abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 16 februari 2017 @ 18:38:35 #26
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168943054
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 18:34 schreef tochnietweer het volgende:

[..]

Dat bepaalde mensen binnen de FBI en CIA nog steeds er niet overheen zijn gekomen dat Clinton verloren heeft en dus daarom oorlog voeren tegen de Trump admin.
Naja, gezien Trump tot nog toe wel de slechtste en schimmigste president is die ik heb meegemaakt, kan ik me voorstellen dat er een aantal mensen in een grote organisatie zijn die het liever anders hadden gezien. Echter, Clinton is passe. Niks wat zij doen zullen haar het presidentschap geven. Dus of het is rancune, waar ik niet per se een aanwijziging voor heb, maar jij misschien wel, aangezien je deze claim maakt of het zijn mensen die denken hun eed te volgen (of een andere verklaring, die ik niet heb).
pi_168943068
Normale whistleblowers lekken nieuws over illegale praktijken, deze lekken tot nu toe enkel over zaken waar niets onwettelijks is gebleken...
quote:
People familiar with the agency's multiple probes said there was no evidence so far of pre-election collusion between Russians and Trump's campaign, or any evidence of criminal activity by Flynn or anyone else connected to Trump.
Een precedent voor de toekomstige administraties.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_168943096
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 18:34 schreef tochnietweer het volgende:

[..]

Dat bepaalde mensen binnen de FBI en CIA nog steeds er niet overheen zijn gekomen dat Clinton verloren heeft en dus daarom oorlog voeren tegen de Trump admin.
Het is gewoon hun taak om de nationale veiligheid te bewaken En vooral de russen zijn weer actief in het manipuleren van interne westerse tegenstellingen. Hacken, nepnieuws, liegen.
En wellicht trumpianen manipuleren, omkopen, chanteren.
De inllichtingendiensten moeten ook de regering informeren.
Wie weet is die Trump toch zo'n viespeuk geweest met plasseks en word hij gechanteerd.
Zij moeten dat als theorie meenemen en gespitst zijn op russische activiteiten
pi_168943101
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 18:35 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

De naam zegt het al.... het zijn intelligente mensen, dus logisch dat ze Trump niet zo geschikt vinden als president.
Dat is niet een verdienste van Hillary Clinton. Zij is niet zo'n jackass als Trump die mensen schoffeert en ruzie zoekt met belangrijke instituties als rechters, de pers, de intelligence community. Niet te vergeten de buurlanden en vele andere landen ter wereld.
Gelukkig is de VS een democratie en bepalen niet pseudo-intelligente mensen wie er president wordt maar het volk. Dat delen van de intelligence community Trump proberen neer te halen lijkt mij een gevaar voor de democratie.
  donderdag 16 februari 2017 @ 18:45:36 #30
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_168943193
Prima interview in De Groene Amsterdammer ( O+ ) met Stephen Walt, hoogleraar internationale betrekkingen aan Harvard:
https://www.groene.nl/artikel/trump-speelt-met-vuur

Over hoe Trump zijn goede kansen direct heeft verknald:
quote:
‘Het pad naar een effectievere buitenlandse politiek lag open. Trump had aangekondigd dat hij minder interventionisme wilde, geen nation building meer, zorgen dat bondgenoten niet meer gratis meeliften met de Amerikaanse defensie, aanpassen van handelsverdragen die bankiers helpen maar arbeiders niet. Prima doelen. Het was een werkelijke kans om gebreken in het Amerikaanse beleid te repareren. In plaats daarvan zien we dat hij bizarre ideeën aanhangt: dat ruzie maken met bondgenoten op een of andere manier de Amerikaanse positie in de wereld sterker maakt, dat zinspelen op een wereldwijde handelsoorlog banen brengt. Hij heeft ruzie lopen maken met China terwijl hij de positie van de VS in Azië verzwakte, heeft in feite toegegeven dat hij eigenlijk toch geen plan heeft om IS te verslaan, en heeft de opgefokte retoriek van Iran, IS en Noord-Korea tegen de VS gelegitimeerd. En hij is nog niet eens een maand president!’
Over Trump's doldrieste, feitenloze manier van regeren:
quote:
‘Ten eerste is Trump niet alleen zeer onervaren, hij blijkt ook erg weinig te weten en niet erg slim te zijn. Hij gelooft kennelijk dat buitenlandse politiek altijd een nulsom oplevert, waarbij een land “wint” en het andere “verliest” – gedeelde belangen bestaan voor hem niet. Zijn naaste adviseurs blijken even vreemde en gevaarlijke visies te hebben. Op korte termijn is mijn grootste zorg dat hij vele lang bestaande bondgenootschappen kapotmaakt die de internationale politiek zeventig jaar stabiel hebben gehouden, zonder duidelijk idee wat daarvoor in de plaats moet komen. Daarnaast probeert hij ook actief de bijl te zetten in de internationale orde. Hij en zijn adviseurs lijken echt te geloven dat de VS er zo slecht voor staan dat ze de bestaande orde binnen de VS en daarbuiten moeten vernietigen om de VS te redden. Je ziet het bij de Europese Unie. Ik denk dat hij met vuur speelt.'
Over het gebrek aan politiek leiderschap de laatste twintig jaar:
quote:
Maar goed: het punt dat ik wil maken is dat we decennia van slecht leiderschap hebben gehad. Het Westen is in een leiderschapscrisis, en die gaat veel verder en is veel ouder dan Donald Trump. Het is moeilijk om leiders aan te wijzen die competent zijn, integer, volwassen, daadkrachtig. Merkel krijgt nu goede recensies en ze verdient dat. Obama heeft een aantal fouten gemaakt – ik heb zelf geschreven dat zijn buitenlandse politiek is mislukt – maar hij was vergeleken met andere leiders een opmerkelijk nuchtere, voorzichtige en serieuze man die het een stuk beter heeft gedaan dan zijn critici schrijven. Maar verder? Mannen als Hollande, Juncker of Cameron en vrijwel alle prominente politici in de VS zijn onder de maat. En dat is een probleem omdat ik geloof dat de wereld een onveilige plek is waarin liefdadigheid tussen landen niet bestaat. Slechte leiders brengen ons veel dieper in de problemen dan nodig is.’
En over Europa, dat een ruggengraat moet kweken en niet moet vervallen in regionalisme:
quote:
Voor Europese landen heeft Walt een paar adviezen. Ten eerste: ga op eigen benen staan, zonder de VS en met Rusland. ‘De noodzaak dat Europese landen hun eigen defensie verzorgen, was al lang voor Trump duidelijk, alleen wilden ze dat niet weten. Europa moet na gaan denken hoe de wereld eruitziet zonder dat de VS zich actief met Europese zaken bemoeien, en zonder dat Europa centraal staat in de Amerikaanse belangstelling. Het goede nieuws: dat kan Europa makkelijk. Er is geen enkele veiligheidsbedreiging te bedenken die Europa niet aankan.

De aandacht in Europa gaat altijd uit naar Rusland, maar de strategische dreiging die van Rusland uitgaat wordt schromelijk overdreven. Rusland heeft vier keer zo weinig mensen als Europa en geeft vier keer zo weinig uit aan defensie. Het is een krimpende macht, die aankijkt tegen decennia waarin zijn bevolking, zijn economie en zijn invloed zullen krimpen. Maar het is geen verdwijnende macht, het zal altijd deel van Europa blijven. Rusland behandelen als eeuwige vijand is geen effectieve langetermijnstrategie.

En Europa moet direct ophouden uit te breiden, zowel met de EU als de Navo, en een gezamenlijke visie ontwikkelen op het beheren van de buitengrens. Veel Europeanen lijken nu te denken dat er een “migratiecrisis” is die te maken heeft met de oorlog in Syrië. Maar de demografische trends en de disfunctionerende staten in Afrika en het Midden-Oosten maken van de migratie naar Europa een langetermijnvooruitzicht waar de Europeanen hun antwoord op moeten vinden. Als Europa zichzelf politiek om zeep helpt, wordt dat echt niet makkelijker.’
https://www.groene.nl/artikel/trump-speelt-met-vuur
.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_168943215
quote:
6s.gif Op donderdag 16 februari 2017 18:27 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Als de rechtstaat in gevaar is, is het zelfs hun plicht.
Wat uit hetgeen nu is gelekt helemaal niet aan de hand is. Het is gewoon rancune van een stelletje sore losers die hun afgod Clinton de verkiezingen hebben zien verliezen. Het moet toch echt zeer doen dat ze gewoon de deontologie van hun werk schenden. Smerig personeel dat zo snel mogelijk ontslagen moet worden
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
  donderdag 16 februari 2017 @ 18:46:46 #32
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168943222
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 18:40 schreef tochnietweer het volgende:

[..]

Gelukkig is de VS een democratie en bepalen niet pseudo-intelligente mensen wie er president wordt maar het volk. Dat delen van de intelligence community Trump proberen neer te halen lijkt mij een gevaar voor de democratie.
Maar het volk heeft juist gekozen voor Clinton, dus wat je hier beschrijft klopt niet echt.

Op zich kan ik wel onderschrijven dat een stille ondemocratische macht als de intelligence community an sich geen schaduwoverheid zou moeten vormen, maar of zij dat doen is me niet duidelijk; het enige wat ik zie zijn wat lekken over contacten die zijn geweest.
pi_168943226
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 18:40 schreef tochnietweer het volgende:

[..]

Gelukkig is de VS een democratie en bepalen niet pseudo-intelligente mensen wie er president wordt maar het volk.
Helaas is Trump wel gekozen door vele domme mensen.
Dat is een zwakte van democratie: een volk die dom is of dom wilt zijn.

quote:
Dat delen van de intelligence community Trump proberen neer te halen lijkt mij een gevaar voor de democratie.
Dat neerhalen is een angstbeeld die trumpianen schetsen om de fouten van deze trump-administration te verbergen en goed te praten.
Een van die fouten is dat Trump zelf zijn eigen inlichtingdiensten verketterd omdat ze niet meewerken met zijn belangen.. Oa zijn belang van coverups.
Hij vraagt er dus om dat inlichtingendiensten hem minder vertrouwen en sommigen willen terugslaan met lekken van informatie. Het lekken is natuurlijk een amerikaanse traditie. Andere presidenten hadden daar ook mee te maken. En terecht.
Het is helemaal fout als inlichtingendiensten de Grote Leider volgen en meewerken aan zijn fouten.
Daar is de natie en de hele wereld niet mee gediend
pi_168943258
Recent stemden de establishment Democraten tegen een wetsvoorstel om farmaceutische middelen te importeren uit Canada. Een logisch voorstel. In de USA mogen de medische zorgverzekeringsbedrijven momenteel niet onderhandelen, in Canada wel, daarom betalen ze in de USA 3 keer zoveel voor farameceutische middelen. Uiteraard namen diezelfde Democraten die tegen stemden geld aan van diezelfde farmaceutische bedrijven, voor de farmaceutische bedrijven zijn het kruimels en ze krijgen een groot veelvoud aan extra inkmosten, deze 'politici' interesseert het niets.

Logischerwijze protesteren momenteel progressieve mensen tegen deze corporate Democraten. Het establishment kwam dan ook bij elkaar en 'nodigde' Sanders uit. Ze riepen Sanders op om de progressieve mensen te verzoeken om op te houden met demonstreren. :')
Ze begrijpen er nog steeds geen snars van.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_168943260
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 18:46 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Maar het volk heeft juist gekozen voor Clinton, dus wat je hier beschrijft klopt niet echt.

Op zich kan ik wel onderschrijven dat een stille ondemocratische macht als de intelligence community an sich geen schaduwoverheid zou moeten vormen, maar of zij dat doen is me niet duidelijk; het enige wat ik zie zijn wat lekken over contacten die zijn geweest.
Nee, dat hebben ze niet. Als de popular vote zou tellen zou er anders campagne gevoerd zijn en zouden er veel meer mensen zijn gaan stemmen, waardoor je niet kan zeggen wie er dan gewonnen had.
pi_168943265
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 18:46 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Maar het volk heeft juist gekozen voor Clinton, dus wat je hier beschrijft klopt niet echt.

Op zich kan ik wel onderschrijven dat een stille ondemocratische macht als de intelligence community an sich geen schaduwoverheid zou moeten vormen, maar of zij dat doen is me niet duidelijk; het enige wat ik zie zijn wat lekken over contacten die zijn geweest.
De VS zijn geen democratie, maar een representatieve republiek
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
  donderdag 16 februari 2017 @ 18:49:46 #37
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168943278
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 18:48 schreef tochnietweer het volgende:

[..]

Nee, dat hebben ze niet. Als de popular vote zou tellen zou er anders campagne gevoerd zijn en zouden er veel meer mensen zijn gaan stemmen, waardoor je niet kan zeggen wie er dan gewonnen had.
Ik claim niet dat ze gewonnen zou hebben, al ligt dat wel redelijk voor de hand gezien de verdeling van mensen. Ik claim dat jouw claim niet klopt.
  donderdag 16 februari 2017 @ 18:50:00 #38
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168943280
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 18:49 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

De VS zijn geen democratie, maar een representatieve republiek
Goed, vertel dat aan tochnietweer.
  donderdag 16 februari 2017 @ 18:51:39 #39
192592 SureD1
------------------------------
pi_168943331
Fbi moet gewoon net zoveel fte in de Trump-russia connectie steken als ze deden met benghazi en de emails, dan mogen ze nog heel wat fte-tjes verstoken 😂
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_168943337
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 18:47 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Helaas is Trump wel gekozen door vele domme mensen.
Dat is een zwakte van democratie: een volk die dom is of dom wilt zijn.
Juist, 63 miljoen mensen afdoen als dom. :W

quote:
Een van die fouten is dat Trump zelf zijn eigen inlichtingdiensten verketterd omdat ze niet meewerken met zijn belangen.. Oa zijn belang van coverups.
Hij heeft wat kritiek erop, dat is wat anders. Net als Clinton kritiek had op de FBI vanwege de brief?
pi_168943361
quote:
Dus een alt-leftist mag hier wel preken, maar Paul Joseph Watson niet? Over met verscihillende maten meten gesproken
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
  donderdag 16 februari 2017 @ 18:53:32 #43
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168943369
Wat is alt-left of een alt-leftist?
  donderdag 16 februari 2017 @ 18:54:39 #44
192592 SureD1
------------------------------
pi_168943388
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 18:53 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Wat is alt-left of een alt-leftist?
Scroll waskracht scroll dammit...
pi_168943390
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 18:53 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Wat is alt-left of een alt-leftist?
Net zoiets als een extreem linkse Republikeinse rechter waarschijnlijk.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 16 februari 2017 @ 18:55:27 #46
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_168943408
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 18:53 schreef WhiteBeard het volgende:

Dus een alt-leftist mag hier wel preken, maar Paul Joseph Watson niet? Over met verscihillende maten meten gesproken
Alt-left? Maar dat is toch gewoon de heersende liberale elite?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_168943431
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 18:46 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Maar het volk heeft juist gekozen voor Clinton, dus wat je hier beschrijft klopt niet echt.

Op zich kan ik wel onderschrijven dat een stille ondemocratische macht als de intelligence community an sich geen schaduwoverheid zou moeten vormen, maar of zij dat doen is me niet duidelijk; het enige wat ik zie zijn wat lekken over contacten die zijn geweest.
Precies, lekken over zaken die tot nu toe niet illegaal gebleken zijn, maar waarvan ze weten dat de speculaties erover het vertrouwen in de administratie (voor zover dat bestaat) zullen ondermijnen. Domestic PSYOP kortom.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  donderdag 16 februari 2017 @ 18:56:41 #48
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_168943437
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 18:47 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Helaas is Trump wel gekozen door vele domme mensen.
Dat is een zwakte van democratie: een volk die dom is of dom wilt zijn.

[..]

Dat neerhalen is een angstbeeld die trumpianen schetsen om de fouten van deze trump-administration te verbergen en goed te praten.
Een van die fouten is dat Trump zelf zijn eigen inlichtingdiensten verketterd omdat ze niet meewerken met zijn belangen.. Oa zijn belang van coverups.
Hij vraagt er dus om dat inlichtingendiensten hem minder vertrouwen en sommigen willen terugslaan met lekken van informatie. Het lekken is natuurlijk een amerikaanse traditie. Andere presidenten hadden daar ook mee te maken. En terecht.
Het is helemaal fout als inlichtingendiensten de Grote Leider volgen en meewerken aan zijn fouten.
Daar is de natie en de hele wereld niet mee gediend
Niet dat het er nu nog toe doet, maar Clinto won de popular vote met een behoorlijke marge. Als je dus afgaat op wat "het volk" gestemd heeft, dan wilden zij in meerderheid Clinton als president.
Door de vorm van het kiesstelsel (en het kiesstelsel geldt nu eenmaal) heeft Trump gewonnen en is hij de rechtmatige president.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_168943481
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 18:49 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

De VS zijn geen democratie, maar een representatieve republiek
Waarom mensen altijd denken dat die twee wederzijds uitsluitend zijn is mij een raadsel. De VS is gewoon een representatieve democratie. Nederland overigens net zo goed.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 16 februari 2017 @ 18:59:20 #50
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_168943498
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 18:54 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Scroll waskracht scroll dammit...
Ik zei toch dat het nooit lukt omdat er altijd wel iemand... :P
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')