abonnement Unibet Coolblue
pi_168946149
Mensen die samenwonen, hoe hebben jullie de huishoudelijke taken verdeeld?
Allebei evenveel of doet de een veel meer als de ander?
Hi,ras mach galoo de micho
pi_168946237


[ Bericht 51% gewijzigd door LPFAN op 16-02-2017 21:37:26 (hou eens op met trollen) ]
pi_168946257
Ik doe meestal meer. Ben ook vaker thuis dus gaat wel in verhouding. Ben ook het beste in troep maken. :+
Nooit afspraken over gemaakt ofzo, gaat uit zichzelf.
pi_168946398
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 20:29 schreef Koettie het volgende:
Ik doe meestal meer. Ben ook vaker thuis dus gaat wel in verhouding. Ben ook het beste in troep maken. :+
Nooit afspraken over gemaakt ofzo, gaat uit zichzelf.
dit

Hoewel we wel allebei iets hebben wat we haten en dat doet de ander dan. Is soort van afspraak
En ik probeer vooral de dingen te doen die hij niet leuk vind als ik thuis ben
pi_168946432
Niemand met een echte taakverdeling hier?
We hebben er een beetje woorden over hier, ze vind dat ik alleen maar troep maak en niks op ruim. Nu komt ze met een heel schema aanzetten maar daar heb ik helemaal geen zin in eerlijk gezegd.
Hi,ras mach galoo de micho
pi_168946628
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 20:33 schreef Allures het volgende:

[..]

dit

Hoewel we wel allebei iets hebben wat we haten en dat doet de ander dan. Is soort van afspraak
En ik probeer vooral de dingen te doen die hij niet leuk vind als ik thuis ben
Haha, hier ook. Vriend haat stofzuigen, ik vind de vaatwasser inruimen echt gedoe. Dus dat is een soort vaste taak. :p
pi_168946797
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 20:35 schreef raspberryPi het volgende:
Niemand met een echte taakverdeling hier?
We hebben er een beetje woorden over hier, ze vind dat ik alleen maar troep maak en niks op ruim. Nu komt ze met een heel schema aanzetten maar daar heb ik helemaal geen zin in eerlijk gezegd.
Nee niet echt, alhoewel we wel een aantal dingen hebben die een beetje verdeeld zijn.
Sinds wij samen wonen heb ik denk ik maximaal 10x de wasmachine aangezet en ramen lappen heb ik nog niet eens gedaan in dit huis waar we bijna een jaar wonen :+
De boodschappen doe ik vaak, net zoals het schoonhouden van de keuken/woonkamer.

En dan de meeste luxe:om de week komt de schoonmaakster voor boven stofzuigen, badkamers en wc's.

Dus de tip als je het financieel kan bolwerken: schoonmaakster regelen ;)
pi_168946913
We kunnen het in principe wel betalen maar zij werkt maar 20 uur dus eigenlijk vind ik dat ze genoeg tijd heeft voor het huishouden. Maar dat vind ze niet eerlijk dus.
Hi,ras mach galoo de micho
pi_168946968
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 20:41 schreef Koettie het volgende:

[..]

Haha, hier ook. Vriend haat stofzuigen, ik vind de vaatwasser inruimen echt gedoe. Dus dat is een soort vaste taak. :p
Haha bij ons is het precies andersom 😂 Ik doe de afwas, mijn man stofzuigt het hele huis. Ik haat stofzuigen en hij afwassen. Mooie deal!

Verder doe ik regel ik de was en hang ik deze op (heel mooi systeem voor vind ik zelf). En bij de rest: niet echt verdeling. Als hij iets constanteerd, zeg ik oke en mag hij het schoonmaken als het hem echt dwarsligt en andersom.
Huis is netjes en redelijk schoon zo. Glanzend schoon niet, maar ben ook niet continue bezig met schoonmaken en afstoffen.
pi_168947221
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 20:50 schreef raspberryPi het volgende:
We kunnen het in principe wel betalen maar zij werkt maar 20 uur dus eigenlijk vind ik dat ze genoeg tijd heeft voor het huishouden. Maar dat vind ze niet eerlijk dus.
Is er een reden dat ze 20 uur werkt?
pi_168947274
Dus toch maar sorry zeggen en proberen om mezelf aan haar stomme schema te houden dus?
Hi,ras mach galoo de micho
pi_168947294
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 20:35 schreef raspberryPi het volgende:
Niemand met een echte taakverdeling hier?
We hebben er een beetje woorden over hier, ze vind dat ik alleen maar troep maak en niks op ruim. Nu komt ze met een heel schema aanzetten maar daar heb ik helemaal geen zin in eerlijk gezegd.
Nee nogal logisch dat je daar geen zin in hebt, je wil gewoon lekker op je luie reet blijven zitten :D

Ontopic:

Ik: keuken opruimen, was doen, badkamer schoon houden, vuilnis wegzetten
Zij: was opruimen, boodschappen doen, planten en nog wat kleine dingen
Samen: koken, elke avond kwartiertje opruimen

Voor de rest hebben we een huishoudster. Echt ideaal, scheelt een hoop chagrijn!
pi_168947356
quote:
14s.gif Op donderdag 16 februari 2017 20:57 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Is er een reden dat ze 20 uur werkt?
Nee, niet echt. Ik werk zelf wel 40-45 uur per week dus haar inkomsten zijn voor erbij.
Hi,ras mach galoo de micho
pi_168947468
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 21:00 schreef raspberryPi het volgende:

[..]

Nee, niet echt. Ik werk zelf wel 40-45 uur per week dus haar inkomsten zijn voor erbij.
Als ik nu 20 uur p/w zou werken, gezond ben en nog geen kinderen heb zou je mij niet horen zeuren over wat meer in het huishouden doen :+ ik werk 36u, mn vriend 40 dus we ontlopen elkaar ook niet zo heel veel daarin :)
pi_168947496
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 20:58 schreef raspberryPi het volgende:
Dus toch maar sorry zeggen en proberen om mezelf aan haar stomme schema te houden dus?
Nee.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_168947546
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 20:59 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Nee nogal logisch dat je daar geen zin in hebt, je wil gewoon lekker op je luie reet blijven zitten :D

Ontopic:

Ik: keuken opruimen, was doen, badkamer schoon houden, vuilnis wegzetten
Zij: was opruimen, boodschappen doen, planten en nog wat kleine dingen
Samen: koken, elke avond kwartiertje opruimen

Voor de rest hebben we een huishoudster. Echt ideaal, scheelt een hoop chagrijn!
Ik ben ook gewoon moe als ik thuis kom, maar ze verwijt mij dat ik niks huishoudelijks uit vreet, en de badkamer doen moet ik niet aan denken.
Hi,ras mach galoo de micho
pi_168947609
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 21:05 schreef raspberryPi het volgende:

[..]

Ik ben ook gewoon moe als ik thuis kom, maar ze verwijt mij dat ik niks huishoudelijks uit vreet, en de badkamer doen moet ik niet aan denken.
Wat doet zij nog meer dan naast die 20 uur werken?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_168947631
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 21:04 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Nee.
Ze is boos op me dus ik ben geneigd om maar gewoon toe te geven voor de lieve vrede.
Hi,ras mach galoo de micho
pi_168947642
Mijn vriend werkt veel meer dan ik. Dus ik neem de meeste huishoudelijke taken voor mijn rekening. Maar hij is echt niet te flauw om af en toe de vaatwasser enzo eens te doen hoor :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_168947660
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 21:07 schreef raspberryPi het volgende:

[..]

Ze is boos op me dus ik ben geneigd om maar gewoon toe te geven voor de lieve vrede.
Mietje
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_168947688
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 21:08 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Mietje
Heb gewoon een hekel aan ruzie met haar.
Hi,ras mach galoo de micho
pi_168947739
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 21:05 schreef raspberryPi het volgende:

[..]

Ik ben ook gewoon moe als ik thuis kom, maar ze verwijt mij dat ik niks huishoudelijks uit vreet, en de badkamer doen moet ik niet aan denken.
Vind het vrij normaal dat zij het merendeel van het huishouden doet als ze 20 uur per week werkt. Maar snap ook wel dat zij zich niet jouw werkster wil voelen. Vergis je niet, dit soort frustraties kunnen echt een sluipmoordenaar zijn voor je relatie.
pi_168947751
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 21:09 schreef raspberryPi het volgende:

[..]

Heb gewoon een hekel aan ruzie met haar.
Je bent gewoon haar bitch.

Dit topic kan trouwens wel naar R&P
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_168947781
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 21:08 schreef possetje het volgende:

[..]

joh rot op gaat je geen zak aan!

weet ik veel? vingeren? tv kijken? zak chips eten?
Als ze daarmee klaar is dan kan ze net zo goed het huishouden even doen en niet zo zeiken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_168948054
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 21:07 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Wat doet zij nog meer dan naast die 20 uur werken?
Goeie vraag.

Ik vind dit wel mee tellen.
Naast dat ik part-time werk, studeer ik ook nog en daar komt veel energie en tijd bij kijken. Mijn man kan dan meer werk-uren hebben, maar ik heb ook zat te doen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')