abonnement Unibet Coolblue
pi_168956464
Wat gebeurt er als je een internet kabel van de ene verbinding in de muur naar een andere verbinding in de muur doet?
Ik weet niet.
  vrijdag 17 februari 2017 @ 10:23:22 #2
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_168956482
UTP aansluiting? Niets denk ik.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_168956553
Ligt eraan met wat voor switch de aansluitingen in de muur verbonden zijn. Een domme 'unmanaged' switch zal proberen om pakketten over de loop te sturen, waardoor je een zgn. 'packet storm' krijgt. De switch zal dan slecht functioneren. Een wat slimmere switch zal het ondervangen met https://en.wikipedia.org/wiki/Spanning_Tree_Protocol
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_168956673
Dat is eigenlijk het zelfde als dat je 1 kabel in 2 poorten van je modem doet. Zal geen kwaad kunnen maar levert je ook helemaal niks op.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_168956784
Maar wat als je een PoE switch hebt?
kun je dan wel soort kortsluiting krijgen?
als je dus van het ene poortje in de switch naar een andere gaat, want dan krijg je soort stroom kring lijkt, me of zal de switch dit kunnen ondervangen of een signaal afgeven?
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_168956828
Met een rechte kabel gebeurt niet zoveel, alleen met een crosskabel wordt het spannend.

Tevens zelfs de domste switch, kijkt welke macs er aan een poort hangen en zal inzien dat hij met zichzelf verbonden is.
.
pi_168956906
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 10:33 schreef delano.888 het volgende:
Dat is eigenlijk het zelfde als dat je 1 kabel in 2 poorten van je modem doet. Zal geen kwaad kunnen maar levert je ook helemaal niks op.
Meeste "domme" netwerkapparatuur kan daar niet mee omgaan hoor en je hebt geen netwerkverbinding meer op al je andere apparaten. Alleen fatsoenlijke managed switches hebben hier technieken voor ingebouwd om dit af te vangen, maar dan zit je in de hogere prijsranges. Je creëert namelijk een loop in je netwerk en je netwerkapparatuur snapt het dan allemaal niet meer.
Don't let my username fool you...
pi_168957002
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 10:49 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Meeste "domme" netwerkapparatuur kan daar niet mee omgaan hoor en je hebt geen netwerkverbinding meer op al je andere apparaten. Alleen fatsoenlijke managed switches hebben hier technieken voor ingebouwd om dit af te vangen, maar dan zit je in de hogere prijsranges. Je creëert namelijk een loop in je netwerk en je netwerkapparatuur snapt het dan allemaal niet meer.
een 20 euro switch die hier ligt vangt dat gelukkig al af...

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 10:39 schreef sjoemie1985 het volgende:
Maar wat als je een PoE switch hebt?
kun je dan wel soort kortsluiting krijgen?
als je dus van het ene poortje in de switch naar een andere gaat, want dan krijg je soort stroom kring lijkt, me of zal de switch dit kunnen ondervangen of een signaal afgeven?
volgens wikipedia zit er in die apparatuur een stukje techniek die registreert of de weerstand te hoog of te laag is en bepaalt dan of POE wel of niet aan moet:
quote:
If the PSE detects a resistance that is too high or too low (including a short circuit), no power is applied. This protects devices that do not support PoE
pi_168957119
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 10:42 schreef Fer het volgende:
Met een rechte kabel gebeurt niet zoveel, alleen met een crosskabel wordt het spannend.
want ?
:]
  vrijdag 17 februari 2017 @ 11:14:34 #10
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_168957316
Dan krijg je gratis energie doordat de elektronen oneindig rond blijven stromen in de lus. Je switch zal dan ook geen stroom uit het stopcontact meer gebruiken. Mooi trucje om een paar euro stroom per jaar te besparen als je toch een kabel over hebt.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  vrijdag 17 februari 2017 @ 11:26:30 #11
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_168957509
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 10:39 schreef sjoemie1985 het volgende:
Maar wat als je een PoE switch hebt?
kun je dan wel soort kortsluiting krijgen?
Nee, PoE detecteert of de andere kant v/d verbinding PoE ondersteund voordat ie volledige spanning over de lijn zet.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_168957556
Daarom heb ik een stekker met op het eind een utp connector.
AMG heten en dan een Volvo rijden...
  vrijdag 17 februari 2017 @ 11:29:17 #13
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_168957558
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 10:54 schreef mschol het volgende:

[..]

een 20 euro switch die hier ligt vangt dat gelukkig al af...

Ik heb genoeg dure unmanaged switches gezien die dat dus niet doen.
Don't let my username fool you...
pi_168957763
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 11:01 schreef wootahH het volgende:

[..]

want ?
Met een rechte kabel kun jij geen switchpoorten verbinden. Die werken alleen van switch naar computer.

Maar ik denk dat velen hier in de war zijn met twee switches met elkaar verbinden op dubieuze wijze. Dan kun je inderdaad echo en packetstorm krijgen, maar twee poorten op een enkele switch, moah...
.
pi_168958084
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 11:40 schreef Fer het volgende:

[..]

Met een rechte kabel kun jij geen switchpoorten verbinden. Die werken alleen van switch naar computer.
tegenwoordig is alles wel uitgerust met autosensing toch? Een rechte kabel werkt dan prima
quote:
Maar ik denk dat velen hier in de war zijn met twee switches met elkaar verbinden op dubieuze wijze. Dan kun je inderdaad echo en packetstorm krijgen, maar twee poorten op een enkele switch, moah...
zelfs met 2 poorten op dezelfde switch kan je een switching loop krijgen en dus een broadcast storm
  vrijdag 17 februari 2017 @ 17:41:30 #16
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168964925
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 11:40 schreef Fer het volgende:
Met een rechte kabel kun jij geen switchpoorten verbinden. Die werken alleen van switch naar computer.
Bij de meeste switches en conputers die de afgelopen jaren zijn geleverd maakt het niets meer uit.

quote:
Maar ik denk dat velen hier in de war zijn met twee switches met elkaar verbinden op dubieuze wijze. Dan kun je inderdaad echo en packetstorm krijgen, maar twee poorten op een enkele switch, moah...
Twee poorten op een switch verbinden kan ook problemen opleveren.
So we just called him Fred
  vrijdag 17 februari 2017 @ 18:05:00 #17
76108 bluuf
Powershell fan
pi_168965342
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 11:40 schreef Fer het volgende:

[..]

Met een rechte kabel kun jij geen switchpoorten verbinden. Die werken alleen van switch naar computer.

Maar ik denk dat velen hier in de war zijn met twee switches met elkaar verbinden op dubieuze wijze. Dan kun je inderdaad echo en packetstorm krijgen, maar twee poorten op een enkele switch, moah...
Zelfs op dure managed switches kun je last hebben van een loop als zaken zoals loop detection en STP uit staan. En ik ben niet in de war hoor, ik werk dagelijks met enterprise spul.
pi_168965915
Als t goed geconfigureerd is gaat de poort uit of vind er een andere manier van beveiliging plaats.

Op een domme switch (of een switch die gewoon niet ingesteld staat) gaat t een loop creeren.

Een dikke dure enterprise switch gaat net zo hard onderuit. Enige verschil is dat je het daarop kan voorkomen als je het configureerd. Alles uit? Dan maakt t 0,0 uit.
pi_168966066
.
pi_168978149
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 11:26 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Nee, PoE detecteert of de andere kant v/d verbinding PoE ondersteund voordat ie volledige spanning over de lijn zet.
Ligt eraan. Je hebt ook devices die gewoon keihard 24v aan zetten op die poort (bijv Ubiquiti).
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_168978593
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 10:22 schreef terminator1999 het volgende:
Wat gebeurt er als je een internet kabel van de ene verbinding in de muur naar een andere verbinding in de muur doet?
Wat ik me vooral afvraag: waarom zou je dat in hemelsnaam doen? :D
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zaterdag 18 februari 2017 @ 11:44:05 #22
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_168979552
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 10:07 schreef Chinless het volgende:

[..]

Ligt eraan. Je hebt ook devices die gewoon keihard 24v aan zetten op die poort (bijv Ubiquiti).
Klopt, maar dat is niet de standaard. Als je een switch hebt die voldoet aan de officiële PoE standaarden dan is dit geen issue.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')