abonnement Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 vrijdag 17 februari 2017 @ 10:23:14 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_168956480
Oprichter en voormalig baas van motorclub No Surrender Klaas Otto is vrijdagochtend aangehouden, vier dagen na zijn vrijlating door de rechtbank in Breda. Otto werd door een arrestatieteam van zijn bed gelicht op het woonwagenkamp in Bergen op Zoom waar hij woont. Volgens de politie heeft hij zich niet gehouden aan de voorwaarden die de rechtbank oplegde toen hij werd vrijgelaten. Welke voorwaarde is geschonden, kon een woordvoerder nog niet zeggen.

170217_147316_uTqotr4DNWm2AlcYaZe7a7pM-D23rvwyYOs54EzAv7PZs4lqunsgTXAuiNakOLZHfyBD9Kjack_N3L6OdDWos1024_800_515.jpeg

Klaas Otto zat sinds juli in de gevangenis als verdachte in een groot onderzoek van het Openbaar Ministerie. Witwassen en afpersing zijn de belangrijkste beschuldigingen tegen hem. Bovendien wordt hij verdacht van betrokkenheid bij een granaataanslag en brand bij een ander motorclublid met wie hij ruzie had.

Zijn rechterhand, buurman en medeverdachte Janus de V. werd vrijdagochtend ook aangehouden, eveneens voor overtreding van de vrijlatingsvoorwaarden.

Advocaat Louis de Leon van Klaas Otto was officieel nog niet op de hoogte van de arrestatie maar reageerde verontwaardigd op het machtsvertoon van de politie. "Ze hadden ook gewoon aan kunnen bellen", zei hij.

Klaas Otto weer opgepakt

"Ze hadden ook gewoon aan kunnen bellen." :D

'Dag lieverd, is je vader thuis?'

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_168956545
Ze kunnen van dat kamp daar in Bergen op Zoom beter gewoon een penitentiaire inrichting maken...
I´m back.
pi_168956566


Dikke muren.


pi_168956612
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 10:28 schreef Physsic het volgende:
[ afbeelding ]

Dikke muren.


[ afbeelding ]
_O-
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
  Trouwste user 2022 vrijdag 17 februari 2017 @ 10:34:46 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_168956689
Mooi kitch. :D

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_168956723
Staat dat 'huis' daar nou eigenlijk legaal? Of is dat juridisch erg ingewikkeld?
Ik vroeg me namelijk af of dat invloed kan hebben op vergoeding van de schade die het AT heeft aangericht.
  Trouwste user 2022 vrijdag 17 februari 2017 @ 10:50:50 #7
7889 tong80
Spleenheup
pi_168956939
BERGEN OP ZOOM - Voormalig voorman van No Surrender Klaas Otto is vanochtend in alle vroegte door een arrestatieteam van zijn bed gelicht. Ook zijn rechterhand Janus de V. is aangehouden. Klaas Otto was nog maar enkele dagen op vrije voeten.



De rechtbank van Breda schorste zijn voorlopige hechtenis onder strenge voorwaarden, maar volgens justitie hield Klaas Otto zich daar niet aan.

Otto zat vast vanwege een waslijst aan verdenkingen zoals brandstichting, afpersing en witwassen. Tegen de zin van het openbaar ministerie besloot de rechtbank hem vanaf afgelopen maandag toch met een enkelband naar huis te sturen. De politie hield het ex-kopstuk van de beruchte motorclub toch in de gaten en constateerde dat Otto zich niet hield aan de afspraken.

Vanochtend vroeg stormde een arrestatieteam het woonwagenkamp van Bergen op Zoom op en sloeg Otto, die zich niet verzette, in de boeien. Zijn familie toonde zich vanochtend verontwaardigd over de politieactie.

„We schrokken ons dood”, aldus een dochter van Klaas Otto. „De politie heeft mijn vader vaker gearresteerd, maar dan belden ze altijd keurig aan en ging mijn vader keurig mee. Waarom moest het nu met een arrestatieteam? Ze zijn met een gepantserde wagen naar binnen gereden. Het hele raam ligt eruit. We dachten dat het om een terroristische actie ging.



Volgens de politie was de actie van te arrestatieteam onder meer noodzakelijk vanwege de veiligheid van het eigen personeel. Klaas Otto geldt als vuurwapengevaarlijk. Politie en openbaar ministerie zien Otto nog altijd als een van de bepalende krachten binnen de wereld van motorclubs. No Surrender ligt al geruime tijd in het vizier van justitie en hangt een verbod boven het hoofd.

http://www.telegraaf.nl/b(...)n_bed_gelicht__.html

Ze kwam binnen zonder kloppen.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_168957091
Zouden ze door het raam zijn gegaan omdat ze de deur niet openkregen? :P
pi_168957674
Klaas of Otto? Om wie gaat het nu eigenlijk?
pi_168958199
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 11:36 schreef Rekkie het volgende:
Klaas of Otto? Om wie gaat het nu eigenlijk?
allebei
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_168958452
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 12:01 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

allebei
Boefjes zeg
pi_168960494
"vreselijke schade" Een gipswandje aan de buitenkant en steentjes behangetje en een raam.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_168960685
Een beetje idioot is het wel dat ze niet gewoon via de voordeur proberen binnen te komen. Maar goed, verder geen medelijden met deze vent en z'n familie.
٩๏̯͡๏)۶
pi_168960715
Die geldingsdrang van het OM en Justitie toch. :')
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_168960839
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 14:25 schreef nostra het volgende:
Die geldingsdrang van het OM en Justitie toch. :')
Nou ja, het is ook weer niet zo dat ze m van zn bed halen omdat de groene bak een dag te vroeg aan de weg stond he...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_168961024
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 14:32 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nou ja, het is ook weer niet zo dat ze m van zn bed halen omdat de groene bak een dag te vroeg aan de weg stond he...
Dit vertoon heeft niet zoveel te maken met de ernst van de feiten waarvan Otto verdacht wordt, maar het OM voelt zich door de invrijheidsstelling op zijn pik getrapt en probeert dan nu krampachtig wat spierballen te vertonen.

Het idee dat Otto zich als een Tony Montana in zijn slotscène zou gaan gedragen als ze inderdaad gewoon zouden aanbellen komt wat vergezocht over.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_168961791
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 14:43 schreef nostra het volgende:

[..]

Dit vertoon heeft niet zoveel te maken met de ernst van de feiten waarvan Otto verdacht wordt, maar het OM voelt zich door de invrijheidsstelling op zijn pik getrapt en probeert dan nu krampachtig wat spierballen te vertonen.

Het idee dat Otto zich als een Tony Montana in zijn slotscène zou gaan gedragen als ze inderdaad gewoon zouden aanbellen komt wat vergezocht over.
Dat zou een vrij kansloze actie zijn, omdat hij dan overmorgen toch weer buiten staat.
pi_168961837
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 15:19 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dat zou een vrij kansloze actie zijn, omdat hij dan overmorgen toch weer buiten staat.
Wat heeft de manier van aanhouden nu weer te maken met de kans op voorlopige hechtenis?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_168961916
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 15:21 schreef nostra het volgende:

[..]

Wat heeft de manier van aanhouden nu weer te maken met de kans op voorlopige hechtenis?
Ah, excuses, niet goed gelezen. Ik dacht dat je bedoelde dat bij enkel is aangehouden om die reden. Die suggesties las ik namelijk ook al in de comments bij andere nieuwsbronnen.
pi_168967594
quote:
BERGEN OP ZOOM - De politie heeft vrijdagmiddag de 21-jarige zoon en 31-jarige schoonzoon van Klaas Otto aangehouden, een paar uur nadat de oprichter van motorclub No Surrender zelf al was opgepakt. Ook zij worden verdacht van afpersing, maar dan wel in een andere zaak.

De 21-jarige zoon werd gearresteerd op het woonwagenkamp in Bergen op Zoom waar de familie woont. In de buurt werd ook de medeverdachte opgepakt, een oud-lid van No Surrender uit Zwijndrecht. Volgens misdaadverslaggever John van den Heuvel gaat om de schoonzoon van Otto. Dat vertelde hij vrijdagavond in RTL Boulevard.

Het opvallende is dat de 31-jarige verdachte vrijdagochtend nog zijn verhaal deed bij Omroep Brabant over de arrestatie van zijn schoonvader. Volgens Van den Heuvel zijn ze beiden aangehouden voor een andere zaak dan de oprichter van de motorclub.

Aangifte
De politie zegt dat tegen het duo aangifte was gedaan, maar meer details over de zaak wil de woordvoerder nog niet kwijt.

Klaas Otto werd vrijdagochtend in alle vroegte door een arrestatieteam van zijn bed gelicht. Volgens de politie heeft de voormalig voorman van No Surrender zich niet gehouden aan de voorwaarden die de rechtbank oplegde toen hij afgelopen maandag werd vrijgelaten uit de gevangenis.

De oprichter van No Surrender heeft volgens zijn advocaat een verboden ontmoeting gehad met Janus de V, die als zijn rechterhand wordt gezien.
  User die overal opduikt 2022 vrijdag 17 februari 2017 @ 20:33:57 #21
186611 Haags
pi_168968425
Janus de V, goede naam :')
Zonder wrijving geen glans
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')