abonnement Unibet Coolblue
pi_168954552
Hoi zelf ben ik schizophreen verklaard ooit, zelf ben ik het niet helemaal eens met die term omdat ik geloof dat ik contact met goede en slechte geesten heb, of beter gezegt spoken of geleide geesten en of demonen,

( of mijn gedrag daardoor aangenamer wordt voor mijn naasten en de maatschappij is weer een heel andere vraag, )

Zelf denk ik dat over 300 jaar er best wel eens machines kunnen worden uitgevonden waarmee iedereeen die stemmen ook kan horen.

Mag ik aan jullie vragen, ( dit doe ik om te leren maar het zal morgen als ik ga terug lezen ook wel pijn doen ) ,

Wat is volgens jou/u de definitie van schizophrenie?

Om een beetje een beeld van me te krijgen, post ik een video van mijzelf




[ Bericht 13% gewijzigd door possetje op 17-02-2017 05:35:18 ]
pi_168954554
Ha geen antwoord binnen 3 sec met : jij lijd aan hersenverotting? Fok kan ook met vlagen mild zijn
pi_168954780
Ik twijfel of er een eenduidige definitie is. Sommigen horen stemmen, anderen hebben wanen enz.
pi_168954977
Wat maakt het uit wat mensen die hier geen verstand van hebben onder verstaan?
Accepteer gewoon wat er is. Lijkt me wel een ding in jouw geval
  vrijdag 17 februari 2017 @ 15:39:17 #5
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_168962295
TS, een paar websites voor jou:

www.veerkrachtfabriek.nl

www.psychosenet.nl

www.schizofreniebestaatniet.nl

Schizofrenie is een verzamelterm voor symptomen waardoor een mens verward raakt of contact verliest met de realiteit. In werkelijkheid is schizofrenie waarschijnlijk een combinatie van verschillende aandoeningen. Het staat in de DSM omschreven zodat psychiaters wn behandelaars het kunnen behandelen. Eigenlijk bestaat schizofrenie niet.

Je kan beter spreken van psychosegevoeligheid. Er is een patiëntenvereniging van Anoiksis die graag de naam schizofrenie willen veranderen. Momenteel is er een emancipatie beweging aan het opstarten van en voor mensen met schizofrenie, die wat willen doen aan stigma en de sociaal maatschappelijke positie van mensen met psychosegevoeligheid.

Vaak denken mensen met schizofrenie dat de stemmen en wanen die ze hebben echt zijn, en dat het een soort paranormale gave is. Dit kan niet bewezen worden en in de huidige materialistische maatschappij gaat de wetenschap ervan uit dat dit niet zo is. Persoonlijk denk ik dat dit wel mogelijk is.

Ik ben ook psychosegevoelig en mijn psychoses voelden ook als iets bovennatuurlijks en er zijn dingen gebeurt die ik niet anders kan verklaren. Maar ik kan niet bewijzen of het ook zo is.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_168967563
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 08:14 schreef Allures het volgende:
Wat maakt het uit wat mensen die hier geen verstand van hebben onder verstaan?

Hoi ik kan ook de vraag stellen : wat ervaar je als een fijn huis?, en dan juist ook intresse hebben van antwoorden van mensen die GEEN makelaar of architect zijn! :)
  vrijdag 17 februari 2017 @ 20:28:13 #7
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_168968301
Ik heb er dus helemaal geen verstand van. Ik heb wel eens gehoord dat je bij schizofrenie stemmen kunt horen. Maar naar mijn mening betekend het horen van stemmen niet meteen of altijd dat je dan schizofreen bent. Mja ik zei t al : ik heb er dus geen verstand van. :@

En ik heb geen hoge hoed op van psychiaters e.d. en hun diagnoses. :D
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_168968441
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 20:28 schreef deedeetee het volgende:
Ik heb er dus helemaal geen verstand van. Ik heb wel eens gehoord dat je bij schizofrenie stemmen kunt horen. Maar naar mijn mening betekend het horen van stemmen niet meteen of altijd dat je dan schizofreen bent. Mja ik zei t al : ik heb er dus geen verstand van. :@

En ik heb geen hoge hoed op van psychiaters e.d. en hun diagnoses. :D
Er is een deel van de bevolking die soms of regelmatig stemmen hoort maar geen schizofrenie hebben (ooit gelezen, heb nu geen bron bij de hand). Ik heb schizofrenie waar ik wel af en toe stemmen hoor maar die mij niet belemmeren in het dagelijks leven. Mijn probleem zijn waanideeën en achterdocht.

Nu kan ik niet voor anderen spreken maar in mijn geval is er 8 maanden onderzoek gedaan (tientallen vragenlijsten, psychologen, psychiaters, bloedonderzoeken) voordat de diagnose schizofrenie er uit kwam. Ik heb het idee dat het behoorlijk deskundig te werk ging dus twijfel ook niet meer aan de juistheid van mijn diagnose.
pi_168968703
Belangrijker is het of je kwaliteit van leven hebt. Je zal waarschijnlijk nooit 'normaal' worden. Maar ja, wat is normaal eigenlijk? Zolang je toch maar voldoende realiteitsbesef blijft houden en mensen om je heen hebt die van je houden en je een beetje kunnen sturen wanneer dat nodig is.
  zaterdag 18 februari 2017 @ 06:16:55 #10
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_168976920
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 20:00 schreef possetje het volgende:

[..]

Hoi ik kan ook de vraag stellen : wat ervaar je als een fijn huis?, en dan juist ook intresse hebben van antwoorden van mensen die GEEN makelaar of architect zijn! :)
Waarom reageer je niet op mijn post?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zaterdag 18 februari 2017 @ 09:00:36 #11
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_168977398
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 06:16 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Waarom reageer je niet op mijn post?
Dat heeft hij toch gedaan :? Gewoon ff goed nadenken over zijn antwoord.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_168983884
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 06:16 schreef Keep_Walking het volgende:
Waarom reageer je niet op mijn post?
Ow dankjewel, ik vond je antwoord heel helder!

Ben ook even naar de sites gegaan die je noemde!
pi_168984521
Dat heb je heel goed,het zijn ook demonen en als je er vanaf wilt is het enige wat je kan doen christen worden en opnieuw geboren worden...alleen Jezus kan je ervan af helpen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')