abonnement Unibet Coolblue
pi_168939209
quote:
De uitzending van Zembla woensdagavond over de mogelijke gezondheidsrisico's van de rubberkorrels op kunstgrasvelden roept meer vragen op dan er antwoorden worden gegeven. Dat vindt voorzitter André Aasman van ASV Dronten.

Zembla meldde dat rubberkorrels op kunstgrasvelden mogelijk tóch schadelijk zijn voor de gezondheid. Onderzoek van de Vrije Universiteit van Amsterdam op basis van proeven met zebravissen zou dat uitgewezen hebben. Met name voor kinderen zou het gezondheidsrisico's opleveren. Eind vorig jaar meldde het RIVM nog dat het spelen op kunstgras met rubberkorrels veilig is.

Voorzitter Aasman gaat nu in gesprek met zijn bestuur om te kijken wat ze gaan doen. Teams die alleen op gras willen spelen of trainen krijgen die mogelijkheid. Maar daar zit wel een grens aan. Er is niet voldoende capaciteit om alle trainingen en wedstrijden op gras te spelen. De club wacht nu een advies van de KNVB af, of er nog gespeeld kan worden op de kunstgrasvelden.

https://www.omroepflevola(...)roept-meer-vragen-op

Het zal niet ontgaan zijn dat de conclusie van het RIVM rapport gisteravond in ZEMBLA snoeihard onderuit ging. De manier van reageren en antwoorden bij ZEMBLA van de directrice doet aan 'framing' denken.

De feiten en standpunten liggen op tafel. Het RIVM zegt dat sporten op deze velden 'onbezwaarlijk' en 'ongevaarlijk' is maar de top van wetenschap is het daar totaal niet mee eens.

Vooral onze jongste kinderen lopen groot risico rond hun 20ste jaar een veelheid aan tumoren te ontwikkelen.
Volksgezondheid Minister Schippers blijft tegen beter weten in het rapport van het RIVM verdedigen.Een minister die willens en wetens de gezondheid van onze jongste, totaal onschuldige kinderen op het spel zet hoort terug te treden of afgezet te worden. Het lijkt mij dat het kunstgras schandaal een uitgebreid strafrechtelijk onderzoek verdient.
Trump riep in zijn campagne "Hillary for jail" Ik denk dat Schippers zich ook kwalificeert. Het RIVM is zijn oprechtheid kwijt en verworden tot een u vraagt wij draaien club.

[ Bericht 18% gewijzigd door sp3c op 16-02-2017 15:45:07 ]
pi_168939556
Het was idd dieptriest hoe de directrice van het RIVM reageerde.

[ Bericht % gewijzigd door sp3c op 16-02-2017 15:44:24 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 16 februari 2017 @ 15:51:43 #3
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_168940137
quote:
Vooral onze jongste kinderen lopen groot risico rond hun 20ste jaar een veelheid aan tumoren te ontwikkelen.
:')

Kan je het niet beter in BNW proberen?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_168940685
Je moet die velden ook niet opeten.
pi_168940800
Toevallig gezien en ja wat een star mens van het RIVM.

Gewoon niet ingaan op nieuwe informatie.

Ik ga zelfs geloven dat er smeergeld bij betrokken is.
Waarom zou iemand die onderzoekend van aard is zo afwijzend reageren op nieuw onderzoeksmateriaal?
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_168940858
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 15:51 schreef Dven het volgende:

[..]

:')

Kan je het niet beter in BNW proberen?
Nou nee, dit was gisteren gewoon op TV, en de directrice van het RIVM zat in eerste instantie zelfs stug vol te houden dat de manier van testen niets zegt over het effect op de mens, terwijl er dan op de site van het RIVM diverse onderzoeken blijken te staan waarbij nota bene gesteld wordt dat die specifieke manier van testen een goede manier is om te kijken wat het effect op de mens zal zijn.
En als ze daarmee geconfronteerd wordt ziet ze nog geen reden om hun conclusies nog eens goed te gaan bekijken aan de hand van andere testmethodes dan degene die zij gebruikt hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Trouwste user 2022 donderdag 16 februari 2017 @ 16:35:46 #7
7889 tong80
Spleenheup
pi_168941068
Dit moet ik dus terugkijken. Dacht dat het niet opzienbarend zou zijn.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_168941138
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 14:50 schreef visbox het volgende:

[..]

https://www.omroepflevola(...)roept-meer-vragen-op

Het zal niet ontgaan zijn dat de conclusie van het RIVM rapport gisteravond in ZEMBLA snoeihard onderuit ging. De manier van reageren en antwoorden bij ZEMBLA van de directrice doet aan 'framing' denken.

De feiten en standpunten liggen op tafel. Het RIVM zegt dat sporten op deze velden 'onbezwaarlijk' en 'ongevaarlijk' is maar de top van wetenschap is het daar totaal niet mee eens.

Vooral onze jongste kinderen lopen groot risico rond hun 20ste jaar een veelheid aan tumoren te ontwikkelen.
Volksgezondheid Minister Schippers blijft tegen beter weten in het rapport van het RIVM verdedigen.Een minister die willens en wetens de gezondheid van onze jongste, totaal onschuldige kinderen op het spel zet hoort terug te treden of afgezet te worden. Het lijkt mij dat het kunstgras schandaal een uitgebreid strafrechtelijk onderzoek verdient.
Trump riep in zijn campagne "Hillary for jail" Ik denk dat Schippers zich ook kwalificeert. Het RIVM is zijn oprechtheid kwijt en verworden tot een u vraagt wij draaien club.
De originele titel van dit topic was: kunstgras misdaad. Waarom is dit verandert naar: ....roept meer vragen op?
pi_168941159
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 15:51 schreef Dven het volgende:

[..]

:')

Kan je het niet beter in BNW proberen?
Dat is jou plekje!
  donderdag 16 februari 2017 @ 16:47:25 #10
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_168941221
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 16:43 schreef visbox het volgende:

[..]

Dat is jou plekje!
*jouw
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_168941242
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 14:50 schreef visbox het volgende:

[..]

https://www.omroepflevola(...)roept-meer-vragen-op

Het zal niet ontgaan zijn dat de conclusie van het RIVM rapport gisteravond in ZEMBLA snoeihard onderuit ging. De manier van reageren en antwoorden bij ZEMBLA van de directrice doet aan 'framing' denken.

De feiten en standpunten liggen op tafel. Het RIVM zegt dat sporten op deze velden 'onbezwaarlijk' en 'ongevaarlijk' is maar de top van wetenschap is het daar totaal niet mee eens.

Vooral onze jongste kinderen lopen groot risico rond hun 20ste jaar een veelheid aan tumoren te ontwikkelen.
Volksgezondheid Minister Schippers blijft tegen beter weten in het rapport van het RIVM verdedigen.Een minister die willens en wetens de gezondheid van onze jongste, totaal onschuldige kinderen op het spel zet hoort terug te treden of afgezet te worden. Het lijkt mij dat het kunstgras schandaal een uitgebreid strafrechtelijk onderzoek verdient.
Trump riep in zijn campagne "Hillary for jail" Ik denk dat Schippers zich ook kwalificeert. Het RIVM is zijn oprechtheid kwijt en verworden tot een u vraagt wij draaien club.
Fuck zembla!
Fucking neppe shit...
Ze verdraaien alles zodat het boeiend lijkt.
pi_168941879
quote:
2s.gif Op donderdag 16 februari 2017 16:21 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Toevallig gezien en ja wat een star mens van het RIVM.

Gewoon niet ingaan op nieuwe informatie.

Ik ga zelfs geloven dat er smeergeld bij betrokken is.
Waarom zou iemand die onderzoekend van aard is zo afwijzend reageren op nieuw onderzoeksmateriaal?
Geld of een Belang. Wiens brood men eet wiens woord men spreekt.
pi_168949892
Goh, ik ben verrast. Not!
Ik verwacht dat er binnenkort meer onderzoeksresultaten uitkomen die de conclusie van het eerdere RIVM rapport nog verder onderuit halen. Dat rapport (van ergens in december volgens mij) was gewoon een noodrapportje om de negatieve nieuwsberichten uit de lucht te halen.
pi_168950036
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 16:49 schreef hoechst het volgende:

[..]

Fuck zembla!
Fucking neppe shit...
Ze verdraaien alles zodat het boeiend lijkt.
Ja nepnieuws man! :')
pi_168960630
Ik had de uitzending gisteravond nog terug gekeken en het past wel een beetje bij de er-is-niks-aan-de-hand alles-is-veilig retoriek in Nederland. Als je de veiligheid niet kan garanderen, moet je het er gewoon uithalen. Zodat je achteraf ook niet kan zeggen wat er nu allemaal is fout gegaan.
pi_168961476
Heb de uitzending gekeken en lijkt op goed onderzoek van de VU en een evenwichtige weergeven van de feiten door Zembla. Waar het RIVM mee bezig is in opdracht van Schippers is ronduit schokkend. Ik vind dat hier een parlementaire enquête voor moet komen.
pi_168966911
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 15:05 schreef koekoe het volgende:
Heb de uitzending gekeken en lijkt op goed onderzoek van de VU en een evenwichtige weergeven van de feiten door Zembla. Waar het RIVM mee bezig is in opdracht van Schippers is ronduit schokkend. Ik vind dat hier een parlementaire enquête voor moet komen.
Zembla is wel bekend erom dat ze alleen maar de kant belichten die zij willen belichten en juist de experts erbij halen die alleen die kant beamen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 17 februari 2017 @ 19:41:39 #18
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_168967424
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 16:16 schreef jatochneetoch het volgende:
Je moet die velden ook niet opeten.
Dat dus,

Er worden nu onderzoeken op los gelaten en eisen aan gesteld die ook voor kinderspeelgoed gelden.
Maar het is niet alsof die rubberkorrels nu vermengd zijn met eten wat ze na afloop van de training/wedstrijd verplicht moeten eten.

Dit is een heleboel massahysterie.
http://zembla.vara.nl/nie(...)-met-rubbergranulaat
quote:
De VU presenteert exclusief in ZEMBLA de resultaten van proeven met zebravisjes en zebravisembryo's die zijn blootgesteld aan water waarin rubberkorrels hebben gelegen
Visjes die in water leven waar rubberkorrels in liggen, en dat gaan we dan 1 op 1 vergelijken met spelen op een voetbalveld 8)7

Heeft de VU extra subsidie nodig, dat ze daarom aandacht willen ofzo ?
pi_168967432
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 15:16 schreef Leandra het volgende:
Het was idd dieptriest hoe de directrice van het RIVM reageerde.
Over het RIVM gesproken, maar verder offtopic:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_168967447
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 19:33 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Zembla is wel bekend erom dat ze alleen maar de kant belichten die zij willen belichten en juist de experts erbij halen die alleen die kant beamen.
Kun je dat ook hardmaken of blijft het bij kroegpraat?
pi_168967571
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 19:55 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Kun je dat ook hardmaken of blijft het bij kroegpraat?
Dat kan ik wel.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_168967617
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 20:00 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat kan ik wel.
Doe eens!
pi_168968111
In deze aflevering werden de standpunten tegen het RIVM-onderzoek heel genuanceerd uiteengezet en juist de RIVM-directrice wilde niet meegaan in de nieuwe bevindingen. Sterker nog, mevrouw sprak eigen onderzoek tegen.
  User die overal opduikt 2022 vrijdag 17 februari 2017 @ 20:35:33 #25
186611 Haags
pi_168968464
Het is gewoon schadelijk. Klaar.
Zonder wrijving geen glans
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')