abonnement Unibet Coolblue
pi_168956140
'Turks consulaat in Rotterdam pakt paspoorten af'

Het Turkse consulaat in Rotterdam pakt de paspoorten af van Turken die banden zouden hebben met de beweging van geestelijke Fethullah Gülen. Dat bericht dagblad Trouw, dat sprak met een man die erbij was toen de papieren van zijn vrouw werden ingenomen.



De Turkse regering houdt de zogeheten Gülen-beweging verantwoordelijk voor de mislukte staatsgreep van vorig jaar. Dat leidde tot grote spanningen binnen de Turkse gemeenschap in Rotterdam.

Een getuige vertelde Trouw dat voor zijn ogen het paspoort van zijn echtgenote werd ingenomen door medewerkers van het consulaat. Ze kreeg een uitdraai waarop staat dat ze voortvluchtig is en met een eensdaags paspoort naar Turkije kan vliegen.

Onschuld
De vrouw kreeg te horen dat ze in Turkije zou worden opgepakt. Na een half jaar zou ze de kans krijgen om haar onschuld te bewijzen voor de rechter. Volgens haar echtgenoot werden die dag meer paspoorten ingenomen in het consulaat.

De Turkse ambassade wilde tegenover de krant bevestigen noch ontkennen dat paspoorten van vermeende Gülen-sympathisanten in beslag worden genomen. Asieladvocaten zeggen dat al vier gedupeerden zich hebben gemeld.

Koerden
De advocaten zien sinds de couppoging op 15 juli een flinke stijging van het aantal inbeslagnames. Niet alleen Gülen-aanhangers zouden hun paspoort moeten inleveren, maar ook Koerden en kritische journalisten riskeren hun papieren te verliezen.

De Turkse consul Sadin Ayyildiz liet er eerder in een interview met RTV Rijnmond geen misverstand over bestaan dat hij Gülen-aanhangers ziet als terroristen. "Als je iemand aanhangt die een terrorist is, dan ben je een terrorist", stelde hij.

Instructies
Het Turkse consulaat kwam al eerder in opspraak. Zo zou de consul na de mislukte staatsgreep brieven hebben gestuurd naar meerdere gemeenten met instructies over hoe om te gaan met demonstraties tegen de Turkse regering.

Die actie viel destijds slecht bij de Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb, die naar eigen zeggen geen behoefte had aan "inmenging in de manier waarop wij onze vrijheden uitoefenen".

http://www.rijnmond.nl/ni(...)m-pakt-paspoorten-af
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 17 februari 2017 @ 10:04:53 #2
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_168956207
Innovatieve manier voor de Nederlandse overheid om van dubbele paspoorten af te komen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  Trouwste user 2022 vrijdag 17 februari 2017 @ 10:04:53 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_168956208
Je bent me voor. Wij mogen ons niet met Turkije bemoeien en wat doet Erdogan zelf. Dit is eerste graads schending van de mensenrechten.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_168956286
Het gevolg is ook nog dat Turken in Nederland daardoor hun verblijfsvergunning verliezen en weer uitgezet worden naar Turkije: in de handen van Erdogan en zijn trekpoppen van rechters.
En wij werken daaraan gewoon mee :r

quote:
Het Turkse consulaat in Rotterdam neemt paspoorten af van mensen van wie wordt vermoed dat zij banden hebben met de Gülen-beweging, schrijft het dagblad Trouw. Daardoor kunnen zij problemen krijgen met de Immigratie- en Naturalisatiedienst in Nederland bij het verlengen van een verblijfsvergunning.
http://nos.nl/artikel/215(...)t-paspoorten-in.html
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_168956339
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 10:04 schreef SpecialK het volgende:
Innovatieve manier voor de Nederlandse overheid om van dubbele paspoorten af te komen.
pi_168956562
Mogen wij dan paspoorten afnemen van Erdolf aanhangers?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_168959621
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 10:27 schreef Boris_Karloff het volgende:
Mogen wij dan paspoorten afnemen van Erdolf aanhangers?
De absolute meerderheid van de Turkse stemmen in Nederland waren op Erdogan en ze hebben allemaal vanaf geboorte een Turks paspoort, dus dat zijn er gigantisch veel.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_168959640
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 13:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

De absolute meerderheid van de Turkse stemmen in Nederland waren op Erdogan en ze hebben allemaal vanaf geboorte een Turks paspoort, dus dat zijn er gigantisch veel.
Moeten we maar alvast gaan beginnen.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_168959745
Als al die Wilders stemmende tokkie idioten hun stemrecht verloren was het land meteen een stuk beter.
pi_168959859
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 10:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Het gevolg is ook nog dat Turken in Nederland daardoor hun verblijfsvergunning verliezen en weer uitgezet worden naar Turkije: in de handen van Erdogan en zijn trekpoppen van rechters.
En wij werken daaraan gewoon mee :r

[..]

Slecht verhaal van de NOS, de problemen zullen in de praktijk namelijk beperkt zijn tot het vaststellen van de identiteit en uitzetten is niet aan de orde. Als men geen identiteit kan vaststellen kan Nederland immers niet uitzetten naar Turkije, men weet dan niet naar welk land dat moet.
pi_168959894
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 13:33 schreef Triggershot het volgende:
Als al die Wilders stemmende tokkie idioten hun stemrecht verloren was het land meteen een stuk beter.
Leg dan eens uit? Want ik zie de PVV nu niet regeren, geen regels opstellen niets? Daarbij als je nu meteen de stemrechten van de PVV aanhang intrekt wat is er morgen dan veranderd? Zitten we nog in dezelfde zeik, met dezelfde problemen.
pi_168960020
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 13:41 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Leg dan eens uit? Want ik zie de PVV nu niet regeren, geen regels opstellen niets? Daarbij als je nu meteen de stemrechten van de PVV aanhang intrekt wat is er morgen dan veranderd? Zitten we nog in dezelfde zeik, met dezelfde problemen.
De zetelverdeling in de tweede kamer wordt anders waardoor er andere coalities gevormd kunnen worden.
pi_168960065
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 13:41 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Leg dan eens uit? Want ik zie de PVV nu niet regeren, geen regels opstellen niets? Daarbij als je nu meteen de stemrechten van de PVV aanhang intrekt wat is er morgen dan veranderd? Zitten we nog in dezelfde zeik, met dezelfde problemen.
Je probeert met je vragen nog nuttige vezels uit stront te halen, zijn er wel, maar niet echt de moeite waard. Beetje hetzelfde als met:

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 10:27 schreef Boris_Karloff het volgende:
Mogen wij dan paspoorten afnemen van Erdolf aanhangers?
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 13:28 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Moeten we maar alvast gaan beginnen.
Puur stront.
pi_168960144
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 13:50 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Je probeert met je vragen nog nuttige vezels uit stront te halen, zijn er wel, maar niet echt de moeite waard. Beetje hetzelfde als met:

[..]

[..]

Puur stront.
Maar wat is het verschil dan tussen jouw uitspraak en hun uitspraak? Behalve dat die andere reacties geen scheldwoorden gebruiken?

Je vind het "stront" als er gezegd word dat alle Erdogan aanhangers het paspoort afgepakt moeten krijgen, maar vind het normaal om alle "PVV tokkies" het stemrecht af te nemen.

Beetje meten met 2 maten ;)
pi_168960282
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 13:39 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Slecht verhaal van de NOS, de problemen zullen in de praktijk namelijk beperkt zijn tot het vaststellen van de identiteit en uitzetten is niet aan de orde. Als men geen identiteit kan vaststellen kan Nederland immers niet uitzetten naar Turkije, men weet dan niet naar welk land dat moet.
Dan zijn ze in dat geval ongewenst vreemdeling die niet uitgezet kunnen worden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_168960332
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 14:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dan zijn ze in dat geval ongewenst vreemdeling die niet uitgezet kunnen worden.
Dat zal waarschijnlijk niet voorkomen wat als er geen paspoort wordt verstrekt kan men op andere manieren de identiteit vaststellen. Bijv. adhv een oud paspoort dat al eerder is getoond bij een eerder aanvraag bij IND. Alleen bij nieuwe aanvragen zal dat een probleem kunnen zijn maar bij Turken zullen die er niet veel zijn.
pi_168960420
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 13:54 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Maar wat is het verschil dan tussen jouw uitspraak en hun uitspraak? Behalve dat die andere reacties geen scheldwoorden gebruiken?
waaruit haal je dat ik geen verschil maak? Ik maak juist een vergelijking met de overige twee. Dat het stront is.

quote:
Je vind het "stront" als er gezegd word dat alle Erdogan aanhangers het paspoort afgepakt moeten krijgen, maar vind het normaal om alle "PVV tokkies" het stemrecht af te nemen.

Beetje meten met 2 maten ;)
Volgens mij heb je de insteek niet helemaal begrepen.
pi_168960569
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 14:08 schreef Triggershot het volgende:

[..]

waaruit haal je dat ik geen verschil maak? Ik maak juist een vergelijking met de overige twee. Dat het stront is.

[..]

Volgens mij heb je de insteek niet helemaal begrepen.
Niemand begrijpt jouw insteek. Misschien moet je het eens bij jezelf zoeken.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_168960601
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 14:16 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Niemand begrijpt jouw insteek. Misschien moet je het eens bij jezelf zoeken.
Doe ik met regelmaat, daarom zie ik ook overeenkomsten tussen mijn en jouw stront.
pi_168961362
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 13:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

De absolute meerderheid van de Turkse stemmen in Nederland waren op Erdogan en ze hebben allemaal vanaf geboorte een Turks paspoort, dus dat zijn er gigantisch veel.
Dan moeten we dus snel beginnen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_168961374
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 13:47 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

De zetelverdeling in de tweede kamer wordt anders waardoor er andere coalities gevormd kunnen worden.
En hoe wordt het dan beter
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_168961442
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 13:50 schreef Triggershot het volgende:
[..]

Puur stront.
Dus als Erdolf paspoorten afpakt staat de gemiddelde Turk te juichen, maar als wij hetzelfde willen doen zijn we stront. Het is me helemaal duidelijk.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_168961531
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 15:04 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Dus als Erdolf paspoorten afpakt staat de gemiddelde Turk te juichen, maar als wij hetzelfde willen doen zijn we stront. Het is me helemaal duidelijk.
Ik noem jou geen stront, voel je ook niet op zo een niveau aangesproken.
Wat ik wel stront noem is de oproep om de paspoort van een ander aan te pakken door de Nederlandse staat, waar het in beginsel al weinig tot niets mee te maken heeft. Als de Nederlandse staat ondanks wat de Turkse consulaat doet de benadeelde individu wil behouden kan dat altijd nog, daarbuiten is dit een aangelegenheid tussen de Turkse staat en de Turkse burger.
pi_168961569
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 15:08 schreef Triggershot het volgende:

[..], daarbuiten is dit een aangelegenheid tussen de Turkse staat en de Turkse burger.
Ah, dus oogjes toe en snaveltjes dicht, hoe durven we ons te bemoeien met Erdolf zijn dictatuur in oprichting.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  vrijdag 17 februari 2017 @ 15:10:58 #25
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_168961590
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 15:04 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Dus als Erdolf paspoorten afpakt staat de gemiddelde Turk te juichen, maar als wij hetzelfde willen doen zijn we stront. Het is me helemaal duidelijk.
De Turkse psyche, specifiek die van de Erdogan aanhangers, vind ik bijzonder intrigerend. De steekwoorden lijkt toch wel dubbele moraal en blindheid te zijn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')