abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_169534644
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:10 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Even zien, jij bent euro-sceptisch en immigratie-sceptisch, maar wel sociaal-liberaal. Waar stem je dan op :?
Lastig inderdaad ;) FvD omdat ik die partij als goede skeptische partij zie die oppositie kan gaan voeren. Ik verwacht dat zij voornamelijk kritisch gaan zijn op die punten.
pi_169534664
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:41 schreef ludovico het volgende:

[..]

Lastig inderdaad ;) FvD omdat ik die partij als goede skeptische partij zie die oppositie kan gaan voeren. Ik verwacht dat zij voornamelijk kritisch gaan zijn op die punten.
Ik had even verwacht dat je Nieuwe Wegen bedoelde, want die voldoet volgens mij beter aan jouw omschrijving; euro-sceptisch, immigratie-sceptisch én sociaal-liberaal.

FvD kan ik niet sociaal-liberaal noemen. :)
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_169534750
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:42 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik had even verwacht dat je Nieuwe Wegen bedoelde, want die voldoet volgens mij beter aan jouw omschrijving; euro-sceptisch, immigratie-sceptisch én sociaal-liberaal.

FvD kan ik niet sociaal-liberaal noemen. :)
Eens, nieuwe wegen past ook beter bij mij denk ik qua ideologie, maar ik denk dat het een weggegooide stem is.
  woensdag 15 maart 2017 @ 13:54:35 #229
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_169534925
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 11:47 schreef ludovico het volgende:

Dat jij gelijk met verbieden komt aanzwaaien zegt meer over jou.
Dat ik de gezondheid (van iedereen) belangrijker vind dan jouw portemonnee?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_169535090
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:54 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dat ik de gezondheid (van iedereen) belangrijker vind dan jouw portemonnee?
De gezondheid van iedereen wordt betaalt met de portemonnee van de dieselrijder.
  woensdag 15 maart 2017 @ 14:01:23 #231
Why is all the rum gone?
pi_169535091
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 12:55 schreef ludovico het volgende:

Ook al ben ik qua ideologie sociaal liberaal.
Alleen even niet als het aankomt op je portemonnee. :)

Want, sheesh, stel je voor dat je op benzine of lpg zou moeten rijden! Weet je wel wat dat kost?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 15 maart 2017 @ 14:02:12 #232
Why is all the rum gone?
pi_169535102
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 14:01 schreef ludovico het volgende:

De gezondheid van iedereen wordt betaalt met de portemonnee van de dieselrijder.
De vervuiler betaalt. Dat is toch eerlijk?
pi_169535110
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 14:01 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Alleen even niet als het aankomt op je portemonnee. :)

Want, sheesh, stel je voor dat je op benzine of lpg zou moeten rijden! Weet je wel wat dat kost?
Neuh, ik zeg dat je moet betalen voor de schade die je aanricht, dat jij die schade oneindig groot vindt... Tjah, ik niet, ik denk dat je met wat extra belasting op die zaken de belastingbetaler en de dieselrijder blij kunt maken. En evt de personen die eronder lijden want dat geld dat het opbrengt kun je immers ook dingen voor die groep mee doen.
pi_169535115
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 14:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

De vervuiler betaalt. Dat is toch eerlijk?
Precies.
  woensdag 15 maart 2017 @ 14:06:37 #235
Why is all the rum gone?
pi_169535179
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 14:02 schreef ludovico het volgende:

Neuh, ik zeg dat je moet betalen voor de schade die je aanricht
Dat is jouw idee van sociaal liberaal? Iemand zijn leven lang chronisch ziek is ok, want jij betaalt toch meer motorrijtuigenbelasting? Ik vind dat meer asociaal narcistisch.
pi_169535240
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 14:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dat is jouw idee van sociaal liberaal? Iemand zijn leven lang chronisch ziek is ok, want jij betaalt toch meer motorrijtuigenbelasting? Ik vind dat meer asociaal narcistisch.
Ligt eraan hoeveel je betaalt, als diesel verbieden 2 miljard kost en je daarmee 3 chronisch zieken een iets beter leven geeft, terwijl die op het platteland kunnen leven in Groningen ofzo, ja sorry, het is niet solidair als je zoveel geld van ons allen een paar enkele mensen uitgeeft. Ik zie dan meer in die 3 mensen op het platteland van Groningen zetten en ze een compensatie geeft voor weet ik veel wat.

Het is tevens niet houdbaar.
  woensdag 15 maart 2017 @ 14:15:04 #237
177053 Klopkoek
QE for the people
pi_169535322
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 12:51 schreef keste010 het volgende:

[..]

Ja, echt om van te kotsen. Schippers met haar zelfreguleringsagenda is dan ook met afstand 1 van de minst competente politici van de afgelopen jaren. Dat bepaalde kankersoorten te pan uit rijzen laat haar koud.
Dat hele 'eigen verantwoordelijkheid' riedeltje is ook zo hypocriet. Ondertussen is de VVD goegemeente er wel goed in om tabaksreclame rondom golfevenementen te stoppen/verbieden en rondom autoraces.

En dan is het ook nog eens zo dat de hogere inkomens helemaal niet verstandiger leven (zie de economische crisis) en veel meer voedsel weggooien. Iets waar de omstanders dmv hogere CO2 uitstoot en nodeloze vervuiling last van hebben, in plaats van individueel Schultenbrau zitten zuipen.

Nederland wordt/is een corporatistische, fascistische politiestaat.

Vwb (lucht)vervuiling ben ik ook bang dat het een vicieuze cirkel is, en de rechtse machtspositie alleen maar versterkt. Het brengt de overlevingsmechanismen en agressie in de mens naar voren; iets wat ook volstrekt logisch klinkt bij een 'vijandelijke stof'. Dan gaat het lichaam in de primitieve overlevingsmodus. Het is een beetje simpel gesteld, maar dit speelt de rechtse agenda in de kaart.

http://chicagopolicyrevie(...)nd-crime-in-chicago/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/740812
http://onlinelibrary.wile(...)9.tb02714.x/abstract
En dat al in 1993
Gandhi - “The world has enough for everyone's need, but not enough for everyone's greed.”
  woensdag 15 maart 2017 @ 14:16:27 #238
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_169535351
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 12:51 schreef keste010 het volgende:

[..]

Ja, echt om van te kotsen. Schippers met haar zelfreguleringsagenda is dan ook met afstand 1 van de minst competente politici van de afgelopen jaren. Dat bepaalde kankersoorten te pan uit rijzen laat haar koud.
Ga jij even 100 miljard per jaar extra betalen voor het behandelen, niet genezen, van alle zeldzame kankersoorten? Graag!
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
  woensdag 15 maart 2017 @ 14:19:05 #239
177053 Klopkoek
QE for the people
pi_169535413
En dat al in 1993
Gandhi - “The world has enough for everyone's need, but not enough for everyone's greed.”
  woensdag 15 maart 2017 @ 14:21:03 #240
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_169535455
quote:
Kinderen zijn weerloos, maar volwassenen dienen zichzelf te onderwijzen in wat hen baat en wat hen schaadt. Dat omgevingsfactoren gigantisch veel bepalen mag geen verrassing heten.
  woensdag 15 maart 2017 @ 14:31:36 #241
177053 Klopkoek
QE for the people
pi_169535640
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 14:21 schreef Verfassungsschutz het volgende:

[..]

Kinderen zijn weerloos, maar volwassenen dienen zichzelf te onderwijzen in wat hen baat en wat hen schaadt. Dat omgevingsfactoren gigantisch veel bepalen mag geen verrassing heten.
Echt, ik kan hier met mijn beperkte verstand niet bij.

Criminaliteit is geen zuiver individueel probleem maar ook een collectief probleem. Het vermindert de waarde van je huis, om maar iets te noemen. Het verhoogt de rentes en de kosten van levensonderhoud. Als 50% van de straat agressief wordt door loodvergiftiging, en jij maakt de verstandige keuze, dan heeft de hele stad en zelfs het hele land daar last van. Schoolvoorbeeld: New York.

Het is altijd 'rechts' dat schermt met de 'parabel van de gebroken ruit', ten bate van hun eigen agenda; een soort dominotheorie toegepast op stadscriminaliteit.
https://en.wikipedia.org/wiki/Broken_windows_theory

Deze theorie, en de loodvervuilingstheorie, zijn compatibel met elkaar. Geen van beiden individualiseren het probleem.

Nog los ervan dat hele miljarden worden gespendeerd aan lobbyisten om de waarheid voor burgers te verhullen en verdonkeremanen. Edith Schippers is medeplichtig in het achterhouden van rapporten en cruciale informatie, alsmede regelgeving te versoepelen waardoor 'fraude' opeens geen fraude meer is, en omkoping geen omkoping.
En dat al in 1993
  woensdag 15 maart 2017 @ 14:40:18 #242
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_169535826
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 14:31 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Echt, ik kan hier met mijn beperkte verstand niet bij.

Criminaliteit is geen zuiver individueel probleem maar ook een collectief probleem. Het vermindert de waarde van je huis, om maar iets te noemen. Het verhoogt de rentes en de kosten van levensonderhoud. Als 50% van de straat agressief wordt door loodvergiftiging, en jij maakt de verstandige keuze, dan heeft de hele stad en zelfs het hele land daar last van. Schoolvoorbeeld: New York.
Ik zei niet dat het individu criminaliteit kan oplossen, maar het individu kan tot op zekere hoogte z'n omgeving bepalen. In het geval van Amerikaanse ghetto's gaat dat minder op, maar dat zijn extremen. In Amerika profiteren te veel lieden van alles wat de onderklasse tot criminaliteit dwingt.
quote:
Het is altijd 'rechts' dat schermt met de 'parabel van de gebroken ruit', ten bate van hun eigen agenda; een soort dominotheorie toegepast op stadscriminaliteit.
https://en.wikipedia.org/wiki/Broken_windows_theory

Deze theorie, en de loodvervuilingstheorie, zijn compatibel met elkaar. Geen van beiden individualiseren het probleem.

Nog los ervan dat hele miljarden worden gespendeerd aan lobbyisten om de waarheid voor burgers te verhullen en verdonkeremanen. Edith Schippers is medeplichtig in het achterhouden van rapporten en cruciale informatie, alsmede regelgeving te versoepelen waardoor 'fraude' opeens geen fraude meer is, en omkoping geen omkoping.
Daarom ook mijn punt dat men niet kritiekloos naar een willekeurige autoriteit moet luisteren zonder eigen context daarin te begrijpen.
  woensdag 15 maart 2017 @ 14:45:22 #243
177053 Klopkoek
QE for the people
pi_169535945
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 14:40 schreef Verfassungsschutz het volgende:

[..]

Ik zei niet dat het individu criminaliteit kan oplossen, maar het individu kan tot op zekere hoogte z'n omgeving bepalen. In het geval van Amerikaanse ghetto's gaat dat minder op, maar dat zijn extremen. In Amerika profiteren te veel lieden van alles wat de onderklasse tot criminaliteit dwingt.

[..]

Daarom ook mijn punt dat men niet kritiekloos naar een willekeurige autoriteit moet luisteren zonder eigen context daarin te begrijpen.
Het zou helpen als men iets van scheikunde of biologie leert te begrijpen. Zie daar het probleem (te meer bij bezuinigingspost/afvoerputje VMBO). En zelfs dan ben je de onderliggende partij tegenover de neuromarketeers en lobbyisten.

Nogmaals; zie mijn punt hierboven tav tabaksreclames bij autoraces of golfevenementen.

Overigens moeten de verschillen tussen de VS en Nederland niet (meer) worden overschat. Dat zie je al reeds bij de sociale uitgaven volgens de OESO bijvoorbeeld.

170313124004-chart-europe-economy-social-spending-neth-780x439.jpg

[ Bericht 11% gewijzigd door Klopkoek op 15-03-2017 14:50:29 ]
En dat al in 1993
  woensdag 15 maart 2017 @ 14:52:32 #244
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_169536113
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 14:45 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nogmaals; zie mijn punt hierboven tav tabaksreclames bij autoraces of golfevenementen.

Ja die reclame wordt gestopt zei je, wat is daar het probleem?
  woensdag 15 maart 2017 @ 14:58:59 #245
177053 Klopkoek
QE for the people
pi_169536246
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 14:52 schreef Verfassungsschutz het volgende:

[..]

Ja die reclame wordt gestopt zei je, wat is daar het probleem?
Het probleem is de hypocrisie en inconsistentie van het eigen verantwoordelijkheid en zelfregulering beleid.

De zogenaamd 'verantwoordelijke' hoge inkomens worden in het genoemde voorbeeld goed beschermd. Iig totdat het zo vanzelfsprekend is dat de regelgeving ook weer kan worden afgeschaft (want dan is 'het cultuurtje', de sociale conventie, verdwenen). In de VS weten de tabaksfabrikanten dat ze de politieke toorn op hun hals halen als ze in Beverly hills gaan porren.

Hoe vaak hoor je wel niet dat men rookt "voor de gezelligheid" en "leuk mee doen".

Daar komt nog eens bij dat, zoals gezegd, juist de privacy, zelfbeschikking en rechtsstaat in slechte handen is.
En dat al in 1993
pi_169538272
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 14:16 schreef Verfassungsschutz het volgende:

[..]

Ga jij even 100 miljard per jaar extra betalen voor het behandelen, niet genezen, van alle zeldzame kankersoorten? Graag!
Ik heb het over preventie; dat is de enorme kostenpost waar je op kan besparen.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
  woensdag 15 maart 2017 @ 18:22:42 #247
177053 Klopkoek
QE for the people
pi_169540848
Ik heb op deze held gestemd

C69bl6QWsAAvoX1.jpg:large
En dat al in 1993
  woensdag 15 maart 2017 @ 20:54:46 #248
177053 Klopkoek
QE for the people
pi_169545761
En dat al in 1993
  woensdag 15 maart 2017 @ 20:59:36 #249
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_169546066
quote:
Verkeerde topic?

Anyway, er gaat nog wel wat water door de Rijn voordat zoiets wordt herzien. Het kan niet per decreet of van de een op de andere dag; daar moet studie aan vooraf gaan enzo. Daar komt ook nog eens bij dat ze Californie zouden moeten verbieden hun eigen standaards te hanteren strenger dan de EPA en dat kon nog wel eens een slepend rechterlijk conflict worden met onzekere uitkomst.
  woensdag 15 maart 2017 @ 21:04:23 #250
177053 Klopkoek
QE for the people
pi_169546576
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 20:59 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Verkeerde topic?

Anyway, er gaat nog wel wat water door de Rijn voordat zoiets wordt herzien. Het kan niet per decreet of van de een op de andere dag; daar moet studie aan vooraf gaan enzo. Daar komt ook nog eens bij dat ze Californie zouden moeten verbieden hun eigen standaards te hanteren strenger dan de EPA en dat kon nog wel eens een slepend rechterlijk conflict worden met onzekere uitkomst.
Elke stap in die richting is verkeerd.

Helaas is Nederland al net zo een kutland geworden als de VS. Een soort van corporatistische, fascistische staat.
En dat al in 1993
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')