abonnement Unibet Coolblue
pi_168918754
Een voetbalvereniging in Noord-Brabant heeft vier voetballertjes uit de club gezet omdat ze niet genoeg lootjes van de Nieuwjaarsloterij zouden hebben verkocht. Dat schrijft Omroep Brabant vandaag.

Een van de kinderen zou maar 10 lootjes van 1 euro hebben verkocht in plaats van 25. Volgens een brief van voetbalclub VV Bladella uit Bladel verplicht de vereniging zijn jeugdleden om minstens 25 lootjes te verkopen als blijk van hun toewijding voor de club. Wie dat niet doet, moet het resterende bedrag alsnog overmaken.

Zwaar misdrijf
"De meeste ouders betalen gewoon om geen gezeur te hebben. Maar ik vind dat je als club gewoon blij moet zijn met elke euro. Nu komt het op mij over alsof hij een zwaar misdrijf heeft gepleegd", zegt de moeder van een 10-jarig jongetje tegen Omroep Brabant.

Ze weigerde het bedrag over te maken en kreeg vervolgens een brief met de mededeling dat haar zoon niet meer welkom is op de club en is afgemeld bij de KNVB. Het jongetje zelf zou volgens zijn moeder erg overstuur zijn door het hele gebeuren. "Hij heeft twee dagen hoofdpijn gehad en moeten overgeven."

Regels zijn regels
In totaal zijn vier kinderen om deze reden zijn weggestuurd. "We hebben regels en daarop maken we geen uitzondering. Dat zou ook niet eerlijk zijn richting andere leden en ouders", zegt bestuurslid Pim Lavrijsen tegen de Brabantse zender. Volgens Lavrijsen is de Nieuwjaarsloterij een belangrijke inkomstenbron voor de club.

Vroeger moesten wij ook deur aan deur om kerststukjes, kerstballen of lootjes te verkopen en natuurlijk collecteren voor jantje beton, altijd waren er weer een paar ratten bij die dan toevallig ziek waren of die maar 3 mensen wisten die een lot wilde kopen. Ik snap wel dat verenigingen in deze moeilijke tijd een keiharde lijn trekken voor dit soort asociale ratten.
pi_168918765
Is wel drie keer nieuwswaardig ja :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')