daar is helaas geen retardpreparaat van, dus dat is dus elke 4 uur weer opnieuw proberen te onthouden die pillen in te nemen :P

Verder heb ik geen slechte ervaringen met dat mensen weten van mn ADHD. Het is dus echt alleen die ene collega die er opeens rare opmerkingen over maakt. De rest van mijn omgeving is juist heel erg geinteresseerd, zeker op de studie natuurlijk.
Ik vind het ook mooi dat ik mensen kn vertellen over ADHD, ik ben heel erg bewust van wat ADHD met de ADHD'er doet, niet alleen uit eigen ervaring, maar ook omdat de rest van de familie het ook allemaal heeft :')
Op de middelbare school had mn afdelingsleider (waar ik de helft van de tijd doorbracht op school, omdat ik alleen maar spijbelde :') ) me gevraagd een soort van "presentatie/vragenuurtje" te doen als een soort van bijscholing voor leraren. Was super leuk.

Het heeft dus echt twee kanten, kennis over ADHD kunnen verspreiden en nare opmerkingen krijgen :')
Oh dat is wel shit zeg, dat hele scala :{ Dat je er steeds meer van nodig hebt, of lijkt te hebben herken ik ook wel.

Fijn dat je vooral positieve ervaringen hebt wat betreft de reactie van je omgeving.
Die collega van jou :') Mijn omgeving reageert wisselend, toch ook een aantal mensen die het aanstellerij of een hype vindt :+
With the stars as her umbrella
pi_174489233
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 09:51 schreef Broccolitaartje het volgende:

[..]

Ik ben al door het hele scala aan methylfenidaat heen, concerta, ritalin, medikinet en equasym zijn hier allemaal langsgekomen :')
Mijn lichaam raakte te gewend aan methylfenidaat, moest steeds meer gaan gebruiken, toen ik van 81 naar 90 mg omhoog moest met de concerta besloten we toch maar iets anders te proberen...

Nu dus dexamfetamine O+ Daar is helaas geen retardpreparaat van, dus dat is dus elke 4 uur weer opnieuw proberen te onthouden die pillen in te nemen :P

Verder heb ik geen slechte ervaringen met dat mensen weten van mn ADHD. Het is dus echt alleen die ene collega die er opeens rare opmerkingen over maakt. De rest van mijn omgeving is juist heel erg geinteresseerd, zeker op de studie natuurlijk.
Ik vind het ook mooi dat ik mensen kn vertellen over ADHD, ik ben heel erg bewust van wat ADHD met de ADHD'er doet, niet alleen uit eigen ervaring, maar ook omdat de rest van de familie het ook allemaal heeft :')
Op de middelbare school had mn afdelingsleider (waar ik de helft van de tijd doorbracht op school, omdat ik alleen maar spijbelde :') ) me gevraagd een soort van "presentatie/vragenuurtje" te doen als een soort van bijscholing voor leraren. Was super leuk.

Het heeft dus echt twee kanten, kennis over ADHD kunnen verspreiden en nare opmerkingen krijgen :')
Dan is die ene collega van je gewoon een vervelende appelkoek :(. Maar dan is de rest van de mensen in je omgeving ook geïnteresseerd vanwege hun eigen vakgebied en interesses? Dan snap ik het wel :). Ik werk gewoon op een kantoor, daar kan ik er niet vanuit gaan dat er heel veel respect of oprechte interesse is. Ik heb ook geen zin in de "HEB JIJ ADHD? NEEEEEEEEEEEEE!!!! Jochem Myjer heeft dat en die is HEEL druk altijd en dat ben jij niet" discussie en die dan verdedigen en dat allemaal :P.

quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 09:59 schreef Broccolitaartje het volgende:

[..]

Ik vond concerta idd ook véél prettiger dan ritalin, als ritalin uitwerkte voelde het gewoon alsof alle chaos die je de hele dag niet had gehad in één keer terug je hoofd in gedumpt werd... Zó kut!
Dat herken ik wel ja.

quote:
Medicijnen ophalen is hier idd ook wel een dingetje :') sws kom ik altijd veel te laat weer ophalen omdat ik natuurlijk de helft van de tijd mn pillen vergeet in te nemen, of bewust niet inneem omdat ik bijvoorbeeld maar 4 uur college heb.
En dan denk je op werk, in je rugtas, en thuis nog zát pillen te hebben liggen, en dan blijkt er op alle 3 de locaties nog 1 pil te liggen. Dat is samen genoeg voor 4 uur :P
Dan dus maar weer halsoverkop bestellen bij de apotheek en ze nog een paar dagen vergeten op te halen :')
Ik helemaal in paniek toen ik laatst met m'n vriendin op vakantie ging en er in de auto achter kwam dat er in het potje in m'n toilettas nog maar 5 pilletjes zaten... Maar toen bedacht ik me dat ik er ook nog een bijna vol potje in m'n rugzak had zitten die ik toevallig had meegenomen :').
Wat een gedoe allemaal... :D
pi_174489404
quote:
7s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 10:30 schreef Orbeatle het volgende:

[..]

Dan is die ene collega van je gewoon een vervelende appelkoek :(. Maar dan is de rest van de mensen in je omgeving ook geïnteresseerd vanwege hun eigen vakgebied en interesses? Dan snap ik het wel :). Ik werk gewoon op een kantoor, daar kan ik er niet vanuit gaan dat er heel veel respect of oprechte interesse is. Ik heb ook geen zin in de "HEB JIJ ADHD? NEEEEEEEEEEEEE!!!! Jochem Myjer heeft dat en die is HEEL druk altijd en dat ben jij niet" discussie en die dan verdedigen en dat allemaal :P.

Die reactie :D ik ga stuk
Mensen snappen ook niet dat je er heel erg je best voor moet doen om je niet te gedragen zoals Jochem Myjer :')

quote:
Ik helemaal in paniek toen ik laatst met m'n vriendin op vakantie ging en er in de auto achter kwam dat er in het potje in m'n toilettas nog maar 5 pilletjes zaten... Maar toen bedacht ik me dat ik er ook nog een bijna vol potje in m'n rugzak had zitten die ik toevallig had meegenomen :').
Wat een gedoe allemaal... :D
Herkenbaar :')

Moet je trouwens voor ritalin officieel ook een schengenverklaring hebben? Als ik met de auto ofzo op vakantie ga dan sleep ik natuurlijk gewoon mijn hele drugscabinet mee, als we dan gecontroleerd worden en ze vinden het speel ik gewoon de lieve onschuld van "oooh mag dat niet?" *knipper knipper*.
Maar in het vliegtuig durf ik dat écht niet, dan maar op vakantie zonder pillen. Ik kneep hem echt toen ze op heathrow zo'n drugslapje door mn rugzak haalden, terwijl ik de week ervoor nog een platgestampt pilletje onderin had gevonden :D

Nemen jullie je pillen gewoon mee in het vliegtuig?
pi_174489443
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 10:41 schreef Broccolitaartje het volgende:

[..]

Die reactie :D ik ga stuk
Mensen snappen ook niet dat je er heel erg je best voor moet doen om je niet te gedragen zoals Jochem Myjer :')

[..]

Herkenbaar :')

Moet je trouwens voor ritalin officieel ook een schengenverklaring hebben? Als ik met de auto ofzo op vakantie ga dan sleep ik natuurlijk gewoon mijn hele drugscabinet mee, als we dan gecontroleerd worden en ze vinden het speel ik gewoon de lieve onschuld van "oooh mag dat niet?" *knipper knipper*.
Maar in het vliegtuig durf ik dat écht niet, dan maar op vakantie zonder pillen. Ik kneep hem echt toen ze op heathrow zo'n drugslapje door mn rugzak haalden, terwijl ik de week ervoor nog een platgestampt pilletje onderin had gevonden :D

Nemen jullie je pillen gewoon mee in het vliegtuig?
Afgelopen vakantie gingen we met de auto naar Slovenië dus heb ik er niets voor hoeven regelen. Vorig jaar gingen we naar Canada en heb ik wel een hele shitload aan administratie moeten regelen. Brief laten opstellen (geen idee meer bij welke instantie), ondertekenen door de psychiater, opsturen naar buitenlandse zaken, en uiteindelijk was de boel dan geregeld... Uiteindelijk is er nergens iets over gevraagd of wat dan ook, maar ik ben wel zo'n schijterd die het risico niet durft te nemen...
pi_174499989
Hebben jullie dat ook wel eens, dat je een hele tijd eigenlijk best normaal functioneert en weinig last hebt van je klachten en dan ineens is er weer een periode waarin je druk en chaotisch(er) bent ondanks dat je gewoon nog steeds je medicatie gebruikt en er ogenschijnlijk niet echt dingen anders zijn of zijn veranderd...??

Ik merk dat soms aan mezelf dat ik dan toch ineens een stuk meer ADHD-ertje ben. Onrustiger, chaotischer, alles... Merk het ook aan m'n collega's bijvoorbeeld, die vinden me dan ineens weer veel meer recalcitrant (want zo uit het zich voornamelijk bij mij :P) en nadrukkelijk aanwezig.
pi_174505251
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 12:52 schreef Orbeatle het volgende:

[..]

Elk biertje, wijntje, whisy'tje, whatever ander drankje wat je drinkt telt dubbel zeg maar.
Dat is hoe de psychiater het aan mij heeft uitgelegd, en dat kan ik wel onderstrepen.
Als ik weet dat ik een avondje ga drinken neem ik vaak ook geen medicijnen omdat ik dan minder snel last krijg :s). Met medicijnen heb ik dan ook vaak een kater...
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 16:12 schreef Broccolitaartje het volgende:

[..]

De medicijnen worden door dezelfde enzymen afgebroken als alcohol. Daardoor blijft alcohol dus langer in je lichaam, en wordt je mega-snel dronken.

Waar ik zonder medicatie helemaal niet zo snel dronken word, voel ik met pillen het eerste biertje al gelijk best goed :')
Ook altijd de volgende dag spierpijn in mn benen als ik met pillen heb gezopen...
Bedankt voor de antwoorden O+

Maar als je gaat drinken is het advies dus geen ritalin te gebruiken. Slaan jullie dan alleen de laatste dosis over of gebruiken jullie de hele dag niets?

En als je die dag dan niets neemt, ben je dan alsnog gevoeliger omdat je de dagen daarvoor wel ritalin hebt gebruikt of maakt dat geen verschil?
pi_174505405
Ik kan een kroeg niet in zonder medicijnen hoor, dan lig ik na twee uur knock out. :+ Dus ik drink gewoon niet tot weinig.
Your opinion of me is none of my business.
pi_174508550
quote:
14s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 23:51 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

[..]

Bedankt voor de antwoorden O+

Maar als je gaat drinken is het advies dus geen ritalin te gebruiken. Slaan jullie dan alleen de laatste dosis over of gebruiken jullie de hele dag niets?

En als je die dag dan niets neemt, ben je dan alsnog gevoeliger omdat je de dagen daarvoor wel ritalin hebt gebruikt of maakt dat geen verschil?
Als ik weet dat ik 's avonds ga drinken zorg ik ervoor dat ik op z'n laatst om 14:00 mijn medicatie neem. Liefste neem ik die dag totaal niets maar dat is afhankelijk van mijn werk of dat uit komt of niet.

Ik merk dat ik zo'n 8 uur na het nemen van ritalin niet meer gevoelig ben voor alcohol. Heb wel eens 4 uur na laatste inname een biertje gedronken (4 uur is de werkzame tijd) maar toen merkte ik het nog heel erg goed.
Nee.
pi_174509139
quote:
14s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 23:51 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]


[..]

Bedankt voor de antwoorden O+

Maar als je gaat drinken is het advies dus geen ritalin te gebruiken. Slaan jullie dan alleen de laatste dosis over of gebruiken jullie de hele dag niets?

En als je die dag dan niets neemt, ben je dan alsnog gevoeliger omdat je de dagen daarvoor wel ritalin hebt gebruikt of maakt dat geen verschil?
Meestal neem ik dan gewoon de laatste dosis niet. Als ik de hele dag niks neem krijg ik heel erg last van extreme moeheid (afkickverschijnsel), en de dag daarna is het al helemaal erg, dan kan ik echt meer dan 12 uur achter elkaar slapen...

@Orbeatle
Ik heb ook altijd dat het heel erg wisselt hoeveel last ik heb van de adhd. Toen ik nog niet de (anticonceptie)pil gebruikte merkte ik ook heel erg dat het heel erg afhing van hormonen. Nu lijkt het vaak gewoon willekeurig. Ook merk ik dat hoe minder ik slaap hoe drukker ik word. Dus ik probeer toch op tijd in bed te gaan liggen, dan val ik vanzelf in slaap.

Maar soms heb ik ook van die dagen dat ik zelfs helemaal gek van mezelf word, ondanks dat ik mn pillen heb gehad :')
pi_174509764
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 10:25 schreef Broccolitaartje het volgende:

[..]
@Orbeatle
Ik heb ook altijd dat het heel erg wisselt hoeveel last ik heb van de adhd. Toen ik nog niet de (anticonceptie)pil gebruikte merkte ik ook heel erg dat het heel erg afhing van hormonen. Nu lijkt het vaak gewoon willekeurig. Ook merk ik dat hoe minder ik slaap hoe drukker ik word. Dus ik probeer toch op tijd in bed te gaan liggen, dan val ik vanzelf in slaap.

Maar soms heb ik ook van die dagen dat ik zelfs helemaal gek van mezelf word, ondanks dat ik mn pillen heb gehad :')
Fijn, dan ben ik niet de enige... Het is inderdaad zo dat ik dan van mezelf ook doodmoe word. En om me heen zitten mensen alleen maar met hun ogen te rollen :').

Het leven van een ADHD-er. Niet niks!
Je zou er maar mee moeten samenleven ook... M'n vriendinnetje heeft het soms echt zwaar te verduren :@. We gaan nu een heel groot whiteboard-achtig sticker ding op de koelkast deur plakken in de hoop dat ik niet steeds altijd alles vergeet wat ze aan me vraagt :s).
Soort van (twee)wekelijks planning bord ideetje. Ik ben benieuwd of ik dan wel ga stofzuigen en de kattenbak uitschep :P.
  donderdag 19 oktober 2017 @ 11:17:05 #221
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_174510132
quote:
7s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 10:59 schreef Orbeatle het volgende:

[..]

Fijn, dan ben ik niet de enige... Het is inderdaad zo dat ik dan van mezelf ook doodmoe word. En om me heen zitten mensen alleen maar met hun ogen te rollen :').

Het leven van een ADHD-er. Niet niks!
Je zou er maar mee moeten samenleven ook... M'n vriendinnetje heeft het soms echt zwaar te verduren :@. We gaan nu een heel groot whiteboard-achtig sticker ding op de koelkast deur plakken in de hoop dat ik niet steeds altijd alles vergeet wat ze aan me vraagt :s).
Soort van (twee)wekelijks planning bord ideetje. Ik ben benieuwd of ik dan wel ga stofzuigen en de kattenbak uitschep :P.
Ik denk het niet :P. Maar dan kan ik iig zeggen dat het op het bord stond >:).
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_174510256
quote:
17s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 11:17 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Ik denk het niet :P. Maar dan kan ik iig zeggen dat het op het bord stond >:).
}:|
  donderdag 19 oktober 2017 @ 11:24:00 #223
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_174510278
quote:
18s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 11:23 schreef Orbeatle het volgende:

[..]

}:|
Sorry meneer :*.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_174515411
quote:
7s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 10:59 schreef Orbeatle het volgende:

[..]

Fijn, dan ben ik niet de enige... Het is inderdaad zo dat ik dan van mezelf ook doodmoe word. En om me heen zitten mensen alleen maar met hun ogen te rollen :').

Het leven van een ADHD-er. Niet niks!
Je zou er maar mee moeten samenleven ook... M'n vriendinnetje heeft het soms echt zwaar te verduren :@. We gaan nu een heel groot whiteboard-achtig sticker ding op de koelkast deur plakken in de hoop dat ik niet steeds altijd alles vergeet wat ze aan me vraagt :s).
Soort van (twee)wekelijks planning bord ideetje. Ik ben benieuwd of ik dan wel ga stofzuigen en de kattenbak uitschep :P.
Mijn vriend is ook zo geduldig O+ echt, wat zou ik zonder hem moeten!
Dan probeer ik een verhaal te vertellen en raak ik de hele tijd afgeleid en raak ik super gefrustreerd dat ik niet eens meer weet waar ik het over had, en dan is het "Je was wat aan het vertellen over dit..." en dan weet ik het weer. En ook helpen onthouden met alles O+

Echt engelengeduld. Zo fijn :D

En relaties opbouwen binnen een gezin met alleen maar ADHD (op papa na) is ook zo moeilijk he :') Had met mijn moeder afgesproken om samen een speciaal gerecht te maken, komt ze thuis van de boodschappen, "ohja, vergeten"
Daar gaat je moeder-dochter activiteit :P
  donderdag 19 oktober 2017 @ 15:54:13 #225
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_174515842
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 15:35 schreef Broccolitaartje het volgende:

[..]

Mijn vriend is ook zo geduldig O+ echt, wat zou ik zonder hem moeten!
Dan probeer ik een verhaal te vertellen en raak ik de hele tijd afgeleid en raak ik super gefrustreerd dat ik niet eens meer weet waar ik het over had, en dan is het "Je was wat aan het vertellen over dit..." en dan weet ik het weer. En ook helpen onthouden met alles O+

Echt engelengeduld. Zo fijn :D

En relaties opbouwen binnen een gezin met alleen maar ADHD (op papa na) is ook zo moeilijk he :') Had met mijn moeder afgesproken om samen een speciaal gerecht te maken, komt ze thuis van de boodschappen, "ohja, vergeten"
Daar gaat je moeder-dochter activiteit :P
_O-

Oh man :') mijn broertje en ik zijn net zo _O-
With the stars as her umbrella
pi_174515987
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 15:35 schreef Broccolitaartje het volgende:

[..]

Mijn vriend is ook zo geduldig O+ echt, wat zou ik zonder hem moeten!
Dan probeer ik een verhaal te vertellen en raak ik de hele tijd afgeleid en raak ik super gefrustreerd dat ik niet eens meer weet waar ik het over had, en dan is het "Je was wat aan het vertellen over dit..." en dan weet ik het weer. En ook helpen onthouden met alles O+

Echt engelengeduld. Zo fijn :D

En relaties opbouwen binnen een gezin met alleen maar ADHD (op papa na) is ook zo moeilijk he :') Had met mijn moeder afgesproken om samen een speciaal gerecht te maken, komt ze thuis van de boodschappen, "ohja, vergeten"
Daar gaat je moeder-dochter activiteit :P
Haha vet hè :D.
Ik heb dat halverwege een verhaal afgeleid zijn ook, maar dan vaak omdat ik dan een soort van twee totaal verschillende dingen wil vertellen die ineens door elkaar gaan lopen en ik volledig de draad kwijt raak, of zoiets... En dan loop ik gewoon vast en kan ik niks meer uitbrengen. Dat is ook écht frustrerend :').

Mijn moeder heeft ook ADHD (soort van schoolvoorbeeld) maar bij haar is dat nooit vastgesteld. Die heeft daar nooit iets mee gedaan maar ik herken nu zo ontzettend veel dingen van haar die typerend zijn voor ADHD-ers. Daar was inderdaad ook nooit iets mee af te spreken, en nog steeds niet... Die vergeet alles en is nooit op tijd. Heel irritant vond ik dat altijd. Zo irritant dat ik nu eigenlijk nooit ergens te laat ben als ik iets heb afgesproken. Een van de weinige hele typerende ADHD kenmerken die op mij niet van toepassing is 8-) 8-).
pi_174523807
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 00:02 schreef Sarasi het volgende:
Ik kan een kroeg niet in zonder medicijnen hoor, dan lig ik na twee uur knock out. :+ Dus ik drink gewoon niet tot weinig.
Ivm de drukte?

@de rest
Laatste inname overslaan zou dus moeten volstaan.

Ontzettend bedankt voor jullie adviezen!
pi_174524453
quote:
2s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 20:55 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Ivm de drukte?

@de rest
Laatste inname overslaan zou dus moeten volstaan.

Ontzettend bedankt voor jullie adviezen!
Ja, teveel mensen, teveel geluiden, teveel prikkels in het algemeen. Kost me veel teveel energie zonder medicijnen.
Your opinion of me is none of my business.
pi_174544731
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 21:10 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Ja, teveel mensen, teveel geluiden, teveel prikkels in het algemeen. Kost me veel teveel energie zonder medicijnen.
Ah, herken dat ook wel.

Tot op heden nog niet met medicatie in een kroeg geweest (of andere drukke ruimte), maar alcohol werkt voor mij meestal prima gelukkig.
pi_174544753
Heb overigens wel het idee dat mijn concentratie slechter is dan normaal wanneer ritalin is uitgewerkt. Zijn er meer mensen die hier last van hebben, of kan het zo zijn dat dit slechts zo lijkt omdat je concentratie sowieso achteruit gaat door het uitwerken van ritalin?

Heb ook het idee dat ik prikkelbaarder ben als het uit begint te werken.
pi_174544872
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 19:59 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Heb overigens wel het idee dat mijn concentratie slechter is dan normaal wanneer ritalin is uitgewerkt. Zijn er meer mensen die hier last van hebben, of kan het zo zijn dat dit slechts zo lijkt omdat je concentratie sowieso achteruit gaat door het uitwerken van ritalin?

Heb ook het idee dat ik prikkelbaarder ben als het uit begint te werken.
bekend fenomeen.

https://www.additudemag.c(...)-adhd-meds-wear-off/
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 20 oktober 2017 @ 20:24:20 #232
147316 crew  DJMO
#trut
pi_174545177
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 19:59 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Heb overigens wel het idee dat mijn concentratie slechter is dan normaal wanneer ritalin is uitgewerkt. Zijn er meer mensen die hier last van hebben, of kan het zo zijn dat dit slechts zo lijkt omdat je concentratie sowieso achteruit gaat door het uitwerken van ritalin?

Heb ook het idee dat ik prikkelbaarder ben als het uit begint te werken.
hou op schei uit. Ik werd zelf een tikkende tijdbom onder de ritalin, en m'n zoon al niet anders. Die werd gewoon ronduit agressief naar z'n broertjes. Daarom zit ik nu zelf aan de dex, en m'n zoon aan de risperidon (ook wel risperdal) en ik heb werkelijk een ander kind. In plaats van een ontploffend stuk krijsend vuurwerk, heb ik nu een vrolijke stuiterbal die een stuk beter aan te sturen valt.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_174545433
Ja met dex gaat t bij mij ook veel stabieler dan met methylfenidaat

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 20-10-2017 20:36:50 ]
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 23:38:31 #234
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_174550078
Dex of ritalin/methylfenidaat: als ik dacht dat ik gelijk had (statistisch gezien heb ik op zijn minst vaak een pijnlijk punt) dan was ik op oorlogspad. Wellicht omdat je je minder snel van je pad laat brengen.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_174551460
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 20:24 schreef DJMO het volgende:

[..]

hou op schei uit. Ik werd zelf een tikkende tijdbom onder de ritalin, en m'n zoon al niet anders. Die werd gewoon ronduit agressief naar z'n broertjes. Daarom zit ik nu zelf aan de dex, en m'n zoon aan de risperidon (ook wel risperdal) en ik heb werkelijk een ander kind. In plaats van een ontploffend stuk krijsend vuurwerk, heb ik nu een vrolijke stuiterbal die een stuk beter aan te sturen valt.
Was dat toen je nog onder invloed was van ritalin of toen het begon uit te werken?

Zolang het gewoon werkt heb ik nergens problemen mee en merk ik geen bijwerkingen, ik merk alleen een tijdelijke (maar wel hevige) verslechtering zodra het is uitgewerkt.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 21 oktober 2017 @ 06:41:47 #236
147316 crew  DJMO
#trut
pi_174552607
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 00:55 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Was dat toen je nog onder invloed was van ritalin of toen het begon uit te werken?

Zolang het gewoon werkt heb ik nergens problemen mee en merk ik geen bijwerkingen, ik merk alleen een tijdelijke (maar wel hevige) verslechtering zodra het is uitgewerkt.
idd als het uit ging werken. Klotespul. :r
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_174605938
Ben ik vandaag m'n rugzak vergeten mee te nemen naar m'n werk, en daar zitten m'n Concertaatjes in. Dus nu kan ik m'n tweede dosis niet nemen maar ga direct vanuit het werk boodschappen doen.. Dat wordt vast een beproeving :'). Mooi begin van de week!

Einde klaagzang.
pi_174606185
quote:
4s.gif Op maandag 23 oktober 2017 15:47 schreef Orbeatle het volgende:
Ben ik vandaag m'n rugzak vergeten mee te nemen naar m'n werk, en daar zitten m'n Concertaatjes in. Dus nu kan ik m'n tweede dosis niet nemen maar ga direct vanuit het werk boodschappen doen.. Dat wordt vast een beproeving :'). Mooi begin van de week!

Einde klaagzang.
Dat vind ik het ergste dat bestaat. Als het de methylfenidaat net is uitgewerkt om dan in een bomvolle supermarkt rond te lopen. Teveel prikkels, dat kan ik echt niet zonder mijn geluidsdempende koptelefoon met hele rustige muziek op :D
pi_174606283
quote:
2s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 20:55 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Ivm de drukte?

@de rest
Laatste inname overslaan zou dus moeten volstaan.

Ontzettend bedankt voor jullie adviezen!
Precies. Als ik uit ga of bezoek krijg waar er wat biertjes gedronken worden neem ik de laatste van 3 uur niet in, of iets eerder.
Drinken met methylfenidaat vind ik niets aan. Ik word er onrustig en achterdochtig van.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2017 16:02:22 ]
pi_174624442
quote:
14s.gif Op maandag 23 oktober 2017 15:58 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Dat vind ik het ergste dat bestaat. Als het de methylfenidaat net is uitgewerkt om dan in een bomvolle supermarkt rond te lopen. Teveel prikkels, dat kan ik echt niet zonder mijn geluidsdempende koptelefoon met hele rustige muziek op :D
Het was inderdaad niet heel tof... Maar ik had een boodschappenlijstje wat me door de winkel heen loodste :P.
pi_174624743
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 12:55 schreef Orbeatle het volgende:

[..]

Het was inderdaad niet heel tof... Maar ik had een boodschappenlijstje wat me door de winkel heen loodste :P.
Harde struggles
pi_174625036
Ik heb vandaag eerste ADD vaardigheden cursus. 2e keer met de groep. Allemaal (jong)volwassenen die pas op latere leeftijd de diagnose ADHD/ADD hebben gekregen. Vorige keer was de 1e keer en het was een feest van herkenning. Allemaal dezelfde shit waar we tegenaan lopen. Benieuwd of zo'n cursus werkt :Y
pi_174633627
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:20 schreef Monopoly het volgende:
Ik heb vandaag eerste ADD vaardigheden cursus. 2e keer met de groep. Allemaal (jong)volwassenen die pas op latere leeftijd de diagnose ADHD/ADD hebben gekregen. Vorige keer was de 1e keer en het was een feest van herkenning. Allemaal dezelfde shit waar we tegenaan lopen. Benieuwd of zo'n cursus werkt :Y
Ah! Dat heb ik een paar jaar terug ook gehad. Vond ik echt heel tof eigenlijk. Vooral de ervaringen uitwisselen onderling. Ik heb er best wel wat van opgestoken :s).
Succes!!
pi_174676442
Wat vinden jullie nou van al die mensen die, om beter te kunnen studeren, ritalin/dexamfetamine gebruiken? Ik las net weer een artikel erover, en ik weet niet... Ik voel bijna een soort van frustratie ofzo!

Het is bijna alsof ik het ze niet gun ofzo. Ik heb deze medicijnen zó fucking hard nodig om überhaupt iets te kunnen, en zij nemen het om het nóg beter te kunnen.

En dan dit:
quote:
“Omdat ik sinds de pubertijd al moeite heb met concentreren, heb ik een ADHD-test gedaan. Daar kwam niets uit. Aan de ene kant was ik daar blij mee, maar aan de andere kant vond ik het wel moeilijk. Zonder ‘stempel’ ben ik nog steeds iets illegaals aan het doen.”
Sorry, maar ADHD is echt één van de meest overgediagnosticeerde aandoeningen. Als er uit zo'n test komt dat je geen ADHD hebt, dan heb je het niet.

Hier kan ik me zo verschrikkelijk druk om maken soms. Bah!
/frusti :')

Edit: linkje van het artikel:
https://www.npo3fm.nl/nie(...)d-om-te-kunnen-leren

[ Bericht 9% gewijzigd door Broccolitaartje op 26-10-2017 19:32:14 (Linkje!) ]
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 26 oktober 2017 @ 19:34:37 #245
147316 crew  DJMO
#trut
pi_174676544
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 19:31 schreef Broccolitaartje het volgende:
Wat vinden jullie nou van al die mensen die, om beter te kunnen studeren, ritalin/dexamfetamine gebruiken? Ik las net weer een artikel erover, en ik weet niet... Ik voel bijna een soort van frustratie ofzo!

Het is bijna alsof ik het ze niet gun ofzo. Ik heb deze medicijnen zó fucking hard nodig om überhaupt iets te kunnen, en zij nemen het om het nóg beter te kunnen.

En dan dit:

[..]

Sorry, maar ADHD is echt één van de meest overgediagnosticeerde aandoeningen. Als er uit zo'n test komt dat je geen ADHD hebt, dan heb je het niet.

Hier kan ik me zo verschrikkelijk druk om maken soms. Bah!
/frusti :')

Edit: linkje van het artikel:
https://www.npo3fm.nl/nie(...)d-om-te-kunnen-leren
Mjah. Niet om het één of ander, maar toen ik de eerste keer werd getest werd er door de psych gezegd: persoonlijkheidsstoornis maar geen ADHD. Toen ik voor de tweede (en derde keer) werd getest kwam er wel degelijk ADHD uit, met kenmerken van borderline. Het is maar net hoe de onderzoeker de resultaten interpreteert is mijn ervaring :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 26 oktober 2017 @ 19:36:11 #246
147316 crew  DJMO
#trut
pi_174676589
Overigens: om op die quote van je te reageren: als je 'al' sinds de puberteit moeite hebt met concentreren, is er iets anders aan de hand. ADHD is aangeboren en speelt dus al vanaf je vroegste jeugd, niet pas sins sinds de puberteit. Daarin moet ik je wel gelijk geven.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  donderdag 26 oktober 2017 @ 19:41:01 #247
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_174676705
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 19:31 schreef Broccolitaartje het volgende:
Wat vinden jullie nou van al die mensen die, om beter te kunnen studeren, ritalin/dexamfetamine gebruiken? Ik las net weer een artikel erover, en ik weet niet... Ik voel bijna een soort van frustratie ofzo!

Het is bijna alsof ik het ze niet gun ofzo. Ik heb deze medicijnen zó fucking hard nodig om überhaupt iets te kunnen, en zij nemen het om het nóg beter te kunnen.

En dan dit:

[..]

Sorry, maar ADHD is echt één van de meest overgediagnosticeerde aandoeningen. Als er uit zo'n test komt dat je geen ADHD hebt, dan heb je het niet.

Hier kan ik me zo verschrikkelijk druk om maken soms. Bah!
/frusti :')

Edit: linkje van het artikel:
https://www.npo3fm.nl/nie(...)d-om-te-kunnen-leren
Ik vind het best frustrerend.
Je loopt tegen bepaalde dingen aan als ADHD'er, best lastig soms, gebrek aan erkenning veel bewijzen etc. En dan gaan anderen er mee aan de haal :')

Ik klink bitter hè :+
With the stars as her umbrella
pi_174676766
quote:
2s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 19:34 schreef DJMO het volgende:

[..]

Mjah. Niet om het één of ander, maar toen ik de eerste keer werd getest werd er door de psych gezegd: persoonlijkheidsstoornis maar geen ADHD. Toen ik voor de tweede (en derde keer) werd getest kwam er wel degelijk ADHD uit, met kenmerken van borderline. Het is maar net hoe de onderzoeker de resultaten interpreteert is mijn ervaring :')
Ja dat klinkt ook wel als een iets gecompliceerdere casus ;) Bij wat ingewikkeldere problematiek is het soms voor de hand liggend om de concentratieproblemen/onrust onder een andere diagnose te scharen...
Dit meisje daarentegen klaagt over "wel eens niet kunnen concentreren", ja dat heeft iedereen, dat is geen adhd :')

Klote dat het voor jou zo lang heeft geduurd! Waarom hebben ze nog een derde keer getest als ik vragen mag?
pi_174676809
quote:
10s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 19:41 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Ik vind het best frustrerend.
Je loopt tegen bepaalde dingen aan als ADHD'er, best lastig soms, gebrek aan erkenning veel bewijzen etc. En dan gaan anderen er mee aan de haal :')

Ik klink bitter hè :+
Nee ik begrijp het helemaal. Ik was me zó erg aan het opwinden over dat artikel dat ik ff buiten een rondje gelopen heb. Bah!
  donderdag 26 oktober 2017 @ 19:46:15 #250
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_174676857
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 19:44 schreef Broccolitaartje het volgende:

[..]

Nee ik begrijp het helemaal. Ik was me zó erg aan het opwinden over dat artikel dat ik ff buiten een rondje gelopen heb. Bah!
Snap ik ook _O-

Ik word ook helemaal wild van discussies op Facebook over AD(H)D. Ik lees de commentaren onder artikelen niet meer.
With the stars as her umbrella
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 26 oktober 2017 @ 19:50:54 #251
147316 crew  DJMO
#trut
pi_174676949
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 19:42 schreef Broccolitaartje het volgende:

[..]

Ja dat klinkt ook wel als een iets gecompliceerdere casus ;) Bij wat ingewikkeldere problematiek is het soms voor de hand liggend om de concentratieproblemen/onrust onder een andere diagnose te scharen...
Dit meisje daarentegen klaagt over "wel eens niet kunnen concentreren", ja dat heeft iedereen, dat is geen adhd :')

Klote dat het voor jou zo lang heeft geduurd! Waarom hebben ze nog een derde keer getest als ik vragen mag?
Tussen de eerste (persoonlijkheidsstoornis, maar geen ADHD) en tweede test (ADHD) zat een jaar of drie, vier zoiets. Kort na de tweede diagnose verhuisde de ADHD-poli naar heerhugowaard en kon ik bij de reguliere GGZ niet meer in Alkmaar terecht. Toen ik aangaf dat behandeling voor mij dan lastig werd aangezien ik afhankelijk was van openbaar vervoer en schooltijden van de kinderen, kreeg ik het advies een vrijgevestigde psychiater te zoeken. Protocol is gewoon dat ze dan opnieuw een test afnemen. Uit die laatste test kwam dus ADHD met een borderlinesausje en een vleugje autisme.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_174677066
quote:
2s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 19:50 schreef DJMO het volgende:

[..]

Tussen de eerste (persoonlijkheidsstoornis, maar geen ADHD) en tweede test (ADHD) zat een jaar of drie, vier zoiets. Kort na de tweede diagnose verhuisde de ADHD-poli naar heerhugowaard en kon ik bij de reguliere GGZ niet meer in Alkmaar terecht. Toen ik aangaf dat behandeling voor mij dan lastig werd aangezien ik afhankelijk was van openbaar vervoer en schooltijden van de kinderen, kreeg ik het advies een vrijgevestigde psychiater te zoeken. Protocol is gewoon dat ze dan opnieuw een test afnemen. Uit die laatste test kwam dus ADHD met een borderlinesausje en een vleugje autisme.
Vandaar! Ben je daar nu nog onder controle of heeft de huisarts nu de behandeling overgenomen?
pi_174677154
Ik zit er niet mee, eerlijk gezegd. Ik ken best veel mensen die af en toe, tijdens de tentamenperiode, een kwart pilletje nemen. Om net iets langer door te kunnen werken. Moet je doen, niet dat ik ooit ritalin uitgeef, want ik ben ervan afhankelijk en ik wil niks doen om de apotheek een argument te geven mij geen ritalin meer uit te geven, maar los daarvan heb ik er niks over te zeggen. De wereld is nu eenmaal niet eerlijk en de één kan zich beter concentreren dan de ander. En de meeste mensen kunnen dat beter dan ik dat kan, zelf met m'n maximale dosis ritalin. :+

De één gaat beter studeren van koffie, de ander van ritalin; ik kan er niet mee zitten. Wat ik wél vervelend vind zijn de mensen die zichzelf een diagnose ADHD geven en zichzelf vervolgens te pas en te onpas ADHD'er noemen. Maar dan wel bij mij om ritalin komen vragen. Donderstraal een eind op zeg. o|O
Your opinion of me is none of my business.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 26 oktober 2017 @ 20:00:19 #254
147316 crew  DJMO
#trut
pi_174677158
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 19:55 schreef Broccolitaartje het volgende:

[..]

Vandaar! Ben je daar nu nog onder controle of heeft de huisarts nu de behandeling overgenomen?
heb regelmatig (mail)contact met m'n psych. Hoeft van mij ook niet zo nodig naar de huisarts.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_174677975
quote:
2s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 20:00 schreef DJMO het volgende:

[..]

heb regelmatig (mail)contact met m'n psych. Hoeft van mij ook niet zo nodig naar de huisarts.
Fijn dat dat zo kan!
Toen ik 18 werd ben ik door de kinderarts overgedragen aan de HA, ik was immers toch goed ingesteld op medicatie.
Mijn HA doet er verder ook niks aan hoor, zelfs als ik na een jaar weer een herhaalrecept nodig heb hoef ik hem niet eens persoonlijk te spreken, de assistente geeft het gewoon door :')
Misschien een beetje een kwalijke zaak dat ie niet eens mn bloeddruk enzo controleert, maar gelukkig oefenen we op de studie wekelijks lichamelijk onderzoek op elkaar, dus mn bloeddruk en hartslag worden door 300 medestudenten in de gaten gehouden :D :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')