abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_173351832
registreer om deze reclame te verbergen

Leuk interview met Jan Prins. :)
pi_173354098
Boswandeling met Hans Laurentius.

donderdag 24 augustus 2017 @ 23:35:20 #203
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_173376967
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 00:47 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Dit ja.

Letterlijk voorbij gedachten.

Ik vraag me af of linkshandigen dit sneller uit nature hebben dan rechtshandigen, aangezien de rechter hersenhelft dan dominant is als je linkshandig bent. En dus ook minder vatbaar zijn voor dat nadenk patroon.
Bewustzijn kunnen we helaas niet weten. Sterker nog, we weten niet eens wat het is :P
pi_173377222
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 23:35 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Bewustzijn kunnen we helaas niet weten. Sterker nog, we weten niet eens wat het is :P
Bewustzijn is waar alles uit bestaat, de overkoepelende schil van ßlles. Dit is ook waarom je, als je een goed diepe meditatie hebt, kan ervaren dat je samensmelt met objecten.

Nu heb ik hier totaal geen "wetenschappelijke" onderbouwing voor omdat de wetenschap lichtjaren achterloopt op mijn ervaringen en op meditatieve staten ansich. Maar eigen ervaring (en bepaalde boeken) vertellen mij dat het zo werkt.

En wetenschap is dit ook het topic verder niet voor, want zoals je zelf al zegt; "ze weten nog niet eens wat het is". Dat klopt.

"We are all one", is geen lukrake uitspraak. ;)
The Dark One
pi_173539677
Ben nu al een tijd aan het filosoferen over het automatisch denken, het staat op dit forum perfect uitgelegd. Alleen kan ik het niet loslaten. Ik heb vaker hier vertelt dat ik me zelf aan het controleren ben. Dus bij iedere gedachten of denken die ik krijg ga ik zitten oordelen van: ben ik bewust of zit ik automatisch te denken?

Ik kan hier compleet van in de war raken en gaan piekeren en zo de hele dag bezig zijn. Het lijkt op dwangmatig denken van iets willen weten. Terwijl als ik het een keer loslaat alles thuis op rolletjes draait, door wat je geleerd hebt over dit onderwerp o.a op dit forum. Maar er gaat wel een belletje rinkelen als het niet lekker gaat zonder alles precies te weten en te gaan denken.

Voor mij is dit een kwestie van aanvoelen en van je intu´tie uitgaan. Ik denk dat de meesten hier op varen. Toch?
pi_173673127
Hier staat het ook duidelijk uitgelegd:
https://www.ookzogevoelig.nl/index.php/volwassenen/intuitie/
pi_173675919
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 10:23 schreef rico18 het volgende:
Ben nu al een tijd aan het filosoferen over het automatisch denken, het staat op dit forum perfect uitgelegd. Alleen kan ik het niet loslaten. Ik heb vaker hier vertelt dat ik me zelf aan het controleren ben. Dus bij iedere gedachten of denken die ik krijg ga ik zitten oordelen van: ben ik bewust of zit ik automatisch te denken?

Ik kan hier compleet van in de war raken en gaan piekeren en zo de hele dag bezig zijn. Het lijkt op dwangmatig denken van iets willen weten. Terwijl als ik het een keer loslaat alles thuis op rolletjes draait, door wat je geleerd hebt over dit onderwerp o.a op dit forum. Maar er gaat wel een belletje rinkelen als het niet lekker gaat zonder alles precies te weten en te gaan denken.

Voor mij is dit een kwestie van aanvoelen en van je intu´tie uitgaan. Ik denk dat de meesten hier op varen. Toch?
Maak je niet zo druk.
1 + 1 = blauw
pi_173685035
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 10:23 schreef rico18 het volgende:

Elke keer als dat gebeurt, zeg je tegen jezelf: 'ontspan!' of: 'ontspannen in dat wat is'. Zo'n mantra kan helpen om daar uit te komen. :)
pi_173697913
Heb me minder druk gemaakt door mijn pieker gedachtes (en dat zijn er veel) uit te stellen naar mijn bedtijd. Eenmaal aangebroken deze tijd had ik er geen zin meer in om te denken.
pi_173707744
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 18:37 schreef rico18 het volgende:
Heb me minder druk gemaakt door mijn pieker gedachtes (en dat zijn er veel) uit te stellen naar mijn bedtijd. Eenmaal aangebroken deze tijd had ik er geen zin meer in om te denken.
Je kan zo wel veroorzaken dat je niet kan slapen door het piekeren.
1 + 1 = blauw
pi_173709943
Nee hoor, ik weet van mezelf dat het niet normaal is wat ik overdag doe. Als ik in bed stap en ik ben moe val ik meteen in slaap. De gedachtes bij mij gaan niet over problemen of iets dergelijks. Maar meer over interesses bijv. over het onderwerp waar we het hier op dit forum over hebben. Wat ik nu ervaar is dat ik het de laatste dagen meer heb losgelaten, dat ik minder in mijn hoofd geleefd heb.
  woensdag 1 november 2017 @ 20:06:56 #212
460494 naoomx
Die rare meiz die maar geen tu
pi_174810063
OkÚ, net dus een tentamen deels redelijk gefaald op het einde (in het begin dacht ik eigenlijk niet aan hem, maar het ging al niet zo lekker) doordat ik dus aan mijn crush zat te denken, dus ik ga hier ook maar weer eens harder mee aan de slag. :')
Young, wild and philosophical
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')