abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  maandag 24 april 2017 @ 17:03:45 #201
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_170457654
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 23:07 schreef xaban06 het volgende:
Wat een gedoe allemaal zeg. Heel veel succes en vooral geduld gewenst.
Dankjewel :-)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  donderdag 27 april 2017 @ 09:07:42 #202
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_170514732
UPDATE:

Bericht van UWV die zich nu in de zaak stort.
Ik ging er van uit dat zij nu ook de betaling(en) over zouden nemen, maar dat haal ik er niet echt uit.:

Uw werkgever is een eigen risico drager voor de ziektewet. Dit betekent dat de verzekeraar van uw werkgever de ziekmelding in behandeling moet nemen. Het UWV voert alleen de werkzaamheden voor een eigen risicodrager uit betreffende de volgende zaken:

1) boetes.
2) bezwaar en beroep.
3) terugvorderingen.
4) Eerstejaars Ziektewet-beoordeling.
5) Wijzigingen in het recht, de duur en de hoogte van de Ziektewetuitkering.

De werkgever blijft wel verantwoordelijk voor de verdere uitvoering van de Ziektewet voor uw ziekte en ik adviseer u om hierover zelf contact op te nemen met uw advocaat.
  zondag 30 april 2017 @ 21:52:17 #203
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_170596659
UPDATE:
Ik word op korte termijn gebeld door UWV en mijn advocate is met dagvaarden begonnen.
  maandag 1 mei 2017 @ 18:12:14 #204
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_170613467
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 09:07 schreef Pietertje71 het volgende:
UPDATE:

Bericht van UWV die zich nu in de zaak stort.
Ik ging er van uit dat zij nu ook de betaling(en) over zouden nemen, maar dat haal ik er niet echt uit.:

Uw werkgever is een eigen risico drager voor de ziektewet. Dit betekent dat de verzekeraar van uw werkgever de ziekmelding in behandeling moet nemen. Het UWV voert alleen de werkzaamheden voor een eigen risicodrager uit betreffende de volgende zaken:

1) boetes.
2) bezwaar en beroep.
3) terugvorderingen.
4) Eerstejaars Ziektewet-beoordeling.
5) Wijzigingen in het recht, de duur en de hoogte van de Ziektewetuitkering.

De werkgever blijft wel verantwoordelijk voor de verdere uitvoering van de Ziektewet voor uw ziekte en ik adviseer u om hierover zelf contact op te nemen met uw advocaat.

Een telefoontje van UWV gehad.
Kort samengevat:
UWV doet 'alles' zoals bovenstaande maar is geen partij dat de werkgever mij niet betaald.
Wel in boetes en de werkgever op verplichtingen en rechten wijzen.
  dinsdag 2 mei 2017 @ 08:26:16 #205
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_170626092
UPDATE:

Hoe arrogant kun je als tegenpartij zijn.
Gezien de advocaat UWV en ik, enkele!!! dagen in overleg waren, kreeg mijn advocaat de volgende mededeling van de tegenpartij :
================
Omdat ik niet meer van u verneem, gaat clinte ervan uit dat de zaak inmiddels is opgelost en dat uw clint zijn (betwiste) vordering laat varen. Ik ga over tot sluiting van mijn dossier.
=================

Ongelooflijke ingenomen arrogante houding!!!
  dinsdag 2 mei 2017 @ 13:15:11 #206
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_170630618
UPDATE:

Net naar het UWV-kantoor geweest.

Deze medewerker geeft aan dat UWV mij juist wel zou moeten betalen over de termijn dat mijn werkgever geen ziektegeld betaald.
En wederom krijg ik van UWV(in mijn berichtenbox) dat dit niet zo is.

Traalalalalalaaaaa :-)
  donderdag 4 mei 2017 @ 11:22:12 #207
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_170677135
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 april 2017 13:18 schreef YebCar het volgende:
Maar dit had ik je eerder voorspeld dat het zo gaat lopen. Veel stress en juridisch getouwtrek.
Misschien kan je mijn voorbeeld casus eens voorleggen aan je advocaat, misschien kom je dan tot de conclusie dat wellicht mijn advies toch niet zo slecht was.
Na een gesprek met UWV gaf deze niet hetzelfde 'advies' maar gaf wel aan dat ik het om dit allemaal te voorkomen en dan te spelen met de mazen der wet, ik dit wellicht ook als optie kon doen.

Ik wil dus je advies benadrukken en degenen die tegen dit advies waren en het eerlijk willen spelen(ook ik), je dus beter op deze manier moet spelen.

Voor mij een leermoment en voor anderen nu een advies dus :)

Eerlijk duurt t langst maar of t dan ook altijd opbrengt wat je toekomt is ten tweede ;-)
pi_170684151
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 11:22 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Na een gesprek met UWV gaf deze niet hetzelfde 'advies' maar gaf wel aan dat ik het om dit allemaal te voorkomen en dan te spelen met de mazen der wet, ik dit wellicht ook als optie kon doen.

Ik wil dus je advies benadrukken en degenen die tegen dit advies waren en het eerlijk willen spelen(ook ik), je dus beter op deze manier moet spelen.

Voor mij een leermoment en voor anderen nu een advies dus :)

Eerlijk duurt t langst maar of t dan ook altijd opbrengt wat je toekomt is ten tweede ;-)
Dank je voor je berichtje. Je hebt er niets meer aan, maar waardeer het van jouw kant dat je het eerlijk wilde spelen.

Dat zelfs het UWV aangeeft dat mijn advies een manier is om te spelen zegt maar weer eens in wat voor maatschappij we leven.

Wordt Queller en r_one ook nog eens wat wijzer op deze wereld.
Ik kan je helaas niet meer verder helpen en wens je dan ook een snelle afhandeling van deze zaak.
pi_170694961
quote:
2s.gif Op donderdag 4 mei 2017 15:57 schreef YebCar het volgende:
Wordt Queller en r_one ook nog eens wat wijzer op deze wereld.
:')
  vrijdag 5 mei 2017 @ 09:08:32 #210
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_170698592
quote:
2s.gif Op donderdag 4 mei 2017 15:57 schreef YebCar het volgende:

[..]

Dank je voor je berichtje. Je hebt er niets meer aan, maar waardeer het van jouw kant dat je het eerlijk wilde spelen.

Dat zelfs het UWV aangeeft dat mijn advies een manier is om te spelen zegt maar weer eens in wat voor maatschappij we leven.

Ik kan je helaas niet meer verder helpen en wens je dan ook een snelle afhandeling van deze zaak.
^O^
  maandag 8 mei 2017 @ 12:58:09 #211
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_170771609
UPDATE:

Ongelooflijk(weer)
*tring*
Dag UWV, ik heb vanochtend een brief gekregen dat mijn aanvraag toeslag, die u zelf heeft aangeboden in te dienen omdat mijn uitkering minder is dan het sociaal leefgeld, is afgewezen.
Nu staat er in dat ik ben afgewezen omdat ik boven het sociaal minimum mijn ziektegeld krijg.
*Ja dat klopt.
Maar ik zit er onder?
*D at ligt aan uw leefsituatie
Die is bij u toch bekend?
*Ja
En dan zit ik met de ZW-uitkering daar toch onder?
*Ja
Dus dan zit ik toch niet boven het minimum?
*...Nee
En u als UWV zijnde heeft die berekening gemaakt en mij, in samenwerking met ACTURE, er op gewezen de toeslag aan te vragen?
*...Ja klopt...(praatje) en ik word binnen een dag teruggebeld.

*ZUCHT*

[ Bericht 1% gewijzigd door Pietertje71 op 08-05-2017 13:09:04 ]
  donderdag 11 mei 2017 @ 11:41:43 #212
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_170847723
UPDATE:

ACTURE heeft na 2 weken nogsteeds geen gespecificeerde uitbetaling 'gevonden', waar ik om heb gevraagd omdat UWV deze nodig heeft. Vreemde is dat UWV volgens ACTURE deze berekening zelf heeft gemaakt....
ACTURE nog 2 maal verzocht om deze berekening, maar ik krijg als antwoord: dat er bij de betreffende afdeling om is gevraagd en als deze binnen is, ik daar bericht van krijg.
Ik op mijn beurt heb gevraagd dat deze berekening toch wel ergens aanwezig moet zijn gezien zij mij uitbetalen. Toen bleef het stil en heb ik maar weer een klacht in gediend.
UWV blijft erbij dat ik gewoon 70% van mijn dagloon uitgekeerd moet krijgen van ACTURE, maar heeft, of ACTURE, hier een wellicht verkeerde berekening gemaakt. ACTURE houdt zich stil, UWV heeft na enkele malen beloofd te hebben dat ik wordt teruggebeld, nu er zelf de P in omdat ik en niet wordt terug gebed en zij er zelf een rommeltje van maken.
Een medewerker gesproken en ook deze gaf aan dat het niet goed gaat zo. Dat is al van de ongeveer 10 mensen die ik heb gesproken/gemaild heb, de 4de die dit inziet. Jammer dat dergelijke mensen dan niet op de zaak worden gezet!!

Op dit moment ben ik een speelbal tussen ACTURE(erg moeilijk inhoudelijk bereikbaar) en UWV.
Ik heb meerdere malen gevraagd waar zij het dan met elkaar overhebben dat het bij mij nog niet klopt.
Waarschijnlijk zijn de berekeningen door elkaar gelopen(wat ik al eerder aan hen heb uitgelegd). Daar zijn ze blijkbaar nu zelf achter aan het komen.
Moet ik eens een verkeerd cijfertje oid doorgeven bij hen ;-)
Ik heb zowel bij ACTURE als UWV een bezwaar en klacht(2de al bij ACTURE;overigens lag het volgens hen aan mij...) ingediend.

Al met al kreeg ik te horen dat het nog wel 2 weken kon duren en anders moet ik maar weer een bezwaar bij UWV indienen....

Bijzondere bijstand aangevraagd maar de instelling is al dat zij mijn loon zien en dat ik recht heb op 70% daarvan dus sowieso niet in aanmerking kom voor bijstand omdat het een zaak is tussen mij, werkgever, UWV en ACTURE.
Leuk land leven we toch dat je als Nederlander overal misgrijpt waar je recht op hebt :)

Maar we houden vol :-)

[ Bericht 0% gewijzigd door Pietertje71 op 12-05-2017 23:02:50 ]
  vrijdag 12 mei 2017 @ 22:31:30 #213
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_170892924
UPDATE:

Werkgever weigert zelfs na verzoeken van UWV en mijn advocaat, volledige loongegevens en correcte ziekmelding door te geven aan UWV en ACTURE.
UWV heeft al een juiste berekening gemaakt, alleen ACTURE heeft na hen er al meerdere malen op gewezen te hebben nu aan mij een bericht verstuurd dat zij nogmaals de juiste/volledige loongegevens bij werkgever gaan opvragen omdat de berekeningen volgens HEN!!?? niet kloppen.
Beide partijen gingen uit van wel correcte loongegevens te hebben ontvangen en hebben daar hun berekeningen op gebaseerd.
Eindelijk snappen beide partijen nu dat dit foutief is door de onvolledige medewerking van mijn werkgever.
Overigens bijna ex-werkgever want mijn contract wordt niet verlengd... ;-)
Volgende maand ben ik officieel ontslagen.

Het is een volledige dagtaak geweest om alles en iedereen bij elkaar te brengen want iedereen praat en doet maar langs elkaar wat af. Met verwijzingen naar mij toe dat ik fout zit. Dat was nog het mooiste :-)

Maar het leed is nog niet geleden, want nu wordt ook de gemeente er bij betrokken omdat zij bij moeten springen met bijstand.

Overigens is aan mijn advocaat medegedeeld dat ik geen negatieve uitlatingen naar het bedrijf mag doen. Dit is wat uitgebreid en houdt in dat alles wat ik heb gedaan, negatief jegens het bedrijf is.
Ik heb deze aangepast en naar de advocaat teruggestuurd.
Er zijn enkele punten aangepast want ik mocht zowat niet meer boe of bah zeggen.
De advocaat heeft daarop wederom punten verbeterd waar zij niet mee akkoord zijn gegaan/onvolledig waren in hun nadeel.
Het mooiste is: dat waren door hen zelf opgestelde punten...WAHAHAHAA!

Er komt een eind inzicht.
Over de periode dat ik geen ziektegeld heb gekregen, krijg ik nu alsnog betaald door UWV/ACTURE. Werkgever/advocaat is nogsteeds van mening dat zij mij niet hoeven te betalen, en uit 'coulance' handelen.
Tenminste dat is de opzet.
Daarna neemt ACTURE het over.

Ondertussen is mijn schuld opgelopen, en heb ik enkele toegewezen woningen moet afwijzen.
Maar ik kan het straks allemaal betalen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Pietertje71 op 12-05-2017 23:03:12 ]
pi_170893096
Mooi dat het eindelijk een beetje begint mee te werken.
  vrijdag 12 mei 2017 @ 22:55:02 #215
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_170893589
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 22:37 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Mooi dat het eindelijk een beetje begint mee te werken.
Ja mag ook wel.
Bijna een haf jaar verder :-)
  vrijdag 12 mei 2017 @ 22:55:58 #216
110789 DrDentz
Huis... huis...
pi_170893614
Waarom wil je betaald krijgen voor uren die je niet hebt gewerkt?
Waar is mama?
  vrijdag 12 mei 2017 @ 22:57:02 #217
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_170893642
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 22:55 schreef DrDentz het volgende:
Waarom wil je betaald krijgen voor uren die je niet hebt gewerkt?
Heb je het geheel gelezen?
  vrijdag 12 mei 2017 @ 22:57:34 #218
110789 DrDentz
Huis... huis...
pi_170893652
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 22:57 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Heb je het geheel gelezen?
Nee alleen de titel
Waar is mama?
  vrijdag 12 mei 2017 @ 22:59:12 #219
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_170893686
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 22:57 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Nee alleen de titel
Ik kreeg geen ziektegeld uitbetaald terwijl de werkgever daartoe verplicht is.
pi_170897822
Jeejtje, wat een drama...

Doet je advocaat inmiddels al wat? Leuk dat het een pro deo is, maar ze moet haar werk gewoon doen.
  zaterdag 13 mei 2017 @ 21:59:36 #221
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_170916281
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 07:06 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Jeejtje, wat een drama...

Doet je advocaat inmiddels al wat? Leuk dat het een pro deo is, maar ze moet haar werk gewoon doen.
Na zelf er achter aan te zijn gegaan bij UWV en ACTURE, welke mijn zaak sterker maakte, heeft de advocaat er wat gas bij gegeven.
De brieven/emails naar de tegenpartij zijn nu wat 'direkter/vijandiger' geworden. Iets wat de advocaat van de tegenpartij al gelijk deed.
pi_170931367
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 21:59 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Na zelf er achter aan te zijn gegaan bij UWV en ACTURE, welke mijn zaak sterker maakte, heeft de advocaat er wat gas bij gegeven.
De brieven/emails naar de tegenpartij zijn nu wat 'direkter/vijandiger' geworden. Iets wat de advocaat van de tegenpartij al gelijk deed.
Fijn. :) Hopelijk komt er schot in de zaak.
  zondag 14 mei 2017 @ 12:03:19 #223
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_170932585
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2017 10:48 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

:Y
  zondag 14 mei 2017 @ 20:47:56 #224
68732 devzero
FL 32308
pi_170945721
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 07:06 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
pro deo
Het zou mooi zijn als god zijn advocaat zou helpen, maar ik neem aan dat je pro bono bedoelde ;)
pi_170945914
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2017 10:48 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

79df5dda6dca6037f8bf7747b2ecced4_view.jpg
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')