abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  donderdag 16 februari 2017 @ 16:02:54 #51
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_168940359
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 16:01 schreef sjoemie1985 het volgende:
vraag mij dan af waar jij je informatie vandaan haalt: charles vergeer en het NOS journaal?
‹berhaupt wel eens iets van Vergeer gelezen? Mijn kennis van beide kanten. Jij hebt alleen maar kritiek op iets dat je NIET gelezen hebt.

De hoeveelheid boeken in mijn kast over de bijbel (8 Bijbels, een complete christelijke encyclopedie, Bijbelse atlassen, veel boeken over de leer en uitleg) + nog een paar planken met boeken over Bijbelkritiek.

[ Bericht 14% gewijzigd door hoatzin op 16-02-2017 16:08:12 ]
pi_168940465
volgens mij tijdje terug nog wel een online iets van hem.
en ook wat nieuws berichten.
MAar die boeken van hem blijven hooguit 1 zijdige informatie waarvan je niet kan zeggen of het klopt of niet.
Het is puur en alleen zijn visie en om alleen daarop je beroep te doen vind ik nogal kort door de bocht.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
  donderdag 16 februari 2017 @ 16:09:19 #53
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_168940518
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 16:07 schreef sjoemie1985 het volgende:
MAar die boeken van hem blijven hooguit 1 zijdige informatie waarvan je niet kan zeggen of het klopt of niet.
Het is puur en alleen zijn visie en om alleen daarop je beroep te doen vind ik nogal kort door de bocht.
Dat is absoluut niet waar. Wie heeft je dat nu weer wijsgemaakt? Hij geeft zeer veel bronnen, zijn visie is allesbehalve eenzijdig. Vergeer is een filoloog, een wetenschapper. Hij is ook niet anti-geloof, anti-God of anti-christelijk als je dat soms denkt. Integendeel. Hij zoekt naar de oorspronkelijke teksten en bedoeling van de schrijver. Hij baseert zich daarbij op teksten, woord voor woord, in de context , cultuur en gebruiken van de tijd waar in het geschreven werd.

[ Bericht 8% gewijzigd door hoatzin op 16-02-2017 16:16:34 ]
pi_168940595
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 15:37 schreef Panterjong het volgende:

[..]

AHa jij bent die jehova getuige die beweerde dat ik ATON was.
aha, jij bent die Vergeer gelovige die beweerde dat ik jehova getuige ben?
pi_168940680
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 16:12 schreef FoppeBoppe1986 het volgende:

[..]

aha, jij bent die Vergeer gelovige die beweerde dat ik jehova getuige ben?
Bedankt voor het compliment.
When it didn't work I fell on my knees and called His name
pi_168940686
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 15:41 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Ja, maar in de bijbel staat ook over het moment dat Jezus terug komt ieder oog hem zal kunnen zien.
en dat is tegenwoordig minder moeilijk dan 1500 jaar geleden.
Kwestie van 1 camera richten op die plek en de hele wereld kan hem zien via facebook live, televisie, telefoon tablet etc etc.
en tegenwoordig via alle media is het ook makkelijker om van oorlogen te horen over de ganse wereld dan 1500 jaar geleden.
Nu kan alles gewoon per minuut en zelfs seconde verspreeid worden.
En waarom is er nu telkens zoveel gedoe om IsraŽl en waarom wil trump graag de abassade verplaatsen van tela viv naar Jeruzalem.
Dat ieder oog hem zal zien als hij komt is gewoon grootspraak. Alsof men toen Amerika, of India al op het oog had of China wat mij betreft. Hij zou ook wederkomen op de wolken, en tegenwoordig weten we dat dit niet kan.

quote:
en de moslim landen hebben ooit gezegd dat ze IsrŽl de zee in zouden drijven is ook nog steeds niet gebeurd. zo'n klein land en nog steeds niet verdreven of verslagen.
Stoer hoor, ze hebben dan ook een grote vriend in Amerika. Ze hebben de beste wapens dankzij Amerika en Europa, een Amerikaans getraind leger etc.
Allemaal omdat er in Amerika en Europa christenen zitten die denken dat IsraŽl het beloofde land en de joden het beloofde volk zijn.
Ze hebben overigens wel 1500 jaar opgehouden te bestaan, ik ben benieuwd hoe je dat ziet.
pi_168940705
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 16:16 schreef Panterjong het volgende:

[..]

Bedankt voor het compliment.
Ik ben, by the way, geen jehova getuige, dat kan je wel lezen aan mijn berichten aan zowel manke, als sjoemie. Zit weinig christelijks aan, aan mijn berichten, naar wij dachten.
pi_168940934
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 16:17 schreef FoppeBoppe1986 het volgende:

[..]

Ik ben, by the way, geen jehova getuige, dat kan je wel lezen aan mijn berichten aan zowel manke, als sjoemie. Zit weinig christelijks aan, aan mijn berichten, naar wij dachten.
Dat er niets christelijks is aan jehova getuigen was ik ook al achter. En die berichten lezen vind ik de moeite niet waard. Nog meer geneuzel zonder inhoud.
pi_168940983
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 16:28 schreef Panterjong het volgende:

[..]

Dat er niets christelijks is aan jehova getuigen was ik ook al achter. En die berichten lezen vind ik de moeite niet waard. Nog meer geneuzel zonder inhoud.
Ik ben geen jehova getuige, idioot. Dat zeg ik toch steeds? Of ga je soms de dingen die ik beweer en die jij niet kan ontkrachten ook nog ontkennen?

Mijn posts zijn wel vol inhoud, dat ik bijvoorbeled niet kan geloven dat men nog steeds een christelijk/jehova/moslim/joods wereldbeeld kan hebben, terwijl we nu zoveel meer weten over het universum. Als je dat geneuzel vindt Panterjong, rot dan maar lekke rop naar verweggistan.
pi_168941000
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 16:16 schreef FoppeBoppe1986 het volgende:

[..]

Dat ieder oog hem zal zien als hij komt is gewoon grootspraak. Alsof men toen Amerika, of India al op het oog had of China wat mij betreft. Hij zou ook wederkomen op de wolken, en tegenwoordig weten we dat dit niet kan.

[..]

Stoer hoor, ze hebben dan ook een grote vriend in Amerika. Ze hebben de beste wapens dankzij Amerika en Europa, een Amerikaans getraind leger etc.
Allemaal omdat er in Amerika en Europie denken dat IsraŽl het beloofde land en de joden het beloofde volk zijn.
Ze hebben overigens wel 1500 jaar opgehouden te bestaan, ik ben benieuwd hoe je dat ziet.
Hoezo, tegenwoordig weten we dat dit niet kan?
Denk je dat God zich laat wijsmaken dat iets niet zou kunnen?
Dan moet ik de voor sommigen hier zo leuke oneliner gaan gebruiken:
Voor God is niets onmogelijk.
En dat ieder oog hem zal zien is echt geen grootspraak.

IsraŽl is de oogappel van God.
om symbolisch te spreken is IsraŽl de grote broer van de gelovigen.
Of de wortel waarop de gelovigen geŽnt zijn.

anders heb ik voor jou en de rest ook nog wel een boekje :)
het heet: haal meer uit de bijbel

https://www.bol.com/nl/p/hoe-de-bijbel-te-lezen/9200000038824616/
I am a child of God
pi_168941024
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 16:30 schreef FoppeBoppe1986 het volgende:

[..]

Ik ben geen jehova getuige, idioot. Dat zeg ik toch steeds? Of ga je soms de dingen die ik beweer en die jij niet kan ontkrachten ook nog ontkennen?

Mijn posts zijn wel vol inhoud, dat ik bijvoorbeled niet kan geloven dat men nog steeds een christelijk/jehova/moslim/joods wereldbeeld kan hebben, terwijl we nu zoveel meer weten over het universum. Als je dat geneuzel vindt Panterjong, rot dan maar lekke rop naar verweggistan.
Je gedraagt je anders net zo vijandig en gehersenspoeld.

En dat je niet inhoudelijk reageert heb ik meerdere keren aangetoond. Maar daar weiger je op in te gaan. Dan wordt het denk ik te moeilijk voor je.
pi_168941025
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 16:09 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Dat is absoluut niet waar. Wie heeft je dat nu weer wijsgemaakt? Hij geeft zeer veel bronnen, zijn visie is allesbehalve eenzijdig. Vergeer is een filoloog, een wetenschapper. Hij is ook niet anti-geloof, anti-God of anti-christelijk als je dat soms denkt. Integendeel. Hij zoekt naar de oorspronkelijke teksten en bedoeling van de schrijver. Hij baseert zich daarbij op teksten, woord voor woord, in de context , cultuur en gebruiken van de tijd waar in het geschreven werd.
HAHA, dit is een prachtige post. Kan zo op de achterflap van een nieuw boek van Vergeer.

Hij is wel eenduidig en eenkennig. Want hij heeft een idee, en daarin moeten alle feiten wijken als ze niet passen. Net zo eenzijdig en eenkennig als theologen zeg maar.
pi_168941127
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 16:32 schreef Panterjong het volgende:

[..]

Je gedraagt je anders net zo vijandig en gehersenspoeld.
Net zo vijandig? En je kijkt nooit naar de reden van vijandigheid? Ben je kortzichtig? Mijn vijandigheid is gekomen toen Aton zijn ideeen van Vergeer op tafel legde en ik die steeds probeerde te ontkrachten. Toen merkte ik al dat mensen die eenmaal door Vergeer getrokken worden weinig meer aan feitenchecking doen. Alles moet wijken voor het idee "Jezus, de zeloot". Toen kwam hoatzin en toen kwam jij. Alle drie doen jullie (hoatzin minder dan jullie) alsof jullie de wijsheid in pacht hebben, maar feitelijk doen jullie niks anders dan napraten. Nooit naar andere bronnen kijken, als Vergeer zegt, het is A, dan is het A. Zelfs als mensen op dit forum, zoals HausHofer (die grieks gestudeerd heeft) jullie dan op feiten wijzen.

quote:
En dat je niet inhoudelijk reageert heb ik meerdere keren aangetoond. Maar daar weiger je op in te gaan. Dan wordt het denk ik te moeilijk voor je.
Iets zeggen wil nog niet zeggen aantonen. Als ik fout zit geef ik dat ruiterlijk toe, zoals net met de archonten. Dit in tegenstelling tot jullie groep mensen. Hoe vaak heb ik al aangetoond dat jullie een zinnetje in een evangelie letterlijk nemen, en dat jullie de rest dan als "bijgeschreven" zien door de christenen? Maar ik heb jullie nog nooit een knieval zien maken, zelfs niet een schijnbeweging.
Als je zo aan cherrypicking kan doen, en je hebt er de stropop van de christenen die alles erbij geschreven en geredigeerd bij kan je altijd blijven geloven in wat je zegt. Als dan aangetoond wordt dat het anders ligt kun je gewoon zeggen "ja, geredigeerd he, door de orthodoxe christenen of door de gnostici". Maar zo werkt het uiteraard niet.
pi_168941175
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 12:40 schreef FoppeBoppe1986 het volgende:
Je hebt kennis en je hebt vermeende kennis. Bij jou is duidelijk sprake van het tweede.
Als je steeds dezelfde bronnen raadpleegt dan lijkt het inderdaad op kennis, maar als je breder kijkt weet je wel beter.
Heb ik geschreven dat ik steeds dezelfde bron raadpleeg ? Ik heb na jaren selectie zowat een kleine honderd werken op de plank staan. Maar hiermee heb je me nog geen antwoord gegeven op de vraag welk boek jij al van Ch. Vergeer gelezen hebt.
pi_168941188
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 16:31 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Hoezo, tegenwoordig weten we dat dit niet kan?
Denk je dat God zich laat wijsmaken dat iets niet zou kunnen?
Dan moet ik de voor sommigen hier zo leuke oneliner gaan gebruiken:
Voor God is niets onmogelijk.
En dat ieder oog hem zal zien is echt geen grootspraak.
Met die stelling kun je natuurlijk alle kanten op. Maar als je God zou vervangen voor iets anders zou je ook doorhebben dat het nergens op slaat.

quote:
IsraŽl is de oogappel van God.
om symbolisch te spreken is IsraŽl de grote broer van de gelovigen.
Of de wortel waarop de gelovigen geŽnt zijn.
En wie schreven ook alweer dat Israel de oogappel van God is? Waren dat niet de IsraŽlieten zelf? Beetje Wc-eend adviseert Wc-eend.

quote:
anders heb ik voor jou en de rest ook nog wel een boekje :)
het heet: haal meer uit de bijbel

https://www.bol.com/nl/p/hoe-de-bijbel-te-lezen/9200000038824616/
Ik heb nog een mooi boek voor jou, het heet: "Je reet afvegen aan de bijbel voor dummies"
pi_168941212
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 16:44 schreef ATON het volgende:

[..]

Heb ik geschreven dat ik steeds dezelfde bron raadpleeg ? Ik heb na jaren selectie zowat een kleine honderd werken op de plank staan.
Ik weet hoe jouw selectie werkt. Alles wat niet strookt met "Jezus de zeloot" is volgens jou niet waar, of achterhaald. Zo werkt mijn wetenschappelijke kijk niet.

quote:
Maar hiermee heb je me nog geen antwoord gegeven op de vraag welk boek jij al van Ch. Vergeer gelezen hebt.
Het antwoord is: Groen
pi_168941282
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 15:37 schreef Panterjong het volgende:

[..]

AHa jij bent die jehova getuige die beweerde dat ik ATON was.
Dat was me al een tijdje duidelijk. Na een ban komt ie weer onder een andere naam trollen. Niet bevorderlijk voor een ernstig dialoog. Ik hoop dat de moderator dit ondertussen ook al door heeft.
pi_168941287
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 16:45 schreef FoppeBoppe1986 het volgende:

[..]

Met die stelling kun je natuurlijk alle kanten op. Maar als je God zou vervangen voor iets anders zou je ook doorhebben dat het nergens op slaat.

[..]

En wie schreven ook alweer dat Israel de oogappel van God is? Waren dat niet de IsraŽlieten zelf? Beetje Wc-eend adviseert Wc-eend.

[..]

Ik heb nog een mooi boek voor jou, het heet: "Je reet afvegen aan de bijbel voor dummies"
Ik doel dus op de tekst uit zacharia 2:

8 Want zo zegt de HEERE van de legermachten:
Nadat Hij heerlijkheid heeft beloofd,
heeft Hij Mij gezonden tot die heidenvolken die u beroven,
want wie u aanraakt,
raakt Zijn oogappel aan.

Het is dus iets dat God zelf heeft gezegd.
Ondanks dat IsraŽl zelf zich ook geregeld van God afwend, want ook IsraŽl is een koppig volk.
wordt ook wel geregeld in de bijbel gezegd.
Maar ondanks dat blijft hij het volk trouw en probeert God zijn volk op de rechte weg te houden of er weer naar toe te leiden via verschillende personen.
I am a child of God
pi_168941341
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 16:52 schreef ATON het volgende:

[..]

Dat was me al een tijdje duidelijk. Na een ban komt ie weer onder een andere naam trollen. Niet bevorderlijk voor een ernstig dialoog. Ik hoop dat de moderator dit ondertussen ook al door heeft.
wie zou die foppeboppe1986 dan moeten zijn?
exrudis, of hexxenbiest, of bianconeri of ........
I am a child of God
pi_168941368
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 16:07 schreef sjoemie1985 het volgende:
Dat is niet zo. Vele deskundigen zijn hem al voor gegaan en dat heb ik je ook al laten weten wie. Dus helemaal niet eenzijdig. Jij bent eenzijdig en vooral zeer slecht geÔnformeerd.
pi_168941410
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 16:09 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Mee eens. Hij neemt vooral geen standpunt in.
pi_168941425
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 16:17 schreef FoppeBoppe1986 het volgende:

[..]

Aha, gewoon een trol dus.
pi_168941460
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 16:32 schreef FoppeBoppe1986 het volgende:

[..]

HAHA, dit is een prachtige post. Kan zo op de achterflap van een nieuw boek van Vergeer.

Hij is wel eenduidig en eenkennig. Want hij heeft een idee, en daarin moeten alle feiten wijken als ze niet passen. Net zo eenzijdig en eenkennig als theologen zeg maar.
Welk boek van Vergeer had je gelezen ?
pi_168941469
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 16:41 schreef FoppeBoppe1986 het volgende:

[..]

Net zo vijandig? En je kijkt nooit naar de reden van vijandigheid? Ben je kortzichtig? Mijn vijandigheid is gekomen toen Aton zijn ideeen van Vergeer op tafel legde en ik die steeds probeerde te ontkrachten. Toen merkte ik al dat mensen die eenmaal door Vergeer getrokken worden weinig meer aan feitenchecking doen. Alles moet wijken voor het idee "Jezus, de zeloot". Toen kwam hoatzin en toen kwam jij. Alle drie doen jullie (hoatzin minder dan jullie) alsof jullie de wijsheid in pacht hebben, maar feitelijk doen jullie niks anders dan napraten. Nooit naar andere bronnen kijken, als Vergeer zegt, het is A, dan is het A. Zelfs als mensen op dit forum, zoals HausHofer (die grieks gestudeerd heeft) jullie dan op feiten wijzen.

[..]

Iets zeggen wil nog niet zeggen aantonen. Als ik fout zit geef ik dat ruiterlijk toe, zoals net met de archonten. Dit in tegenstelling tot jullie groep mensen. Hoe vaak heb ik al aangetoond dat jullie een zinnetje in een evangelie letterlijk nemen, en dat jullie de rest dan als "bijgeschreven" zien door de christenen? Maar ik heb jullie nog nooit een knieval zien maken, zelfs niet een schijnbeweging.
Als je zo aan cherrypicking kan doen, en je hebt er de stropop van de christenen die alles erbij geschreven en geredigeerd bij kan je altijd blijven geloven in wat je zegt. Als dan aangetoond wordt dat het anders ligt kun je gewoon zeggen "ja, geredigeerd he, door de orthodoxe christenen of door de gnostici". Maar zo werkt het uiteraard niet.
Je bent vijandig omdat je een gefrustreerd mannetje bent. En dat heb je inderdaad geprobeerd. Als ik het me goed herinner was je argument een verwijzing naar een review uit Trouw. En dan het lef hebben om anderen uit te lachen.
En die onzin die je over me uitspuwt doet me niets. Het bevestigt slechts dat je een zielenpiet bent.
pi_168941478
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 16:52 schreef ATON het volgende:

[..]

Ik ben geen jehova getuige, ik ben bekend onder andere namen zoals Berjan1986, Foppe1986, FoppeIV etc. Ik heb verder ook nooit een ban gehad, alleen een zelfban. Omdat ik discussies met jou en Panterjong zo beu was en mezelf ken dat ik nooit stop met discussieren.

als jouw hersencellen nog meewerken en niet versleten zijn door het lezen van Vergeer weet je dat jij en ik nog goede discussies hebben gehad over "de mysterieuze Jezus" met ene KoningDavid en nog meer van dat soort mensen. Toen zaten we nog op een lijn. Ik ben mij gaan interesseren voor de hypothese dat Jezus een mythe is, en jij bent je gaan interesseren voor de hypothese dat Jezus een zeloot is, maar je bent hierin doorgeschoten. Wat kan als je bijvoorbeeld allerlei zij hypothesen hebt dat er met Marcus EN de brieven van Paulus geknoeid is, en dat dat precies gebeurd is als de brieven op iets anders duiden dan wat jij graag wil geloven. Die zijhypothesen zijn gewoon vluchtwegen, en vandaar dat het lastig is met mensen als jij te discussieren. Net als met Panterjong bijvoorbeeld. Die neemt ook iets serieus, maar een regeltje later niet.

quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 16:53 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Ik doel dus op de tekst uit zacharia 2:

8 Want zo zegt de HEERE van de legermachten:
Nadat Hij heerlijkheid heeft beloofd,
heeft Hij Mij gezonden tot die heidenvolken die u beroven,
want wie u aanraakt,
raakt Zijn oogappel aan.

Het is dus iets dat God zelf heeft gezegd.
Ondanks dat IsraŽl zelf zich ook geregeld van God afwend, want ook IsraŽl is een koppig volk.
wordt ook wel geregeld in de bijbel gezegd.
Maar ondanks dat blijft hij het volk trouw en probeert God zijn volk op de rechte weg te houden of er weer naar toe te leiden via verschillende personen.
Het blijft lachen met jou. Als op papier staat "God zei dit en dat" ga je er dus vanuit dat God dit ook zegt? Lachen zeg. Heeft God stembanden, een tong, iets om geluid mee te maken?
Natuurlijk is dit een propagandistisch stukje van joodse priesters (of wie Zacharia ook maar geschreven heeft).
Ik geloof dat de Egyptenaren zichzelf ook als uitverkoren zagen, en zij hebben boeken waarin staat dat hun god dat zegt, geloof je dat ook?
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')