abonnement Unibet Coolblue
pi_169131932
http://www.tubantia.nl/re(...)rum-almelo-1.6928986

Was al langer bekend dat dit er aan zat te komen, maar eind mei gaat de boel in Almelo dus dicht..

Wordt druk in Deventer, want er is al het eea samengevoegd daar.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 25 februari 2017 @ 17:37:53 #102
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169138189
Gesloopt na twee pittige wijken, waarbij ik de eerste geheel in de regen heb gelopen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_169143011
Edit: Never mind, probleempje al opgelost.

Iedereen zin in het weekend? :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_169143456
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 21:35 schreef VixenFromHell het volgende:
Iedereen zin in het weekend? :P
Nee, het is dit weekend carnaval: veul gelal, veul gebral en vooral veul afval.
Kan niet wachten tot die onzin afgelopen is.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 25 februari 2017 @ 21:55:57 #105
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169143492
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 21:35 schreef VixenFromHell het volgende:
Iedereen zin in het weekend? :P
Het weekend is zo snel voorbij :(
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_169143566
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 21:55 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het weekend is zo snel voorbij :(
Zeker als je volgens het urensysteem dinsdag een wijk moet lopen om een uur of 2 in de nacht :P
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 25 februari 2017 @ 22:06:33 #107
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169143766
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 21:58 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Zeker als je volgens het urensysteem dinsdag een wijk moet lopen om een uur of 2 in de nacht :P
_O-

Dat is nog later dan dat ik een keer meegemaakt heb. Daar stond een wijkje tot half twee 's nachts ingepland _O-

Wel leuk dat je voor dat soort lopen toeslag krijgt :7
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_169143871
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 22:06 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

_O-

Dat is nog later dan dat ik een keer meegemaakt heb. Daar stond een wijkje tot half twee 's nachts ingepland _O-

Wel leuk dat je voor dat soort lopen toeslag krijgt :7
Ja, admie neemt nogal ruime marges om uitloop te kunnen opvangen. Ik vroeg me soms al af waar die toeslagen toch vandaan kwamen :D. Maar een wijk voor de voorbereiding zetten hadden ze geloof ik nog niet eerder gedaan. Dinsdag maar eens heel vroeg vragen waar mijn wijkje toch blijft })
  maandag 27 februari 2017 @ 11:57:48 #109
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_169174806
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_169177933
quote:
Op MijnPostNL staat ook weer mooie berichten vol tegenstrijdigheden. Bericht een heeft als kop "Resultaten PostNL 2016 zoals verwacht", terwijl het tweede bericht, dat de titel "PostNL versnelt plannen voor de toekomst" juist beweert dat de volumes harder zijn gedaald dan waarop men eerder had geanticipeerd, zodat er nu in versneld tempo gereorganiseerd moet worden.

Dus de volumes zijn helemaal niet sneller gedaald dan verwacht. In het jaarverslag over 2015 werd voor 2016 een daling voorspeld van 7 tot 9%, en het was 8%. Opvallend is trouwens dat de leidinggevenden op mijn vestiging het steevast hadden over 10 tot 12% minder post, vooral als er weer eens in uitvoeringstijden gesneden moest worden. Dus blijft de daling juist achter bij de verwachtingen.

Maar goed, ze moeten toch een excuus verzinnen om ons dat stomme vest door de strot te duwen. Daarnaast willen ze looproutes slimmer inrichten (ik hoop vurig dat ze niet voor de derde keer met dat achterlijke Georoute komen aankakken), en lo and behold, elektrische bakfietsen gaan invoeren. Dat was de vorige keer ook zo'n succes. :N
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  maandag 27 februari 2017 @ 21:25:45 #111
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_169187603
quote:
Bij PostNL verdwijnen de komende vier jaar 2000 tot 2400 poststukken......
:P
Sorry, maar toen ik aan het voorlezen was, zei mijn vriendin: poststukken :P
(Heeft ook bij PostNL gewerkt ;) )

Goedendag meneer/mevrouw,

Ik kom de post brengen, uw waterstanden meten en ervaart u hinder van de stoep die bij uw voordeur? Mischien komt u hierdoor wel minder buiten en bent u eenzaam of niet goed ter been?
Dat behangetje mag ook wel eens vervangen worden. Heeft u koffie? Dan kunnen we er over praten, waar het allemaal is begonnen....etc...etc..
De pbz: voor al uw klussen, bezorging, maatschappelijkwerk etc... :P
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  maandag 27 februari 2017 @ 22:46:57 #112
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_169190040
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 21:25 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Bij PostNL verdwijnen de komende vier jaar 2000 tot 2400 poststukken......
:P
Sorry, maar toen ik aan het voorlezen was, zei mijn vriendin: poststukken :P
(Heeft ook bij PostNL gewerkt ;) )

Goedendag meneer/mevrouw,

Ik kom de post brengen, uw waterstanden meten en ervaart u hinder van de stoep die bij uw voordeur? Mischien komt u hierdoor wel minder buiten en bent u eenzaam of niet goed ter been?
Dat behangetje mag ook wel eens vervangen worden. Heeft u koffie? Dan kunnen we er over praten, waar het allemaal is begonnen....etc...etc..
De pbz: voor al uw klussen, bezorging, maatschappelijkwerk etc... :P
En ondertussen worden de pakketjes uit je tassen gejat...
pi_169190874
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 21:25 schreef Pietertje71 het volgende:

De pbz: voor al uw klussen, bezorging, maatschappelijkwerk etc... :P
Het wachten is op de beste babbeltrucs...
  dinsdag 28 februari 2017 @ 08:28:33 #114
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_169193940
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 23:18 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Het wachten is op de beste babbeltrucs...
Oostblokkers nu ingezet als PBZ's ?
:P
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  dinsdag 28 februari 2017 @ 08:29:17 #115
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_169193943
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 22:46 schreef Zelva het volgende:

[..]

En ondertussen worden de pakketjes uit je tassen gejat...
Dan zal de functie van de PBZ wel worden uitgebreid met Buitengewoon Opsporings Ambtenaar :P
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_169195799
Heb begrepen dat hier vandaag de brieven mbt de gemeente belastingen komen. Ben benieuwd of wij die mogen bezorgen, of dat ze dat ook via een concurrent doen :o
Maar als er wat te halen valt, zal het wel via ons komen... :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_169196426
Stiekem hoop ik er een beetje op dat ik als zaterdagbezorger en bijna afgestudeerde uit moet bij de aankomende ontslagronde en nog wat geld mee krijg...
pi_169200106
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 11:48 schreef Yreal het volgende:
Stiekem hoop ik er een beetje op dat ik als zaterdagbezorger en bijna afgestudeerde uit moet bij de aankomende ontslagronde en nog wat geld mee krijg...
Zaterdagbezorger of zaterdagbesteller? De eerste categorie hoeft denk ik niet op korte termijn voor zijn of haar baan te vrezen, net als de overige postbezorgers. Het meeste werk zal op korte termijn verdwijnen bij de voorbereiders, door de invoering van de SMX.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_169200493
Een week flink griep gehad. Vanmorgen gedacht weer iets te kunnen doen. Met een collega kunnen ruilen van wijk gelukkig.
Helaas verkeerd gedacht, mag nog een week thuiszitten met een longontsteking.
Gelukkig kan het binnen ons team worden opgevangen, heeft verder niemand vakantie (voorjaarsvakantie hier).

Maar poeh, werk toch liever hoor, al is zo ellendig zijn ook goed voor de lijn (-4 kilo was de dokter dan weer niet zo blij mee).
pi_169202072
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 16:05 schreef swimmie86 het volgende:
Een week flink griep gehad. Vanmorgen gedacht weer iets te kunnen doen. Met een collega kunnen ruilen van wijk gelukkig.
Helaas verkeerd gedacht, mag nog een week thuiszitten met een longontsteking.
Gelukkig kan het binnen ons team worden opgevangen, heeft verder niemand vakantie (voorjaarsvakantie hier).

Maar poeh, werk toch liever hoor, al is zo ellendig zijn ook goed voor de lijn (-4 kilo was de dokter dan weer niet zo blij mee).
Beterschap, Swimmie! Goed uitzieken, dan komen die kilo's er zo weer aan.
pi_169202658
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 15:46 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Zaterdagbezorger of zaterdagbesteller? De eerste categorie hoeft denk ik niet op korte termijn voor zijn of haar baan te vrezen, net als de overige postbezorgers. Het meeste werk zal op korte termijn verdwijnen bij de voorbereiders, door de invoering van de SMX.
Ik heb werkelijk geen flauw idee wat ik ben. Wel iets met zaterdag...
  dinsdag 28 februari 2017 @ 18:00:46 #122
327191 RobertNL
For your gear.
pi_169202841
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 17:49 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ik heb werkelijk geen flauw idee wat ik ben. Wel iets met zaterdag...
Ik ben ''postbezorger'' en heb alleen een route op zaterdag.
Wat is het verschil eigenlijk :P
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_169202892
Oe @Swimmie beterschap! Van een longontsteking kun je nog lang last houden. Had het vorig jaar in april.

Ik kreeg antibiotica en ben twee weken zoet thuis gebleven. Kon nog geen trap lopen.

Daarna mocht ik twee weken lang alleen daldagen bezorgen, maar zelfs dan had ik al geen adem.

Pas na een week of vijf a zes kon ik weer als vanouds lopen en dat bleek nog snel te zijn.

Goed uitzieken dus.

Heb je antibiotica gekregen?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 februari 2017 @ 18:05:12 #124
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169202901
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 18:00 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Ik ben ''postbezorger'' en heb alleen een route op zaterdag.
Wat is het verschil eigenlijk :P
Een zaterdagbezorger mag alleen bezorgen. Een zaterdagbesteller mag ook sorteren.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 februari 2017 @ 18:05:31 #125
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169202906
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 16:05 schreef swimmie86 het volgende:
Een week flink griep gehad. Vanmorgen gedacht weer iets te kunnen doen. Met een collega kunnen ruilen van wijk gelukkig.
Helaas verkeerd gedacht, mag nog een week thuiszitten met een longontsteking.
Gelukkig kan het binnen ons team worden opgevangen, heeft verder niemand vakantie (voorjaarsvakantie hier).

Maar poeh, werk toch liever hoor, al is zo ellendig zijn ook goed voor de lijn (-4 kilo was de dokter dan weer niet zo blij mee).
Beterschap :*
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_169203425
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 18:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Een zaterdagbezorger mag alleen bezorgen. Een zaterdagbesteller mag ook sorteren.
Dan ben ik bezorger
  dinsdag 28 februari 2017 @ 21:43:48 #127
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_169208269
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 16:05 schreef swimmie86 het volgende:
Een week flink griep gehad. Vanmorgen gedacht weer iets te kunnen doen. Met een collega kunnen ruilen van wijk gelukkig.
Helaas verkeerd gedacht, mag nog een week thuiszitten met een longontsteking.

Beterschap :-)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_169208934
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 18:04 schreef Globetrottertje het volgende:
Oe @Swimmie beterschap! Van een longontsteking kun je nog lang last houden. Had het vorig jaar in april.

Ik kreeg antibiotica en ben twee weken zoet thuis gebleven. Kon nog geen trap lopen.

Daarna mocht ik twee weken lang alleen daldagen bezorgen, maar zelfs dan had ik al geen adem.

Pas na een week of vijf a zes kon ik weer als vanouds lopen en dat bleek nog snel te zijn.

Goed uitzieken dus.

Heb je antibiotica gekregen?
Jep, een kuur van een week, maar moet vrijdag voor het weekend nog ff op controle.
Ik slaap vooral, normaal is 7 uur wel genoeg, nu zit ik makkelijk op 16.
pi_169208955
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 17:14 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Beterschap, Swimmie! Goed uitzieken, dan komen die kilo's er zo weer aan.
Dank je! Die kilo's mogen best wegblijven hoor :P
pi_169209008
Bedankt iedereen.
Nog een paar semi-boze appjes van collega's gehad. Eentje dacht dat ik zo veel gezopen had afgelopen dagen (carnaval) dat ik nog steeds dronken was. Wist niet dat ik er zo slecht bij liep.
  woensdag 1 maart 2017 @ 08:53:24 #131
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_169214153
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 22:09 schreef swimmie86 het volgende:
Bedankt iedereen.
Nog een paar semi-boze appjes van collega's gehad. Eentje dacht dat ik zo veel gezopen had afgelopen dagen (carnaval) dat ik nog steeds dronken was. Wist niet dat ik er zo slecht bij liep.
Ik denk dat het aan je PTT-pet ligt met 2 bierkannetjes aan de zijkant en een slangetje dat naar je mond loopt, ligt :P
Maar wel altijd fijn dat collega's zo begaan met iemand zijn die juist niet bij elk kuchje een week thuis blijft ;-)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_169216610
Beterschap Swimmie! Wat rot dat sommige collega's zo reageren :N

Hoe gaat het hier met het plussen bij iedereen? Sinds de nieuwe tijden ben ik hier bijna alleen nog maar (flink) aan het plussen. Gisteren sowieso nog weer een half uur per wijk, maar met die mailing over de gemeentelijke belasting moet je ook bijna elk huis langs. Er ontbraken er wel een paar, die zitten er hopelijk niet vandaag bij..
Maar zelfs zonder bijzondere mailingen is de tijd op veel wijken gewoon echt niet haalbaar, zeker niet als je veel moet scannen of te dikke pakjes hebt. Hoor van collega's dat ze ook veel plussen nu. Tot op heden wordt er gelukkig nog nergens moeilijk over gedaan :)

Wanneer klikken jullie op start? Merk hier toch dat de meesten op start drukken voor ze wegfietsen. Ik trouwens ook, maar ik klets meestal nog wat met collega's en die tijd hoeven ze natuurlijk niet te betalen. In principe begint je tijd natuurlijk al als je in gaat laden. Als ik terug kom voor een 2e wijk en er is niemand, gaat de eerste wijk op stop als ik arriveer op het depot en dan start ik meteen de volgende. Misschien binnenkort toch maar eens aankaarten of ze weer de optie willen geven om meerdere redenen in te vullen voor de uitloop. Ze hebben nu bijv ook de optie reistijd toegevoegd en die zou ik willen gebruiken voor de fietstijd tussen 2 wijken in, maar als ik ook al 15 minuten uitloop heb vanwege incorrecte basistijd, kan ik niets anders dan die volledige tijd dan maar onder basistijd te zetten. Dat wekt ook een verkeerde indruk. Zelfde met tripjes naar de retailer en andere zaken. Vaak is er bij mij niet 1 reden voor de uitloop, dus dan kies ik maar de grootste.. boosdoener :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 1 maart 2017 @ 11:59:16 #133
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169216874
Als ik ga laden druk ik op start. Die tijd hoort al bij de werktijd
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_169217181
Ik druk op start als ik er aan denk. Dat kan zijn als het busje komt aanrijden, als ik de post pak, maar ook pas tijdens de derde straat ofzo. Maakt voor de rest ook niet veel uit, want de tijd houd ik zelf wel bij. Opvallend genoeg kwam ik er zaterdag thuis na het lopen van twee wijken pas achter dat ik nog niet gestart was, maar ik werd niet opgebeld of ik eigenlijk wel was begonnen.

En tja de haalbaarheid van de tijden. Dat wisselt erg per wijk. De kromheid van de totale willekeur van het snijden in tijden komt nu ook naar voren in de tijd die we morgen krijgen met de 100% hah. Bij sommige wijken resulteert de standaard som van 5 min per 100 huizen in een hogere tijd dan op zaterdag, maar genoeg wijken krijgen juist minder tijd. Zelf heb ik een wijk met minstens 50% stickers en krijg morgen minder tijd dan op zaterdag 8)7
pi_169217314
Ja hier zijn er ook wijken waar enorm gekort is en bij andere is amper gekort. Volgens mij ligt dat ook aan de assertiviteit vd vaste bezorger. Er is hier iig 1 bezorger die het voor elkaar gekregen heeft dat er over de hele week misschien 10 minuutjes af is gegaan, die wijk is dus nog prima haalbaar. Een andere wijk is op dinsdag nu 1u20, terwijl ie op zaterdag 1u55 is. Dat verschil is te groot, maar die bezorger heeft waarschijnlijk gekozen om de zaterdag qua tijd goed te houden ten koste van andere dagen... die bezorger is er volgens mij ook echt 1 die nooit ergens tegenin gaat.

En ik moet nu zo een wijk die eerder 1u20 was op woensdag, en nu 1 uur. Dat vind ik ook wel weer fors. Op de andere dagen is de tijd ook te krap, maar de vaste bezorger is al sinds januari ziek. Ik weet dus niet of er uberhaupt iemand die tijden nog beoordeeld heeft, of dat ze nu gewoon vast zijn komen te staan zonder verdere inspraak van een bezorger. Zo is er ook eentje ergens in januari gestopt, en haar vaste wijk staat nu ook veel te krap...

Zelf ben ik overigens ook geen ster in onderhandelen en assertief zijn etc, dus ik ben blij dat ik een wijk moest beoordelen waarvan de tijd wel redelijk was :')

Hoorde laatst ook van een chauffeur dat het binnenkort echt afgelopen is met vroeg leveren. Nu mogen ze vanaf 12.30 komen (aanleveren uiterlijk 13.00), maar hij vertelde dat ze binnenkort echt pas om 12.55 mogen leveren.. :') whyyyyy.
Vrees sowieso ook dat de aanlevertijden nog wel later gaan worden dan 13.00 wanneer ze weer het eea samen gaan voegen qua vestigingen.

[ Bericht 3% gewijzigd door VixenFromHell op 01-03-2017 12:36:15 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_169219168
Hier zijn de uitvoertijden eigenlijk nog wel aardig haalbaar. Tuurlijk, als er een keer echt wat bijzonders bij zit niet, maar dat was voorheen ook al zo. Hoef in ieder geval niet echt vaak bij te plussen.
pi_169221693
Hier zijn mijn tijden zowel op de piek- als daldagen niet haalbaar. Vooral door pakjes. Scanpakjes vallen nog wel mee, maar vooral de niet-door-de-brievenbus-passende Chinese meuk is talrijk. Aanbellen, wachten. Bij buren aanbellen, wachten. Briefje invullen, stickers plakken. Na ronde naar het postagentschap in de plaatselijke tabakswinkel. Niet meteen geholpen worden door de zeer onaardige dames, die mij liever zien gaan dan komen (sorry dames, ik heb dit ook allemaal niet bedacht). Vind het werk er niet bepaald leuker op geworden. :N
pi_169222373
Ik heb wat mijn vaste wijken betreft een alternatief voorstel naar mijn teamleider gemaild (sommige wijken zouden te krap worden, anderen stonden te ruim) en hij heeft mijn voorstel overgenomen, dus die wijken loop ik rond de normtijd onder normale omstandigheden. Plussen wordt bij ons meestal niet moeilijk over gedaan.Maar ik vraag me af of er wel naar alle wijken gekeken is. Sommige wijken staan zo krap dat ik vermoed dat niemand daar naar gekeken heeft.

En dat je maar 1 reden kunt opgeven bij het plussen is inderdaad erg jammer (par weken terug had ik wel 4 of 5 redenen voor uitloop en heb uiteindelijk maar voor veel post gekozen, omdat dat de belangrijkste reden was).
pi_169222585
Ik vermoed dat er hier tzt wel een discussie over zal gaan komen, als collega's idd ook zoveel bij plussen. Daar zal onze TC uiteindelijk voor op zijn kop gaan krijgen denk ik :o
Het hele idee van minder post dus minder tijd valt een beetje weg dan zo.

Meeste wijken die te krap staan, staan zo'n 15 tot 20 minuten te krap toch nog op piekdagen. Daldagen gaat het vaak om een minuut of 5, soms 10. Uitschieter naar een half uur iig op 1 wijk. Er zijn er ook wel bij die wel goed staan, maar daar loop ik momenteel niet zo vaak. Heb ook al wel een paar keer minder tijd doorgegeven, maar ik plus veel meer.

En die pakjes kosten veel tijd, maar schijnbaar is het zo dat als je vaak te grote pakjes etc hebt, dat dit dan bij in de normtijd opgenomen moet worden. Bij sommige wijken is het gewoon altijd raak en vaak op dezelfde adressen, en dan zou dus eigenlijk de normtijd daarop aangepast moeten worden. Dat las ik tenminste laatst ergens, waarschijnlijk bij een artikel op mijn postnl.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_169227055
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 17:05 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik vermoed dat er hier tzt wel een discussie over zal gaan komen, als collega's idd ook zoveel bij plussen. Daar zal onze TC uiteindelijk voor op zijn kop gaan krijgen denk ik :o
Het hele idee van minder post dus minder tijd valt een beetje weg dan zo.

Meeste wijken die te krap staan, staan zo'n 15 tot 20 minuten te krap toch nog op piekdagen. Daldagen gaat het vaak om een minuut of 5, soms 10. Uitschieter naar een half uur iig op 1 wijk. Er zijn er ook wel bij die wel goed staan, maar daar loop ik momenteel niet zo vaak. Heb ook al wel een paar keer minder tijd doorgegeven, maar ik plus veel meer.

En die pakjes kosten veel tijd, maar schijnbaar is het zo dat als je vaak te grote pakjes etc hebt, dat dit dan bij in de normtijd opgenomen moet worden. Bij sommige wijken is het gewoon altijd raak en vaak op dezelfde adressen, en dan zou dus eigenlijk de normtijd daarop aangepast moeten worden. Dat las ik tenminste laatst ergens, waarschijnlijk bij een artikel op mijn postnl.
Tja, mijn teamcoach vroeg waarom ik niet akkoord ging met de nieuwe tijden. Ik gaf aan dat dit vooral door de buitenlandse pakjes kwam. Toen zei hij dat ik wel akkoord moest gaan en gewoon bij moest plussen. Dat doe ik nu braaf maar het voelt niet goed. Ben bang dat er op een gegeven moment inderdaad wordt gezegd dat het gedoe met de buitenlandse pakjes (die niet door de brievenbus passen), geen reden meer is om te plussen... :{
pi_169227137
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 20:49 schreef Hondsdraf het volgende:

[..]

Tja, mijn teamcoach vroeg waarom ik niet akkoord ging met de nieuwe tijden. Ik gaf aan dat dit vooral door de buitenlandse pakjes kwam. Toen zei hij dat ik wel akkoord moest gaan en gewoon bij moest plussen. Dat doe ik nu braaf maar het voelt niet goed. Ben bang dat er op een gegeven moment inderdaad wordt gezegd dat het gedoe met de buitenlandse pakjes (die niet door de brievenbus passen), geen reden meer is om te plussen... :{
Tja dan moeten ze die pakjes niet bij ons (pbz's) dumpen.
pi_169227350
Vrees dat het alleen maar meer gaat worden. Het loopt hier in sommige wijken soms echt de spuigaten uit.. heb dagen gehad dat ik zeker bij 10 adressen aan moest bellen voor zo'n ding.

Had net ook wel een mooie, ging mijn regenpak ophalen bij de Jumbo. Die dame achter de balie wist hem prima te vinden, maar toen ik buiten kwam zag ik er op staan dat ze hem uit moesten reiken aan 'naam onbekend'. Zie mijn naam ook nergens op dat pak staan. De sticker voor herroutering zat over mijn naam heen. En toch wist ze hem dus zo te vinden :D
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  woensdag 1 maart 2017 @ 21:32:27 #143
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_169228708
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 20:49 schreef Hondsdraf het volgende:

[..]

Tja, mijn teamcoach vroeg waarom ik niet akkoord ging met de nieuwe tijden. Ik gaf aan dat dit vooral door de buitenlandse pakjes kwam. Toen zei hij dat ik wel akkoord moest gaan en gewoon bij moest plussen. Dat doe ik nu braaf maar het voelt niet goed. Ben bang dat er op een gegeven moment inderdaad wordt gezegd dat het gedoe met de buitenlandse pakjes (die niet door de brievenbus passen), geen reden meer is om te plussen... :{
Je hoeft helemaal niet akkoord te gaan. Je had gewoon je poot stijf moeten houden. Dat hebben op ons depot de meesten ook gedaan, en met succes. En maar goed ook, want hoewel er bij de meeste wijken alleen op dinsdag wat tijd is afgegaan en op de andere dagen niet, moet ik regelmatig plussen de laatste tijd. Zowel door obese Chinezen (vandaag hele stapels dikke piepschuimen pakjes met screenprotectors) als door de kwaliteit van de voorbereiding, die steeds verder achteruit holt. Er zijn binnen vrijwel geen ervaren krachten meer over, het merendeel zijn nieuwe onervaren mensen die slecht worden ingewerkt en over het algemeen ook weinig blijk geven van enige aanleg.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_169229068
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 21:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Je hoeft helemaal niet akkoord te gaan. Je had gewoon je poot stijf moeten houden. Dat hebben op ons depot de meesten ook gedaan, en met succes. En maar goed ook, want hoewel er bij de meeste wijken alleen op dinsdag wat tijd is afgegaan en op de andere dagen niet, moet ik regelmatig plussen de laatste tijd. Zowel door obese Chinezen (vandaag hele stapels dikke piepschuimen pakjes met screenprotectors) als door de kwaliteit van de voorbereiding, die steeds verder achteruit holt. Er zijn binnen vrijwel geen ervaren krachten meer over, het merendeel zijn nieuwe onervaren mensen die slecht worden ingewerkt en over het algemeen ook weinig blijk geven van enige aanleg.
Hier komt het vaak voor dat een ervaren iemand in de voorbereiding eigenlijk door 2 mensen vervangen moet worden om het werk een beetje op tijd af te krijgen. En daarbij hebben de teams met de minste ervaren krachten ook het vaakst hulp nodig om de deadlines te halen. Sommige van de nieuwe mensen lijken dan ook niet vooruit te branden.

Kwam vandaag ook een chinees pakje tegen met codeerregel. Het was altijd al zoeken naar het adres, maar nu bleek deze onder de codeersticker te zitten :')
pi_169229499
Zodra ze moeilijk gaan doen over plusuren die echt gelopen zijn is het wat mij betreft ook klaar hoor.
pi_169233185
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 21:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Je hoeft helemaal niet akkoord te gaan. Je had gewoon je poot stijf moeten houden. Dat hebben op ons depot de meesten ook gedaan, en met succes. En maar goed ook, want hoewel er bij de meeste wijken alleen op dinsdag wat tijd is afgegaan en op de andere dagen niet, moet ik regelmatig plussen de laatste tijd. Zowel door obese Chinezen (vandaag hele stapels dikke piepschuimen pakjes met screenprotectors) als door de kwaliteit van de voorbereiding, die steeds verder achteruit holt. Er zijn binnen vrijwel geen ervaren krachten meer over, het merendeel zijn nieuwe onervaren mensen die slecht worden ingewerkt en over het algemeen ook weinig blijk geven van enige aanleg.
Je hebt helemaal gelijk. We hebben een aardige teamcoach maar hij heeft mij (en anderen) toch min of meer onder druk gezet om akkoord te gaan onder het mom van: "ik keur toch altijd alle plustijden goed". Maar ja, wat gebeurt er als er een andere teamcoach komt? :?
pi_169236486
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 16:18 schreef Hondsdraf het volgende:
Hier zijn mijn tijden zowel op de piek- als daldagen niet haalbaar. Vooral door pakjes. Scanpakjes vallen nog wel mee, maar vooral de niet-door-de-brievenbus-passende Chinese meuk is talrijk. Aanbellen, wachten. Bij buren aanbellen, wachten. Briefje invullen, stickers plakken. Na ronde naar het postagentschap in de plaatselijke tabakswinkel. Niet meteen geholpen worden door de zeer onaardige dames, die mij liever zien gaan dan komen (sorry dames, ik heb dit ook allemaal niet bedacht). Vind het werk er niet bepaald leuker op geworden. :N
Hier zijn al twee retailadressen weggevallen. Die hadden er echt genoeg van.
De dames bij de supermarkt waar ik mijn pakjes moet dumpen worden ook steeds minder vriendelijk. Ze laten je onnodig lang wachten en werpen dodelijke blikken.
Een collega kreeg laatst de wind van voren toen ze 5 pakjes kwam brengen en er vlak daarvoor iemand ook al 3 pakketjes had afgeleverd.
Volgens mij wordt niemand echt blij van dit systeem (met uitzondering van de accountants).
pi_169237100
Hier ook al opmerkingen over dat collega's ook al geweest waren, nog wel op een grappende manier. Laatst moest ik wel heel lang wachten omdat de dame achter de balie met de klant voor mij ging kletsen. Daar durf ik dan niet zo wat van te zeggen, zeker niet als ik nog in werkkleding loop. Voor je het weet ligt er een klacht bij postnl..
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_169242420
Ik leg het gewoon op de balie. Anders kan je op sommige momenten inderdaad lekker lang in de rij gaan staan.
pi_169245284
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 21:48 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Hier komt het vaak voor dat een ervaren iemand in de voorbereiding eigenlijk door 2 mensen vervangen moet worden om het werk een beetje op tijd af te krijgen. En daarbij hebben de teams met de minste ervaren krachten ook het vaakst hulp nodig om de deadlines te halen. Sommige van de nieuwe mensen lijken dan ook niet vooruit te branden.

Hm, bij ons is het aanbod van nieuwe voorbereiders behoorlijk groot, dus als ze tegenvallen kunnen ze na 4 weken weer opstappen. De mensen die dan wel overblijven doen het prima.
Hier zijn het juist de ervaren krachten (ervaren als in: werken er al 20 jaar of zo) die meteen lopen te janken als ze voor een andere kast moeten staan.
En qua snelheid en aantal fouten doen veel voorbereiders het ook zeker niet slechter dan de ervaren krachten. Bij die ervaren krachten is de motivatie behoorlijk verdwenen, en dat zie je wel duidelijk terug in hun werk.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')