abonnement Unibet Coolblue
pi_168947562
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 20:53 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Mijn verstand zegt dat het onbetrouwbaar volk is dat sterk naar corruptie neigt, het geheugen behoort namelijk ook tot het verstand.

[..]

Ik denk dat je gewoon goede regels moet maken, maar burgermeester is een full time functie met daar bovenop een beschikbaarheidsverplichting, dus een betaalde bijbaan ligt niet erg voor de hand. Ik zie niet in waarom het dienen van de publieke zaak, waar diegene ruimhartig voor gecompenseerd wordt, zou moeten wedijveren met andere tijdsbestedingen. Als jij iemand betaalt voor werk, mag je ook inzet en beschikbaarheid terugverwachten en dat kan bij een burgermeester nou eenmaal niet.
Ik laat jouw frustratie lekker bij jou.

Verder spreek je jezelf tegen. Dan weer is het een probleem, dan toch weer niet mits onbetaald en dan weer wel een probleem.

Zelden iemand zo zien draaien...

En ruimhartig? Het is zwaar onderbetaald gelet op wat van je verwacht wordt.
pi_168947911
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 19:48 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat een onzin, dus een Burgermeester zou volgens jou niet een paar uur in de week maatschappijleer kunnen onderwijzen in een achterstandswijk?
Komt het er niet op neer dat het van de bijklus afhangt? Het zou wel een probleem kunnen zijn als een burgemeester bijvoorbeeld bijklust als de baas van een bouwbedrijf. Dan kan hij als burgemeester beslissen dat er een nieuwe buurt bij moet komen en dan neemt hij zichzelf in dienst om het te bouwen.

Maar als een burgemeester bijklust voor een instantie zonder winstoogmerk (zoals een school bijvoorbeeld) dan zie ik geen probleem.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_168948003
quote:
3s.gif Op donderdag 16 februari 2017 21:14 schreef NgInE het volgende:

[..]

Komt het er niet op neer dat het van de bijklus afhangt? Het zou wel een probleem kunnen zijn als een burgemeester bijvoorbeeld bijklust als de baas van een bouwbedrijf. Dan kan hij als burgemeester beslissen dat er een nieuwe buurt bij moet komen en dan neemt hij zichzelf in dienst om het te bouwen.

Maar als een burgemeester bijklust voor een instantie zonder winstoogmerk (zoals een school bijvoorbeeld) dan zie ik geen probleem.
De burgemeester houdt zich niet bezig met ruimtelijke ontwikkeling. Al blijft het een ongelukkige combinatie die ook inderdaad niet zou moeten voorkomen.

Zoals je zegt: het zou van de functie af moeten hangen.
pi_168948414
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 21:17 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

De burgemeester houdt zich niet bezig met ruimtelijke ontwikkeling. Al blijft het een ongelukkige combinatie die ook inderdaad niet zou moeten voorkomen.

Zoals je zegt: het zou van de functie af moeten hangen.
Ik vind wel dat als een burgemeester mag bijklussen, elk ander persoon dat dan ook mag. Dus stel ik heb een vaste baan bij een bakkersbedrijf, dat ik dan legaal kan bijklussen als zanger in een metalband. Dan mag dat bakkersbedrijf er niet over klagen.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')