Standaard hier. Maar ook wel goed vind ik. Sowieso al op jonge leeftijd problemen gehad met haar gebit. Kiezen zijn ook geseald. Maar controle was wel goed. Alleen bij 1 tand die half door is gekomen zat wat plak, die tand extra controleren met poetsen.quote:Op donderdag 23 maart 2017 10:05 schreef trui het volgende:
Fluor happen is hier helemaal niet meer aan de orde, doen ze dat standaard bij jullie, Ingrid? Of was er een specifieke aanleiding voor?
Dat klinkt hoopgevend. Dank je wel.quote:Op donderdag 23 maart 2017 10:06 schreef trui het volgende:
Livelink, ik sprak net een collega die zelf ook zo'n beugel-loze beugel krijgt (van die precies passende bitjes). Ze vertelde dat ze er zelfs niet voor hoefde te happen, er wordt een digitale print van haar gebit gemaakt met behulp van een soort tandenborstel. Knap en fijn dat dat klei-happen dan niet nodig is.
Wat leuk! Hoe was het? Heeft ze de drukte goed doorstaan?quote:Op donderdag 23 maart 2017 14:02 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Standaard hier. Maar ook wel goed vind ik. Sowieso al op jonge leeftijd problemen gehad met haar gebit. Kiezen zijn ook geseald. Maar controle was wel goed. Alleen bij 1 tand die half door is gekomen zat wat plak, die tand extra controleren met poetsen.
En dan gaan we vanmiddag naar een voetbalwedstrijd toe. http://www.onsoranje.nl/teams/185189/programma/wedstrijd/22282
Kim had op school 2 kaarten gekregen en kwam enthousiast thuis. Dus dan wil ik wel mee, al heb ik er niks mee verder. Hoop dat ze de drukte en indrukken etc goed kan verwerken. We proberen nog een kaart voor Tyler te regelen zodat hij ook mee kan.
Zoiets zal het zijn, ja. Hij hoeft ook nooit zoveel op de kermis. Hij vindt het prima om het alleen maar te ervaren.quote:Op donderdag 23 maart 2017 17:32 schreef Vanyel het volgende:
Misschien omdat het dan zo'n enorme overload is dat het niet meer een kwestie is van proberen te onderscheiden wat relevant is, maar het gewoon ondergaan?
Dot heeft hetzelfde. Als je haar maar van alle kanten compleet bombardeert, vindt ze het wel gaaf. Ze vond t bijvoorbeeld ook prachtig met opa en oma optocht kijken met carnaval in Limburg.
Het was geslaagd! Tyler kon gelukkig ook mee! Ze werd er zelf vooral na de rust wel drukker van, maar dat is wel logisch. Ook nog vriendjes en vriendinnetjes tegen gekomen, konden ze mooi samen kijken en aanmoedigen.quote:Op donderdag 23 maart 2017 17:25 schreef livelink het volgende:
[..]
Wat leuk! Hoe was het? Heeft ze de drukte goed doorstaan?
Lijkt me echt een hele leuke manier om onverwacht je middag door te brengen. Fijn dat ze het ook zo heeft ervaren.quote:Op donderdag 23 maart 2017 18:56 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Het was geslaagd! Tyler kon gelukkig ook mee! Ze werd er zelf vooral na de rust wel drukker van, maar dat is wel logisch. Ook nog vriendjes en vriendinnetjes tegen gekomen, konden ze mooi samen kijken en aanmoedigen.
Eigenlijk zou een leerkracht standaard aandacht moeten geven aan de voorbereiding van zo'n kamp. Ik denk eigenlijk dat heel veel kinderen (ook zonder diagnose ASS) daar rust uit zouden halen. Maar misschien gebeurt dat ook wel.quote:Op vrijdag 12 mei 2017 21:29 schreef Nijna het volgende:
Hoe vaak ik de leerkracht van M. ook een pannenkoek vindt, hij is wel heel actief bezig met het voorbereiden van het kamp... (of het gaat helpen dat zal blijken, maar het ligt in de week zullen we maar zeggen ).
Knap, dat ze het fietsexamen heeft gehaald Trui!quote:Op vrijdag 12 mei 2017 21:38 schreef trui het volgende:
Dus gisteren hadden we ineens nog iets om over na te denken: misschien toch naar een andere middelbare school? Pfff!
Nee, we blijven wel bij de al gemaakte keuze. Ze wil nu niet nog veranderen. Ze gaat daar inderdaad een mavo-havo brugklas doen. Maar na dat 1e jaar is er alleen vmbo-t niveau op deze school.quote:Op zaterdag 13 mei 2017 16:36 schreef Moonah het volgende:
[..]
Knap, dat ze het fietsexamen heeft gehaald Trui!
Wat betreft de cito-score: zou je nog van school willen wisselen? Jullie oorspronkelijkekeuze is toch gebaseerd op het advies van de leerkrachten die 8 jaar met haar hebben gewerkt? Zij kennen Cato in hoe zij ís en hoe zij werkt, wat zij aankan, wat bij haar past. Cito is (maar dat weet jij ook wel ) puur cognitief. Heel fijn dat ze heeft kunnen laten zien 'wat er in zit'. Maar in hoeverre zou ze dat dag in dag uit vol kunnen houden?
Wat fijn! Ik ben benieuwd!quote:Update van ons:
Nou hèhè, na maaaaanden (vanaf oktober 2016...) zoeken naar de juiste instelling hebben we gisteren de intake gehad bij Libranet. En hoera, we krijgen daar het integrale onderzoek dat ons zo nuttig lijkt. Psycholoog, fysiotherapeut, ergotherapeut, revalidatiearts, logopedist en maatschappelijk werker. Hopelijk krijgen we voor de zomervakantie duidelijkheid of de sociaal emotionele problemen van Thies gerelateerd zijn aan ASS dan wel dyspraxie/DCD. Ik denk trouwens dat er van beide sprake is. Het gaat erg vaak samen.
Manman, wat heeft me deze zoektocht (met veel bureaucratische tegenwerking) een hoop frustratie, tranen en slapeloze nachten gekost...
Maar voor nu: jeeeuuuhhheeeeuuuu!
Ooooh, dat plaatst eea wel in een wat ander perspectief... Het klopt idd dat de verwachtingen van een leerkracht van invloed zijn op hoe een kind zich gedraagt/hoe een kind presteert.quote:Op zaterdag 13 mei 2017 20:35 schreef trui het volgende:
Ik heb het gevoel dat ze op de huidige school al langere tijd wel een beetje onderschat werd. Dus in die zin is deze score daar wel een bevestiging van. Ik denk dat als zij meer benaderd was vanuit het idee 'ze zou prima havo' aankunnen, ze zich daar ook meer naar gedragen had.
En dat de kennis van de leerkracht over het 'etiketje' van het kind daar ook weer invloed op heeft.quote:Op maandag 15 mei 2017 18:44 schreef Moonah het volgende:
Ooooh, dat plaatst eea wel in een wat ander perspectief... Het klopt idd dat de verwachtingen van een leerkracht van invloed zijn op hoe een kind zich gedraagt/hoe een kind presteert.
In groep 7 en 8 had ze dezelfde leerkracht. Voor Cato fijn, vanwege de continuïteit, maar het nadeel is wel dat zijn mening inderdaad dan wel extra veel gewicht kreeg. Het voorlopig advies kwam inderdaad eind groep 7, van hem dus, en toen vond hij het dus wat hoog gegrepen dat we naar die Havo/Vwo school waren wezen kijken op onze eerste open-dagen-ronde.quote:Op maandag 15 mei 2017 18:44 schreef Moonah het volgende:
Ooooh, dat plaatst eea wel in een wat ander perspectief... Het klopt idd dat de verwachtingen van een leerkracht van invloed zijn op hoe een kind zich gedraagt/hoe een kind presteert.
Zuur, lijkt me. Zeker omdat die havo/VWO haar zo leuk leek. Maar die leerkracht van groep 8 heeft toch ook zicht op hoe Cato eerder heeft gepresteerd? En is er in groep 7 geen voorlopig advies geweest?
Bovendien zet je post mij ook wel aan het denken over hoe school tegen Thes aankijkt. Ik ga eens even goed de vinger aan de pols houden, op cognitief gebied dan. Tot nu toe waren we vnl bezig met het sociaal emotionele deel...
Dit zijn inderdaad heel valide overwegingen. Het is vooral fijn dat ze een soort tussenjaar heeft met die brugklas waarna je opnieuw kunt bedenken wat het beste is. Het voordeel kan dan ook zijn dat ze meerdere docenten heeft en dat die samen hopelijk tot een goed inzicht komen in wat ze kan en niet kan en wat het beste voor haar is. Als docent op een middelbare school vind ik het altijd erg prettig om samen met andere docenten een leerling te analyseren. De ene valt dit op, de ander dat en dan kom je al pratend en inzichten uitwisselend vaak op een goed totaalbeeld. Ik zou dan ook zeker vaak op gesprek gaan in dat jaar met verschillende docenten om hun indruk na te gaan.quote:Op dinsdag 16 mei 2017 15:17 schreef trui het volgende:
Het klinkt misschien wat overdreven, maar we hebben hier echt zo intensief met haar naartoe gewerkt, ze heeft zelf gekozen en vond dit de prettigste school en zag vanaf toen ineens wat minder tegen de grote overstap op. Change of plans zou echt een zware wissel trekken. En het fijne van de gekozen school is ook dat er best veel ruimte is voor individuele variatie. Een beetje rustig opbouwen heeft ook z´n voordelen. Voor haar zelfvertrouwen beter om evt. na enige tijd omhoog te schuiven dan andersom. En 't feit blijft dat ze een vrij grillig profiel heeft qua vaardigheden. Dus er zijn ook echt dingen die best moeizaam gaan.
Ja, dat vind ik heel flauw, om het zo te brengen, dat hoort ook niet. Het is iets waar docenten onderling over moeten praten dan: hee, kan het zijn dat wij het fout hebben gezien?quote:Maar ik wil er nog wel met de meester over in gesprek. Hij bracht het een beetje alsof ze boven haar kunnen had gepresteerd op de toetsdagen, terwijl ik denk: nee, dit ís haar kunnen. Daar kan hij zelf ook nog wel wat in leren.
dit is ook wel weer zo, nu heeft ze een jaar om te bewijzen of ze inderdaad de havo aankan.quote:Op dinsdag 16 mei 2017 15:17 schreef trui het volgende:
Ik weet het niet, ik denk dat Cato zich ook buiten school om wel kan ontplooien en daar nu wellicht zelfs wat meer tijd voor heeft. Mocht ze aan 't eind van deze mavo/havo brugklas goed op Havo niveau zitten dan kan ze misschien samen met wat kinderen uit haar klas de overstap naar die ene Havo/VWO school maken (met dat chinees als keuzevak), dat is nl de school die met deze mavo samenwerkt. Die Havo/VWO school is wel een stuk verder weg, en gezien haar moeite met fietsen/het verkeer is dat ook wel echt een punt om rekening mee te houden. Als ze een jaar ouder is gaat dat mogelijk ook weer wat beter.
Het klinkt misschien wat overdreven, maar we hebben hier echt zo intensief met haar naartoe gewerkt, ze heeft zelf gekozen en vond dit de prettigste school en zag vanaf toen ineens wat minder tegen de grote overstap op. Change of plans zou echt een zware wissel trekken. En het fijne van de gekozen school is ook dat er best veel ruimte is voor individuele variatie. Een beetje rustig opbouwen heeft ook z´n voordelen. Voor haar zelfvertrouwen beter om evt. na enige tijd omhoog te schuiven dan andersom. En 't feit blijft dat ze een vrij grillig profiel heeft qua vaardigheden. Dus er zijn ook echt dingen die best moeizaam gaan.
Maar ik wil er nog wel met de meester over in gesprek. Hij bracht het een beetje alsof ze boven haar kunnen had gepresteerd op de toetsdagen, terwijl ik denk: nee, dit ís haar kunnen. Daar kan hij zelf ook nog wel wat in leren.
Ja, omdat eigenlijk niemand die cito-score goed kon interpreteren. En ze dachten dat een andere basisschool misschien in dat jaar nog iets kon zien wat daarvoor niet gezien was. Ik ken de specifieke reden niet. Ik vond het ook heel verrassend. Maar ze had ook echt heel hoog gescoord op haar cito-toets. Dus iedereen was in verwarring.quote:Op dinsdag 16 mei 2017 17:50 schreef trui het volgende:
Heel bijzonder inderdaad. Waarom in hemelsnaam groep 8 overdoen?
Fijn dat ze het gaat proberen, Nijna. Ze is toch al eerder op kamp geweest? Zoals bij heel veel dingen blijkt het bij J. toch zo te werken dat hoe vaker hij dingen doet, hoe beter het gaat. Ik heb wel eens gescholden op zijn vorige school waar ze elke twee jaar op kamp gingen, maar dat heeft er wel voor gezorgd dat kamp wat makkelijker voor hem is geworden. Hij heeft pas geleden zijn brugklaskamp gehad en hoewel hij zenuwachtig was en tot de laatste dag weer af en toe riep dat hij toch niet zou gaan, ging het eigenlijk heel makkelijk. En ook ik was veel minder zenuwachtig. Dat is ook wat waardquote:Op dinsdag 16 mei 2017 09:40 schreef Nijna het volgende:
Samen met M. met de leerkracht gesproken over het kamp.
Hij heeft vooral met haar gesproken, verteld wat er ongeveer op het programma staat.
We gaan nog wel even op de locatie kijken, maar vooralsnog is het plan om het te gaan proberen. Met wel duidelijk de afspraak dat ook al is het midden in de nacht, mocht het niet gaan, dat we gewoon gebeld worden.
Ben benieuwd, ik vind het wel een beetje spannend, maar wel top dat ze het gaat proberen!
Wow, leuk om te horen van D! (En bizar dat er op het begeleidende briefje al stond dat het advies niet aangepast werd, dat horen ze echt altijd met je te bespreken!). Fijn dat het 'opschalen' binnen dezelfde school kan. Dat is precies wat bij onze keuze dus helaas geen optie is. Het voordeel van de kleine overzichtelijke school is nu meteen ook een nadeel. Maar jaaaa, ze komt er vast wel hoor, onze Cato. Succes voor hem!quote:Op dinsdag 16 mei 2017 17:57 schreef lily het volgende:
trui, wij zitten precies hetzelfde met David.
Hij is in groep 5 op die school gekomen.
In een hele 'moeilijke' klas. Hij had in groep 6 en 7 dezelfde juf. Dat klikte totaal niet en hij zakte flink af. Advies in groep 7; vmbo kader.
Nu in groep 8 een meester.
Hij gelooft in hem en hij deed het uitstekend dit jaar dus hij kreeg vmbo-t/havo advies.
Zijn eindtoets gaf vorige week randje havo/vwo aan.
Op het begeleidend briefje stond dat het advies niet gewijzigd werd. Wij hebben daarop gemaild dat D het in ieder geval verdiende om hier met hem en ons over te praten. De meester vond dat eigenlijk ook een goed idee.
Wij zijn er vanmiddag geweest. Zijn meester heeft nog aan de juf van groep 5 gevraagd hoe D toen binnen kwam en zij gaf aan dat hij toen verder was dan de huidige klas.
Dat gaf hem de doorslag om toch het advies naar havo/vwo te doen.
Het fijne is wel dat hij niet van school hoeft te switchen.
Of het goed is, ik weet het natuurlijk niet. Maar hij wil wel heel graag dus we zullen zien.
(D past niet in dit topic maar allez, ik wilde op jouw verhaal reageren)
Oh, dat laatste is niet zo fijn, lily. Hoe is hij daar zelf onder?quote:Op zaterdag 20 mei 2017 22:13 schreef lily het volgende:
Een kleine overzichtelijke school is zeker een voordeel.
Ook heel veel succes voor Cato.
Het komt vast goed! Als ze het kan komt het er ook uit. Er leiden meerdere wegen naar Rome zoals ze dat zeggen.
Ik was zeer content voor David met vmbo-t-havo.
Ik vind het best spannend nu het omhooggehaald is kan ik je zeggen.
Het is dat hij het zelf heel graag wil....
Ik heb mijn bedenkingen erbij. Maar goed. Laat maat gaan. we zien het wel.
Bij onze oudste, die vwo advies kreeg (en wel in dit topic past, want autistisch) viel het niet goed.
Ondertussen op 4 havo en blijft nu zitten .
Oh, dit herken ik wel een beetje van mijn dochter ja. Echt pubergedrag. Ik worstel daar ook wel mee. Ik vrees de tijd dat mijn jongste in de puberteit komt en hoe dat eventueel uitpakt met zijn autisme.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 22:42 schreef lily het volgende:
Tja, mijn oudste zoon. Het is echt een puber.
Hij doet helemaal niets aan school dus dat helpt niet echt.
Ik verlies hem een beetje... wij hadden een erg goede band, maar sinds kort is dat verandert.
Hij verwijdert zich van ons.
Hij is nors, kortaf. En loopt met zijn ziel onder zijn arm. Niet leuk.
Hij gaat wel vaker uit. Zijn sociale leven speelt steeds meer parten Wel meestal bij mensen thuis.
Mijn man had laatst een goed gesprek met hem toen hij laat thuiskwam. Fijn!
Nou ja, een puber dus, zoals velen anderen.
De school; ik weet het niet. Van vwo naar havo. En nu blijven zitten.
Hij vindt het niet leuk, maar wil ook niet verder. Hij zit in een impasse.
Hij kent wel veel jongeren die nu in de derde zitten, dus volgens mij zit dat wel goed.
Maar hij blijft best gesloten.
Ongelooflijk eigenlijk. Hoe hij vroeger was (super druk en aanwezig en open) en nu (een rustige puber die zeker met zichzelf in de knoop zit).
Dan heb ik straks misschien wel het voordeel dat ik het aan het pubergedrag van mijn dochter kan relateren.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 22:49 schreef lily het volgende:
Ja, wat een geworstel voor ons ook. Is het normaal pubergedrag of moet ik het elders zoeken?
Klinkt goed, Nijnaquote:Op donderdag 25 mei 2017 21:51 schreef Nijna het volgende:
Volgende week, schoolkamp. Aan de voorbereiding gaat het volgens mij niet liggen.
We zijn op de locatie gaan kijken, we hebben het grootste gedeelte van de route gefietst. Gezien waar ze gaan pauzeren. Het viel mij best mee hoe goed ze het fietsen volhield en zonder gemopper!
Ze wilde ook echt zelf.
En heel voorzichtig lijkt ze zelfs wel wat zin in kamp te hebben, dus ik ben heel benieuwd .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |