abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_168940317
Ik zie op veel sites dat je na de studie technische bedrijfskunde op veel leidinggevende posities terechtkomt, ook al lijkt me dit niet reŽel als je net nog maar bent afgestudeerd. En waarom zou iemand met technische bedrijfskunde eerder op een leidinggevende positie komen dan iemand met bedrijfskunde.

Ik zou hier graag opheldering van willen krijgen en of iemand zijn ervaring wilt delen
pi_168940525
Als het een technisch bedrijf is?
  donderdag 16 februari 2017 @ 22:03:45 #3
441747 Surowa94
Business entrepreneur
pi_168949778
Je komt niet meteen op leidinggevende functies natuurlijk, buiten dan misschien als productiemanager inhet mkb ofzo. Maar technische bedrijfskunde is vooral veel waardevoller omdat veel bedrijven veel lastig te doorgronden technische processen hebben en technisch bedrijfskundigen zijn eigenlijk de enigen (naast echte technici met goede extra training) die daar iets mee kunnen. Een 'gewoon' bedrijfskundige heeft daar gewoon te weinig kwantitatieve/beta bagage voor meegekregen en wordt ook meer ingezet in processen tussen mensen/financien/organisatiekunde etc maar daar zit dan ook meteen het probleem. Want naast het feit dat standaard bedrijfskundigen veel minder zeldzaam zijn hebben ze op dat vlak ook concurrentie van commercieel economen, bedrijfseconomen, toegepast psychologen marketeers etc. Je hebt gewoon te weinig onderscheidend vermogen dan.
Business is love, business is life
pi_168957731
TBK is sowieso marketingtechnisch aantrekkelijker. De technische bagage valt (in mijn ervaring) heel erg mee, maar heb geen vergelijkingsmateriaal met reguliere bedrijfskunde. Volgens mij ben je bij TBK veel technisch georiŽnteerder (maar niet per se dat je de processen inhoudelijk kent). Meer in de zin dat je bij veel productiebedrijven gaat kijken en je erg logistiek georiŽnteerd bent.

Dat was op het hbo (HU) dan. Ik weet niet hoe het op de uni zit, maar de mensen die ik ken die dat doen, hebben nog nooit een bedrijf van binnen gezien. Studeer je bedrijfskunde, maar je hebt nog nooit hetgeen gezien wat je zogenaamd studeert. :')

Zie je het al voor je? Een dokter die alleen nog maar geoefend heeft met een simulatiecomputer en poppen?
pi_168962123
Wat ik me afvraag....is bedrijfskunde iets typisch Nederlands? Op de universiteit waar ik werk, wordt het niet gegeven, en ook tijdens mijn Amerikaanse tijd ben ik nooit op een bedrijfskundige gestuit.
pi_168963479
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 15:33 schreef Lyrebird het volgende:
Wat ik me afvraag....is bedrijfskunde iets typisch Nederlands? Op de universiteit waar ik werk, wordt het niet gegeven, en ook tijdens mijn Amerikaanse tijd ben ik nooit op een bedrijfskundige gestuit.
Bedrijfskunde is gewoon een Nederlandse naam, in het buitenland noemt men het ook wel business administration of iets met management.
pi_168963579
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 16:26 schreef JTLC het volgende:

[..]

Bedrijfskunde is gewoon een Nederlandse naam, in het buitenland noemt men het ook wel business administration of iets met management.
En Industrial Engineering is de Engelse vertaling van Technische Bedrijfskunde (iig op de TU hier).
pi_169044925
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 15:33 schreef Lyrebird het volgende:
Nooit een MBA tegengekomen? ;)
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
pi_169045702
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 14:04 schreef wimjongil het volgende:

[..]

Nooit een MBA tegengekomen? ;)
Ja, die wel. Maar Amerikaanse MBAers zonder vooropleiding in de techniek hebben geen technische kennis.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')