abonnement Unibet Coolblue
pi_168922103
Semi-noobvraag: Ik heb een Nikon D5000 en een FX-lens (50mm/f 1.4). Nu maak ik er aardige foto's mee, maar ik kan de lens niet vol benutten en moet ik meestal iets verderop gaan staan om alles erop te krijgen (vergelijkbaar met 70-75 mm). Bestaan er adapters of tussenringen die de brandpuntafstand weer op 50mm kunnen krijgen?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_168922274
nee, koop een 35mm prime
pi_168922563
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 18:05 schreef IJsmuts het volgende:
nee, koop een 35mm prime
Wat IJsmuts zegt.
Technisch zal zo'n adapter nog wel te maken zijn (zoals van SpeedBooster voor 4/3 sensoren) maar prijstechnisch niet heel aangenaam.

Ik zou bij de 35mm dan niet voor de f/1.4 gaan, die kost een leuke duit.

De f/1.8 is een stuk betaalbaarder.

Sigma heeft voor Nikon ook nog een leuke variant uit de ART serie.
Een stuk betaalbaarder dan de Nikon f/1.4 lens.

Wat ook nog een serieuze optie is:

Smijt je Nikon D5000 op Marktplaats en koop een gebruikte Nikon D600 of D610 terug.
Die camera heeft een full-frame sensor van hoge kwaliteit, deze staat nog steeds op plaats 8 in de sensor ranking. Bij slecht licht heb je daar, samen met die f/1.4 lens, een beest aan.

Ik weet natuurlijk niet wat voor lenzen je verder hebt (en of ze geschikt zijn voor full frame) maar als je weinig glas hebt is het niet zo'n ramp om over te stappen en voortaan je geld in FX glas te stoppen.
pi_168922859
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 18:22 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Wat IJsmuts zegt.
Technisch zal zo'n adapter nog wel te maken zijn (zoals van SpeedBooster voor 4/3 sensoren) maar prijstechnisch niet heel aangenaam.

Ik zou bij de 35mm dan niet voor de f/1.4 gaan, die kost een leuke duit.

De f/1.8 is een stuk betaalbaarder.

Sigma heeft voor Nikon ook nog een leuke variant uit de ART serie.
Een stuk betaalbaarder dan de Nikon f/1.4 lens.

Wat ook nog een serieuze optie is:

Smijt je Nikon D5000 op Marktplaats en koop een gebruikte Nikon D600 of D610 terug.
Die camera heeft een full-frame sensor van hoge kwaliteit, deze staat nog steeds op plaats 8 in de sensor ranking. Bij slecht licht heb je daar, samen met die f/1.4 lens, een beest aan.

Ik weet natuurlijk niet wat voor lenzen je verder hebt (en of ze geschikt zijn voor full frame) maar als je weinig glas hebt is het niet zo'n ramp om over te stappen en voortaan je geld in FX glas te stoppen.
Dank voor het meedenken. Een nieuwe body was eigenlijk plan B, maar daar moet ik maar eens serieus over nadenken. Ik heb nog de kitlens (18-55) en een groothoek (10-24), beide op DX-formaat, maar als ik alles verkoop kan ik makkelijk overstappen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_168926533
hij heeft gelijk
verder koop een 16-50 lens van sigma tamron
niet duur en leuk
ook een 50mm dx lens 1,8 is niet duur

na fx gaan vind ik persoonlijk gewoon te duur
de lenzen duur en body duur

reden dat ik weer voor een dx camera ben gegaan

verder wat voor soort foto maak je ?

https://tweakers.net/pric(...)s-dx-35mm-f-18g.html

https://tweakers.net/pricewatch/575051/yongnuo-yn-50mm-f-18-(nikon-f).html
dit is een fx lens sorry bro

https://tweakers.net/pric(...)20-mm-f35-ex-dc-hsm-(nikon).html

[ Bericht 14% gewijzigd door suijkerbuijk op 15-02-2017 21:01:30 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')