abonnement Unibet Coolblue
pi_168917130
BLADEL - Een voetballertje van tien jaar oud uit Bladel mag nooit meer voetballen bij zijn club Bladella. Het jongetje heeft geen 25 lootjes, maar ‘slechts’ tien lootjes à 1 euro verkocht voor de jaarlijkse Nieuwjaarsloterij. Volgens zijn moeder zijn ook twee andere jongens om deze reden geroyeerd.

De club meldt dat een deel van de jeugdleden verplicht is om voor 25 euro lootjes te verkopen. Dit blijkt uit een brief die in handen is van Omroep Brabant.

Toen bleek dat het voetballertje slechts tien lootjes had verkocht, wilde de club dat hij alsnog vijftien euro extra zou overmaken. Zijn moeder Maaike weigerde dit. Vervolgens viel er een brief aan haar zoon op de mat waarin stond dat hij werd geroyeerd als lid van VV Bladella. Ook is haar zoontje volgens de brief van de club afgemeld bij de KNVB.

'Geen gezeur'
"De meeste ouders betalen gewoon om geen gezeur te hebben. Maar ik vind dat je als club gewoon blij moet zijn met elke euro. Nu komt het op mij over alsof hij een zwaar misdrijf heeft gepleegd."

Haar zoontje is volgens zijn moeder erg aangedaan door het gebeuren. Hij vindt het stom, zegt ze. "Hij heeft twee dagen hoofdpijn gehad en moeten overgeven." Afgelopen maandag was hij voor het laatst op de club. Of hij nu bij een andere club gaat voetballen, weet ze nog niet. Nu heeft hij door heel het gebeuren even geen zin om te voetballen.

'Extra contributie bijdrage'
In een brief van voetbalvereniging Bladella over de Nieuwjaarsloterij stelt de club dat van jeugdleden mag worden geëist dat zij zich ook op een andere manier inspannen voor de club. Verkopen jeugdleden uit de categorieën O15, O13 en O11 niet voor 25 euro aan loten dan dienen zij een extra contributie bijdrage van 25 euro te betalen.

Bestuurslid Jeugdzaken van Bladella, Pim Lavrijsen, laat in een reactie weten dat in totaal vier kinderen zijn geroyeerd omdat ze niet voldoende lootjes hebben verkocht. "We hebben regels en daarop maken we geen uitzondering. Dat zou ook niet eerlijk zijn richting andere leden en ouders", zegt hij.

'Alleen verliezers'
Wat hem betreft kent dit hele gebeuren overigens 'alleen verliezers'. Ouders hebben volgens Lavrijsen de kans gekregen om het op een andere manier op te lossen. Zo heeft de club hen aangeboden de gang van zaken in een ledenvergadering op de agenda te zetten. Ouders moesten dan wel eerst de extra contributie betalen. "Want zo zijn nu eenmaal nog de regels die eerder door de ledenvergadering zijn vastgesteld."

Het zoontje van Maaike zat 4,5 jaar bij de club. Het was dit jaar voor het eerst dat hij werd verplicht lootjes voor de loterij te verkopen. Het is wat Lavrijsen betreft niet zo dat het jongetje nu nooit meer bij de club kan voetballen. "Dat kan ik met niet voorstellen", zegt hij. "In de komende bestuursvergadering zullen we het hier zeker over hebben."

'Tegenprestatie'
De regel is volgens Lavrijsen vooral opgesteld om 'jeugdspelers te leren dat er tegenover een lidmaatschap ook een tegenprestatie mag staan'. Daarbij vormt de jaarlijkse loterij volgens hem een belangrijke bron van inkomsten voor de club.

Omroep Brabant

Tering wat een sneue bende die club :')
  woensdag 15 februari 2017 @ 13:41:02 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_168917177
quote:
"We hebben regels en daarop maken we geen uitzondering. Dat zou ook niet eerlijk zijn richting andere leden en ouders", zegt hij.
Compleet de weg kwijt, zo iemand.
  woensdag 15 februari 2017 @ 13:42:24 #3
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168917203
Dus eigenlijk zet die club aan tot het deelnemen aan kansspelen en misbruikt kinderen voor het aan de man brengen van loten?
So we just called him Fred
pi_168917305
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 13:37 schreef Gutanoth het volgende:

De regel is volgens Lavrijsen vooral opgesteld om 'jeugdspelers te leren dat er tegenover een lidmaatschap ook een tegenprestatie mag staan'.

Zoiets noemt men in het algemeen "contributie".
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_168917325
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 13:47 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Zoiets noemt men in het algemeen "contributie".
Haha, ja, dat was het eerste dat ik dacht toen ik het las
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 15 februari 2017 @ 13:48:00 #6
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_168917339
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 13:47 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Zoiets noemt men in het algemeen "contributie".
Maar dit gaat toch over 'extra contributie'? Dus het klinkt alsof iedereen gewoon al netjes contributie betaalt, maar dat dit dan als extra geëist wordt?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Forum Admin woensdag 15 februari 2017 @ 13:49:14 #7
35723 crew  GGMM
pi_168917357
Wat een gare kutclub.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  woensdag 15 februari 2017 @ 13:50:57 #8
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_168917400
quote:
Haar zoontje is volgens zijn moeder erg aangedaan door het gebeuren. Hij vindt het stom, zegt ze. "Hij heeft twee dagen hoofdpijn gehad en moeten overgeven."
ONGESCHIKT
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_168917407
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 13:48 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Maar dit gaat toch over 'extra contributie'? Dus het klinkt alsof iedereen gewoon al netjes contributie betaalt, maar dat dit dan als extra geëist wordt?
Of de vereniging, waaronder misschien ook de ouders van deze rekel, hebben besloten de contributie niet te verhogen maar de benodigde inkomsten te verkrijgen uit een tegenprestatie
  woensdag 15 februari 2017 @ 13:52:28 #10
180174 Diemux
People vs Me
pi_168917428
Dan moet je gewoon je contributie verhogen. klaar. Geen onzinnige inzamelacties en persoonlijke verplichtingen. Zit zelf in het bestuur van een vereniging en dit soort praktijken laten mijn bloed koken.
pi_168917439
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 13:51 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Of de vereniging, waaronder misschien ook de ouders van deze rekel, hebben besloten de contributie niet te verhogen maar de benodigde inkomsten te verkrijgen uit een tegenprestatie
Helemaal prima als je extra inkomsten wil genereren zo, maar ga dan gezamelijk met de jeugdleden langs de deuren. je kan nooit jeugdleden verantwoordelijk houden voor zoiets.
Eenzame Cambuur fan op Fok! forum.
pi_168917499
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 13:52 schreef Cultuur058 het volgende:

[..]

Helemaal prima als je extra inkomsten wil genereren zo, maar ga dan gezamelijk met de jeugdleden langs de deuren. je kan nooit jeugdleden verantwoordelijk houden voor zoiets.
En wie moeten met die kinderen langs de deuren?
Ik zie de voorzitter al lopen met tien kinderen. Alsof hij niet al genoeg te doen heeft of doet voor de vereniging
pi_168917675
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 13:56 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

En wie moeten met die kinderen langs de deuren?
Ik zie de voorzitter al lopen met tien kinderen. Alsof hij niet al genoeg te doen heeft of doet voor de vereniging
Zou zo'n club geen senioren elftallen hebben die zo'n taak op zich kunnen nemen?

Ik weet vanuit mijn tijd als club leiding nog goed wat voor een gevecht het elke keer was met die grote club actie loten, snap dus eigenlijk helemaal niet waarom men zo'n constructie opzet.

en dan ook nog leden eruit werken omdat ze hun target niet halen. :')
Eenzame Cambuur fan op Fok! forum.
pi_168917743
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 14:04 schreef Cultuur058 het volgende:

[..]

Zou zo'n club geen senioren elftallen hebben die zo'n taak op zich kunnen nemen?

Ik weet vanuit mijn tijd als club leiding nog goed wat voor een gevecht het elke keer was met die grote club actie loten, snap dus eigenlijk helemaal niet waarom men zo'n constructie opzet.

en dan ook nog leden eruit werken omdat ze hun target niet halen. :')
écht hea, hun target niet halen. 10 jaar en nu al grotemensenkantoorproblemen
  woensdag 15 februari 2017 @ 14:08:00 #15
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_168917744
Tja, er zijn gewoon targets afgesproken en als je die niet haalt dan vlieg je eruit. Zo gaat dat in het bedrijfsleven ook. Goede les voor deze jongens dus. ^O^
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_168917895
Is de Facebook pagina van deze fantastische club al vol met haatzaaiende reacties van pittige kort gekapte huisvrouwen over hoe belachelijk dit is?
pi_168917954
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 14:04 schreef Cultuur058 het volgende:

[..]

Zou zo'n club geen senioren elftallen hebben die zo'n taak op zich kunnen nemen?

Ik weet vanuit mijn tijd als club leiding nog goed wat voor een gevecht het elke keer was met die grote club actie loten, snap dus eigenlijk helemaal niet waarom men zo'n constructie opzet.

en dan ook nog leden eruit werken omdat ze hun target niet halen. :')
Ik denk dat over het algemeen de senioren de portemonnee trekken in plaats van 2 uur bezig zijn om lootjes te verkopen.

En zo'n loterij, heeft zo zijn voordelen. Er komt meer aandacht in het dorp voor de club, de kinderen leren dat iedereen zijn steentje kan bijdragen, kinderen halen meer geld op dan volwassenen (langs de deuren), de contributie hoeft niet omhoog (dus mensen hebben niet het argument om hun lidmaatschap te beeindigen ivm een verhoging) et cetera.
Nadeel: als mensen niet willen meewerken, dan moet daar iets tegenover staan, zoals in dit geval, want anders wordt er volgend jaar helemaal niks verkocht.

Ik ben geen voorstander van zo'n loterijdingetje, maar er valt best wel wat voor te zeggen
pi_168918057
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 14:17 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik denk dat over het algemeen de senioren de portemonnee trekken in plaats van 2 uur bezig zijn om lootjes te verkopen.

En zo'n loterij, heeft zo zijn voordelen. Er komt meer aandacht in het dorp voor de club, de kinderen leren dat iedereen zijn steentje kan bijdragen, kinderen halen meer geld op dan volwassenen (langs de deuren), de contributie hoeft niet omhoog (dus mensen hebben niet het argument om hun lidmaatschap te beeindigen ivm een verhoging) et cetera.
Nadeel: als mensen niet willen meewerken, dan moet daar iets tegenover staan, zoals in dit geval, want anders wordt er volgend jaar helemaal niks verkocht.

Ik ben geen voorstander van zo'n loterijdingetje, maar er valt best wel wat voor te zeggen
Nee want de media aandacht die het nu krijgt door dit fijne besluit, dat is goed voor een club.
Ze hadden die beter anders kunnen oplossen, in ieder geval geen KPI hangen aan minderjarige spelers.....
pi_168918199
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 14:22 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Nee want de media aandacht die het nu krijgt door dit fijne besluit, dat is goed voor een club.
Ze hadden die beter anders kunnen oplossen, in ieder geval geen KPI hangen aan minderjarige spelers.....
joh
pi_168918389
Qoute uit de OP
quote:
'Tegenprestatie'
De regel is volgens Lavrijsen vooral opgesteld om 'jeugdspelers te leren dat er tegenover een lidmaatschap ook een tegenprestatie mag staan'. Daarbij vormt de jaarlijkse loterij volgens hem een belangrijke bron van inkomsten voor de club.
Als het echt een belangrijke bron van inkomsten is, dan worden de jeugdleden opgezadeld met onverkoopbare loten.
En mocht er wel prijzen tegenover staan, dan kun je beter de contributie verhogen met 1 euro per maand, dan heb je het 'tekort' ook binnen.
pi_168918462
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 13:37 schreef Gutanoth het volgende:

'Tegenprestatie'
De regel is volgens Lavrijsen vooral opgesteld om 'jeugdspelers te leren dat er tegenover een lidmaatschap ook een tegenprestatie mag staan'. Daarbij vormt de jaarlijkse loterij volgens hem een belangrijke bron van inkomsten voor de club.
Die tegenprestatie heet contributie. Kom op zeg, een club is er voor de leden, de leden zijn er niet voor de club. Als dit echt door de ledenvergadering is bepaald vind ik dat wel een hele slechte beslissing.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 15-02-2017 14:43:53 ]
pi_168918835
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2017 13:42 schreef FredvZ het volgende:
Dus eigenlijk zet die club aan tot het deelnemen aan kansspelen en misbruikt kinderen voor het aan de man brengen van loten?
Dat denk ik ook.

Ik heb hier nog nooit van gehoord.

Het gaat hier toch niet om 'de grote club actie'?
Dit zijn eigen lootjes waarvan misschien nog niet eens een vergunning is verleend.
5 Ferrari's op videoband!
  woensdag 15 februari 2017 @ 15:12:42 #23
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168919031
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 14:17 schreef opgebaarde het volgende:
de kinderen leren dat iedereen zijn steentje kan bijdragen,
Om dingen te leren gaan ze toch al naar school, laat voetbal dan lekker een ontspanning zijn.
quote:
kinderen halen meer geld op dan volwassenen (langs de deuren),
Ofwel kinderen uitbuiten om de clubkas te spekken?
quote:
de contributie hoeft niet omhoog (dus mensen hebben niet het argument om hun lidmaatschap te beeindigen ivm een verhoging) et cetera.
Sigaar uit eigen doos. Die 25 euro betalen kost naar verhouding minder dan langs de deuren gaan om met lootjes te leuren.
quote:
Nadeel: als mensen niet willen meewerken, dan moet daar iets tegenover staan, zoals in dit geval, want anders wordt er volgend jaar helemaal niks verkocht.
Mensen gaan bij een voetbalclub om te voetballen, niet om mee te werken aan een (illegale?) loterij.
So we just called him Fred
  FOK!fotograaf woensdag 15 februari 2017 @ 15:14:16 #24
842 Zorro
Z
pi_168919061
Hoeveel loten zou Pimmetje zelf hebben verkocht?
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_168921121
KNVB woedend om maatregel weggestuurde voetballertjes: 'Dit kan echt niet'

De KNVB heeft voetbalvereniging Bladella uit Bladel, die vier voetballertjes wegstuurde omdat ze te weinig lootjes hadden verkocht, met klem verzocht om hun actie terug te draaien. De voetbalbond is totaal niet gediend van de maatregel van de amateurclub.

Volgens de KNVB heeft de voetbalvereniging uit Noord-Brabant​ inmiddels bevestigd dat vier kinderen van de club inderdaad zijn weggestuurd omdat ze te weinig loten zouden hebben verkocht. "Wij vinden echt dat dit niet kan", zegt KNVB-woordvoerder Koen Adriaanse. "Natuurlijk snappen we dat je als clublid je steentje moet bijdragen, maar dit gaat te ver."

Een van de kinderen zou maar 10 lootjes van 1 euro hebben verkocht in plaats van 25. Volgens een brief van voetbalclub VV Bladella uit Bladel verplicht de vereniging zijn jeugdleden om minstens 25 lootjes te verkopen als blijk van hun toewijding voor de club. Omdat de kinderen te weinig hadden verkocht, heeft de club hen geroyeerd.

Slecht signaal
De KNVB heeft de vereniging dringend verzocht om de maatregel terug te draaien. Daarover wil de club eerst nog in overleg. "In principe is de club baas in eigen huis, maar wij vinden dat ze hiermee een enorm slecht signaal afgeven." VV Bladella heeft in ieder geval aangegeven dat ze in gesprek met de ouders zullen gaan.

http://www.rtlnieuws.nl/e(...)es-dit-kan-echt-niet
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')