abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 15 februari 2017 @ 19:25:14 #226
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_168923868
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2017 19:22 schreef PippenScottie het volgende:
Er is een goede podcast van The NY Times, 'the daily'.

Deze behandelde vandaag de band tussen Kushner en Netanyahu. Ze kennen elkaar al een jaar of twintig.
Dat zei Bibi ook op de persco. Nou ja, niet exact het aantal jaar, maar wel "heel" lang. Net als Trump en (de rest van) zijn familie.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_168923897
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 19:12 schreef antiderivative het volgende:
Mattis had constructieve gesprekken, maar dat meeliften en het geneuzel erover is wel voorbij:

AP twitterde op woensdag 15-02-2017 om 16:32:08 BREAKING: Pentagon chief Mattis tells NATO allies to increase defense spending by year's end or US will `moderate its commitment' reageer retweet
Meeliften? Grappig, het zijn toch echt de Amerikanen die als enige ooit een beroep deden op Artikel 5 van de NAVO.

Gewoon mee kappen, EU leger opzetten.
In the beginning there was nothing, which exploded.
pi_168923911
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 19:24 schreef Puddington het volgende:

[..]

Oost-Europa doet dat al, West Europa blijft achter:

[ afbeelding ]
Belachelijk inderdaad. Maar de zionistische lobby is natuurlijk wel redelijk sterk hier.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 15 februari 2017 @ 19:27:08 #229
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168923914
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 19:26 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

Meeliften? Grappig, het zijn toch echt de Amerikanen die als enige ooit een beroep deden op Artikel 5 van de NAVO.

Gewoon mee kappen, EU leger opzetten.
Dat is nog niet zo simpel. Wie voert het commando over dat leger dan?
pi_168923953
quote:
5s.gif Op woensdag 15 februari 2017 19:27 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Dat is nog niet zo simpel. Wie voert het commando over dat leger dan?
Nu is het altijd de VS, is het problematisch om dat bij toerbeurt aan een land of regio toe te laten vallen of, godbeterhet, op kwaliteit toe te kennen? Lekker belangrijk of het een Franse, Nederlandse of Tjechische commandant is.

De laatste 20 jaar is de NAVO geen enkele keer ingezet voor Europese veiligheid als we eerlijk zijn.
In the beginning there was nothing, which exploded.
  woensdag 15 februari 2017 @ 19:36:47 #231
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168924131
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 19:28 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

Nu is het altijd de VS, is het problematisch om dat bij toerbeurt aan een land of regio toe te laten vallen of, godbeterhet, op kwaliteit toe te kennen? Lekker belangrijk of het een Franse, Nederlandse of Tjechische commandant is.

De laatste 20 jaar is de NAVO geen enkele keer ingezet voor Europese veiligheid als we eerlijk zijn.
Van welk land een commandant is lijkt me ook niet super belangrijk, maar wat je met zo'n leger doet is echter een politieke beslissing. Daar moet je dus wel wat voor inrichten en dan ook wel iets, wat iets sneller kan reageren dan een stel regeringsleiders die beslissen wat er met de Griekse schuldenberg moet gebeuren.

Het klopt denk ik wel dat we de laatste 20 jaar weinig aan de NAVO gehad hebben al denk ik wel dat bv. de Baltische staten er blij mee zijn, net als enkele andere Oost Europese landen. Lastig om te denken hoe het anders eruit had gezien als de NAVO 20 jaar terug opgedoekt was.
pi_168924135
Trump en Netanyahu hebben we het aantal huwelijken met elkaar gemeen :P. Allebei drie stuks, blijft toch wel bijzonder gezien de streng religieuze steun die ze krijgen.
pi_168924150
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 19:28 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

Nu is het altijd de VS, is het problematisch om dat bij toerbeurt aan een land of regio toe te laten vallen of, godbeterhet, op kwaliteit toe te kennen? Lekker belangrijk of het een Franse, Nederlandse of Tjechische commandant is.

De laatste 20 jaar is de NAVO geen enkele keer ingezet voor Europese veiligheid als we eerlijk zijn.
Daarom zou er om te beginnen eerst ook een rekening van ettelijke honderden miljarden naar Washington moeten. Als zij overal ruzie zoeken betalen ze maar.
pi_168924249
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 19:36 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Van welk land een commandant is lijkt me ook niet super belangrijk, maar wat je met zo'n leger doet is echter een politieke beslissing. Daar moet je dus wel wat voor inrichten en dan ook wel iets, wat iets sneller kan reageren dan een stel regeringsleiders die beslissen wat er met de Griekse schuldenberg moet gebeuren.

Het klopt denk ik wel dat we de laatste 20 jaar weinig aan de NAVO gehad hebben al denk ik wel dat bv. de Baltische staten er blij mee zijn, net als enkele andere Oost Europese landen. Lastig om te denken hoe het anders eruit had gezien als de NAVO 20 jaar terug opgedoekt was.
NAVO heeft dezelfde stroperigheid, ook daar moeten leiders van alle landen instemmen met acties, maar je kan die structuur binnen de EU, denk ik, makkelijker inrichten dan in de NAVO.
In the beginning there was nothing, which exploded.
pi_168924268
quote:
14s.gif Op woensdag 15 februari 2017 19:37 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Daarom zou er om te beginnen eerst ook een rekening van ettelijke honderden miljarden naar Washington moeten. Als zij overal ruzie zoeken betalen ze maar.
Laten we maar eens beginnen met de kosten van 1 miljoen vluchtelingen in Europa bij het defensie budget te trekken, moet je eens zien hoe snel iedereen boven de 2% zit.
In the beginning there was nothing, which exploded.
pi_168924360
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 19:41 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

Laten we maar eens beginnen met de kosten van 1 miljoen vluchtelingen in Europa bij het defensie budget te trekken, moet je eens zien hoe snel iedereen boven de 2% zit.
Ik zou het ook wel netjes van de EU vinden als ze een collectieve claim bij de US zouden indienen voor de getroffenen van de travel ban. En alvast wat meer Amerikaanse bedrijven fiscaal aanpakken. Art of the deal, begrijp ik.
  Overall beste user 2022 woensdag 15 februari 2017 @ 19:49:50 #237
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_168924506
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 19:41 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

Laten we maar eens beginnen met de kosten van 1 miljoen vluchtelingen in Europa bij het defensie budget te trekken, moet je eens zien hoe snel iedereen boven de 2% zit.
Je kunt ze ook bij het onderwijs doen. Is D66 blij. Of betaal het van de zorg. Zijn de populisten weer happy.

Maar verder is het defensiebudget omhoog brengen hard nodig.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_168924671
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2017 19:49 schreef Ulx het volgende:

[..]

Je kunt ze ook bij het onderwijs doen. Is D66 blij. Of betaal het van de zorg. Zijn de populisten weer happy.

Maar verder is het defensiebudget omhoog brengen hard nodig.
Waarom zouden wij extreem veel aan defensiebudget moeten uitgeven als we weinig rotzooi veroorzaken? De vervuiler betaalt. En als het defensiebudget dan toch omhoog moet, kan dat prima gedekt worden uit wat verrijkt uranium wat we in Petten hebben liggen waar we toch vanaf moeten, ik denk dat we een prima art of the deal met Iran kunnen sluiten daarover.
  Overall beste user 2022 woensdag 15 februari 2017 @ 20:10:02 #239
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_168925098
Omdat we afgesproken hebben 2% van het BNP aan defensie uit te geven en we nu op iets meer dan de helft daarvan zitten.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_168925192
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 20:10 schreef Ulx het volgende:
Omdat we afgesproken hebben 2% van het BNP aan defensie uit te geven en we nu op iets meer dan de helft daarvan zitten.
So what? Het boek met regels wordt herschreven, Nederland eerst. Als de Amerikanen vervelend doen begrijpen ze vast wel dat we dan ook geen rekening meer met hun houden in andere verbanden.
pi_168925213
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 19:28 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

Nu is het altijd de VS, is het problematisch om dat bij toerbeurt aan een land of regio toe te laten vallen of, godbeterhet, op kwaliteit toe te kennen? Lekker belangrijk of het een Franse, Nederlandse of Tjechische commandant is.

De laatste 20 jaar is de NAVO geen enkele keer ingezet voor Europese veiligheid als we eerlijk zijn.
Het nut van de NAVO ligt natuurlijk ook voor een groot deel ook in de afschrikkende werking van artikel 5 van het verdrag.
pi_168925322
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2017 20:13 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Het nut van de NAVO ligt natuurlijk ook voor een groot deel ook in de afschrikkende werking van artikel 5 van het verdrag.
Dat is er niet meer in het tijdperk Trump, het hangt er nu vanaf of je aangepakt wordt door een vriendje of een vijand, danwel iemand die geen protectiegeld aan Trump betaald heeft.
  woensdag 15 februari 2017 @ 20:19:13 #243
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_168925462
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 20:12 schreef invalidusername het volgende:

[..]

So what? Het boek met regels wordt herschreven, Nederland eerst.
Second toch? :@
  Overall beste user 2022 woensdag 15 februari 2017 @ 20:19:16 #244
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_168925464
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 20:12 schreef invalidusername het volgende:

[..]

So what? Het boek met regels wordt herschreven, Nederland eerst. Als de Amerikanen vervelend doen begrijpen ze vast wel dat we dan ook geen rekening meer met hun houden in andere verbanden.
Prima, dan hebben de Russen vrij spel. De VS gaat niets doen. Wij kunnen het niet. Als dat je doel is. Klinkt mij als Gebroken Geweertje flauwekul in de oren maar goed.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_168925557
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 20:16 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Dat is er niet meer in het tijdperk Trump, het hangt er nu vanaf of je aangepakt wordt door een vriendje of een vijand, danwel iemand die geen protectiegeld aan Trump betaald heeft.
Ik ga er vooralsnog van uit dat het tijdperk Trump niet eeuwig zal duren. Ik vind dat de NAVO nog zeker een nuttige rol heeft, het hele verdrag opzeggen omdat Trump (die per dag totaal van standpunt kan veranderen) er niet meer achter lijkt te staan, is dan nogal radicaal.
  woensdag 15 februari 2017 @ 20:22:14 #246
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_168925559
Het is weer tijd voor een rally om Trump's ego te boosten.
https://twitter.com/TeamTrump/status/831942873062981632

Trump ia dit weekend dus ook weer in Mar-a-Lago
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 15 februari 2017 @ 20:23:05 #247
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_168925587
M'n autocorrect herkent wel Mar-a-Lago maar is herstelt hij niet naar is. Typisch.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_168925664
quote:
15s.gif Op woensdag 15 februari 2017 20:23 schreef Dagonet het volgende:
M'n autocorrect herkent wel Mar-a-Lago maar is herstelt hij niet naar is. Typisch.
Mijn autocorrect verandert Trump telkens naar 'Grijp', ook wel ironisch ..
  woensdag 15 februari 2017 @ 20:27:23 #249
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_168925742
Puzder, de genomineerde voor minister van werkgelegenheid trekt zich waarschijnlijk terug. Er waren al geluiden dat er teveel Republikeinen tegen zouden stemmen. Minimaal vier, misschien twaalf senatoren.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 15 februari 2017 @ 20:31:13 #250
426493 crew  PippenScottie
pi_168925873
quote:
3s.gif Op woensdag 15 februari 2017 20:27 schreef Dagonet het volgende:
Puzder, de genomineerde voor minister van werkgelegenheid trekt zich waarschijnlijk terug. Er waren al geluiden dat er teveel Republikeinen tegen zouden stemmen. Minimaal vier, misschien twaalf senatoren.
Iets met mishandeling van zijn vrouw?
Sinds wanneer is dat een probleem voor de 'modelfamilies' aan republikeinse zijde?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')