abonnement Unibet Coolblue
pi_168933766
Je laat hun een bedrag noemen en dan zet jij gewoon een omgekeerde Rick Harrison op hun.
pi_168934056
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 09:01 schreef The_Temp het volgende:
M'n werkgever vroeg me een paar recente salarisstrookje mee te nemen, dus daar valt dan weinig bij te bluffen
wat heeft je nieuwe werkgever met je vorige salaris te maken.
hij kan toch zeker zelf bepalen wat ie je waard vindt.
  donderdag 16 februari 2017 @ 09:59:45 #28
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_168934441
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 09:01 schreef The_Temp het volgende:
M'n werkgever vroeg me een paar recente salarisstrookje mee te nemen, dus daar valt dan weinig bij te bluffen
Wel dus. Als je al begint met dat de werkgever bewijs wil dat jij niet zit te bluffen, moet je je afvragen of het wel de goede plek is.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_168936770
quote:
7s.gif Op donderdag 16 februari 2017 09:34 schreef Serinde het volgende:

[..]

wat heeft je nieuwe werkgever met je vorige salaris te maken.
hij kan toch zeker zelf bepalen wat ie je waard vindt.
Als je door een nieuwe werkgever al voor het blok gezet wordt om een salarisindicatie te geven voordat ze tijd in gesprekken gaan steken heb je weinig te kiezen. :P
  donderdag 16 februari 2017 @ 12:25:33 #30
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_168936838
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 09:01 schreef The_Temp het volgende:
M'n werkgever vroeg me een paar recente salarisstrookje mee te nemen, dus daar valt dan weinig bij te bluffen
En dat heb je gedaan?

Die van mij krijgen ze niet, zie niet in waarom dat van toegevoegde waarde is.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_168937463
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 12:25 schreef fathank het volgende:

[..]

En dat heb je gedaan?

Die van mij krijgen ze niet, zie niet in waarom dat van toegevoegde waarde is.
Jep. Salaris lag in principe binnen een bepaalde bandbreedte, tenzij ik kon aantonen dat ik van hoger kwam. Was ook van tevoren bekend. Zonder een salarisstrookje was het gewoon binnen die bandbreedte gebleven.
pi_168937503
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 09:59 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Wel dus. Als je al begint met dat de werkgever bewijs wil dat jij niet zit te bluffen, moet je je afvragen of het wel de goede plek is.
Ach, kijk eens in vergelijkbare topics, het is vrij algemeen gebruik om een paar honderd euro bovenop je huidige salaris te bluffen, als daar naar gevraagd wordt. Ik vind het niet getuigen van een extreem wantrouwen als je dat onderbouwd wil zien als werkgever.
pi_168937592
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 12:21 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Als je door een nieuwe werkgever al voor het blok gezet wordt om een salarisindicatie te geven voordat ze tijd in gesprekken gaan steken heb je weinig te kiezen. :P
een salarisindicatie is heel wat anders dan loonstroken laten zien.

quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 13:04 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Jep. Salaris lag in principe binnen een bepaalde bandbreedte, tenzij ik kon aantonen dat ik van hoger kwam. Was ook van tevoren bekend. Zonder een salarisstrookje was het gewoon binnen die bandbreedte gebleven.
Raar. Of was het een interne sollicitatie?
pi_168937712
Loonstroken laten zien?

Hij heeft mijn CV als informatie, en mag mij vakinhoudelijke vragen stellen in het gesprek als hij wil.

Maar een loonstrook zal hij never nooit niet te zien krijgen.
pi_168938018
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 13:21 schreef Redbullkid het volgende:
Loonstroken laten zien?

Hij heeft mijn CV als informatie, en mag mij vakinhoudelijke vragen stellen in het gesprek als hij wil.

Maar een loonstrook zal hij never nooit niet te zien krijgen.
Idd, wat je verdient bij je huidige werkgever is voor de nieuwe werkgever totaal irrelevante informatie.
pi_168938119
En ook al krijgen ze je salarisstrook, als je het niet eens bent met wat ze bieden kun je het altijd afkappen toch? Hoewel ik van mening ben dat het inleveren van een oud salarisstrookje weinig (geen) meerwaarde heeft voor je nieuwe werkgever.
pi_168938213
Ik stel een wedervraag: wat is deze functie jullie waard? Dan verslikt de HR pief zich meestal... en staan we 1-1. Daarna leg ik meestal uit dat ik graag eerst inhoudelijk wil weten of er een mathc is, voordat we over geld beginnen. Maar dat ik er van uitga dat, mochten we zo ver komen daar wel uitkomen....

Gaan ze nog verder: maar ik wil weten of je uberhaupt in mijn budget past - geef ik aan dat ik mezelf in de vingers zou snijden en een eventueel latere onderhandelingspositie geen goed zou doen door nu al piketpaaltjes te slaan.

Heeft tot nu toe prima gewerkt.

Je kunt natuurlijk ook gewoon zeggen wat jij denkt dat je zou moeten verdienen. Bijvoorbeeld: x bruto aan basis, exclusief extra's zoals bonus en auto,er van uitgaande dat pensioen al betaald is... zoiets. Maar ik doe het vaak zoals hierboven. Ik heb ook wel een keer gezegd wat ik wilde gaan verdienen, toen boden ze dat + 10%, bleek dat ze dachten dat ik dat al verdiende *O* , toen was ik nog wat naiever.... 8)7
Whatever...
pi_168938229
quote:
3s.gif Op donderdag 16 februari 2017 13:46 schreef boerjanssen1 het volgende:
En ook al krijgen ze je salarisstrook, als je het niet eens bent met wat ze bieden kun je het altijd afkappen toch? Hoewel ik van mening ben dat het inleveren van een oud salarisstrookje weinig (geen) meerwaarde heeft voor je nieuwe werkgever.
Gaat ze ook echt geen reet aan. Ik heb een gesprke afgebroken omdat een HR manager slarisstroken wilde vergelijken. Rot even op zeg.
Whatever...
pi_168938260
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 12:21 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Als je door een nieuwe werkgever al voor het blok gezet wordt om een salarisindicatie te geven voordat ze tijd in gesprekken gaan steken heb je weinig te kiezen. :P
Nou, je kunt je afvragen of je daar wel wilt werken.
Whatever...
pi_168938282
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 13:21 schreef Redbullkid het volgende:
Loonstroken laten zien?

Hij heeft mijn CV als informatie, en mag mij vakinhoudelijke vragen stellen in het gesprek als hij wil.

Maar een loonstrook zal hij never nooit niet te zien krijgen.
In dit geval leverde het me zo'n 300 bruto per maand extra op :s)

De enige andere opties zijn dan de baan niet nemen (geen optie, want hele mooie kans), of een lager salaris accepteren. Ik zou wel gek zijn om dat laatste te doen. Kom op zeg, het is je medisch dossier niet!
pi_168938323
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 13:53 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Gaat ze ook echt geen reet aan. Ik heb een gesprke afgebroken omdat een HR manager slarisstroken wilde vergelijken. Rot even op zeg.
Tja, blijkbaar solliciteer jij dan vanuit de luxe-positie dat je een mooie baankans om dit soort 'principes' kan laten schieten. En dat de volgende kans op een mooie baan zich in no-time weer aandient.
pi_168938355
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 13:54 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Nou, je kunt je afvragen of je daar wel wilt werken.
Ik heb er een nachtje over geslapen en gewoon een antwoord gegeven en op basis van dat antwoord uitgenodigd en aangenomen. *O*

Nog maar 6.2 dagen in het circus waar ik nu werk. :+
pi_168938363
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 13:57 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Tja, blijkbaar solliciteer jij dan vanuit de luxe-positie dat je een mooie baankans om dit soort 'principes' kan laten schieten.
Dat is waar. Ik ben echter ook in die positie terecht gekomen vanwege 'principes'.

Maar ik zou iedereen die al een baan heeft en van daaruit solliciteert aanraden om in die luxe zetel te gaan zitten en alleen over te stappen als je er echt beter van wordt, of als je er slechter van wordt om te blijven zitten waar je zit.
Whatever...
pi_168938398
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 13:55 schreef The_Temp het volgende:

[..]

In dit geval leverde het me zo'n 300 bruto per maand extra op :s)

De enige andere opties zijn dan de baan niet nemen (geen optie, want hele mooie kans), of een lager salaris accepteren. Ik zou wel gek zijn om dat laatste te doen. Kom op zeg, het is je medisch dossier niet!
Dat is mooi, in sommige gevallen prima. Maar in het algemeen zou ik zeggen: denk aan je onderhandelingspositie. Werkgevers hebben al een sterke positie, dus houd je troefkaarten tegen je borst.
Whatever...
pi_168938578
Hangt van de situatie af, ik zit nu al 13jaar heerlijk op m'n plek, wil best veranderen maar dan gaat het geld kosten, krijg wekelijks recruiters aan lijn en ik flap er gewoon 1000¤ bij, als ze me echt willen betalen ze dat met plezier.

Situatie zou natuurlijk anders zijn als ik werkloos zou zijn... dan ga ik gewoon met minder dan nu genoegen moeten nemen.
pi_168938673
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 13:59 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Dat is waar. Ik ben echter ook in die positie terecht gekomen vanwege 'principes'.

Maar ik zou iedereen die al een baan heeft en van daaruit solliciteert aanraden om in die luxe zetel te gaan zitten en alleen over te stappen als je er echt beter van wordt, of als je er slechter van wordt om te blijven zitten waar je zit.
Zolang je vast durft te houden aan je principes goed, en dat kan dan weer alleen als je op je huidige plek niet slecht zit lijkt mij. Pas om die reden een baan niet genomen, de recruitermevrouw verslikte zich bijna in dr koffie :X. Achteraf ben ik blij dat ik 't niet gedaan heb gezien de bureaucratische houding van het bedrijf (iig HR & management)..

note: dit was misschien al iets later dan de "salarisindicatie"-vraag en niet relevant voor 't topic :+
  donderdag 16 februari 2017 @ 15:31:27 #47
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_168939817
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 13:04 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Jep. Salaris lag in principe binnen een bepaalde bandbreedte, tenzij ik kon aantonen dat ik van hoger kwam. Was ook van tevoren bekend. Zonder een salarisstrookje was het gewoon binnen die bandbreedte gebleven.
Rare werkgever.

Ze vinden iemand een x-bedrag waard, tenzij je elders meer hebt verdiend dan krijg je x+y. Terwijl het om je compententies zou moeten gaan en niet om hoe goed je bij je vorige baan hebt onderhandeld.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_168939919
Als het gevraagd wordt, geef ik gewoon een bruto bedrag per jaar op. Ik baseer me op de levensstandaard die ik wil hebben en dan bereken ik wat ik daarvoor per jaar bruto nodig zou hebben. Als er interessante goodies en bonussen erbij zitten dan zou ik een lager brutosalaris kunnen accepteren. Als er slechte kanten aan zitten (bijv veel overwerk), dan heb ik bruto meer nodig voor mijn levensstandaard.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_168940536
Leuk ik heb dit morgen. Zie er nu al tegen op.

Nu ben ik bij deze werkgever veel te laag begonnen in salaris. Maar had niks anders dus niet echt een positie om moeilijk te doen.

Nu werk ik er bijna een jaar en merk ik dat er steeds meer verantwoordelijkheden naar me toe komen.

Heb het wel onwijs naar mijn zin, dus te moeilijk doen is ook niet handig. Onmisbaar ben je nooit namelijk.

Ik wil er eigenlijk 700 euro pm bij. Maar ben bang dat ze daar niet mee akkoord gaan.

Mijn tacktiek is in ieder geval om hun eerst met een voorstel te laten komen.
Do what you love, love what you do!
pi_168940709
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 13:52 schreef Spanky78 het volgende:
Ik stel een wedervraag: wat is deze functie jullie waard? Dan verslikt de HR pief zich meestal... en staan we 1-1. Daarna leg ik meestal uit dat ik graag eerst inhoudelijk wil weten of er een mathc is, voordat we over geld beginnen. Maar dat ik er van uitga dat, mochten we zo ver komen daar wel uitkomen....

Gaan ze nog verder: maar ik wil weten of je uberhaupt in mijn budget past - geef ik aan dat ik mezelf in de vingers zou snijden en een eventueel latere onderhandelingspositie geen goed zou doen door nu al piketpaaltjes te slaan.

Heeft tot nu toe prima gewerkt.

Je kunt natuurlijk ook gewoon zeggen wat jij denkt dat je zou moeten verdienen. Bijvoorbeeld: x bruto aan basis, exclusief extra's zoals bonus en auto,er van uitgaande dat pensioen al betaald is... zoiets. Maar ik doe het vaak zoals hierboven. Ik heb ook wel een keer gezegd wat ik wilde gaan verdienen, toen boden ze dat + 10%, bleek dat ze dachten dat ik dat al verdiende *O* , toen was ik nog wat naiever.... 8)7
Opzich een goede. Als ik sollicitanten over de vloer heb is het echter wel een vraag waar ik graag antwoord op wil. Ik had laatst een sollicitant, was best tevreden over haar, ze was 28, met 3 jaar werkervaring, dus precies wat ik zocht. Toen ze uiteindelijk minimaal 3800 wilde verdienen heb ik haar vriendelijk bedankt, want ze kan nog zo goed zijn, dat zijn in mijn branche belachelijke bedragen voor iemand die net 3 jaartjes werkt.
Als ik dit niet wist, dan had ik haar zeker uitgenodigd voor een 2e gesprek, en dat zou zonde van de tijd en moeite geweest zijn.

Toen ik zelf nog regelmatig solliciteerde noemde ik altijd mijn huidige salaris + paar honderd euro extra. Afhankelijk van het bedrijf en de zwaarte van de functie paste werd het tussen de +100 en +400.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')