abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_169194592
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2017 18:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zie geen enkel nieuws artikel of onderzoeksjournalistiek, zie slechts "opinie" artikelen. Dit is geen verwijt naar jou klopkoek, dit is gewoon een statement of fact.

Nee, dan kan of wil je niet lezen. Kies jij maar welke van de twee het is. FTM doet gewoon prima onderzoeksjournalistiek. Met je 'meningen'.. ;(
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
  dinsdag 28 februari 2017 @ 10:14:05 #77
177053 Klopkoek
QE for the people
pi_169195023
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 09:41 schreef keste010 het volgende:

[..]

Nee, dan kan of wil je niet lezen. Kies jij maar welke van de twee het is. FTM doet gewoon prima onderzoeksjournalistiek. Met je 'meningen'.. ;(
Ook De Correspondent doet af en toe onderzoek

MHilkens twitterde op dinsdag 28-02-2017 om 08:53:26 Dossier over boevenpraktijken Shell van @decorrespondent Ik ga nu iets kapot gooien. #shell #lezen https://t.co/cSTv3XO6BU reageer retweet
In plaats van 50% op het CBS bezuinigen en het KNMI willen opheffen.
En dat al in 1993
Gandhi - “The world has enough for everyone's need, but not enough for everyone's greed.”
pi_169195338
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 10:14 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

MHilkens twitterde op dinsdag 28-02-2017 om 08:53:26 Dossier over boevenpraktijken Shell van @decorrespondent Ik ga nu iets kapot gooien. #shell #lezen https://t.co/cSTv3XO6BU reageer retweet
Het zijn juist de essentiŰle achtergronden waar de mainstream media in tekort schieten. De fixatie op 'nieuws' alszijnde sensationele berichtgeving rondom evenementen/gebeurtenissen is waar zij kwalitatief op achteruitgaan en waar de Correspondent en FTM terecht op inspringen. Als het gaat om het politieke debat hebben we aan nieuwsitems en meninkjes geen tekort; het gaat juist om de achtergronden en de 'factchecks' (kan ook behoorlijk beperkt zijn, vandaar de aanhalingstekens) die het politieke debat weer enigzins inhoudelijk kunnen maken.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
  dinsdag 28 februari 2017 @ 11:21:27 #79
177053 Klopkoek
QE for the people
pi_169195993
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 10:37 schreef keste010 het volgende:

[..]

Het zijn juist de essentiŰle achtergronden waar de mainstream media in tekort schieten. De fixatie op 'nieuws' alszijnde sensationele berichtgeving rondom evenementen/gebeurtenissen is waar zij kwalitatief op achteruitgaan en waar de Correspondent en FTM terecht op inspringen. Als het gaat om het politieke debat hebben we aan nieuwsitems en meninkjes geen tekort; het gaat juist om de achtergronden en de 'factchecks' (kan ook behoorlijk beperkt zijn, vandaar de aanhalingstekens) die het politieke debat weer enigzins inhoudelijk kunnen maken.
Zie ook het interview met Bas Haan vandaag

quote:
'Nee, daarin heb ik nooit een doel gehad. Ik heb er wel opvattingen over: als dit het einde is, is het een lelijk einde. Met die laatste brief van Rutte is de leugen ge´nstitutionaliseerd. De oppositie heeft zijn antwoorden geaccepteerd en geen debat aangevraagd. Hij komt ermee weg.

'Daar vind ik verder niet veel van, ik neem het waar en ik noem het lelijke politiek. Rutte kan niet anders, dat begrijp ik ook wel. Als hij erkent dat hij informatie heeft achtergehouden, moet hij aftreden. De premier kßn de waarheid niet spreken. Een vervelende situatie, die hem kwetsbaar maakt, maar wel een situatie die hij zelf veroorzaakt heeft.'

U werkt niet in Den Haag. Is dat een voordeel?
'Dat denk ik wel. Ik vind het politieke spel ook niet zo interessant. Het gaat, vind ik, veel te veel over het spel en veel te weinig over de knikkers. Terwijl alleen de feiten tellen. Feiten zijn het enige Úchte wapen van de journalistiek. Door die feiten te miskennen en ontkennen, zet Rutte zelf de deur open naar populisme. Ik zou best een keer een half jaar in Den Haag willen rondlopen, maar dan zou ik ervoor zorgen dat ik na die tijd nergens meer welkom zou zijn.'
[...]
Is de gang van zaken rond de Teeven-deal exemplarisch voor hoe politiek werkt?
'Ik vrees van wel. Ik ben ervan overtuigd dat er alleen maar zoveel onwaarheden verkondigd zijn omdat dat normaal gesproken wÚrkt. De Teevendeal was een relatief onbelangrijk dossier. Natuurlijk was het een foute deal, en het was nog fouter dat de Belastingdienst buiten die deal was gehouden, maar het was geen dossier waarvan je verwacht dat het een kabinet kan doen wankelen. Dat is het geworden omdat alles samenkwam: het feit dat alle betrokken bewindspersonen VVD'ers waren, het feit dat het zich afspeelde op nou juist dat ministerie dat zorg moet dragen voor het functioneren van de rechtsstaat. Daarnaast zijn er grote fouten gemaakt: een klein leugentje werd een grotere leugen, waaruit weer een nieuwe leugen volgde. Het werd een clusterbom, die in hun gezicht is ontploft.'

Welke fout ligt aan de basis van alle fouten? Was het bijvoorbeeld slim om Teeven tot staatssecretaris te benoemen?
'Ik denk dat het heel onverstandig is om iemand die zo diep met zijn poten in de modder heeft gestaan als Teeven, bewindspersoon te maken. Hij heeft als officier van justitie de grenzen opgezocht en is er overheen gegaan. De deal is verwijtbaar, hoe lang hij ook blijft volhouden van niet. Als je dit soort deals met criminelen hebt gesloten, moet je geen staatssecretaris willen worden.'
[...]
U hield een praatje bij de verkiezing van Journalist van het Jaar, de titel die u in 2015 won, waarin u zei dat de journalistiek moet oppassen dat zij - uit angst voor de publieke opinie - geen deel van het probleem wordt, in plaats van deel van de oplossing.

'Ik vind dat journalisten te veel bezig zijn met zich indekken tegen het verwijt dat ze als niet objectief of elitair worden gezien. Daardoor is er een gevaar dat journalisten aan zelfcensuur gaan doen, bijvoorbeeld als ze bang zijn om een politicus een leugenaar te noemen, ook als die conclusie gewoon feitelijk juist is. Of te voorzichtig bij het benoemen dat Wilders met zijn verkiezingsprogramma de grondwet en gelijkheid van mensen buitenspel zet.

'Het is onze taak als journalisten dat soort dingen te benoemen. Als ik constateer dat een politicus liegt, dan benoem ik dat. Liegen is liegen, feiten zijn feiten. Journalisten zouden veel minder bang moeten zijn.'
http://s.vk.nl/s81e8-a4467944/

_basjacobs twitterde op dinsdag 28-02-2017 om 00:32:54 Bedroevend niveau #pauwenjinek: geen politieke inhoud, overloos gezeur over peilingen, poppetjes, politieke tactiek en politieke spelletjes reageer retweet
_basjacobs twitterde op dinsdag 28-02-2017 om 00:40:10 #pauwenjinek: lijkt mij een zinnige taak van publieke omroep om al die zwevende kiezers te informeren wat partijen voor wie willen bereiken reageer retweet
mathijsbouman twitterde op maandag 27-02-2017 om 23:24:34 Wat ook leuk zou zijn, is dat ze het bij Pauw & Jinek over de politieke inhoud zouden hebben, ipv over vorm en tactiek... reageer retweet
Al dat gepraat over randzaken en "het spel, niet de knikkers" lijkt erg op dit land

_basjacobs twitterde op dinsdag 28-02-2017 om 11:14:49 Interview - Verenigde Staten als Bananenrepubliek - Financial Investigator: https://t.co/zONnbjLJEz reageer retweet
Hoe Jinek & Pauw de muziek instartten toen Roemer de PVV als "economisch links" ontzenuwde was echt schandalig.
En dat al in 1993
Gandhi - “The world has enough for everyone's need, but not enough for everyone's greed.”
  dinsdag 28 februari 2017 @ 12:58:16 #80
177053 Klopkoek
QE for the people
pi_169197469
Landen met sterke publieke omroep zijn minder vatbaar voor corruptie - iets dat Nederland niet heeft

https://www.transparency.(...)ep-minder-corruptie/

Publieke omroep vergroot politieke kennis

http://stukroodvlees.nl/p(...)ot-politieke-kennis/

Publieke omroep voor een breed ge´nformeerd publiek

http://stukroodvlees.nl/d(...)einformeerd-publiek/

quote:
U bent steeds linkser geworden, Nederland is steeds rechtser geworden. Hoe voelt u zich in dat politieke klimaat?
,,Ik voel me gaandeweg minder thuis. Ik betreur die ontwikkeling en ik heb er een begin van zelfmedelijden over dat ik dit nog moet meemaken. We zijn een land van zenuwpezen geworden, van schreeuwers en wijsneuzen. Over alles en iedereen een oordeel klaar. Dat stoort mij ontzÚttend. Het krachtigste besef dat in mij leeft: mens, besef toch hoe verbazend weinig je weet. Hou je gedeisd, wees bescheiden. Kijk, snuif, denk.''
http://www.ad.nl/home/curieus-ik-werd-steeds-linkser~a706b403/

Past in het stramien van de langzame aftakeling van de democratie.
En dat al in 1993
pi_169199225
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 10:14 schreef Klopkoek het volgende:

Ja en ?
quote:
In 1991 – vijftien jaar vˇˇr Al Gore’s An Inconvenient Truth – maakte Shell al een film om te waarschuwen voor de gevolgen van klimaatverandering en om een gesprek over mogelijke oplossingen op gang te brengen.
Climate of Concern verscheen in verschillende talen en versies, onder meer Arabisch, Turks en Nederlands, en werd in de jaren negentig wereldwijd vertoond op scholen en universiteiten.
Dat lijkt mij nu niet echt op een doofpotaffaire of een top-secret intern rapport dat nu door een klokkenluider aan het licht wordt gebracht. ?
Je zou ook kunnen zeggen dat de maatschappij en de politiek er toen nog niet klaar voor was.
quote:
Het bedrijf probeerde ook een duurzame energietak op te zetten, maar toen die niet genoeg opleverde, verkocht Shell bijna alle belangen in de zonne- en windenergie.
Goh, wat raar dat een bedrijf kiest voor zijn eigen belangen 8)7
Er moet uiteindelijk wel geld verdiend worden en dividend uitbetaald worden.
  woensdag 1 maart 2017 @ 07:54:00 #82
177053 Klopkoek
QE for the people
pi_169213699
En dat al in 1993
  vrijdag 3 maart 2017 @ 11:08:25 #83
177053 Klopkoek
QE for the people
pi_169260309
Dit is dus wat Halbe Zijlstra's cultuurdictatuur doet: het Frascati theater in Amsterdam gaat een lofrede houden op massamoordenaar en realpolitiker Kissinger. "Wilde vriendjes zijn met de Khmer Rouge".

https://twitter.com/dewaremerijn/status/837309092754558981
https://twitter.com/dewaremerijn/status/837318161661898752

Dit land gaat echt kapot.
En dat al in 1993
  vrijdag 3 maart 2017 @ 11:12:10 #84
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169260362
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 12:58 schreef Klopkoek het volgende:
Landen met sterke publieke omroep zijn minder vatbaar voor corruptie

Correlatie
Zo verdrinken er ook meer mensen als er veel ijs verkocht wordt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_169260532
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 11:08 schreef Klopkoek het volgende:
Dit is dus wat Halbe Zijlstra's cultuurdictatuur doet:
Dit land gaat echt kapot.
Het is inderdaad een schande dat er nog steeds subsidie naar cultuur gaat, daar heb je gelijk in.
pi_169262511
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 11:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Correlatie
Zo verdrinken er ook meer mensen als er veel ijs verkocht wordt.
Oja, even vergeten dat er hier ook mensen rondlopen die uit luiheid in z'n geheel sociaal-wetenschappelijk onderzoek negeren. Net zoals er klimaat- en Holocaust-ontkenners blijven.
  vrijdag 3 maart 2017 @ 15:14:42 #87
177053 Klopkoek
QE for the people
pi_169264446
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 11:24 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Het is inderdaad een schande dat er nog steeds subsidie naar cultuur gaat, daar heb je gelijk in.
Maar Halbe Zijlstra doet dat nog niet eens. Want via de achterdeur stelt hij allemaal gemakkelijke belastingvrijstellingen en belastingkortingen in.

En dan gaat hij ook nog eens bepalen wat 'goede' kunst is, alsof we in de jaren 30 en jaren 50 leven waar alleen classicistische kunst mag. 'Links' heeft lang gestreden voor waardevrije bepalingen door de overheid.

Het is gewoonweg schandalig.
En dat al in 1993
pi_169264584
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 15:14 schreef Klopkoek het volgende:
En dan gaat hij ook nog eens bepalen wat 'goede' kunst is, alsof we in de jaren 30 en jaren 50 leven waar alleen classicistische kunst mag. 'Links' heeft lang gestreden voor waardevrije bepalingen door de overheid.

Het is gewoonweg schandalig.
:')
Er word al heel lang bepaald wie wel en geen subsidie krijgt, of dacht jij dat dit willekeurig ging.
Jouw linkse vriendjes bepalen dat.

En dat is inderdaad schandalig, nog een overblijfsel van de NSB :{w
  vrijdag 3 maart 2017 @ 15:30:16 #89
177053 Klopkoek
QE for the people
pi_169264668
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 15:24 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

:')
Er word al heel lang bepaald wie wel en geen subsidie krijgt, of dacht jij dat dit willekeurig ging.
Jouw linkse vriendjes bepalen dat.

En dat is inderdaad schandalig, nog een overblijfsel van de NSB :{w
Die 'linkse vriendjes' weten maar al te goed dat wat tegenwoordig voor vroeg-modern en pointillisme door gaat, vroeger de keuring niet door kwam vanwege wat vandaag de dag cultuurrelativisme, post-modernisme en nieuwlichterij zou heten.

Vooral daarom streven de 'linkse vriendjes' naar waardevrije toekenning en goedkeuring van kunst. En dat kan ook gewoon.

Zo'n Halbe Zijlstra en Bolkestein doen het tegenovergestelde. Die brengen Nederland terug naar de jaren '50 op dit vlak en gaan even aanbevelingen voor museumcollecties doen. Echt een gotspe. Combineer dit met alle repressie, perscensuur en privacy afbraak en je wordt er bijna bang van.

Maar goed, dit is als praten tegen een muur c.q. vechten tegen de bierkaai.
En dat al in 1993
pi_169264778
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 11:24 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Weg met die Nederlandse cultuur inderdaad!
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  vrijdag 3 maart 2017 @ 15:46:07 #91
45206 Pietverdriet
pi_169264987
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 13:20 schreef keste010 het volgende:

[..]

Oja, even vergeten dat er hier ook mensen rondlopen die uit luiheid in z'n geheel sociaal-wetenschappelijk onderzoek negeren. Net zoals er klimaat- en Holocaust-ontkenners blijven.
Ik ben een vleeseter dus ook een hufter, dat moet jij toch weten uit je sociaal "wetenschappelijk" onderzoek.
*) *) *)
pi_169266206
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 15:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik ben een vleeseter dus ook een hufter, dat moet jij toch weten uit je sociaal "wetenschappelijk" onderzoek.
*) *) *)
Voor die conclusie hoeft er inderdaad geen wetenschappelijk onderzoek aan te pas te komen >:)
  vrijdag 3 maart 2017 @ 16:48:49 #93
45206 Pietverdriet
pi_169266252
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 16:45 schreef keste010 het volgende:

[..]

Voor die conclusie hoeft er inderdaad geen wetenschappelijk onderzoek aan te pas te komen >:)
Dat is er dan ook niet aan te pas gekomen, sociale "wetenschappen" nietwaar.
pi_169268595
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 15:36 schreef Tomatenboer het volgende:
Weg met die Nederlandse cultuur inderdaad!
Waar heb ik dat gezegd :?

Of ben jij er weer zo eentje die het verschil niet snapt tussen cultuur en cultuursubsidie`s ?\
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 15:30 schreef Klopkoek het volgende:
Vooral daarom streven de 'linkse vriendjes' naar waardevrije toekenning en goedkeuring van kunst. En dat kan ook gewoon.
Dat mag ook van mij.
Maar dan zonder subsidie.
pi_169268657
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 16:48 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat is er dan ook niet aan te pas gekomen, sociale "wetenschappen" nietwaar.
Gelukkig hebben we quasi-wetenschappers als jij nog, dat scheelt inderdaad..
  vrijdag 3 maart 2017 @ 19:28:49 #96
177053 Klopkoek
QE for the people
pi_169269031
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 19:09 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Waar heb ik dat gezegd :?

Of ben jij er weer zo eentje die het verschil niet snapt tussen cultuur en cultuursubsidie`s ?\

[..]

Dat mag ook van mij.
Maar dan zonder subsidie.
Je mist mijn punt. Post #87.
En dat al in 1993
pi_169269327
Wat bedoel je ? Dat links heeft gestreden voor waardevrije bepalingen ?
Waarom is dat belangrijk als ze subsidie willen hebben ?
  zaterdag 4 maart 2017 @ 09:43:54 #98
177053 Klopkoek
QE for the people
pi_169279489
Schandalige karaktermoord op Klaver door Pauw en Jinek gisteren.

Natuurlijk is daar nog niet de helft ophef over als bij Jan Roos.

Terwijl Roos met feiten werd aangepakt, en Klaver met pure desinformatie. Voorbeeld: dat wat werd beweerd over legbatterijen klopt niet.
En dat al in 1993
  zaterdag 4 maart 2017 @ 09:47:21 #99
45206 Pietverdriet
pi_169279518
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 19:12 schreef keste010 het volgende:

[..]

Gelukkig hebben we quasi-wetenschappers als jij nog, dat scheelt inderdaad..
Ik heb de hele weg naar de bank lopen huilen, sociaal "wetenschappertje"

[ Bericht 2% gewijzigd door Pietverdriet op 04-03-2017 09:58:11 ]
  zaterdag 4 maart 2017 @ 10:01:25 #100
45206 Pietverdriet
pi_169279621
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 19:39 schreef bluemoon23 het volgende:
Wat bedoel je ? Dat links heeft gestreden voor waardevrije bepalingen ?
Waarom is dat belangrijk als ze subsidie willen hebben ?
Je hebt commerciele kunst, kunst voor de kunst, en kunst voor de subsidie.
Bij commerciele kunst bepaald de markt, bij kunst voor de kunst bepaald de kunstenaar, bij kunst voor de subsidie de ambtenaar
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')