abonnement Unibet Coolblue
pi_168916175
Beste forumleden van FOK,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het volgende.
Ik wil deze zomer echt heel erg graag naar het buitenland om te gaan kitesurfen. Nu ben ik dus van alles aan het regelen en bekijken.
Het aanbod is gelukkig ruim voldoende dus dit zal geen probleem zijn.
Wat wel een probleem vormt is de reisverzekering.
Ik heb online al gekeken en vond vaak eenzelfde antwoord als op de site https://www.reisverzekering.net/. Namelijk dit:

'In principe bestaat er geen dekking als er calamiteiten ontstaan door de extreme sporten. Verzekeraars bieden meerdere keuzemogelijkheden bij het afsluiten van een reisverzekering. Voor de hoogte van de verschuldigde premie maakt het verschil of je op je vakantiebestemming ook extreme sporten gaat uitoefenen. Ook als je maar één keer aan één van deze sporten meedoet, is het aan te raden om bij de verzekeraar aan te geven dat er ook dekking moet zijn bij extreme sporten.'

Nu mijn vraag.
Als ik meega met een organisatie op trip. Ben ik dan verzekerd door deze organisatie en hoef ik zelf geen aparte 'extra' reisverzekering af te sluiten?
Of is dit geen optie?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 15 februari 2017 @ 13:04:53 #2
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168916472
Vraag dat aan de betreffende organisatie? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_168916754
In de regel ben je zelf verantwoordelijk voor je reisverzekering. Een reisorganisator zal dat nooit automatisch voor je regelen.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_168916803
Oh en check ook even bij je zorgverzekering hoe het zit met zorgkosten in het buitenland. Hoe je dat daar verzekerd hebt kan mogelijk uitmaken voor wat je met een reisverzekering moet dekken.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_168916962
quote:
2s.gif Op woensdag 15 februari 2017 13:18 schreef Karstman het volgende:
In de regel ben je zelf verantwoordelijk voor je reisverzekering. Een reisorganisator zal dat nooit automatisch voor je regelen.
Dit dus.

Wat wel vaak gedaan wordt is dat een reisorganisatie een kortlopende reisverzekering als optie aanbiedt in combinatie met de te boeken reis. Die optie kom je dan vanzelf tegen tijdens het boekingsproces, kwestie van een vinkje aanzetten. Dan kun je er in principe wel van uit gaan dat je de benodigde dekking hebt voor die reis.
pi_168917049
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 13:29 schreef heite het volgende:

[..]

Dit dus.

Wat wel vaak gedaan wordt is dat een reisorganisatie een kortlopende reisverzekering als optie aanbiedt in combinatie met de te boeken reis. Die optie kom je dan vanzelf tegen tijdens het boekingsproces, kwestie van een vinkje aanzetten. Dan kun je er in principe wel van uit gaan dat je de benodigde dekking hebt voor die reis.
ja maar ik zou dan nog steeds wel even goed de voorwaarden lezen of alles echt gedekt is. En checken of ze je geen poot uitdraaien, vaak is zo'n kortlopende relatief duur.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_168917215
quote:
2s.gif Op woensdag 15 februari 2017 13:33 schreef Karstman het volgende:

[..]

ja maar ik zou dan nog steeds wel even goed de voorwaarden lezen of alles echt gedekt is. En checken of ze je geen poot uitdraaien, vaak is zo'n kortlopende relatief duur.
Als het een beetje fatsoenlijke reisorganisatie is en ze bieden die reis aan met specifieke doel kitesurfen, dan kun je daar in principe wel van uit gaan. Als dat niet zo is en er gaat wat mis, is de kans groot dat ze aansprakelijk gesteld worden omdat het gezien kan worden als misleiding. De gevaarlijke sporten dekking is vaak ook maar een paar euro, dus daar zullen ze dat risico niet voor willen lopen.

Checken kan nooit kwaad natuurlijk, maar ik zou me daar niet al te veel zorgen over maken.

En een kortlopende reisverzekering is inderdaad relatief duur, maar als je maar 1 keer per jaar een weekje naar het buitenland gaat is het natuurlijk nog steeds de goedkoopste optie.
  donderdag 16 februari 2017 @ 08:40:08 #8
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168933380
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 13:42 schreef heite het volgende:
Als het een beetje fatsoenlijke reisorganisatie is en ze bieden die reis aan met specifieke doel kitesurfen, dan kun je daar in principe wel van uit gaan. Als dat niet zo is en er gaat wat mis, is de kans groot dat ze aansprakelijk gesteld worden omdat het gezien kan worden als misleiding.
Ze verkopen toch reizen en geen verzekeringen?
Een reisverzekering is niet verplicht, dus een reisorganisatie hoeft die ook niet standaard in hun pakketreis op te nemen.
Zou ook ondoenlijk zijn, ze hebben geen enkel inzicht in de financiële situatie en andere verzekeringen die de reiziger elders heeft.

Neemt niet weg dat het verstandig is je verzekeringen goed op orde te hebben.
So we just called him Fred
pi_168933949
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 08:40 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Ze verkopen toch reizen en geen verzekeringen?
Een reisverzekering is niet verplicht, dus een reisorganisatie hoeft die ook niet standaard in hun pakketreis op te nemen.
Zou ook ondoenlijk zijn, ze hebben geen enkel inzicht in de financiële situatie en andere verzekeringen die de reiziger elders heeft.

Neemt niet weg dat het verstandig is je verzekeringen goed op orde te hebben.
Ik zeg toch ook nergens dat het moet of standaard is? Ik zeg alleen dat het soms aangeboden wordt als optie tegen meerprijs (i.s.m. een verzekeringsmaatschappij uiteraard, je sluit de verzekering niet af bij de reisorganisatie zelf), en dat de aanbieder zich in zo'n geval niet kan veroorloven om een half product te verkopen. Dus een wintersportreis maar de verzekering zonder wintersportdekking bijvoorbeeld.

Het hoeft ook niet op deze manier maar ik geef alleen aan dat het mogelijk een optie is voor de TS.
pi_169071403
Bedankt voor alle tips!
Ik kon inderdaad een reisverzekering afsluiten via de organisatie maar heb er toch voor gekozen om er zelf een bij een ander bedrijf af te sluiten. Was een beter aanbod :)
Nogmaals bedankt voor alle hulp.
pi_169071727
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 16:30 schreef KirstenRC het volgende:
Bedankt voor alle tips!
Ik kon inderdaad een reisverzekering afsluiten via de organisatie maar heb er toch voor gekozen om er zelf een bij een ander bedrijf af te sluiten. Was een beter aanbod :)
Nogmaals bedankt voor alle hulp.
wel polis goed gelezen toch?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')