abonnementen ibood.com bol.com
pi_169448418
registreer om deze reclame te verbergen
Ik vind het vreemd dat je nu niet verplicht bent om een hulpmiddel in de vorm van een schoudertas of kar te gebruiken, maar dat achterlijke postvest moet en zal je gaan gebruiken.
Nou, ik heb nog wat trots en zelfrespect over. Ik ga niet met dat ding op mijn buik rondlopen! Dat gaat me echt te ver. Als ze mijn schoudertassen afnemen, koop ik zelf wel een paar tassen in China. :W
pi_169448450
Volgens mij heb je meer aan een schoudertas dan aan een postvest.

Zelf gebruik ik niet de huidige versie van de schoudertas, maar oranje die al een jaar of acht mee gaat :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_169448960
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 22:37 schreef Rafierafie het volgende:

De nieuwste incarnatie van georoute wordt ook uitgeprobeerd op dit moment onder de naam "flexibel bezorgen". Het is de bedoeling dat de wijken groter worden waardoor er met minder bezorgers gewerkt kan worden.
Je kan toch ook gewoon een bezorger i.p.v. alleen wijk A wijk A & B geven? Is een stuk handiger dan bij verlof een grote wijk te moeten gaan opdelen. Dan krijg je altijd weer een helft die nooit echt een helft is (En admie heeft hier al moeite om de rekensom goed te maken als een wijk verdeeld wordt).

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 23:45 schreef Thomas-sama het volgende:
Gewoon weigeren :D Kutvest.
Ik denk dat ik samen met mijn baas even flink ga lachen over het idee dat ik met zo'n vest ga lopen, en het vervolgens weiger :P
  zondag 12 maart 2017 @ 00:16:43 #229
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_169449093
Ik was echt niet van plan om dat ding aan te trekken. Vraag nog even een extra schoudertas aan binnenkort. Reserve ;)
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_169454339
Zou voorstellen dat ze binnen bij de voorbereiding alvast gaan testen hoe superhandig het is :)
  zondag 12 maart 2017 @ 13:22:35 #231
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_169458335
quote:
Tot mijn grote vreugde heb ik te horen gekregen dat de schoudertassen niet meer gebruikt dienen te worden zodra er gewerkt wordt met het postvest. De mensen die nu met een kar hun wijk lopen mogen nog wel op dezelfde manier blijven werken.
De nieuwste incarnatie van georoute wordt ook uitgeprobeerd op dit moment onder de naam "flexibel bezorgen". Het is de bedoeling dat de wijken groter worden waardoor er met minder bezorgers gewerkt kan worden. Dit zal niet leiden tot gedwongen ontslagen. Hoe ze iedereen aan het werk willen houden is me echter volstrekt onduidelijk.
Wat een goed idee! (not). Waarom heb je minder bezorgers nodig als de wijken groter zijn? Als de wijken groter zijn, kan een bezorger immers minder wijken lopen. En voor de planners is het ook niet handig, want als diegene verlof heeft is het moeilijker om een wijk van 4 uur aan een andere bezorger te slijten, dan twee wijken van elk 2 uur aan 2 andere bezorgers. Dus wat dit met flexibel bezorgen te maken heeft is me niet duidelijk. alles wordt juist minder flexibel. Wellicht denkt PostNL op de fietstijd te besparen, maar als je 2 wijken samenvoegt heb je gewoon 2x zoveel post, dus moet je alsnog extra terugfietsen naar het depot. Tenzij het natuurlijk om hele kleine wijkjes gaat, maar bij ons valt er wat dat betreft weinig meer samen te voegen. Kleine wijkjes hebben we niet meer, die zijn al eerder samengevoegd met andere wijken, omdat ze op die manier minder sorteerkasten nodig hadden ivm de verhuizing naar een andere voorbereidingslocatie.

Dat ze nou toch weer met GeoRoute komen aanzetten verbaast me. Ze hebben het al 3x eerder ge´ntroduceerd, en het is 3x eerder een compleet fiasco geworden.

Het zal niet leiden tot gedwongen ontslagen omdat ze er vanuit gaan dat veel mensen al uit zichzelf ontslag gaan nemen, als deze volslagen idioterie werkelijkheid gaat worden.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_169458423
Nog grotere wijken? :')

Ze hadden hier een paar jaar geleden al wijken bij elkaar gevoegd en die 2 wijken apart waren ook niet mals, dat zijn nu echt monsterwijken geworden.

Ik wens ze heel veel succes.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zondag 12 maart 2017 @ 13:29:08 #233
465295 RokStarr
ijshockey fan - HIJS rocks
pi_169458465
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:26 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Nog grotere wijken? :')

Ze hadden hier een paar jaar geleden al wijken bij elkaar gevoegd en die 2 wijken apart waren ook niet mals, dat zijn nu echt monsterwijken geworden.

Ik wens ze heel veel succes.
Komt bekend voor... Zie hier wijken voorbij komen van 2,5 uur
Hoop wel dat ze van mijn extra wijkje van 1:25 af blijven, anders kan ik niet meer combineren
pi_169458540
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:29 schreef RokStarr het volgende:

[..]

Hoop wel dat ze van mijn extra wijkje van 1:25 af blijven, anders kan ik niet meer combineren
Vroegah had ik een wijk van 1.50 uur en een wijkje van net een uur.

Dat wijkje van een uur is samengevoegd en is nu naar boven de 2 uur gegaan.

Lekker dagje dan, op papier twee wijken van in totaal 2,5 uur en iedereen weet dat dit de theorie is. Je bent zo meer dan 3 uur aan het lopen. :{

Nu scheelt het dat ik niet meer loop... maar ik kan mij voorstellen dat mensen die het postbezorgen niet gewend zijn, ook meteen weer afhaken :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_169459303
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:29 schreef RokStarr het volgende:

[..]

2,5 uur is toch een kleine wijk? Die wijkjes van 1 a 1,5 uur vind ik eigenlijk maar niks. Maar goed, die hebben we hier ook allang niet meer.
Ik heb bijna altijd een loop van meer dan 3 uur.
  zondag 12 maart 2017 @ 14:03:14 #236
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_169459332
Toch zie ik wel wat in het groter later worden van wijken. Ik heb een wijk van 11,5 uur per week. Heb laatst eens op zo'n lijst gekeken, er waren maar 5 wijken die in de week over de 10 uur heen gingen.
Dat betekend dat je in de praktijk toch al meer dan 1 wijk per persoon gaat wegbrengen om het een beetje aantrekkelijk te maken. Nou dan kan je ze beter meteen al samenvoegen.

Ik zou graag eens zien dat er echt flexibel gesorteerd werd trouwens. Dat er bv voor een daldag een andere route gezet kan worden dan voor een piekdag.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_169459512
Hier hebben we nog een hoop wijkjes van net iets meer dan een uur, en dan geven ze je rustig 4 van zulke op een piekdag. Maar we hebben op ons depot maar 1 wijk van meer dan 2,5 uur.
Er zijn gelukkig wel steeds meer mensen die 2 wijken willen doen, want we hadden er best veel die 2 tot 2,5 uur per dag de max vonden. Er zit hier bij veel wijken ook een fors verschil in de normtijd en de werkelijk tijd die je nodig hebt, dat helpt niet echt. Ik heb afgesproken met de planner max 4 uur per dag, maar dan krijg ik een wijk van 1u50 en 1 van 2u10, maar over de eerste doe ik 2 uur en over de ander 2,5. Tja...

Er worden hier ook regelmatig wijken opgedeeld omdat ze ze niet kwijt kunnen. Sowieso zitten ze regelmatig in de knoop, omdat er dus geen nieuwe meer bij mogen terwijl we wel 5 bezorgers kwijt zijn geraakt. Ze moeten soms echt moeite doen om wijken kwijt te raken, en dat gaat met grotere wijken lastiger dan kleine. Al heb je wel minder wijken om kwijt te raken als je ze samen gaat voegen natuurlijk ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_169459813
Bij ons balen bezorgers er juist van als er een nieuw iemand wordt aangenomen, want ze zouden veel liever zelf nog wat extra uren maken. Het komt dan ook maar zelden voor dat de planning niet rondgemaakt kan worden met de vaste bezorgers. En voor die enkele keer dat het niet lukt hebben ze bezorgers die een groot contract (15 uur) gekregen hebben onder de voorwaarde dat ze dan ook bereid zijn om naar allerlei andere plaatsen te gaan om daar gaten op te vullen, ook als ze pas op de ochtend zelf gebeld worden (kan dus best zijn dat zo iemand dan met eigen auto naar een plaats moet 15 km verderop of zo).
  zondag 12 maart 2017 @ 14:32:58 #239
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_169459997
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 14:24 schreef gelestipjes het volgende:
Bij ons balen bezorgers er juist van als er een nieuw iemand wordt aangenomen, want ze zouden veel liever zelf nog wat extra uren maken. Het komt dan ook maar zelden voor dat de planning niet rondgemaakt kan worden met de vaste bezorgers. En voor die enkele keer dat het niet lukt hebben ze bezorgers die een groot contract (15 uur) gekregen hebben onder de voorwaarde dat ze dan ook bereid zijn om naar allerlei andere plaatsen te gaan om daar gaten op te vullen, ook als ze pas op de ochtend zelf gebeld worden (kan dus best zijn dat zo iemand dan met eigen auto naar een plaats moet 15 km verderop of zo).
Bij ons precies hetzelfde. Veel mensen zouden graag wat meer uren maken, maar ze blijven maar nieuwe mensen aannemen. Dit ondanks eerdere berichten van Herna dat ze bezorgers juist grotere contracten wilden geven. Niet waar! Ze willen het liefst bezorgers een contract van hooguit 6 uur geven, en voor die 6 uur moet je wel 5 dagen beschikbaar zijn en overal willen lopen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_169460107
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 14:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Bij ons precies hetzelfde. Veel mensen zouden graag wat meer uren maken, maar ze blijven maar nieuwe mensen aannemen. Dit ondanks eerdere berichten van Herna dat ze bezorgers juist grotere contracten wilden geven. Niet waar! Ze willen het liefst bezorgers een contract van hooguit 6 uur geven, en voor die 6 uur moet je wel 5 dagen beschikbaar zijn en overal willen lopen.
Ook in de voorbereiding veel nieuwe mensen. Volgens mij hebben we nu meer mensen dan in de kerstperiode. Waarbij die nieuwe mensen voor de di/do/za zijn aangenomen. Echter is er ,zeker op zaterdag, absoluut geen werk voor al die menen.
pi_169460224
Apart toch die verschillen :o hier heeft de TC schijnbaar ook echt tegen iemand gezegd dat ze geen nieuwe meer aan mogen nemen.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_169460683
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 14:37 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Ook in de voorbereiding veel nieuwe mensen. Volgens mij hebben we nu meer mensen dan in de kerstperiode. Waarbij die nieuwe mensen voor de di/do/za zijn aangenomen. Echter is er ,zeker op zaterdag, absoluut geen werk voor al die menen.
dat is bij ons inderdaad ook het geval, met kerst zaten we hartstikke krap, nu hebben we meer mensen dan kasten zo ongeveer. Al diverse keren gehad dat je dan op zaterdag om 9 uur alweer op weg naar huis was. En geregeld mensen die dan verplicht roostervrij zijn omdat ze gewoon geen ruimte hebben voor zoveel personeel. En dan wordt er gezegd "ja, met het oog op vakanties". Maar er zijn genoeg weken dat er vrijwel niemand verlof heeft, en dan moet je al die mensen alsnog kwijt zien te raken en aan hun uren laten komen, wat dan dus niet lukt.
  zondag 12 maart 2017 @ 15:11:55 #243
465295 RokStarr
ijshockey fan - HIJS rocks
pi_169460989
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 14:01 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

2,5 uur is toch een kleine wijk? Die wijkjes van 1 a 1,5 uur vind ik eigenlijk maar niks. Maar goed, die hebben we hier ook allang niet meer.
Ik heb bijna altijd een loop van meer dan 3 uur.
Hier in het dorp is 2,5 uur (piekdag) groot....
Voor de rest zijn de meeste wijken rond de 2 uur... Maak op een zaterdag op die manier toch al snel 4 uurtjes (en heb dan een redelijk deel van het dorp gezien)
pi_169462082
quote:
Hoe ze iedereen aan het werk willen houden is me echter volstrekt onduidelijk.
Het natuurlijk verloop onder postbezorgers is vrij hoog, dus enige terughoudendheid bij het aannemen van nieuw personeel zou ruim voldoende moeten zijn om iedereen aan het werk te houden.
  zondag 12 maart 2017 @ 17:29:17 #245
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_169464478
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 22:57 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Ach ja, de breinen werken op volle toeren om het vrijwillig vertrek nog wat aan te moedigen.
^O^
Sarcasm...isn't it ironic!?
pi_169464791
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 14:58 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

dat is bij ons inderdaad ook het geval, met kerst zaten we hartstikke krap, nu hebben we meer mensen dan kasten zo ongeveer. Al diverse keren gehad dat je dan op zaterdag om 9 uur alweer op weg naar huis was. En geregeld mensen die dan verplicht roostervrij zijn omdat ze gewoon geen ruimte hebben voor zoveel personeel. En dan wordt er gezegd "ja, met het oog op vakanties". Maar er zijn genoeg weken dat er vrijwel niemand verlof heeft, en dan moet je al die mensen alsnog kwijt zien te raken en aan hun uren laten komen, wat dan dus niet lukt.
ik merk het hier ook ja. De ene week kun je hierdoor veel meer uren maken dan de andere.
pi_169469893
hoi nieuw hier :D

pff die postvest.. ik gebruik de schoudertas voor mijn folders op zaterdag, waar ga ik dan mijn folders laten als ik die niet meer mag gebruiken.. post heb ik altijd voorin zitten op de fiets en wat niet past in de tassen achterop
pi_169471152
De bedoeling is straks dat je voor een straat 2 bundels met post hebt, eentje met de briefpost en eentje met de overige post. Die stop je in het postvest en in het andere deel van het vest stop je de HAH en tussen het lopen door zoek je de boel bij elkaar.

Althans, dat is de theorie. In de praktijk loop je dan altijd met een dikke buik rond en ben je per loop veel langer bezig. Daarom zou ik de twee bundels met de ruggen tegen elkaar vasthouden en de HAH in de schoudertas, waardoor je veel sneller bent dan met zo'n vest.
pi_169471762
Even voor de duidelijkheid: het samenvoegen van wijken zal niet zoals dat nu gebeurt gaan volgens postcode. Nu worden bijvoorbeeld de 1234A en de 1234B samengevoegd tot een wijk van 2,5 uur. Deze samengevoegde wijk is dan de nieuwe 1234A of de 1234AB.
In de flexibele situatie zullen straten die bij elkaar in de buurt liggen worden samengevoegd tot een grote wijk van zo'n 4 uur. Dan kun je dus straten lopen in de 1234 A, B, C en D.
Deze wijk wordt dan niet de 1234ABCD maar de 12A001.
pi_169471879
Correctie: dan loop je 12A001, 12A002, 12A003 en 12A004.

Dat is nu al hoe het gaat met auto- en brommerlopen met de A voor Auto en de B voor Brommer. De lopen komen dan nog wel zoals nu binnen op verschillende kasten of in de toekomst achter elkaar op dezelfde kast, maar worden wel als een geheel beschouwd.

Hoe je het loopt mag je zelf weten
abonnementen ibood.com bol.com
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')