abonnement Unibet Coolblue
pi_168929457
Heb een andere username hiervoor aangemaakt in verband met privacy.
Wil ook het liefst mijn verhaal niet al te uitgebreid hier neerzetten ivm hetzelfde.

Ben opzoek naar mensen die mij, dankzij de anonimiteit die zo'n forum biedt, een beetje door de verslavingszorg heen kunnen loodsen.
Ben net twee weken opgenomen geweest op een open afdeling van een psychiatrisch ziekenhuis om af te kicken. Heel veel problemen gehad daar, is aan de ene kant echt heel naar geweest (veel opstand van mij en heb echt bedreigingen geuit en dergelijke richting artsen). Nu twee weken niet gedronken en bij een andere instelling terecht gekomen (niet omdat ik eruit getrapt ben, maar ben in eerste instantie door deze instantie naar het ziekenhuis gestuurd om fysiek af te kicken). Ben bang dat ik nu opnieuw opgenomen ga worden (of dat ze denken dat dat de beste optie is), ditmaal wellicht niet meer in NL. Wil ik absoluut niet, want mn leven hier (sport & vrienden, geen drank) is te belangrijk. Dan nog liever hier in NL opgenomen worden, desnoods in dat kloteziekenhuis waar ik eerst zat (maar dat kan ws niet). Groepstherapie lijkt niets te worden, tijdens een eerste sessie al gelijk problemen ivm mijn agressie (die dus veel erger geworden is doordat ik niet meer drink). Krijg van de arts nu meds tegen agressie, al vind hij zelf dat ik veel rustiger ben. Problemen met een groep komen ook door mijn hoogbegaafdheid. Ben als het om studie en werk gaat ook bovengemiddeld succesvol, maar ja dat zie je wel vaker...

Wat denken jullie dat ik moet doen?
Heeft er hier iemand ervaring mee?

Het klinkt echt vreselijk, ik lijk totaal ongemotiveerd maar dat ben ik wel! Want ook na mijn ontslag uit het ziekenhuis heb ik al dagen niet meer gedronken. Terwijl ik de keus kreeg: Of 5 dagen niet drinken alleen of opgenomen worden. En het werd toen het laatste.
Kortom het niet drinken lukt nu, maar de problemen die ik er voor teruggekregen heb zijn 10 keer erger...
pi_168929621
AA? Of komt dat hierna pas?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_168929690
quote:
11s.gif Op woensdag 15 februari 2017 22:24 schreef Rezania het volgende:
AA? Of komt dat hierna pas?
Niet aangedacht. Is erg religieus? (Of toch niet?) Ik ben dat niet in ieder geval.
Lijkt me toch dat ik eerst wil kijken bij wat voor GGZ ik het beste pas en omgekeerd.
pi_168929740
https://medium.com/@marni(...)t-maakt-68a8c723cb23

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat je hulp moet accepteren en aanvaarden wat je geadviseerd wordt door de hulpverlening.

Voor mij was het stoppen met drinken niet het moeilijkste, maar wat er daarna kwam.

We hebben ook een mooi topic, misschien kan je hier ook even kijken :)

Het is nu wat rustig, maar soms ook actief.

R&P / FOK!ers die willen stoppen met alcohol #7
Hell To The Liars
pi_168929809
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 22:27 schreef Komernietmeeruit het volgende:

[..]

Niet aangedacht. Is erg religieus? (Of toch niet?) Ik ben dat niet in ieder geval.
Lijkt me toch dat ik eerst wil kijken bij wat voor GGZ ik het beste pas en omgekeerd.
http://www.nporadio1.nl/r(...)sten-bestaat-80-jaar

15 minuten van je avond en je zal een andere kijk op de AA hebben.

Er is weinig religieus aan hoor.
Het is ook geen, hoi ik ben Pietje, ik ben verslaafd, hoi Pietje gedoe haha.
Hell To The Liars
pi_168929899
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2017 22:32 schreef Droopie het volgende:

[..]

http://www.nporadio1.nl/r(...)sten-bestaat-80-jaar

15 minuten van je avond en je zal een andere kijk op de AA hebben.

Er is weinig religieus aan hoor.
Het is ook geen, hoi ik ben Pietje, ik ben verslaafd, hoi Pietje gedoe haha.
Mee eens - maar zijn ze beter of slechter dan een GGZ instelling die zich helemaal toespitst op verslavingszorg. Want daar heb ik wel aan de bel getrokken - door hun kwam ik in het ziekenhuis en ik ben daar nu in gesprek.
Bij een AA zitten geen psychiaters denk ik die mij medicijnen kunnen voorschrijven - zoals bijvoorbeeld de meds die ik nu krijg tegen agressie.
Ik heb het idee dat artsen onderschatten hoe boos en agressief ik kan zijn - omdat ik rustig overkom maar de woede borrelt onder mijn huid. Misschien overschat ik mezelf ook wel - maar het is eng. En ik heb al een aan geweld gelieerd strafblad.
pi_168929910
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 22:29 schreef Droopie het volgende:
https://medium.com/@marni(...)t-maakt-68a8c723cb23

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat je hulp moet accepteren en aanvaarden wat je geadviseerd wordt door de hulpverlening.

Voor mij was het stoppen met drinken niet het moeilijkste, maar wat er daarna kwam.

We hebben ook een mooi topic, misschien kan je hier ook even kijken :)

Het is nu wat rustig, maar soms ook actief.

R&P / FOK!ers die willen stoppen met alcohol #7
Ik ga bij beide kijken, dankjewel!
pi_168929956
Waarom niet allebei.
AA is een zelfhulp groep..
Je komt gemotiveerd over, maar waarom niet allebei.

Net als hier, samen sta je sterk.
En bij de AA ben je echt niet de enige met een gebruiksaanwijzing ;)

De GGZ voor de hulp en de AA voor begrip en steun..Zo kan je het een beetje zien, zo ervaarde ik het.
Hell To The Liars
  woensdag 15 februari 2017 @ 22:39:48 #9
420575 VAS
En daar is alles mee gezegd
pi_168930055
Zit echt tussen de oren, heb zelf lange tijd van alles gebruikt en van de 1 op andere dag zo gestopt. Cold turkey noemen ze dat ook geloof ik, je moet beseffen hoe achterlijk je bezig ben en dat je meer wil dan dat.

Willen leven, vrij ademen en richting een mooie toekomst werken zonder afhankelijk te zijn van troep wat alleen maar geld kost.

Succes in ieder geval.
't gaat
pi_168930058
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2017 22:36 schreef Droopie het volgende:
Waarom niet allebei.
AA is een zelfhulp groep..
Je komt gemotiveerd over, maar waarom niet allebei.

Net als hier, samen sta je sterk.
En bij de AA ben je echt niet de enige met een gebruiksaanwijzing ;)

De GGZ voor de hulp en de AA voor begrip en steun..Zo kan je het een beetje zien, zo ervaarde ik het.
Mee eens, je hebt gelijk. Ik ga kijken naar een groep in de buurt.
Ben je zelf opgenomen geweest?
pi_168930096


[ Bericht 100% gewijzigd door Komernietmeeruit op 15-02-2017 22:41:22 ]
pi_168930124
Wat is de reden dat je in een psychiatrische kliniek werd opgenomen om af te kicken ipv in een afkickkliniek?

Je agressie lijkt nogal een groot probleem te zijn. Waar komt die agressie vandaan? Heb je een stoornis waardoor je zulk agressief gedrag vertoont, of is dat niet bekend?

Voor advies en ervaringen met (alcohol) verslaving ben je trouwens van harte welkom in FOK!ers die willen stoppen met alcohol #7
pi_168930128
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 22:39 schreef Komernietmeeruit het volgende:

[..]

Mee eens, je hebt gelijk. Ik ga kijken naar een groep in de buurt.
Ben je zelf opgenomen geweest?
Ja, als je het andere topic doorscrollt zie je mijn verhaal.

Heb je nog vragen beantwoord ik ze daar wel..of per dm mag ook.

Zal wel pas morgen zijn denk ik.
Maar er zijn meer mensen daar die opnames hebben gehad..

Je bent echt niet de enige hoor :)
Hell To The Liars
pi_168930248
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2017 22:42 schreef Droopie het volgende:

[..]

Ja, als je het andere topic doorscrollt zie je mijn verhaal.

Heb je nog vragen beantwoord ik ze daar wel..of per dm mag ook.

Zal wel pas morgen zijn denk ik.
Maar er zijn meer mensen daar die opnames hebben gehad..

Je bent echt niet de enige hoor :)
Ok, ik ga kijken en lezen dankjewel.
Ben je in NL opgenomen geweest? Want dat is wat ik perse wil, niet in het buitenland. Zodat ik kan blijven werken (eigen bedrijf), sporten en met vrienden omgaan. Als ik die dingen niet had kunnen doen was ik echt gek geworden in het ziekenhuis en had ik nu ws in gesloten gezeten of zo.
Overigens vind ik zelf een opname niet perse nodig, ik denk dat ik met een paar gesprekken klaar ben. Maar als er ding is dat ik geleerd heb in het ziekenhuis dan is het wel dat je altijd het omgekeerde krijgt van wat je vraagt :-(
pi_168930316
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 22:47 schreef Komernietmeeruit het volgende:

[..]

Ok, ik ga kijken en lezen dankjewel.
Ben je in NL opgenomen geweest? Want dat is wat ik perse wil, niet in het buitenland. Zodat ik kan blijven werken (eigen bedrijf), sporten en met vrienden omgaan. Als ik die dingen niet had kunnen doen was ik echt gek geworden in het ziekenhuis en had ik nu ws in gesloten gezeten of zo.
Overigens vind ik zelf een opname niet perse nodig, ik denk dat ik met een paar gesprekken klaar ben. Maar als er ding is dat ik geleerd heb in het ziekenhuis dan is het wel dat je altijd het omgekeerde krijgt van wat je vraagt :-(
Probleem wat je vaak ziet is dat mensen hulp wat hun het beste uitkomt.
Maar met halfbakken hulp is de kans van slagen (volgens mij) stukken lager dan het complete pakket.

Het stoppen moet prioriteit 1 zijn en het beste ook nog nummer 2 en 3.

Sporten kan je in de meeste klinieken prima.
Ik kreeg sport van een voormalig profesionele vechter...En nee vechtsport gaf hij niet.

Ik zat gewoon GGZ instelling voor 3 weken (3 maanden is normaal daar)
Hell To The Liars
pi_168930319
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 22:34 schreef Komernietmeeruit het volgende:

[..]

Mee eens - maar zijn ze beter of slechter dan een GGZ instelling die zich helemaal toespitst op verslavingszorg. Want daar heb ik wel aan de bel getrokken - door hun kwam ik in het ziekenhuis en ik ben daar nu in gesprek.
Bij een AA zitten geen psychiaters denk ik die mij medicijnen kunnen voorschrijven - zoals bijvoorbeeld de meds die ik nu krijg tegen agressie.
Ik heb het idee dat artsen onderschatten hoe boos en agressief ik kan zijn - omdat ik rustig overkom maar de woede borrelt onder mijn huid. Misschien overschat ik mezelf ook wel - maar het is eng. En ik heb al een aan geweld gelieerd strafblad.
Niet meer agressief zijn dus. En normaal doen.
pi_168930347
Ikzelf was best een stevige drinker ruim twintig jaar lang en ben 1,5 jaar geleden ineens van dat drankgebruik afgestapt, ik heb er nu dan ook geen moeite meer mee om altijd nuchter te zijn en blijven.

Hoogstwaarschijnlijk was ik ondanks mijn forse dagelijkse drankinname toch geen echte alcoholist of misschien heb ik er ook wel gewoon geen verstand van en heb ik juist veel wilskracht, wel ben ik blij dat ik er vanaf ben.

Wellicht zijn deze linkjes geschikt voor je(, ik hoop dat ze het doen)!

www.alcoholdebaas.nl

www.minderdrinken.nl

Op die sites kun je middels het forum jouw situatie anoniem met lotgenoten bespreken. Succes!
With a Song in my heart and a smile on my face...
pi_168930387
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 22:42 schreef madam-april het volgende:
Wat is de reden dat je in een psychiatrische kliniek werd opgenomen om af te kicken ipv in een afkickkliniek?

Je agressie lijkt nogal een groot probleem te zijn. Waar komt die agressie vandaan? Heb je een stoornis waardoor je zulk agressief gedrag vertoont, of is dat niet bekend?

Voor advies en ervaringen met (alcohol) verslaving ben je trouwens van harte welkom in FOK!ers die willen stoppen met alcohol #7
Geen idee, heeft GGZ gewoon besloten. Is niet perse anders toch? Was gewoon in een open groep met mensen met allemaal verschillende stoornissen (verslaving, fobien, echt psychische problemen)

En ja agressie lijkt voor mij een groot probleem. Maar blijkbaar vinden de artsen van niet. En zij schatten het beter in dan ik denk ik dan. Ben ook erg depressief hoor. Veel onderdrukte emoties die naar voren komen.
Agressie is wel altijd een probleem geweest en moeite met autoriteit. Liep al voordat ik naar school ging bij artsen daarvoor (vooral dat laatste) en ik heb agressie incidenten vanaf een jaar of 8-9. Dus ook zonder drank (maar ook met).

Ik heb geen stoornis. Dat wil zeggen, vermoeden van hoogbegaafdheid. Verder ook veel dingen onderzocht (verschillende vormen van autisme, adhd, angststoornis), maar heb het bij allemaal net niet.
pi_168930410
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 22:51 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Niet meer agressief zijn dus. En normaal doen.
Het punt is dus dat ik daar zelf geen controle over heb. Had ik dat maar - want fijn voelt het niet. Maar goed.
pi_168930465
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 22:55 schreef Komernietmeeruit het volgende:

[..]

Het punt is dus dat ik daar zelf geen controle over heb. Had ik dat maar - want fijn voelt het niet. Maar goed.
Je hebt toch een keuze in hoe je je gedraagt?
pi_168930516
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2017 22:50 schreef Droopie het volgende:

[..]

Probleem wat je vaak ziet is dat mensen hulp wat hun het beste uitkomt.
Maar met halfbakken hulp is de kans van slagen (volgens mij) stukken lager dan het complete pakket.

Het stoppen moet prioriteit 1 zijn en het beste ook nog nummer 2 en 3.

Sporten kan je in de meeste klinieken prima.
Ik kreeg sport van een voormalig profesionele vechter...En nee vechtsport gaf hij niet.

Ik zat gewoon GGZ instelling voor 3 weken (3 maanden is normaal daar)
Ja maar kon je daar dan ook over emotioneel en psychische problemen praten? Want ik kon in psychiatrisch ziekenhuis alleen terecht voor fysiek afkicken. Hoe klote is dat? Tegen de tijd dat ik verplegers begon te vertrouwen en dergelijke moest ik alweer weg. En kan ik ergens anders heen. En psychiaters in een ziekenhuis kunnen letterlijk alleen maar medicijnen voorschrijven.
pi_168930547
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 22:39 schreef VAS het volgende:
Zit echt tussen de oren, heb zelf lange tijd van alles gebruikt en van de 1 op andere dag zo gestopt. Cold turkey noemen ze dat ook geloof ik, je moet beseffen hoe achterlijk je bezig ben en dat je meer wil dan dat.

Willen leven, vrij ademen en richting een mooie toekomst werken zonder afhankelijk te zijn van troep wat alleen maar geld kost.

Succes in ieder geval.
Dat jou dat is gelukt betekent niet dat het voor iedereen zo makkelijk is..

Verslaving is een chronische hersenziekte en dat is wetenschappelijk bewezen. De verschillen tussen de hersenen van een verslaafde en een niet verslaafde zijn objectief waarneembaar.
Het is goed behandelbaar en volledige remissie is absoluut mogelijk, genezing daarentegen is niet mogelijk.

'Het zit tussen je oren'
Het zit in letterlijke zin inderdaad 'tussen je oren' (het zit in je hersenen en die zitten tussen je oren) maar niet in figuurlijke zin.
pi_168930556
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 22:57 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Je hebt toch een keuze in hoe je je gedraagt?
Nee - maar ik ga dat niet meer uitleggen. Als het jou zwarrt voor je ogen ziet - dan weet je ook wel beter. Loop anders een tijdje rond in een ziekenhuis zoals waar ik was. Mensen die anorexia hebben kiezen er ook niet zelf voor om niet te eten, mensen met een fobie kiezen er ook niet voor om zich zo te gedragen. En ja, ik denk dat ik een agressiestoornis heb (al was het maar omdat ik het al vanaf heel klein heb, voordat ik uberhaupt het verschil wist en de gevolgen kon overzien)
pi_168930578
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 23:00 schreef Komernietmeeruit het volgende:

[..]

Ja maar kon je daar dan ook over emotioneel en psychische problemen praten? Want ik kon in psychiatrisch ziekenhuis alleen terecht voor fysiek afkicken. Hoe klote is dat? Tegen de tijd dat ik verplegers begon te vertrouwen en dergelijke moest ik alweer weg. En kan ik ergens anders heen. En psychiaters in een ziekenhuis kunnen letterlijk alleen maar medicijnen voorschrijven.
Dat was bij mij ook.
Maar achteraf bleek ook wel waarom.

De eerste periode moet je hoofd normaal worden, je gaat anders tegen zaken aankijken.

Als je net binnenkomt en je lichaam gaat afkicken heeft intensief praten weinig zin.
Het ligt 9 vd 10 keer allemaal aan een ander, je bent stoned van de librium etc. etc..

En als je buiten staat ben je in ieder geval nuchter.

Maar dat was in 3 weken detox.
Na de 3 weken krijg je psychologische ondersteuning (in de eerste 3 weken krijg je wel je praatje hoor, maar eerst nuchter worden en niet teveel hooi op je vork)
Hell To The Liars
pi_168930585
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2017 23:02 schreef madam-april het volgende:

[..]

Dat jou dat is gelukt betekent niet dat het voor iedereen zo makkelijk is..

Verslaving is een chronische hersenziekte en dat is wetenschappelijk bewezen. De verschillen tussen de hersenen van een verslaafde en een niet verslaafde zijn objectief waarneembaar.
Het is goed behandelbaar en volledige remissie is absoluut mogelijk, genezing daarentegen is niet mogelijk.

'Het zit tussen je oren'
Het zit in letterlijke zin inderdaad 'tussen je oren' (het zit in je hersenen en die zitten tussen je oren) maar niet in figuurlijke zin.
De verslaving aan alcohol heb ik mijnsinziens ook al voor een groot deel onderdrukt. Het zijn de gevolgen ervan die zo kut zijn..
pi_168930673
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 23:04 schreef Komernietmeeruit het volgende:

[..]

De verslaving aan alcohol heb ik mijnsinziens ook al voor een groot deel onderdrukt. Het zijn de gevolgen ervan die zo kut zijn..
Een beetje verslaafd bestaat niet he ;)
Hell To The Liars
pi_168930715
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2017 23:09 schreef Droopie het volgende:

[..]

Een beetje verslaafd bestaat niet he ;)
Ja dat bestaat.
pi_168930804
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2017 23:03 schreef Droopie het volgende:

[..]

Dat was bij mij ook.
Maar achteraf bleek ook wel waarom.

De eerste periode moet je hoofd normaal worden, je gaat anders tegen zaken aankijken.

Als je net binnenkomt en je lichaam gaat afkicken heeft intensief praten weinig zin.
Het ligt 9 vd 10 keer allemaal aan een ander, je bent stoned van de librium etc. etc..

En als je buiten staat ben je in ieder geval nuchter.

Maar dat was in 3 weken detox.
Na de 3 weken krijg je psychologische ondersteuning (in de eerste 3 weken krijg je wel je praatje hoor, maar eerst nuchter worden en niet teveel hooi op je vork)
Ik kijk nog niet anders tegen zaken aan.
Ben gewoon boos op psychiatrisch ziekenhuis. Denk dat dat wel is wat jij noemt dat het allemaal de schuld is van een ander. Mijn god, die arme psychiater, ik heb hem weliswaar niets in zn gezicht gezegd, maar bij de verpleging heb ik hem echt met de dood bedreigd.

Achteraf zal het ook allemaal wel op zn plek vallen, maar het is nu zo zwaar. Het was dus ook de bedoeling dat ik rechtstreeks in een groep zou gaan, maar daar was ik te agressief voor. Nu zit ik thuis, heb alleen om de dag gesprek met psychiater.

Ok ik ga zeggen wat eigenliik het ergste is. Dat ik constant heen en weer gegooid word (en dat was in het ziekenhuis erger dan nu) tussen schuldgevoel en haat versus verpleging en artsen. Ik heb veel regels doelbewust overtreden (te laat terugkomen na verlof e.d.), en vaak gedreigd om op te stappen (wat voor een hoop heisa zorgde, artsen die opgetrommeld moesten worden e.d. terwijl het om open opname ging), maar het ergste wat me had kunnen overkomen was er uitgetrapt worden, ook emotioneel (terwijl ik dat dus wel uitlokte). Het boeit me niets als ik hier gevoelloos kritiek op krijg. Is gewoon hoe ik me voelde.
De angst om opgegeven te worden zit zo diep dat ik zelf ga uitlokken dat ik er uitgegooid word met dreigementen e.d., en vervolgens met hangende pootjes terugkom.
pi_168930912
Ga jij nou maar eens liever voor jezelf zijn en accepteer de hulp die je aangeboden wordt.

Zet jezelf op 1 en achteraf zullen de puzzelstukjes op zijn plaats vallen. Moet je ze wel de kans geven om je te helpen.. Want zelfdestructief gedrag is heel menselijk, maar belemmert de hulp wel.

Alles is psychologie en het zijn allemaal fases..
Oja en niet drinken helpt ook ;)

Dus zeg even gedag tegen je bedrijf, dag tegen je vrienden, dag tegen alles..En focus je op 1 ding!! Je eigen herstel.
Hell To The Liars
pi_168931017
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 22:54 schreef Komernietmeeruit het volgende:

[..]

Geen idee, heeft GGZ gewoon besloten. Is niet perse anders toch? Was gewoon in een open groep met mensen met allemaal verschillende stoornissen (verslaving, fobien, echt psychische problemen)

En ja agressie lijkt voor mij een groot probleem. Maar blijkbaar vinden de artsen van niet. En zij schatten het beter in dan ik denk ik dan. Ben ook erg depressief hoor. Veel onderdrukte emoties die naar voren komen.
Agressie is wel altijd een probleem geweest en moeite met autoriteit. Liep al voordat ik naar school ging bij artsen daarvoor (vooral dat laatste) en ik heb agressie incidenten vanaf een jaar of 8-9. Dus ook zonder drank (maar ook met).

Ik heb geen stoornis. Dat wil zeggen, vermoeden van hoogbegaafdheid. Verder ook veel dingen onderzocht (verschillende vormen van autisme, adhd, angststoornis), maar heb het bij allemaal net niet.
Nouja een afkickkliniek is specifiek gericht op afkicken en een psychiatrische kliniek is veel breder en dat doet vermoeden het afkicken niet de enige indicatie was voor de opname. (Ik kan het mis hebben hoor!)

Wat zeggen de artsen en behandelaars over je agressie? Je zegt dat zij agressie niet echt als een groot probleem zien, waar ligt het probleem dan wel volgens hun? En wat raden zij jou aan om te doen?
pi_168931038
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 23:21 schreef Droopie het volgende:
Ga jij nou maar eens liever voor jezelf zijn en accepteer de hulp die je aangeboden wordt.

Zet jezelf op 1 en achteraf zullen de puzzelstukjes op zijn plaats vallen. Moet je ze wel de kans geven om je te helpen.. Want zelfdestructief gedrag is heel menselijk, maar belemmert de hulp wel.

Alles is psychologie en het zijn allemaal fases..
Oja en niet drinken helpt ook ;)

Dus zeg even gedag tegen je bedrijf, dag tegen je vrienden, dag tegen alles..En focus je op 1 ding!! Je eigen herstel.
^^^^^ dit dus precies!
pi_168931221
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 23:11 schreef 88-4 het volgende:

[..]

Ja dat bestaat.
Leg uit
pi_168935577
Ex-verslaafden bestaan niet, TS.
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 23:11 schreef 88-4 het volgende:

[..]

Ja dat bestaat.
Onzin. Je bent wel verslaafd of niet verslaafd.
  Moderator donderdag 16 februari 2017 @ 13:45:24 #34
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_168938096
Mijn schoonmoeder (de moeder van mn vriendin) is alcoholiste, en die heeft nog veel meer issues, en die wil geen hulp.

Inmiddels is de relatie tussen hun zo ver bekoeld dat ik niet denk dat dat nog goed gaat komen, al ligt dat alles behalve alleen maar aan de alcohol.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_168939772
Eerste weken kun je er amper een peil op trekken, twijfels, emoties, woede, angst het wisselt elkaar allemaal af en soms in een zeer rap tempo. Daarbij speelt ook je omgeving een hele grote rol. Verder moet een behandeling bij je passen, als je bijvoorbeeld naar praatgroepen gaat met het idee dat je een uur de sores van anderen moet aanhoren en dan ben je d'r weer vanaf voor een week, dan kun je beter niet gaan.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_168943927
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 22:39 schreef VAS het volgende:
Zit echt tussen de oren, heb zelf lange tijd van alles gebruikt en van de 1 op andere dag zo gestopt. Cold turkey noemen ze dat ook geloof ik, je moet beseffen hoe achterlijk je bezig ben en dat je meer wil dan dat.

Willen leven, vrij ademen en richting een mooie toekomst werken zonder afhankelijk te zijn van troep wat alleen maar geld kost.

Succes in ieder geval.
Ik ben wel eens cold turkey gegaan. Ik heb dat zo anderhalf jaar gedaan, en daarna 'licht' gebruikt. Die anderhalf jaar was niet leuk. Daarna was het weer opgelopen naar 'zwaar' gebruik, waar ik nu zit in de wachtlijst voor een kliniek. In die anderhalf jaar was er geen 'hoe achterlijk je bezig ben en dat je meer wil dan dat'. Voor mij waren mijn gedachte constant in gevecht met elkaar. Ik mistte het zo erg. Het is als een god voor mij, een goede.

Ik wil wel werken naar een toekomst zonder, maar ik zie niet hoe dat zou werken. Ik zie geen alternatieven die mijn verlangens ervoor weg kunnen halen. Ik wacht op een psychiater, maar ik voel alleen maar haat naar dat persoon, omdat ze mij er van willen scheiden. Alsof ze mij in een ongelukkig leven proberen te drukken door schuldgevoelens om zichzelf beter te voelen dat ze de maatschappij verbeteren door mijn geluk weg te nemen.
pi_168946316
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 19:16 schreef anon0325432123 het volgende:

[..]

Ik ben wel eens cold turkey gegaan. Ik heb dat zo anderhalf jaar gedaan, en daarna 'licht' gebruikt. Die anderhalf jaar was niet leuk. Daarna was het weer opgelopen naar 'zwaar' gebruik, waar ik nu zit in de wachtlijst voor een kliniek. In die anderhalf jaar was er geen 'hoe achterlijk je bezig ben en dat je meer wil dan dat'. Voor mij waren mijn gedachte constant in gevecht met elkaar. Ik mistte het zo erg. Het is als een god voor mij, een goede.

Ik wil wel werken naar een toekomst zonder, maar ik zie niet hoe dat zou werken. Ik zie geen alternatieven die mijn verlangens ervoor weg kunnen halen. Ik wacht op een psychiater, maar ik voel alleen maar haat naar dat persoon, omdat ze mij er van willen scheiden. Alsof ze mij in een ongelukkig leven proberen te drukken door schuldgevoelens om zichzelf beter te voelen dat ze de maatschappij verbeteren door mijn geluk weg te nemen.
Welke problemen ervaar jij door je gebruik?
pi_168950680
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 23:21 schreef Droopie het volgende:
Ga jij nou maar eens liever voor jezelf zijn en accepteer de hulp die je aangeboden wordt.

Zet jezelf op 1 en achteraf zullen de puzzelstukjes op zijn plaats vallen. Moet je ze wel de kans geven om je te helpen.. Want zelfdestructief gedrag is heel menselijk, maar belemmert de hulp wel.

Alles is psychologie en het zijn allemaal fases..
Oja en niet drinken helpt ook ;)

Dus zeg even gedag tegen je bedrijf, dag tegen je vrienden, dag tegen alles..En focus je op 1 ding!! Je eigen herstel.
Mee eens. Maar ik vrees dat een (dan toch best wel gesloten) opname alleen maar tegen gaat werken. Maar een groep is ook geen optie..Heel moeilijk. Maar goed morgenochtend weer afspraak met psychiater.
En als er een mogelijkheid is om door te werken in mijn bedrijf en mijn sport aan te houden dan hecht ik daar toch echt de voorkeur aan. Is toch logisch?
Nog steeds niet gedronken trouwens. 15 days and counting en geen zucht.
Vandaag ook best wel een goede dag gehad - veel gewerkt en overige bezigheidstherapie.
Morgen langs in het ziekenhuis als bezoek - mis het daar enorm.

Toch heb ik door dit topic in ieder geval mijn gedachten weer op orde gekregen, waarvoor dank.
En ga ik kijken naar AA. Ga nu ook meelezen in doorlopende topic.
pi_168950860
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2017 23:27 schreef madam-april het volgende:

[..]

Nouja een afkickkliniek is specifiek gericht op afkicken en een psychiatrische kliniek is veel breder en dat doet vermoeden het afkicken niet de enige indicatie was voor de opname. (Ik kan het mis hebben hoor!)

Wat zeggen de artsen en behandelaars over je agressie? Je zegt dat zij agressie niet echt als een groot probleem zien, waar ligt het probleem dan wel volgens hun? En wat raden zij jou aan om te doen?
Nee, ik ben zuiver bij GGZ geweest voor verlsaving en die doen dat standaard in het ziekenhuis.Waren ook andere verslaafden. Agressief ben ik altijd geweest, maar niet echt besproken bij GGZ (de instelling waar ik nu ben), is nu heftiger geworden, maar vandaag ook weer redelijk rustig. Heb sinds gisteren meds hiervoor. En nu morgen verder praten over lange termijn, opname of toch niet, toch groep, toch individueel..

Uhm, nou ja ik was behoorlijk opstandig en agressief in het ziekenhuis. Zoals gezegd echt met agressie gedreigd tav psychiater, bij de verpleging en doorlopend schijt aan regels gehad. Aan verpleging gemeld dat ik mij echt ontzettend opgefokt voelde. Maar daar is niets mee gedaan - dat ik weet en voor zover ik weet is dat ook niet doorgecommuniceerd met huidige GGZ. Ik denk dat ze gewoon zoiets hadden van, ach boeiend, ze is toch met een paar dagen weer weg en dan niet meer ons probleem.
pi_168950873
Als je 15 dagen nuchter bent en je je kan dat doorzetten zie ik niet waarom je opgenomen zou moeten worden.

Die detox van 3 weken is om er voor te zorgen dat je 3 weken nuchter blijft, thats all.

Nog 7 dagen en je kan dat maar gehad hebben...Dus niet drinken de komende periode en kan je dat traject al overslaan *O*

Maar die daarna hebben net zoveel inzet en focus nodig hoor :@
Hell To The Liars
pi_168950935
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 15:28 schreef hottentot het volgende:
Eerste weken kun je er amper een peil op trekken, twijfels, emoties, woede, angst het wisselt elkaar allemaal af en soms in een zeer rap tempo. Daarbij speelt ook je omgeving een hele grote rol. Verder moet een behandeling bij je passen, als je bijvoorbeeld naar praatgroepen gaat met het idee dat je een uur de sores van anderen moet aanhoren en dan ben je d'r weer vanaf voor een week, dan kun je beter niet gaan.
Ja daar herken ik heel veel in. Kan echt binnen een uur van heel prikkelbaar naar heel vrolijk gaan en weer heel rustig. Doorlopend is er het gevoel dat ik niet mezelf ben, kan het moeilijk uitleggenn, maar ook wazig gevoel in mijn hoofd. Dat alles anders is. En ben constant depri.

Omgeving, of zoals ze dat bij GGZ noemen, 'systeem' is er niet.
Morgen verder praten wat opties zijn dus.
pi_168950979
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 19:16 schreef anon0325432123 het volgende:

[..]

Ik ben wel eens cold turkey gegaan. Ik heb dat zo anderhalf jaar gedaan, en daarna 'licht' gebruikt. Die anderhalf jaar was niet leuk. Daarna was het weer opgelopen naar 'zwaar' gebruik, waar ik nu zit in de wachtlijst voor een kliniek. In die anderhalf jaar was er geen 'hoe achterlijk je bezig ben en dat je meer wil dan dat'. Voor mij waren mijn gedachte constant in gevecht met elkaar. Ik mistte het zo erg. Het is als een god voor mij, een goede.

Ik wil wel werken naar een toekomst zonder, maar ik zie niet hoe dat zou werken. Ik zie geen alternatieven die mijn verlangens ervoor weg kunnen halen. Ik wacht op een psychiater, maar ik voel alleen maar haat naar dat persoon, omdat ze mij er van willen scheiden. Alsof ze mij in een ongelukkig leven proberen te drukken door schuldgevoelens om zichzelf beter te voelen dat ze de maatschappij verbeteren door mijn geluk weg te nemen.
Dat laatste is super herkenbaar! Had ik dus ook in ziekenhuis.
pi_168950999
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 19:16 schreef anon0325432123 het volgende:

[..]

Ik ben wel eens cold turkey gegaan. Ik heb dat zo anderhalf jaar gedaan, en daarna 'licht' gebruikt. Die anderhalf jaar was niet leuk. Daarna was het weer opgelopen naar 'zwaar' gebruik, waar ik nu zit in de wachtlijst voor een kliniek. In die anderhalf jaar was er geen 'hoe achterlijk je bezig ben en dat je meer wil dan dat'. Voor mij waren mijn gedachte constant in gevecht met elkaar. Ik mistte het zo erg. Het is als een god voor mij, een goede.

Ik wil wel werken naar een toekomst zonder, maar ik zie niet hoe dat zou werken. Ik zie geen alternatieven die mijn verlangens ervoor weg kunnen halen. Ik wacht op een psychiater, maar ik voel alleen maar haat naar dat persoon, omdat ze mij er van willen scheiden. Alsof ze mij in een ongelukkig leven proberen te drukken door schuldgevoelens om zichzelf beter te voelen dat ze de maatschappij verbeteren door mijn geluk weg te nemen.
PM mij anders even, want kan me niet voorstellen dat het zo lang duurt voordat je iemand toegewezen krijgt
pi_168951048
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 22:34 schreef Droopie het volgende:
Als je 15 dagen nuchter bent en je je kan dat doorzetten zie ik niet waarom je opgenomen zou moeten worden.

Die detox van 3 weken is om er voor te zorgen dat je 3 weken nuchter blijft, thats all.

Nog 7 dagen en je kan dat maar gehad hebben...Dus niet drinken de komende periode en kan je dat traject al overslaan *O*

Maar die daarna hebben net zoveel inzet en focus nodig hoor :@
Ja die detox heb ik dus in ziekenhuis gehad, maar was maar 12 dagen.
Ik heb dus ook geen zucht, echt niet, geen moeite met niet drinken.
Maar de problemen die daarvoor in de plaats komen zijn zo heftig...

Overigens weet ik niet of dat de doorslag geeft voor opname hoor. Bij mij is er ook geen veilige normale thuissituatie, ben bang dat dat ook mee speelt, geeft veel spanning. En er spelen zoveel emotionele en psychologische problemen.
Weet je, het kromme is dat ik mijn opname in ziekenhuis nu heel erg mis. Heb er heimwee naar.
pi_168951098
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 22:36 schreef Komernietmeeruit het volgende:

[..]

Ja daar herken ik heel veel in. Kan echt binnen een uur van heel prikkelbaar naar heel vrolijk gaan en weer heel rustig. Doorlopend is er het gevoel dat ik niet mezelf ben, kan het moeilijk uitleggenn, maar ook wazig gevoel in mijn hoofd. Dat alles anders is. En ben constant depri.

Omgeving, of zoals ze dat bij GGZ noemen, 'systeem' is er niet.
Morgen verder praten wat opties zijn dus.
Als je geen omgeving hebt om op terug te vallen kun je overleggen of een buddysysteem misschien een optie is en of zij een buddy kunnen aandragen.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_168951149
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 22:38 schreef Komernietmeeruit het volgende:

[..]

Ja die detox heb ik dus in ziekenhuis gehad, maar was maar 12 dagen.
Ik heb dus ook geen zucht, echt niet, geen moeite met niet drinken.
Maar de problemen die daarvoor in de plaats komen zijn zo heftig...
Ja, dat is andere zooi.
Als een strandbal die uit het water spat..

Succes in ieder geval
Hell To The Liars
pi_168951216
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 22:41 schreef Droopie het volgende:

[..]

Ja, dat is andere zooi.
Als een strandbal die uit het water spat..

Succes in ieder geval
Dankje :-)
ik ga me voorstellen in het doorlopende topic
pi_168952242
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 20:30 schreef madam-april het volgende:

[..]

Welke problemen ervaar jij door je gebruik?
Ik ervaar zelf geen problemen door mijn gebruik. Ik ervaar enkel probleem wanneer ik niet gebruik. Anderen hebben problemen met mijn gebruik. Justitie en de maatschappij heeft een probleem met mijn gebruik. Ik erken dat mijn gebruik schadelijk kan zijn voor anderen, maar ik leef ook voor mijn eigen geluk.

quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 22:37 schreef Komernietmeeruit het volgende:

[..]

Dat laatste is super herkenbaar! Had ik dus ook in ziekenhuis.
Ik vind dat wel vervelend. Af en toe heb ik van die momenten dat ik iedereen even als vijand zie. Daardoor heb ik in het verleden ook fantasieën gehad om de psychiater neer te steken. Ik zie dat niet gebeuren, laat ik dat duidelijk maken.

quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 22:37 schreef Komernietmeeruit het volgende:

[..]

PM mij anders even, want kan me niet voorstellen dat het zo lang duurt voordat je iemand toegewezen krijgt
Ik sta pas sinds eind oktober op te wachtlijst. Ik verwacht in mei of juni met een behandeling te kunnen beginnen als ze mij willen behandelen.
pi_168952754
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 23:11 schreef anon0325432124 het volgende:

[..]

Ik ervaar zelf geen problemen door mijn gebruik. Ik ervaar enkel probleem wanneer ik niet gebruik. Anderen hebben problemen met mijn gebruik. Justitie en de maatschappij heeft een probleem met mijn gebruik. Ik erken dat mijn gebruik schadelijk kan zijn voor anderen, maar ik leef ook voor mijn eigen geluk.

Hoe onderhoud jij jezelf en je verslaving? Waar betaal je je vaste lasten/eten/gebruik van?

Welk middel gebruik je trouwens? Alcohol? Of iets anders?
pi_168952826
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 22:34 schreef Komernietmeeruit het volgende:

[..]

Nee, ik ben zuiver bij GGZ geweest voor verlsaving en die doen dat standaard in het ziekenhuis.Waren ook andere verslaafden. Agressief ben ik altijd geweest, maar niet echt besproken bij GGZ (de instelling waar ik nu ben), is nu heftiger geworden, maar vandaag ook weer redelijk rustig. Heb sinds gisteren meds hiervoor. En nu morgen verder praten over lange termijn, opname of toch niet, toch groep, toch individueel..

Uhm, nou ja ik was behoorlijk opstandig en agressief in het ziekenhuis. Zoals gezegd echt met agressie gedreigd tav psychiater, bij de verpleging en doorlopend schijt aan regels gehad. Aan verpleging gemeld dat ik mij echt ontzettend opgefokt voelde. Maar daar is niets mee gedaan - dat ik weet en voor zover ik weet is dat ook niet doorgecommuniceerd met huidige GGZ. Ik denk dat ze gewoon zoiets hadden van, ach boeiend, ze is toch met een paar dagen weer weg en dan niet meer ons probleem.
Waarom wil je stoppen/ben je gestopt met drinken? Wat is jouw motivatie?
pi_168953491
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 23:28 schreef madam-april het volgende:

[..]

Hoe onderhoud jij jezelf en je verslaving? Waar betaal je je vaste lasten/eten/gebruik van?

Welk middel gebruik je trouwens? Alcohol? Of iets anders?
Het is niet direct een middel. Het is daarnaast voornamelijk gratis en eenvoudig te vinden, waardoor kosten beperkt blijven. Pas is er groot in het nieuws iemand geweest die er voor op is opgepakt.
pi_168957268
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 00:00 schreef anon0325432125 het volgende:

[..]

Het is niet direct een middel. Het is daarnaast voornamelijk gratis en eenvoudig te vinden, waardoor kosten beperkt blijven. Pas is er groot in het nieuws iemand geweest die er voor op is opgepakt.
Hoi,
Als je 1 account gebruikt voor je anonieme berichten is dat voldoende hoor.
Zet de opmerking even hier, want met 3 accounts weet ik niet waar het bericht aankomt bij jou
Hell To The Liars
pi_169096108
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2017 23:39 schreef madam-april het volgende:

[..]

Leg uit
Je hoeft niet elke dag te drinken om verslaafd te zijn. Er zijn mensen die alles aangrijpen om maar te drinken, maar sociaal gezien alles onder controle lijken te hebben.
Verslaafd is verslaafd, maar hoe is voor iedereen weer anders.
pi_169097220
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 17:54 schreef 88-4 het volgende:

[..]

Je hoeft niet elke dag te drinken om verslaafd te zijn. Er zijn mensen die alles aangrijpen om maar te drinken, maar sociaal gezien alles onder controle lijken te hebben.
Verslaafd is verslaafd, maar hoe is voor iedereen weer anders.
Ja maar dat betekent niet dat er zoiets is als 'een beetje verslaafd'..
pi_169110603
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2017 18:39 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ja maar dat betekent niet dat er zoiets is als 'een beetje verslaafd'..
Het is maar hoe je het uitlegt. Ik bedoel ermee te zeggen dat iemand die 4 borreltjes drinkt net zo verslaafd kan zijn aan die dagelijkse hoeveelheid dan een persoon die een hele fles per dag drinkt.
pi_169128724
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 09:20 schreef 88-4 het volgende:

[..]

Het is maar hoe je het uitlegt. Ik bedoel ermee te zeggen dat iemand die 4 borreltjes drinkt net zo verslaafd kan zijn aan die dagelijkse hoeveelheid danals een persoon die een hele fles per dag drinkt.
Net zo verslaafd inderdaad, niet een beetje verslaafd.
pi_169128759
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 00:26 schreef madam-april het volgende:

[..]

Net zo verslaafd inderdaad, niet een beetje verslaafd.
leg het maar uit hoe je wil.
Geen probleem :)
pi_169139785
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 22:18 schreef Komernietmeeruit het volgende:
Heb een andere username hiervoor aangemaakt in verband met privacy.
Wil ook het liefst mijn verhaal niet al te uitgebreid hier neerzetten ivm hetzelfde.

Ben opzoek naar mensen die mij, dankzij de anonimiteit die zo'n forum biedt, een beetje door de verslavingszorg heen kunnen loodsen.
Ben net twee weken opgenomen geweest op een open afdeling van een psychiatrisch ziekenhuis om af te kicken. Heel veel problemen gehad daar, is aan de ene kant echt heel naar geweest (veel opstand van mij en heb echt bedreigingen geuit en dergelijke richting artsen). Nu twee weken niet gedronken en bij een andere instelling terecht gekomen (niet omdat ik eruit getrapt ben, maar ben in eerste instantie door deze instantie naar het ziekenhuis gestuurd om fysiek af te kicken). Ben bang dat ik nu opnieuw opgenomen ga worden (of dat ze denken dat dat de beste optie is), ditmaal wellicht niet meer in NL. Wil ik absoluut niet, want mn leven hier (sport & vrienden, geen drank) is te belangrijk. Dan nog liever hier in NL opgenomen worden, desnoods in dat kloteziekenhuis waar ik eerst zat (maar dat kan ws niet). Groepstherapie lijkt niets te worden, tijdens een eerste sessie al gelijk problemen ivm mijn agressie (die dus veel erger geworden is doordat ik niet meer drink). Krijg van de arts nu meds tegen agressie, al vind hij zelf dat ik veel rustiger ben. Problemen met een groep komen ook door mijn hoogbegaafdheid. Ben als het om studie en werk gaat ook bovengemiddeld succesvol, maar ja dat zie je wel vaker...

Wat denken jullie dat ik moet doen?
Heeft er hier iemand ervaring mee?

Het klinkt echt vreselijk, ik lijk totaal ongemotiveerd maar dat ben ik wel! Want ook na mijn ontslag uit het ziekenhuis heb ik al dagen niet meer gedronken. Terwijl ik de keus kreeg: Of 5 dagen niet drinken alleen of opgenomen worden. En het werd toen het laatste.
Kortom het niet drinken lukt nu, maar de problemen die ik er voor teruggekregen heb zijn 10 keer erger...
Ik heb niet het hele topic doorgelezen en weet niet of het al aan bod is gekomen maar ik wilde je meegeven dat verslaving in bijna alle gevallen een symptoom is van een onderliggend probleem, en dat het belangrijk is om het onderliggende probleem (vaak in stand gehouden door deficiënte coping mechanismen) goed in kaart te krijgen en te behandelen, daardoor zal het veel makkelijker voor je zijn om je verslaving los te laten. Verslaving is een vorm van escapisme om emotionele 'pijn' te verdoven, heel je wonden en je zal geen pijn meer hoeven verdoven. Een verslaving loslaten heeft weinig met wilskracht te maken, het is vaak een secundair probleem. Probeer niet je verslaving te overwinnen op basis van wilskracht, dit is in veel gevallen een begin zonder eind.

Ga in plaats daarvan met specialisten aan de gang, psychologen en psychiaters die je kunnen helpen bij het identificeren van het onderliggende probleem (zelfbeeld, hechting, etc.) en je handvatten kunnen geven om daaraan te werken en het tij te keren. Geef jezelf niet de schuld van je verslaving, ook niet van eventuele terugvallen, maar kijk verder dan de verslaving alleen.

Jekomterweluit.

Succes!
pi_169147533
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 19:07 schreef SFProphecy het volgende:

[..]

Ik heb niet het hele topic doorgelezen en weet niet of het al aan bod is gekomen maar ik wilde je meegeven dat verslaving in bijna alle gevallen een symptoom is van een onderliggend probleem, en dat het belangrijk is om het onderliggende probleem (vaak in stand gehouden door deficiënte coping mechanismen) goed in kaart te krijgen en te behandelen, daardoor zal het veel makkelijker voor je zijn om je verslaving los te laten. Verslaving is een vorm van escapisme om emotionele 'pijn' te verdoven, heel je wonden en je zal geen pijn meer hoeven verdoven. Een verslaving loslaten heeft weinig met wilskracht te maken, het is vaak een secundair probleem. Probeer niet je verslaving te overwinnen op basis van wilskracht, dit is in veel gevallen een begin zonder eind.

Ga in plaats daarvan met specialisten aan de gang, psychologen en psychiaters die je kunnen helpen bij het identificeren van het onderliggende probleem (zelfbeeld, hechting, etc.) en je handvatten kunnen geven om daaraan te werken en het tij te keren. Geef jezelf niet de schuld van je verslaving, ook niet van eventuele terugvallen, maar kijk verder dan de verslaving alleen.

Jekomterweluit.

Succes!
Verslaving is geen symptoom van een onderliggend probleem, het is een chronische hersenziekte die ontstaat uit een complex samenspel van (neuro)biologische, psychische en sociale factoren. Bij verslaving is er echter wel (bijna) altijd sprake van een (of meerdere) comorbide psychische stoornis(sen).

Om de verslaving in volledige remissie te krijgen is het absoluut noodzakelijk om de (eventuele) comorbide stoornis(sen) goed te behandelen. Maar het zal de verslaving niet genezen, genezen van verslaving is niet mogelijk. Zoals ik al zei is verslaving een chronische hersenziekte die ontstaat uit een complex samenspel van biopsychosociale factoren. En zelfs wanneer de psychosociale factoren zijn behandeld zal de verslaving aanwezig zijn. De trek komt altijd terug.

Verder ben ik het wel met je eens dat het weinig met wilskracht te maken heeft en dat het niet de schuld is van de verslaafde dat hij verslaafd is. (Maar wel verantwoordelijk voor de manier waarop hij ermee omgaat)

Ik ben ondertussen ruim 4,5 jaar clean en het gaat heel erg goed maar genezen zal ik niet.
pi_169174671
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 11:23 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Weet je wat pas ongezond is? Mensen een schuldgevoel aanpraten.
Denk jij dat mensen in een bar bijvoorbeeld daar zitten om een kopje thee zonder suiker te drinken.
Pak even de cijfers erbij en schrijf even hier op hoeveel liters genotdrank er per jaar geconsumeerd wordt.
Als ik jou een spiegel voorhoud en jij krijgt er een schuldgevoel van, be my guest.
Ik zit tegenwoordig ook wel eens in een kroeg met een bakkie koffie ja, om mensen te ontmoeten of gezellig avondje weg.
Nee het is niet zo leuk als mateloos zuipen met je vrienden, maar ik haal er voldoening uit.

Persoonlijk heb ik niet de behoefte om met cijfers iets te onderbouwen in deze discussie.

Kijk maar in mijn PoHi, ik heb geen cijfers nodig om te weten wat voor ellende chronisch drankgebruik kan veroorzaken.
En die cijfers heb ik overigens vaak genoeg gezien.

[ Bericht 3% gewijzigd door Droopie op 27-02-2017 11:53:37 ]
Hell To The Liars
pi_169174880
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2017 11:48 schreef Droopie het volgende:

[..]

Als ik jou een spiegel voorhoud en jij krijgt er een schuldgevoel van, be my guest.
Ik zit tegenwoordig ook wel eens in een kroeg met een bakkie koffie ja, om mensen te ontmoeten of gezellig avondje weg.
Nee het is niet zo leuk als mateloos zuipen met je vrienden, maar ik haal er voldoening uit.

Persoonlijk heb ik niet de behoefte om met cijfers iets te onderbouwen in deze discussie.

Kijk maar in mijn PoHi, ik heb geen cijfers nodig om te weten wat voor ellende chronisch drankgebruik kan veroorzaken.
En die cijfers heb ik overigens vaak genoeg gezien.
weet je wat, je kan nog zuipen wat je wil en je daarbij lekker voelen of helemaal niks verkeerd eten of drinken maar wel stress ondervinden van alles en nog wat, zoals mensen die je steeds een schuldgevoel aan willen praten met alles en nog wat.
Ik denk dat de tweede ongezonder is en minder prettig.
Bij de eerste heb je tenminste nog lol. Vroeg of laat gaat iedereen toch dood, beter lol hebben en doodgaan dan stressvol leven en doodgaan,
Geniet en leef of iedere dag je laatste zal zijn.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_169175802
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 12:03 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Geniet en leef of iedere dag je laatste zal zijn.
Dat kan ook prima met op vrijdag/ zaterdag een paar keer naar de kroeg gaan.
Maar alcohol als medicijn tegen stress gebruiken is het probleem negeren en dat zal voor de meeste mensen ooit als een boemerang tegen zich keren, lichamelijk of psychisch.

Als je chronische stress ervaart, zou ik aanraden deze problemen aan te pakken wat deze stress veroorzaakt of dat je er sterker van wordt zodat je die problemen de baas kan.
Hell To The Liars
pi_169176001
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 12:58 schreef Droopie het volgende:

[..]

Dat kan ook prima met op vrijdag/ zaterdag een paar keer naar de kroeg gaan.
Maar alcohol als medicijn tegen stress gebruiken is het probleem negeren en dat zal voor de meeste mensen ooit als een boemerang tegen zich keren, lichamelijk of psychisch.

Als je chronische stress ervaart, zou ik aanraden deze problemen aan te pakken wat deze stress veroorzaakt of dat je er sterker van wordt zodat je die problemen de baas kan.
O ja, geen alcohol of weed als (niet gratis)medicijn tegen stress gebruiken, maar (gratis)medicijnen geschreven door een psychiater als medicijn tegen de stress gebruiken en als een halve zombie door het leven gaan.
Lekker dronken en happy zijn, niks mis mee. Je hebt mierenneukers die je dit gewoon niet gunnen , omdat deze zich gaan gedragen alsof ze last van je drink en blowgedrag hebben.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_169176155
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 13:08 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

O ja, geen alcohol of weed als (niet gratis)medicijn tegen stress gebruiken, maar (gratis)medicijnen geschreven door een psychiater als medicijn tegen de stress gebruiken en als een halve zombie door het leven gaan.
Lekker dronken en happy zijn, niks mis mee. Je hebt mierenneukers die je dit gewoon niet gunnen , omdat deze zich gaan gedragen alsof ze last van je drink en blowgedrag hebben.
Nou ja made my point.
En jij ook, deze discussie gaat niet echt meer om de vraag in de OP.. Dus ik laat het hierbij

Jij hebt geen probleem en bent niet verslaaafd, ik drink niet meer en gebruik geen medicatie tegen stress. Het leven heeft nog genoeg lol en plezier en wij ervaren het beide verschillend. :)

ps. als je mensen zoekt die niet mierenneuken over alcohol en jou je drankgebruik gunnen zou ik niet gaan zoeken in een topic met een TT als deze.

Kan je beter naar Carnaval gaan ;)

[ Bericht 7% gewijzigd door Droopie op 27-02-2017 13:43:06 ]
Hell To The Liars
pi_169179206
Drinkpatronen hebben wel invloed op het risico op hart- en vaatziekten. Wanneer alcohol gespreid over de week geconsumeerd wordt, gaat dit samen met een lager risico op hart- en vaatziekten.
Echter, het zogenaamde piekgebruik (alles opsparen voor bijvoorbeeld het weekend) gaat samen met een ongeveer 2 maal verhoogd risico op hart- en vaatziekten.

Daarnaast is het beschermende effect hoger bij mensen met een hoger risico op hart- en vaatziekten 8. Zo is bij mensen van 40 jaar en ouder het beschermende effect sterker dan bij jongere mensen. Zelfs bij mensen met een verhoogd risico op hart- en vaatziekten, bijvoorbeeld patiënten met hoge bloeddruk, is een lager risico op hart- en vaatziekten gevonden bij matige alcoholconsumptie.

---
Mag iedereen voorzichzelf bepalen in welke categorie hij valt.
Hell To The Liars
pi_169179328
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 15:49 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
-knip-
Hij wil stoppen, maar jij wilt even je eigen "3 dagen no limit en 4 dagen kan je het met 4 biertjes redden schema" propaganderen.

Misschien de verkeerde plek om dit te doen???

[ Bericht 9% gewijzigd door EggsTC op 28-02-2017 23:32:15 (edit.) ]
Hell To The Liars
pi_169189664
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 21:23 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
-knip-
Je hebt óf werkelijk geen enkel idee waar je het over hebt óf je weet weldegelijk hoe het zit maar probeert jezelf er heel hard van te overtuigen dat je geen alcoholprobleem hebt en dat het allemaal niet zo erg is..

De enige verklaring die ik heb voor zoveel onzin en zulke destructieve en kwalijke adviezen, is dat de poster (jij dus) zelf een alcoholprobleem heeft en dit voor zichzelf probeert goed te praten.

Ik vind je goedpraterij in de context van dit topic, geformuleerd als advies aan ts, bijna misdadig..

[ Bericht 21% gewijzigd door Samzz op 28-02-2017 07:51:31 ]
pi_169189806
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2017 22:28 schreef madam-april het volgende:

[..]

Je hebt óf werkelijk geen enkel idee waar je het over hebt óf je weet weldegelijk hoe het zit maar probeert jezelf er heel hard van te overtuigen dat je geen alcoholprobleem hebt en dat het allemaal niet zo erg is..

De enige verklaring die ik heb voor zoveel onzin en zulke destructieve en kwalijke adviezen, is dat de poster (jij dus) zelf een alcoholprobleem heeft en dit voor zichzelf probeert goed te praten.

Ik vind je goedpraterij in de context van dit topic, geformuleerd als advies aan ts, bijna misdadig..
Enige bijna misdadige aan mijn tekst is dat ik paar alinea's had kunnen gebruiken, zodat TS het beter kon lezen. Hiervoor mijn excuses aan TS.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_169190037
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 15:49 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Als je gaat drinken met de gedachte dat je iets verkeerds aan het doen bent( mede door toedoen van andere personen die het drinken bekritiseren) , dan gaat het mis en krijg je schuldgevoelens e.d. welke dominoeffect van negatieve gevoelens veroorzaakt. Deze negatieve gevoelens zorgen voor depressies, stress en vervolgens voor ziektes.
Ongeveer hetzelfde als wanneer iemand buikpijn heeft en de doktoren dit linken aan iets psychologisch, stress bijvoorbeeld.
Probeer gewoon te drinken en te genieten alsof het iets gezonds is. Dat het goed voor je bloedvaten e.d. is. Ik hoop dat je financieel niet in de problemen gaat komen, want dit zorgt ook voor stress e.d.
Ik hoef jullie niet uit te leggen dat zelfs iemand die niet drinkt, rookt, en/of gebruikt ook in financiële problemen kan komen, voordat jullie dit probleem gaan linken aan zijn/haar drinkgedrag.
Het probleem ontstaat juist omdat mensen b.v. te steeds vaker niet op het werk komen door een kater. Ruzie/geweld in de relatiesfeer, geldproblemen, met drank op rijden, black outs, geweld in de kroeg etc etc.
Het wordt je niet aangepraat...
pi_169190692
quote:
2s.gif Op maandag 27 februari 2017 22:46 schreef aloa het volgende:

[..]

Het probleem ontstaat juist omdat mensen b.v. te steeds vaker niet op het werk komen door een kater. Ruzie/geweld in de relatiesfeer, geldproblemen, met drank op rijden, black outs, geweld in de kroeg etc etc.
Het wordt je niet aangepraat...
Genoeg mensen die wel op het werk komen met een kater en zelfs zonder kater na de avond ervoor gedronken te hebben. Genoeg mensen die niet op het werk komen, die niet gedronken hebben.

Ruzie/geweld in de relatiesfeer heb je ook bij mensen die niet drinken, geldproblemen ook.
Met drank op rijden geef ik je gelijk, genoeg voorbeelden van bekende Nederlanders die dit met alle gevolgen geflikt hebben en nog steeds drinken, alleen rijden doen ze niet meer met drank op. Ik denk dat TS dit probleem niet heeft.

Geweld in de kroeg? Hahahaha, serieus? Gooi dan alle kroegen dicht! Ik dacht het niet he.
Als iemand drinkt en problemen heeft, wordt het altijd gelinkt aan drankgebruik. Ja, maar hij drinkt, daarom de problemen dus.
Rot toch op man! Dat is wat jullie ervan maken.

Laten we zeggen dat deze persoon stopt met drinken. En de problemen zijn er nog? Wat dan? Andere oorzaken zoeken totdat zo iemand helemaal clean is van alles wat deze persoon verweten wordt, van teveel suiker eten tot weinig bewegen. Daarna volgt er een psycholoog/psychiater. Daarna medicijnen.
Weet je wat er dan gebeurt? Ik zal het je zeggen.
Ja, maar hij gebruikt medicijnen, dat zijn de oorzaken van zijn problemen, en hij kan en mag er niet zonder, want dan wordt hij of zijn problemen erger.

TS weet het zelf ook, heeft inmiddels in een psychiatrische inrichting gezeten. Hij heeft toch om zich heen kunnen kijken bij de andere patienten die hetzelfde probleem hebben of hebben gehad. Ze nemen hun medicijnen en zitten half verdoofd de hele dag voor zich uit te staren zonder een woord, en het gedrag ook.

Vervolgens de vraag of de patient zich goed voelt? Bij nee als antwoord volgt er een dosisverhoging of een andere sterkere medicijn. Personen die al 10 a 20 jaar in deze vicieuze cirkel zitten. Als een kasplantje door het leven gaan. De psychiatrie zit er vol mee.

Stop met drinken , begin met blowen. *O* w/ :7
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_169190968
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 23:09 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Genoeg mensen die wel op het werk komen met een kater en zelfs zonder kater na de avond ervoor gedronken te hebben. Genoeg mensen die niet op het werk komen, die niet gedronken hebben.

Ruzie/geweld in de relatiesfeer heb je ook bij mensen die niet drinken, geldproblemen ook.
Met drank op rijden geef ik je gelijk, genoeg voorbeelden van bekende Nederlanders die dit met alle gevolgen geflikt hebben en nog steeds drinken, alleen rijden doen ze niet meer met drank op. Ik denk dat TS dit probleem niet heeft.

Geweld in de kroeg? Hahahaha, serieus? Gooi dan alle kroegen dicht! Ik dacht het niet he.
Als iemand drinkt en problemen heeft, wordt het altijd gelinkt aan drankgebruik. Ja, maar hij drinkt, daarom de problemen dus.
Rot toch op man! Dat is wat jullie ervan maken.

Laten we zeggen dat deze persoon stopt met drinken. En de problemen zijn er nog? Wat dan? Andere oorzaken zoeken totdat zo iemand helemaal clean is van alles wat deze persoon verweten wordt, van teveel suiker eten tot weinig bewegen. Daarna volgt er een psycholoog/psychiater. Daarna medicijnen.
Weet je wat er dan gebeurt? Ik zal het je zeggen.
Ja, maar hij gebruikt medicijnen, dat zijn de oorzaken van zijn problemen, en hij kan en mag er niet zonder, want dan wordt hij of zijn problemen erger.

TS weet het zelf ook, heeft inmiddels in een psychiatrische inrichting gezeten. Hij heeft toch om zich heen kunnen kijken bij de andere patienten die hetzelfde probleem hebben of hebben gehad. Ze nemen hun medicijnen en zitten half verdoofd de hele dag voor zich uit te staren zonder een woord, en het gedrag ook.

Vervolgens de vraag of de patient zich goed voelt? Bij nee als antwoord volgt er een dosisverhoging of een andere sterkere medicijn. Personen die al 10 a 20 jaar in deze vicieuze cirkel zitten. Als een kasplantje door het leven gaan. De psychiatrie zit er vol mee.

Stop met drinken , begin met blowen. *O* w/ :7
Ja het zal wel :')
pi_169190995
quote:
2s.gif Op maandag 27 februari 2017 23:22 schreef aloa het volgende:

[..]

Ja het zal wel :')
Overcompensatie met zijn blikken bier.
Zie hem geen stress hebben.
Wat een plezier in het leven :P

[ Bericht % gewijzigd door Droopie op 27-02-2017 23:29:13 ]
Hell To The Liars
pi_169191200
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2017 23:23 schreef Droopie het volgende:

[..]

Overcompensatie met zijn blikken bier.
Zie hem geen stress hebben.
Wat een plezier in het leven :P
Geen zin meer in die discussies.
Er bestaat zelfs een user hier op Fok die zegt dat het niet uitmaakt dat je al rokend boven een wieg van een baby staat. :') En dat dus ook daadwerkelijk gelooft.
pi_169192517
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 23:09 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Genoeg mensen die wel op het werk komen met een kater en zelfs zonder kater na de avond ervoor gedronken te hebben. Genoeg mensen die niet op het werk komen, die niet gedronken hebben.

Ruzie/geweld in de relatiesfeer heb je ook bij mensen die niet drinken, geldproblemen ook.
Met drank op rijden geef ik je gelijk, genoeg voorbeelden van bekende Nederlanders die dit met alle gevolgen geflikt hebben en nog steeds drinken, alleen rijden doen ze niet meer met drank op. Ik denk dat TS dit probleem niet heeft.

Geweld in de kroeg? Hahahaha, serieus? Gooi dan alle kroegen dicht! Ik dacht het niet he.
Als iemand drinkt en problemen heeft, wordt het altijd gelinkt aan drankgebruik. Ja, maar hij drinkt, daarom de problemen dus.
Rot toch op man! Dat is wat jullie ervan maken.

Laten we zeggen dat deze persoon stopt met drinken. En de problemen zijn er nog? Wat dan? Andere oorzaken zoeken totdat zo iemand helemaal clean is van alles wat deze persoon verweten wordt, van teveel suiker eten tot weinig bewegen. Daarna volgt er een psycholoog/psychiater. Daarna medicijnen.
Weet je wat er dan gebeurt? Ik zal het je zeggen.
Ja, maar hij gebruikt medicijnen, dat zijn de oorzaken van zijn problemen, en hij kan en mag er niet zonder, want dan wordt hij of zijn problemen erger.

TS weet het zelf ook, heeft inmiddels in een psychiatrische inrichting gezeten. Hij heeft toch om zich heen kunnen kijken bij de andere patienten die hetzelfde probleem hebben of hebben gehad. Ze nemen hun medicijnen en zitten half verdoofd de hele dag voor zich uit te staren zonder een woord, en het gedrag ook.

Vervolgens de vraag of de patient zich goed voelt? Bij nee als antwoord volgt er een dosisverhoging of een andere sterkere medicijn. Personen die al 10 a 20 jaar in deze vicieuze cirkel zitten. Als een kasplantje door het leven gaan. De psychiatrie zit er vol mee.

Stop met drinken , begin met blowen. *O* w/ :7
Jij bent echt compleet de weg kwijt.. (en dat zeg ik niet snel, zeker niet mbt dit onderwerp)


Ik heb heel erg veel ervaring met verslaving en middelen/alcohol misbruik. Ik ben zelf verslaafd (4,5 jaar clean) en ben bezig om ervaringsdeskundig begeleider te worden. Ik ken een hele hoop verslaafden, zowel in de fase van volledige remissie, als in de fase van partiële remissie, als in de fase van actief gebruik.


De argumenten en redenatie die jij gebruikt heb ik vaker gehoord.. Het is een bekend riedeltje van verslaafden die hun probleem (nog) niet willen(/kunnen) erkennen.


De problemen verdwijnen niet als sneeuw voor de zon wanneer iemand stopt met gebruiken, daar is veel meer voor nodig. Stoppen met gebruiken is slechts stap 1 en het is misschien wel de 'makkelijkste' stap.. Daarna moet de problemen gaan aanpakken, de confrontatie met jezelf en je emoties aangaan, de verantwoordelijkheid nemen voor je eigen leven en je eigen geluk. Gestopt blijven, dat is de echte uitdaging..

Eigenlijk alle verslaafden die ik ken bij wie de verslaving in volledige remissie is, leiden een (redelijk) normaal leven.

De gevallen waar jij het over hebt zijn de mensen met een zware psychi(atri)che comorbide stoornis. En de manier waarop die comorbide stoornis(sen) worden behandeld, heeft niks met de verslaving te maken.

Bovendien is het niet zo dat het gebruik ervoor zorgt dat die mensen geen last hebben van hun problemen. Het gebruik lost werkelijk niks op.
pi_169192528
quote:
2s.gif Op maandag 27 februari 2017 23:29 schreef aloa het volgende:

[..]

Geen zin meer in die discussies.
Er bestaat zelfs een user hier op Fok die zegt dat het niet uitmaakt dat je al rokend boven een wieg van een baby staat. :') En dat dus ook daadwerkelijk gelooft.
Whut?!! Serieus?! :o Wie??
pi_169194004
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 00:42 schreef madam-april het volgende:

[..]

Whut?!! Serieus?! :o Wie??
NWS / Roken in auto met kind op achterbank verboden in Nederland? hier ergens.
pi_169196194
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 00:41 schreef madam-april het volgende:

[..]

Jij bent echt compleet de weg kwijt.. (en dat zeg ik niet snel, zeker niet mbt dit onderwerp)

Ik heb heel erg veel ervaring met verslaving en middelen/alcohol misbruik. Ik ben zelf verslaafd (4,5 jaar clean) en ben bezig om ervaringsdeskundig begeleider te worden. Ik ken een hele hoop verslaafden, zowel in de fase van volledige remissie, als in de fase van partiële remissie, als in de fase van actief gebruik.

De argumenten en redenatie die jij gebruikt heb ik vaker gehoord.. Het is een bekend riedeltje van verslaafden die hun probleem (nog) niet willen(/kunnen) erkennen.

De problemen verdwijnen niet als sneeuw voor de zon wanneer iemand stopt met gebruiken, daar is veel meer voor nodig. Stoppen met gebruiken is slechts stap 1 en het is misschien wel de 'makkelijkste' stap.. Daarna moet de problemen gaan aanpakken, de confrontatie met jezelf en je emoties aangaan, de verantwoordelijkheid nemen voor je eigen leven en je eigen geluk. Gestopt blijven, dat is de echte uitdaging..

Eigenlijk alle verslaafden die ik ken bij wie de verslaving in volledige remissie is, leiden een (redelijk) normaal leven.

De gevallen waar jij het over hebt zijn de mensen met een zware psychi(atri)che comorbide stoornis. En de manier waarop die comorbide stoornis(sen) worden behandeld, heeft niks met de verslaving te maken.

Bovendien is het niet zo dat het gebruik ervoor zorgt dat die mensen geen last hebben van hun problemen. Het gebruik lost werkelijk niks op.
Het gebruik zorgt er wel voor dat mensen zich even of langer zelfs, zich goed voelen. Beetje vreugde hebben in het leven. En als deze personen dan tijdens hun vreugde hebben lastig worden gevallen door anderen, wordt deze vreugde ze ontnomen. Shame on you! en andere medeplichtigen.

Veel personen vallen weer terug na 1 jaar, sommige na 2 jaar, sommige na 3 jaar, sommige na 10 jaar, na gestopt te zijn. Dat is ervaring opdoen. Ze hebben het geprobeerd en hebben niet kunnen genieten van hun gestopt zijn al die jaren. Dat zijn jaren die weggegooid zijn. Laat ze gewoon, het is toch hun leven. Val ze niet lastig, laat ze lekker drinken en blij zijn.

Dat jij je gelukkig voelt na gestopt te zijn wil niet zeggen dat anderen dit ook moeten gaan voelen.
Ik ben heel blij voor jou dat jij gelukkig kan zijn zonder te drinken, waren deze personen maar ook zo. Sommige personen drinken terwijl ze al blij zijn, om mee te doen met de rest , of om andere niet relevante redenen. Dat deze personen stoppen en tevreden zijn is normaal.

Jij kan ook een poosje express gaan drinken en makkelijk weer stoppen, omdat jij gewoon ook gelukkig bent zonder drank.
Stoppen met roken, hier ben ik wel een voorstander van. Dit is wel verslavend en iets dat niet gelukkig maakt zoals drinken.

Personen die zeggen dat ze zonder drank kunnen maar toch 1 a 2 keer in de week drinken. Deze personen kunnen zonder drank en moeten helemaal niet drinken! Ook al drink je 1 glas, het is schadelijk! En je bent niet verslaafd, dus niet doen! Gofferdegoffer!
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_169206751
Ik zal nooit tegen iemand zeggen dat hij moet stoppen of dat iemand die drinkt iets fout doet. Óf iemand drinkt en hoeveel, dat is helemaal aan die persoon.

Ik ken iemand die een paar kratten bier per week drinkt en hij voldoet absoluut aan de criteria voor alcoholisme. Maar hij (en zijn omgeving) ervaren zijn gebruik niet als problematisch en hij kan het betalen en het beïnvloedt zijn werk niet. Voor hem is er dus geen reden om te stoppen, nou prima toch?

Er is echter ook een andere groep, de mensen die weldegelijk (grote) problemen ervaren in hun leven door hun gebruik, die de controle over de alcohol zijn verloren en die eigenlijk willen stoppen, maar die het niet lukt om te stoppen. De mensen met een alcoholprobleem. Die mensen hebben hulp nodig. Voor die mensen is stoppen eigenlijk de enige optie, maar dat is ontzettend moeilijk. De problemen die het drinken voor die mensen veroorzaakt wegen voor hun niet op tegen de kortdurende voldoening die de alcohol geeft, maar het is een chronische hersenziekte en het verlangen naar de drank is heel erg sterk. De verslaving zorgt ervoor dat het voor hun moeilijk is om de drang te weerstaan. En dat zal nooit helemaal verdwijnen.

TS opende dit topic met een hele heldere hulpvraag. Hij WIL stoppen, maar hij loopt tegen een aantal problemen aan en hij vroeg advies en ervaringen. Hij vroeg dus advies over hoe hij, zonder alcohol (!!) met zijn problemen moet omgaan. Het is dus ontzettend ongepast om tegen hem te zeggen dat hij helemaal niet moet stoppen en hem zelfs tips te geven over hoe hij zijn gebruik kan verbergen.

Oh en dan nog iets, iemand die niks fout doet hoeft niks te verbergen. Iemand die denkt dat hij zijn gebruik moet verbergen, vindt zelf eigenlijk dat er iets mis is met zijn gebruik.
pi_169209891
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 11:34 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Het gebruik zorgt er wel voor dat mensen zich even of langer zelfs, zich goed voelen. Beetje vreugde hebben in het leven. En als deze personen dan tijdens hun vreugde hebben lastig worden gevallen door anderen, wordt deze vreugde ze ontnomen. Shame on you! en andere medeplichtigen.


Mensen met een alcoholprobleem worden eigenlijk helemaal niet gelukkig/blij van het drinken.. Op de hele korte termijn (op het moment van gebruik) misschien wel, maar de gevolgen maakt het ze doodongelukkig.

quote:
Veel personen vallen weer terug na 1 jaar, sommige na 2 jaar, sommige na 3 jaar, sommige na 10 jaar, na gestopt te zijn. Dat is ervaring opdoen. Ze hebben het geprobeerd en hebben niet kunnen genieten van hun gestopt zijn al die jaren. Dat zijn jaren die weggegooid zijn. Laat ze gewoon, het is toch hun leven. Val ze niet lastig, laat ze lekker drinken en blij zijn.
Als mensen terugvallen betekent dat niet dat ze niet of minder gelukkig waren toen ze gestopt waren. Verslaving is een chronische hersenziekte en terugvallen is een symptoom van de ziekte.

Als iemand na jaren gestopt te zijn weer begint te gebruiken en daar gelukkig van wordt, dan is dat helemaal prima. Maar in de meeste gevallen wordt iemand daar helemaal niet gelukkig van en dan is het belangrijk om diegene de hulp en ondersteuning te bieden om zijn ziekte weer onder controle te krijgen.


quote:
Dat jij je gelukkig voelt na gestopt te zijn wil niet zeggen dat anderen dit ook moeten gaan voelen.
Ik ben heel blij voor jou dat jij gelukkig kan zijn zonder te drinken, waren deze personen maar ook zo. Sommige personen drinken terwijl ze al blij zijn, om mee te doen met de rest , of om andere niet relevante redenen. Dat deze personen stoppen en tevreden zijn is normaal.

Jij kan ook een poosje express gaan drinken en makkelijk weer stoppen, omdat jij gewoon ook gelukkig bent zonder drank.
Hoe kom je erbij dat ik dat zou denken?!

Het gaat helemaal niet om mij of over wat ik vind, het gaat om de persoon die problemen ervaart door zijn gebruik.

Stoppen doe je voor jezelf en niet voor een ander. Je moet alleen stoppen als jij daar zelf achter staat, anders is het onbegonnen werk.


quote:
Stoppen met roken, hier ben ik wel een voorstander van. Dit is wel verslavend en iets dat niet gelukkig maakt zoals drinken.
Uuhm.. WAT?!

Zeg je nou serieus dat alcohol niet verslavend is?!


Een sigaret werkt op dezelfde manier op het beloningscentrum in de hersenen van een nicotineverslaafde, als alcohol bij een alcoholist en drugs bij een drugsverslaafde.

Het geluksgevoel dat ontstaat door het gebruik, komt door het effect dat het middel op de afgifte en/of (her)opname van dopamine in de hersenen van de gebruiker heeft.

Dit is per persoon verschillend en is sterk afhankelijk van verschillende biospychosociale factoren.


quote:
Personen die zeggen dat ze zonder drank kunnen maar toch 1 a 2 keer in de week drinken. Deze personen kunnen zonder drank en moeten helemaal niet drinken! Ook al drink je 1 glas, het is schadelijk! En je bent niet verslaafd, dus niet doen! Gofferdegoffer!
Waar heb je het over?! :{
pi_169209947
Laat hem lekker in zijn luchtkasteel joh..

Voor je het weet bezorg je hem een schuldgevoel.
Hell To The Liars
pi_169210195
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 22:54 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Drink jij wel eens, of heb jij wel eens gedronken? Je wordt gewoon happy hoor na alcohol gedronken te hebben.
Zoals jij nu :)
pi_169210345
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 22:45 schreef Droopie het volgende:
Laat hem lekker in zijn luchtkasteel joh..

Voor je het weet bezorg je hem een schuldgevoel.
Haha goed punt 😂

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_169210378
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 22:56 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Als ik drink word ik happy hoor. ik voel me dan goed en blij. Dit weet ik zeker. En ik ben niet de enige.
Ik ken veel personen die de hele dag door drinken en de hele dag door met een grijns in hun gezicht rondlopen. Pas wanneer ze niet drinken ogen ze somber.
Soort zoekt soort. Zo werkt dat :)
pi_169210394
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 22:56 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Als ik drink word ik happy hoor. ik voel me dan goed en blij. Dit weet ik zeker. En ik ben niet de enige.
Ik ken veel personen die de hele dag door drinken en de hele dag door met een grijns in hun gezicht rondlopen. Pas wanneer ze niet drinken ogen ze somber.
Weet je wanneer ze ook somber worden.
Als ze hun teen afgezet zien worden, als hun lever het niet meer doet, als ze Korsakov krijgen.

Iedereen gun ik zijn pleziertje hoor en zeker met Carnaval iedereen heel de dag lam, niets mis mee..

Maar jij bent of verslaafd, of een troll of dom of gewoon een naar mannetje. Misschien wel een mooie combinatie hiervan.
Hell To The Liars
pi_169210475
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 22:56 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Als ik drink word ik happy hoor. ik voel me dan goed en blij. Dit weet ik zeker. En ik ben niet de enige.
Ik ken veel personen die de hele dag door drinken en de hele dag door met een grijns in hun gezicht rondlopen. Pas wanneer ze niet drinken ogen ze somber.
Fijn voor jou en die mensen, maar dat gaat lang niet voor iedereen op.
pi_169210623
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 23:03 schreef Droopie het volgende:

[..]

Weet je wanneer ze ook somber worden.
Als ze hun teen afgezet zien worden, als hun lever het niet meer doet, als ze Korsakov krijgen.

Iedereen gun ik zijn pleziertje hoor en zeker met Carnaval iedereen heel de dag lam, niets mis mee..

Maar jij bent of verslaafd, of een troll of dom of gewoon een naar mannetje. Misschien wel een mooie combinatie hiervan.
Of als ze geen geld hebben om te drinken omdat ze hun baan zijn verloren door het drinken, als ze hun huis kwijt raken door het drinken en zo kunnen we nog wel even doorgaan..


Ik hoop ten zeerste dat hij gewoon een trol is (en derhalve dus een heel naar mannetje)..
pi_169210738
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 23:11 schreef madam-april het volgende:

[..]

:W
Als mensen die een verslaving hebben overwonnen en nuchter een leuk leven kunnen hebben, zuurpruimen zijn.

Zijn wij teamZuurpruim :P

Of gewoon realistisch, maar dat lukte mij vroeger ook nooit om 23.00 uur savonds hoor.
Hell To The Liars
pi_169210802
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 23:13 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Als je dit tegen iemand gaat zeggen die een alcoholistische drank aan het nuttigen is, verpest je zijn/haar hele avond of dag of week of maand of misschien zijn/haar heel jaar. Je bezorgt zo iemand gewoon depressie en stress.
Jij bent gewoon aan het trollen :')
pi_169210865
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 23:14 schreef Droopie het volgende:

[..]

Als mensen die een verslaving hebben overwonnen en nuchter een leuk leven kunnen hebben, zuurpruimen zijn.

Zijn wij teamZuurpruim :P

Of gewoon realistisch, maar dat lukte mij vroeger ook nooit om 23.00 uur savonds hoor.
#ProudToBeTeamZuurpruim
pi_169211638
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 23:21 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Waar is TS eigenlijk?
Groot kans dat ie ergens in een celletje zit, omdat ie niet kon omgaan met nuchter zijn, volgens mij.
Deze discussie gaat hier niet gevoerd worden, drinken is, en al zéker in het geval van de TS, niet gezond.

Indien je het kan houden bij 2 glazen alcohol, of 2 flinke shots sterke drank (na vet eten), dan is het gezond. Maar op poep/pis jezelf goed voelen (letterlijk poep/pis, bacterien poepen/pissen alcohol uit tijdens het ontstaan en destilleren ervan) is niet echt zo gezond als dat jij het schetst.

Je kan inderdaad op een verantwoorde manier omgaan ermee, en daarmee ervan genieten in je leven. Maar dat is to-taal niet waar dit topic over gaat. Dit topic gaat over een doorgeslagen iemand, en jij gaat deze persoon aanraden om alcohol te drinken omdat hij moet genieten van z'n leven?

Dan ben je inderdaad, zoals eerder een aantal keer in het topic hier gezegd; best wel de weg kwijt. Dat jij er goed mee om kan gaan en uit gaat van enkel je eigen perspectief geeft aan wat voor empathisch vermogen je hebt. Denk even na voordat je wat post naar iemand die zwaar in de problemen zit.

Nogmaals; de discussie over je goed voelen en gezond zijn is hier niet van toepassing, TS zit met een probleem en jij verheerlijkt het probleem. Dat is niet de bedoeling. Dit kunnen we verder in FB-topic bespreken, maar elk van je posts welke alcohol verheerlijken terwijl TS met een gigantisch probleem zit, verwijder ik zonder pardon.

Bedankt.
Lambo of Rekt
pi_169211794
Vele reacties verwijderd, je hebt een waarschuwing WHISTLE... dit kan echt niet, en dat weet je zelf ook. Misschien is het eerst tijd om zelf nuchter te worden, ik weet niet wat je op hebt?
Lambo of Rekt
pi_169227596
Weer persoonlijk aanvallende reacties verwijderd. Ontopic graag.
Lambo of Rekt
pi_169229915
Ik ben nog steeds alcoholist.
  woensdag 1 maart 2017 @ 22:31:32 #94
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_169230389
Posts verwijderd. Kappen met het verheerlijken van alcohol nuttigen. Laatste waarschuwing.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_169231122
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 22:16 schreef Oosthzn het volgende:
Ik ben nog steeds alcoholist.
Dat blijf je dan ook de rest van je leven..

Het is voor een ieder dan ook verschillend. Hoe ga je ermee om etc etc.
Ik vind het toch altijd verbazingwekkend om te zien hoe groot het schap is in de supermarkt waar drank te koop is....de vraag naar drank is groot in ieder geval.
pi_169231772
quote:
2s.gif Op woensdag 1 maart 2017 22:55 schreef aloa het volgende:

[..]

Dat blijf je dan ook de rest van je leven..

Het is voor een ieder dan ook verschillend. Hoe ga je ermee om etc etc.
Ik vind het toch altijd verbazingwekkend om te zien hoe groot het schap is in de supermarkt waar drank te koop is....de vraag naar drank is groot in ieder geval.
Ik vind het ook heel erg verbazingwekkend dat alcohol zo geaccepteerd is.. Het aantal directe, maar vooral het aantal indirecte slachtoffers van alcohol is echt vele malen groter dan van welke drug dan ook..
pi_169232000
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2017 23:12 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ik vind het ook heel erg verbazingwekkend dat alcohol zo geaccepteerd is.. Het aantal directe, maar vooral het aantal indirecte slachtoffers van alcohol is echt vele malen groter dan van welke drug dan ook..
Jep, maar de politiek beslist en aangezien ook in die kringen stevig gedronken wordt... :{
pi_169232549
quote:
2s.gif Op woensdag 1 maart 2017 23:17 schreef aloa het volgende:

[..]

Jep, maar de politiek beslist en aangezien ook in die kringen stevig gedronken wordt... :{
Mja zo simpel ligt het niet.. De politiek kan alcohol niet zomaar verbieden, daarvoor is het gebruik van alcohol te sociaal geaccepteerd, en niet alleen in die kringen..
pi_169232762
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2017 23:31 schreef madam-april het volgende:

[..]

Mja zo simpel ligt het niet.. De politiek kan alcohol niet zomaar verbieden, daarvoor is het gebruik van alcohol te sociaal geaccepteerd, en niet alleen in die kringen..
dat bedoel ik. Sociaal geaccepteerd...Overal wordt stevig gedronken. Waarom alcohol wel en b.v. wiet niet.?
Alcohol valt volgens mij gewoon onder harddrugs.
pi_169233207
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2017 23:36 schreef aloa het volgende:

[..]

dat bedoel ik. Sociaal geaccepteerd...Overal wordt stevig gedronken. Waarom alcohol wel en b.v. wiet niet.?
Alcohol valt volgens mij gewoon onder harddrugs.
Alcohol wordt al eeuwen gedronken.. In de middeleeuwen was bier vaak zelfs gezonder dan water omdat het water vaak vervuild was.. Het is dus wel te verklaren hoe alcohol zo sociaal geaccepteerd is geworden..

Het is in de huidige situatie natuurlijk echt te belachelijk voor woorden dat we het nog steeds als zoiets normaals zien. En er wordt echt met twee maten gemeten mbt andere drugs..
pi_169234078
Gewoon harder straffen bij drankmisbruik (zoals rijden onder invloed) bij die persoon verbieden voor 1 of 2 jaar.

Controles dmv. bloedafname, iedere week laten, betalen door de overtreder..

Het geld van de hoge boetes investeren we in goedkopere taxi's.
Hell To The Liars
pi_169234091
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2017 23:49 schreef madam-april het volgende:

[..]

Alcohol wordt al eeuwen gedronken.. In de middeleeuwen was bier vaak zelfs gezonder dan water omdat het water vaak vervuild was.. Het is dus wel te verklaren hoe alcohol zo sociaal geaccepteerd is geworden..


Vast Buma van het CDA gezien afgelopen zondag ;)
Hell To The Liars
pi_169234259
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2017 00:18 schreef Droopie het volgende:

[..]

Vast Buma van het CDA gezien afgelopen zondag ;)
Je kent me beter dan dat
pi_169235062
Lekker bezig TS.

Alcohol onderdrukt het zenuwstelsel en dat wordt nu weer behoorlijk actief door onthouding.
Als de psychiater geen kalmerende middelen wil geven kan het lijkt mij geen kwaad om bijv wat valeriaan-achtig spul te halen bij de drogist. Om je zenuwstelsel te kalmeren in deze periode.

Ook kan L-theanine een goed supplement zijn voor de komende periode, onder meer voor je stemming (omdat je nu wat tekort aan dopamine hebt omdat normale zelfregulatie weer op gang moet komen).

Zet 'm op!
pi_169277112
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2017 23:49 schreef madam-april het volgende:

[..]

Alcohol wordt al eeuwen gedronken.. In de middeleeuwen was bier vaak zelfs gezonder dan water omdat het water vaak vervuild was.. Het is dus wel te verklaren hoe alcohol zo sociaal geaccepteerd is geworden..

Het is in de huidige situatie natuurlijk echt te belachelijk voor woorden dat we het nog steeds als zoiets normaals zien. En er wordt echt met twee maten gemeten mbt andere drugs..
Bekend gegeven idd...vroeger dronk men juist vooral sterke drank. Tot iemand het bier uitvond :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')